Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2020-04-01, 21:03   #1336
TranceII
Registered User
 
TranceIIs avatar
 
Reg.datum: Jun 2013
Inlägg: 225
Citat:
Ursprungligen postat av Ekko Visa inlägg
https://www.bloomberg.com/news/artic...elligence-says

Skulle vart intressant att se den rapporten..
Jag skulle inte bli förvånad men synd att det är Bloomberg som rapporterar. Deras trovärdighet efter rapporteringen av "spy chips" känns sådär.
TranceII är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-04-01, 21:10   #1337
gnilrub
Registered User
 
Reg.datum: Sep 2010
Inlägg: 59
Citat:
Ursprungligen postat av Magnus N Visa inlägg
Vi har inte alls samma restriktioner samt utför inte samma mängd tester om jag uppfattat det rätt, kanske det de menar?
Jo men jag undrar vad deras plan är. Vad är det dom vill uppnå och som vi kommer misslyckas med? Men det kanske är som skyffelmördaren skrev att dom också bara vill plana ut kurvan. Läser men diverse kommentarer på Facebook så verkar det som att en extremt stor del av Sveriges befolkning i princip vill ha en "lock-down" som i många andra länder. Där tolkar jag det som att dom menar att viruset kommer försvinna då och sen är allt bra.
gnilrub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-04-01, 21:13   #1338
skyffelmördarn
Registered User
 
skyffelmördarns avatar
 
Reg.datum: Dec 2019
Inlägg: 963
Citat:
Ursprungligen postat av gnilrub Visa inlägg
Jo men jag undrar vad deras plan är. Vad är det dom vill uppnå och som vi kommer misslyckas med? Men det kanske är som skyffelmördaren skrev att dom också bara vill plana ut kurvan. Läser men diverse kommentarer på Facebook så verkar det som att en extremt stor del av Sveriges befolkning i princip vill ha en "lock-down" som i många andra länder. Där tolkar jag det som att dom menar att viruset kommer försvinna då och sen är allt bra.
Tyskland tillåter sen en tid tillbaka att inte fler än 2 personer får vistas ihop och i vissa länder råder typ totalt utegångsförbud med undantag för arbete och livsmedelsbutik.

Samtidigt i Sverige var det ju bara tills igår helt okej att åka på skidsemester, är fortfarande helt okej att gå på gym och röra sig helt fritt inom landet.
skyffelmördarn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-04-01, 21:19   #1339
Fangface
Registered User
 
Fangfaces avatar
 
Reg.datum: Apr 2004
Ort: Somewhere out in space
Inlägg: 474
Citat:
Ursprungligen postat av gnilrub Visa inlägg
Jo men jag undrar vad deras plan är. Vad är det dom vill uppnå och som vi kommer misslyckas med? Men det kanske är som skyffelmördaren skrev att dom också bara vill plana ut kurvan. Läser men diverse kommentarer på Facebook så verkar det som att en extremt stor del av Sveriges befolkning i princip vill ha en "lock-down" som i många andra länder. Där tolkar jag det som att dom menar att viruset kommer försvinna då och sen är allt bra.
I övriga länder resonerar man troligen att så hårda restriktioner krävs för att kunna plana ut kurvan.
Fangface är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-04-01, 21:22   #1340
Klein
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 696
Många pensionärer skiter i rekommendationerna:

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/va...t-stanna-hemma

Citat:
Ingen av de äldre människor som SVT:s reporter träffar tycks vara särskilt orolig över coronaviruset.

– Jag har aldrig varit orolig för sånt, säger Ronny Ring som kommer ut med en matkasse.
Det är ju faktiskt att kissa i munnen på de unga människor som nu förlorar sina jobb elller får se sina företag gå i botten. Vi kanske bara skulle skita i det istället och låta dem dö om de inte bryr sig?
Klein är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-04-01, 21:22   #1341
skyffelmördarn
Registered User
 
skyffelmördarns avatar
 
Reg.datum: Dec 2019
Inlägg: 963
Alltså skulle du svetsa igen dörren på alla hushåll i hela landet och skjuta in mat genom brevlådan lite då och då så skulle du ju få ner talen ganska drastiskt, nu är ju inte det möjligt men alla restriktioner man gjort är ju typ så nära man kommer och fortfarande håller det på en rimlig nivå.
skyffelmördarn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-04-01, 21:36   #1342
gnilrub
Registered User
 
Reg.datum: Sep 2010
Inlägg: 59
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Alltså skulle du svetsa igen dörren på alla hushåll i hela landet och skjuta in mat genom brevlådan lite då och då så skulle du ju få ner talen ganska drastiskt, nu är ju inte det möjligt men alla restriktioner man gjort är ju typ så nära man kommer och fortfarande håller det på en rimlig nivå.
Jo det förstår jag. Om alla människor i hela världen utan undantag skulle sättas i isoleringscell i en månad med en säck mat så skulle viruset vara borta när man öppnar dörrarna. Men så kommer det ju inte att bli. Viruset kommer ju finnas kvar i Tyskland också när dom väl släpper på restriktionerna. Så länge det inte kommer ett vaccin måste vi ju alla helt enkelt ta oss igenom det och då fattar jag inte riktigt varför dom vill ha så hårda restriktioner. Det kommer ju bara dra ut på det hela orimligt länge. Men jag kanske har missat något eller inte förstått syftet.
gnilrub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-04-01, 21:45   #1343
High1ander
Mycket Irriterande
 
High1anders avatar
 
Reg.datum: May 2004
Ort: Mitt privata universum, och du är inte inbjuden
Inlägg: 2 637
Citat:
Ursprungligen postat av Vinter Visa inlägg
Roliga är att de har kontakt med Dan Eliasson, nog den mest inkompetenta myndighetschef Sverige haft i modern tid. Han fick ju rollen på MSB för Sossarna tänkte väl "inte ens det kan han klanta till eftersom vi inte har kriser i Sverige"... Döp om MSB till bara M, det är en myndighet, de har varken samhällskydd eller beredskap. Jag kollade deras hemsida innan krisen väl tog fart (men det var klart att den var påväg), sämst Corona-info om ingen alls då.

Beredskap är att ha precis som Finland, lager som är välfyllt och fungerar. Inte 100 000 ansiktsmasker man inte kan använda för de saknar CE märkning (och man hellre låter bli att nödlägestillåta dom och istället säger att "nu behövs inte skydd längre").

Jag är själv inte läkare eller sjuksyrra, men jag undrar hur de känner för att få valet en icke CE-godkänd skyddsmask än ingen alls.
__________________
There can be only ONE...
Citat:
Ursprungligen postat av Tricklev Visa inlägg
Söta tjejer är dom man tänker på när man är lite småkär allmänt och saknar någon. -
Snygga brudar är dom man tänker på medans man knullar sin söta tjej så aggresivt man kan, samtidigt som man hatar henne för att hon inte är snygg nog.

Senast redigerad av High1ander den 2020-04-01 klockan 21:47.
High1ander är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-04-01, 21:49   #1344
TranceII
Registered User
 
TranceIIs avatar
 
Reg.datum: Jun 2013
Inlägg: 225
Citat:
Ursprungligen postat av High1ander Visa inlägg
Roliga är att de har kontakt med Dan Eliasson, nog den mest inkompetenta myndighetschef Sverige haft i modern tid. Han fick ju rollen på MSB för Sossarna tänkte väl "inte ens det kan han klanta till eftersom vi inte har kriser i Sverige"... Döp om MSB till bara M, det är en myndighet, de har varken samhällskydd eller beredskap.

Beredskap är att ha precis som Finland, lager som är välfyllt och fungerar. Inte 100 000 ansiktsmasker man inte kan använda för de saknar CE märkning (och man hellre låter bli att nödlägestillåta dom och säger att "nu behövs inte skydd längre").

Jag är själv inte läkare eller sjuksyrra, men jag undrar hur de känner för att få valet en icke CE-godkänd skyddsmask än ingen alls.
Menar du skyddsmask 90?

Den fick väl användas på dispans nu men det känns verkligen som ett undantag som man kan jobba bort för fy fan att jobba många längre pass i en sådan. Samt patienterna blir nog rätt rädda folk springer runt i sådana.
TranceII är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-04-01, 22:05   #1345
Klein
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 696
Citat:
Ursprungligen postat av Burksoppa Visa inlägg
Du får gärna upplysa mig. Jag tackar inte nej till att lära mig nått nytt.
Du har ju redan kunngjort att en omvänd korrelation mellan totalt serumkolesterol och mottaglighet för infektionssjukdomar inte är ett koncept som intresserar dig så varför ska folk här slösa sin tid på att försöka upplysa dig? Det är bara med retorik och rätt sorts hatt på huvudet som man kan nå fram till sådana som dig.
Klein är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-04-01, 22:08   #1346
Grazzafukkinrazzi
Pissening, no homo.
 
Grazzafukkinrazzis avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 916
Citat:
Ursprungligen postat av TranceII Visa inlägg
Menar du skyddsmask 90?

Den fick väl användas på dispans nu men det känns verkligen som ett undantag som man kan jobba bort för fy fan att jobba många längre pass i en sådan. Samt patienterna blir nog rätt rädda folk springer runt i sådana.
Ja, buhu, läskigt med mask.

https://news.sky.com/story/coronavir...ected-11966344
__________________
1:a U -82,5kg SM Bänkpress 2010
Citat:
Ursprungligen postat av svennebanan Visa inlägg
Skulle kännas som en liten seger.
Citat:
Ursprungligen postat av Langster Visa inlägg
Hur vågar ni ifrågasätta det faktum att jag är mer värd än en neger?
Citat:
Ursprungligen postat av PanikenAttacken Visa inlägg
jag kommer lämna mina föräldrar här på jorden medan jag dör, allt tack vare monster energy.
Grazzafukkinrazzi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-04-01, 22:35   #1347
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av TranceII Visa inlägg
Menar du skyddsmask 90?

Den fick väl användas på dispans nu men det känns verkligen som ett undantag som man kan jobba bort för fy fan att jobba många längre pass i en sådan. Samt patienterna blir nog rätt rädda folk springer runt i sådana.
Jag gjorde lumpen på I20 och SkyddS i Umeå i början av nittiotalet. Jag minns att vi vid ett par tillfällen fick hjälpa en av forskarna på SkyddS med att testa en eller ett par olika iterationer av den nya skyddsmasken. Jag är osäker på om skyddsmasken var helt klar och färdigtillverkad och de bara ville ha data om hur man påverkades av att jobba hårt i den, eller om det var en del i utvecklingen av masken.

Det vi fick göra var iaf att ikläda oss total gummimundering (den skyddsdräkt som skyddshandske 7 tillhörde) samt såklart skyddsmasken. Dessutom hade vi pulsband på oss och de vägde oss innan. Sedan skulle vi bära diverse sandsäckar och stockar och jogga runt en bana. Tror meningen var att vi skulle hålla igång med relativt hög puls i runt en timme. Jag minns att vi fick titta på klockan och berätta för snubben som höll i testet vad vi hade för puls en gång var tionde minut eller så. Sen efteråt vägde de oss igen. Man kunde typ hälla en liter svett ur gummistövlarna.

Men den skyddsmasken var iaf bättre än skyddsmask m51 som vi fick dras med. Framförallt för att m90 har ett sugrör som man kan stoppa ner i en vattenflaska och få i sig vätska trots att man har masken på sig.

Senast redigerad av svenbanan den 2020-04-01 klockan 22:38.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-04-01, 22:38   #1348
Hemi
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 2 304
Ja de var mycket snack om Sverige, nu har man fullt upp med annat än att bry sig om det men det kom en del artiklar, t ex:

https://www.ledevoir.com/monde/57566...roulette-russe

Angående masker, hur många gick omkring med mask i Sverige på stan? I Asien gör typ alla det lika så i Latinamerika, mycket vanligt. Oavsett vad så hjälper det lite från både smittbärare och de som vil skydda sig.

I Sverige vill man vara cool, inte sticka ut, larma och göra en höna av en fjäder. Det har inte legat i svenskars natur att vara hysterisk, typ. Men det handlar inte om det nu, Sverige sticker ut tycker många och det paradoxalt pga att man inte vill det, sticka ut alltså.
Vad anser ni?
Hemi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-04-01, 22:49   #1349
Klein
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 696
Angående COVID-19 och statiner:



Presenterat av man med hatt så att till och med Burksoppa kan inta informationen.
Klein är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-04-01, 22:55   #1350
sailaways
Registered User
 
sailawayss avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Inlägg: 150
https://nyadagbladet.se/halsa/sensat...okin-och-zink/

I New York har läkaren Vladimir Zelenko framgångsrikt behandlat 699 coronasmittade patienter med en cocktail bestående av hydroxiklorokin, zinksulfat och antibiotikumet azithromycin – där samtliga patienter tillfrisknade efter behandlingen.


Att 100 procent av patienterna tillfrisknade och ingen avled eller ens behövde respirator får sägas vara sensationellt. Zelenko säger själv att han såg symptom på andnöd försvinna på bara några timmar efter att patienterna medicinerats.
sailaways är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:40.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)