Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2018-01-27, 16:44   #46
Mickee
Registered User
 
Mickees avatar
 
Reg.datum: Feb 2012
Ort: Varberg
Inlägg: 6 168
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Lördag 26/1 - Tydligen så hade en av mina böjskor hoppat ut ur ryggsäcken, trots att den var stängd när jag tog den, så jag fick dela upp passet och köra böj på eftermiddagen. Överkroppen kördes lättare, var inte pigg.
Gött att kunna dela upp passet. Hatar att böja utan böjskor!
__________________
Journal: Jodå, så att...
Instagram: Mickeee90
170-122,5-220
Mickee är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-27, 17:37   #47
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 685
Citat:
Ursprungligen postat av Mickee Visa inlägg
Gött att kunna dela upp passet. Hatar att böja utan böjskor!
Jo, fast det var enbart för att jag hade glömt en sko annars gör jag det aldrig. Bara drygt att fara dit flera gånger tycker jag, och atmosfären är så pass tråkigt i gymmet ändå

Helt klart, man är ju stel som ett kylskåp, så utan böjskor är man körd!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-27, 17:43   #48
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 685
Söndag 27/1

Distanspass:

18 km
4:45 min/km (4:39, 4:36, 4:27 under kilometer 15-17)
Väder: -12 grader och ~4 m/s.

Känsla: Stelt så ini helvete i hela kroppen. Övre ryggen spänd som tusan. Knäna värkte. Kom ändå igång hyfsat efter ca 10 km.
Men ett lätt och lugnt pass, enda riktiga höjningen av pulsen var i den en kilometer långa uppförsbacken. Annars knappt märkbart andfådd.


Gym

Chins:

3x4 +20 kg - Hyfsat lätt.
2x10 Kroppsvikt - väldigt långsamma och kontrollerade, fokus på att bara dra med lats.

6 set mage

3 set bounding.

Allt supersettades.

Bra chins. Ville bara få upp lite volym med 20 kg, hade lätt kunnat göra 5 reps i varje set iallafall.

Funderar på att ta en vilodag imorgon, beror på hur kroppen känns när jag vaknar. Har fortfarande halva taket kvar att skotta..
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.

Senast redigerad av StarkaUlf den 2018-01-27 klockan 17:44.
StarkaUlf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-27, 19:14   #49
Minikubik
Kramgo tjockis
 
Minikubiks avatar
 
Reg.datum: Sep 2015
Ort: Under din säng
Inlägg: 821
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Jo, fast det var enbart för att jag hade glömt en sko annars gör jag det aldrig. Bara drygt att fara dit flera gånger tycker jag, och atmosfären är så pass tråkigt i gymmet ändå

Helt klart, man är ju stel som ett kylskåp, så utan böjskor är man körd!
Jag har inga böjskor
__________________
"Morituri te salutant"
Minikubik är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-27, 20:08   #50
micke81
något kärvare
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: sumpan
Inlägg: 1 634
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Åååh, typiskt! Har ni någon kabelgrej där du är nu? Går ju utmärkt att köra varianten med ett handtag åt gången också!


Lite uppdatering.

Lördag 26/1 - Tydligen så hade en av mina böjskor hoppat ut ur ryggsäcken, trots att den var stängd när jag tog den, så jag fick dela upp passet och köra böj på eftermiddagen. Överkroppen kördes lättare, var inte pigg.
Mellan passen skottade jag snö i 60 minuter, groteskt tungt.
Inte kört Hang power clean på 1,5 månad. Kände mig galet explosiv, vikterna var riktigt lätta. Mysko. Böjen var oväntat lätt också.
Jodå gott om kabelkryss och andra alternativ

Typiskt av skon att rymma sådär,har aldrig prövat såna där böjskor,har ett par gungiga salming miles med hela 4mm drop på gymmet i nutid gör det rejäl skillnad med riktiga böjskor?

Skotta snö är verkligen ingen lek alls,och en skaplig koordinationsövning om man alternerar vänter/högerskyffling.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Inget som inte är dopningsklassat eller läkemedelsklassat är mer anabolt än mjölk.
micke81 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-29, 15:38   #51
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 685
Citat:
Ursprungligen postat av Minikubik Visa inlägg
Jag har inga böjskor
Men du är ju inget kylskåp!

Citat:
Ursprungligen postat av micke81 Visa inlägg
Jodå gott om kabelkryss och andra alternativ:-)

Typiskt av skon att rymma sådär,har aldrig prövat såna där böjskor,har ett par gungiga salming miles med hela 4mm drop på gymmet i nutid gör det rejäl skillnad med riktiga böjskor?

Skotta snö är verkligen ingen lek alls,och en skaplig koordinationsövning om man alternerar vänter/högerskyffling.
Skönt!

Jo, det gör väldigt stor skillnad tycker jag högre klack, vilket ger bättre djup och hållning för en som är stel som jag, samt stabilare. Hård och platt sula, inte som löparskor. Rekommenderas!

Dock börjar mina bli slitna, har haft samma skor i sju år så dom är inte så jättestabila längre ^^

Verkligen inte. Det där med att alternera är lurigt. Det brukar bara bli några skopor sen byter jag automatiskt tillbaka till det "vanliga" greppet
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-29, 15:41   #52
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 685
Igår hade jag en rejäl vilodag. Rörde mig inte utanför huset förutom för att handla lite glass och choklad. Åt som en hezt, ca 4000 kalorier.

Hade hoppats på bra energi idag, men jag var bara ännu segare ^^ knäböjen var under all kritik. Inget tryck, ingen rörlighet. Det gjorde bara ont överallt. Det blev bara två singlar, sen gav jag upp. Gör ett nytt försök imorgon.

FU-bänken och lutande hantelpressen ökades lite iallafall. Sen blev det bara lite lättare rodd och tre set armar.

Strax blir det 8-9 km lätt jogg, behöver genomströmningen.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-29, 17:19   #53
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 685
Kan ju skriva upp fu bänken och hantelpressarna iallafall.

FU-Bänk

2x4 75 kg (+2.5 kg)
Plus ett set på 60 kg, vet inte hur många reps det blev ^^

Lutande hantelpress

1x18 27.5 kg@8 (+2 reps)
1x16 27.5 kg@7.5-8
Plus ett set långsamma med 22,5 kg, vet inte antal reps här heller.

Sen blev det som sagt 4 set rodd, 3 set lätt press bakom nacke, 3 set armar, 3 set mage.


1,5h snöskottning efteråt.

Lätt joggingpass

9 km
Tempo: 4:45 (4:42 om jag exkluderar första kilometerns uppvärmning)

Bra känsla, mycket lätt. Skönt att få röra på benen. Oplogade vägar för det mesta dock, kan resultera i lite snedtramp och annat skit..
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-29, 18:15   #54
Minikubik
Kramgo tjockis
 
Minikubiks avatar
 
Reg.datum: Sep 2015
Ort: Under din säng
Inlägg: 821
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Men du är ju inget kylskåp!



Skönt!

Jo, det gör väldigt stor skillnad tycker jag högre klack, vilket ger bättre djup och hållning för en som är stel som jag, samt stabilare. Hård och platt sula, inte som löparskor. Rekommenderas!

Dock börjar mina bli slitna, har haft samma skor i sju år så dom är inte så jättestabila längre ^^

Verkligen inte. Det där med att alternera är lurigt. Det brukar bara bli några skopor sen byter jag automatiskt tillbaka till det "vanliga" greppet
Nej moderna kylskåp är så små
__________________
"Morituri te salutant"
Minikubik är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-30, 11:57   #55
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 685
Citat:
Ursprungligen postat av Minikubik Visa inlägg
Nej moderna kylskåp är så små
Du är det sånt där litet portabelt kylskåp som man kan koppla in i bilen

Dagens korta pass:

Knäböj

3x5 107,5 kg (+2.5 kg)

Superset

Väldigt breda chins

2x3 +20 kg (+2.5 kg)
1x14 Kroppsvikt - kontrollerade. (+1 rep)

2 set benpress, 3 set benspark, 2 set latsdrag.


Kändes lite piggare idag iallafall, men ändå ganska seg. Hade inte gjort femmor på ett tag, så jag gick upp på 2.5 kg mer än senaste gången jag körde det. Gick bra. Chinsen gick bra också. Snabbt pass.

Ska nog testa att gå över till 2 böjpass i veckan istället för 3 ett tag och lägga lite mer fokus på löpningen. Resten av veckan blir nog lite av en deload för underkroppen, blir mest kortare löppass i lugnt tempo förutom på torsdag.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-30, 17:35   #56
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 685
Hade tänkt jogga lugnt, men fick feeling och körde 9 eller 10 stycken 30-20-10 intervaller under rundan. Klockan dog precis när jag hade 10 sek kvar av sista intervallen, då jag gav järnet för att få till en bra tid nåväl, det kändes bra och tiden blev nog bra.

Total längd: 9 km (9-10 stycken 30-20-10 intervaller uppdelat i två set)

Imorgon blir det marklyft och överkropp följt av buffé.

Dagens middag: Krossade tomat, ketchup, spenat, keso, sambal oelek, buljong, kryddor + kvarg med hemgjord hjortronsylt och ett äpple.

Plus glass så klart. En halv häagen-dazs får räcka idag.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-31, 11:14   #57
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 685
Det blev även 10 limpmackor igår kväll. Hade bara tänkt ta 2...

Nåväl, bra energi idag trots halvkass och mindre sömn. Avklarat på 55 minuter, hyfsat tempo iallafall.

Lutande hantelpress

2x16 30 kg (Set pb)
1x8 32.5 kg med stopp.

FU-bänk

2x7 65 kg (+1 rep per set)
1x6 60 kg med stopp

Marklyft med pronerat grepp

1x6 122.5 kg (+2.5 kg och 1 rep)

Hang power clean

1x4 60
1x2 66
1x3 66

4 set rodd, 4 set armar, 3 set lårcurl, 6 set mage.

Bra pass. Hängvändningarna kändes bra, trots att jag använde gympaskor. Helt okej vikter för att vara andra passet på drygt två månader. Fortsätter öka sakta men säkert i det mesta. Får se hur långt jag tar mig med pronerat grepp, hoppas iallafall på en femma-sexa kring 140-145 innan jag går över till remmar.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-31, 18:24   #58
micke81
något kärvare
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: sumpan
Inlägg: 1 634
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Men du är ju inget kylskåp!



Skönt!

Jo, det gör väldigt stor skillnad tycker jag högre klack, vilket ger bättre djup och hållning för en som är stel som jag, samt stabilare. Hård och platt sula, inte som löparskor. Rekommenderas!

Dock börjar mina bli slitna, har haft samma skor i sju år så dom är inte så jättestabila längre ^^

Verkligen inte. Det där med att alternera är lurigt. Det brukar bara bli några skopor sen byter jag automatiskt tillbaka till det "vanliga" greppet
Hmm kanske kan pröva med träskorna nästa gång det blir böj då,är ju ungefär lika flexibel i kroppen som valfri enmetersbit järnvägsräls och träskor finns ju i sortimentet till skillnad från riktiga böjskor.
Brukar växla friskt och får medge att jag aldrig vant mig till fullo men det blir bättre med tiden.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Inget som inte är dopningsklassat eller läkemedelsklassat är mer anabolt än mjölk.
micke81 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-01, 12:14   #59
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 685
Citat:
Ursprungligen postat av micke81 Visa inlägg
Hmm kanske kan pröva med träskorna nästa gång det blir böj då,är ju ungefär lika flexibel i kroppen som valfri enmetersbit järnvägsräls och träskor finns ju i sortimentet till skillnad från riktiga böjskor.
Brukar växla friskt och får medge att jag aldrig vant mig till fullo men det blir bättre med tiden.
Om inte annat så skulle det ju se fruktansvärt fränt ut att böja i träskor


Intervallz

Uppvärmning 2 km
Intervaller: 2 set á 4x1 minuter i 18.3 km/h , 30 sek vila mellan intervallerna. 2 min vila mellan seten.
Lite nedjogg

Lite spänst

Inte jättepigg kropp, sega baksidor idag. Men lyckades ändå öka med 0.1 km/h. Kändes ändå bra första sju intervallerna, den sista och åttonde var dubbelt så jobbig som dom andra. Nästa gång siktar jag på 10 stycken.

Aldrig varit uppe på den här hastigheten på intervallerna, inte ens när jag sprang som fortast på milen. Bra tecken.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-02, 20:39   #60
micke81
något kärvare
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: sumpan
Inlägg: 1 634
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Om inte annat så skulle det ju se fruktansvärt fränt ut att böja i träskor


Intervallz

Uppvärmning 2 km
Intervaller: 2 set á 4x1 minuter i 18.3 km/h , 30 sek vila mellan intervallerna. 2 min vila mellan seten.
Lite nedjogg

Lite spänst

Inte jättepigg kropp, sega baksidor idag. Men lyckades ändå öka med 0.1 km/h. Kändes ändå bra första sju intervallerna, den sista och åttonde var dubbelt så jobbig som dom andra. Nästa gång siktar jag på 10 stycken.

Aldrig varit uppe på den här hastigheten på intervallerna, inte ens när jag sprang som fortast på milen. Bra tecken.
Vad gör man inte för stilpoängen,skall pröva

Galet tempo 18.3 låter helt vansinnigt fort!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Inget som inte är dopningsklassat eller läkemedelsklassat är mer anabolt än mjölk.
micke81 är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:22.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)