Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2011-08-24, 21:24   #61
Mr.Sjöborg
Registered User
 
Mr.Sjöborgs avatar
 
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Sthlm, Tyresö
Inlägg: 2 691
Citat:
Ursprungligen postat av Dreas Visa inlägg
Vem vill köpa en sämre mobil för att den känns något mer gedigen?
De som inte vill köpa en telefon för 5000 som känns som någon billig liten plastleksak.

Vet inte hur snabbt du vill ha en telefon, men jag skulle avvaktat till iphone 5(släpps i usa i oktober) eller vänta på nya androider som lär komma i samma veva som nya iphone
__________________
Puuumpa seej liite

f_lakecastle@insta

Citat:
Ursprungligen postat av Kwon Visa inlägg
Hur kommer det sig att en Nekrofil hittar sin väg till Kolozzeum?
Mr.Sjöborg är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-08-24, 21:35   #62
Carolinew
Kolozzeums hjältinna.
 
Carolinews avatar
 
Reg.datum: Dec 2006
Ort: Linköping
Inlägg: 3 931
Citat:
Ursprungligen postat av Knaz Visa inlägg
Okej .. Då blir de 5GB då ^^ Kan man hålla koll på hur mycket man har surfat ?
Varför inte välja ett abonnemang med fri surf istället? Jag har Telenor för 199 kr/månad där du har helt fri surf samt får ringa/MMSa/whatever för hela beloppet (alltså ingen fast avgift som du inte får ngt för) samt gratis SMS. Jag är väldigt glad att jag valde fri surf för jag lyssnar mycket på webbradio och då springer det iväg otroligt fort och 1GB försvinner skrämmande fort. Jag lär nog överskrida även 5GB rätt lätt med lite webbtv-tittande.

Har för övrigt en HTC Desire S som jag är supernöjd med hittills, förutom batteritiden. Men batteritid är ju något som är uselt på alla jäkla smartphones som existerar så det är ingen idé att klaga på egentligen. Den är i alla fall inte lika stor och klumpig som de flesta andra smartphones, designen är klart snyggast, färgerna på skärmen är lysande och den känns bra i handen. Har inte märkt några problem med täckningen än.
__________________
I'm nobody. Nobody's perfect.
Carolinew är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-08-24, 21:45   #63
Dreas
Maaaaaaat!
 
Dreass avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: Karlstad
Inlägg: 6 323
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Sjöborg Visa inlägg
De som inte vill köpa en telefon för 5000 som känns som någon billig liten plastleksak.

Vet inte hur snabbt du vill ha en telefon, men jag skulle avvaktat till iphone 5(släpps i usa i oktober) eller vänta på nya androider som lär komma i samma veva som nya iphone
Jag köper min mobil för att använda den, den bästa mobilen där ute idag rent prestandamässigt är S2, därför jag valde den.

Sensation har ju vissa problem och når inte riktigt upp till S2. Men sen får man prioritera. Jag gillar hur smal den är och storleken på skärmen. Tycker man den är plastig och sådant är viktigt för en, ta en Iphone 4.

Iphone 5 lär vanliga konsumenter inte se här i Sverige i någon större utsträckning före november/december är min gissning, eller ännu längre, nästa år.

I november släpper de nya lurar i samband med Honeycomb eller vad den senaste versionen heter. Den nya Nexusluren kommer ju då också, mums!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Deceiver85 Visa inlägg
"Vem vare? Vem vare som curla?"
"Ingen"
"Vadå ingen? Säg vem det fucking var"
"Ta det lugnt, vi sa att vi ska curla i squat racket, ni sa okej..."
"Vad ska jag göra med min fucking böjdräkt?"
Dreas är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-08-24, 22:22   #64
David Brent
resU deretsigeR
 
David Brents avatar
 
Reg.datum: Mar 2009
Inlägg: 43
Citat:
Ursprungligen postat av Carolinew Visa inlägg
Varför inte välja ett abonnemang med fri surf istället? Jag har Telenor för 199 kr/månad där du har helt fri surf samt får ringa/MMSa/whatever för hela beloppet (alltså ingen fast avgift som du inte får ngt för) samt gratis SMS. Jag är väldigt glad att jag valde fri surf för jag lyssnar mycket på webbradio och då springer det iväg otroligt fort och 1GB försvinner skrämmande fort. Jag lär nog överskrida även 5GB rätt lätt med lite webbtv-tittande.

Har för övrigt en HTC Desire S som jag är supernöjd med hittills, förutom batteritiden. Men batteritid är ju något som är uselt på alla jäkla smartphones som existerar så det är ingen idé att klaga på egentligen. Den är i alla fall inte lika stor och klumpig som de flesta andra smartphones, designen är klart snyggast, färgerna på skärmen är lysande och den känns bra i handen. Har inte märkt några problem med täckningen än.
Hur länge räcker batteriet vid normal användning?
__________________
"Quitters never win, winners never quit. But those who never win and never quit are idiots."
David Brent

Citat:
Ursprungligen postat av Sniggel
Brudarna var inte värt våldtäkten
David Brent är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-08-24, 22:23   #65
Kabuto
man vänjer sig
 
Kabutos avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Ort: Skellefteå
Inlägg: 478
Finns inget som heter normal använding med telefoner som kan användas till så många olika saker..
Kabuto är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2011-08-24, 22:36   #66
Carolinew
Kolozzeums hjältinna.
 
Carolinews avatar
 
Reg.datum: Dec 2006
Ort: Linköping
Inlägg: 3 931
Citat:
Ursprungligen postat av David Brent Visa inlägg
Hur länge räcker batteriet vid normal användning?
Ja vad är normal användning? Jag smsar mycket, pratar lite telefon, lyssnar lite webbradio (nån timme kanske), lite surf, spel etc. Nåja jag får ladda den varje dag, dock laddar den ganska fort (från minimum till max på typ 2 timmar) vilket är skönt.
__________________
I'm nobody. Nobody's perfect.
Carolinew är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-08-24, 22:42   #67
David Brent
resU deretsigeR
 
David Brents avatar
 
Reg.datum: Mar 2009
Inlägg: 43
Nej, ni har helt rätt när jag tänker efter Syftade mer på hur länge det räcker efter man kommit över "omg nu har jag en ny telefon och måste pilla på den hela tiden"-stadiet.

Verkar ändå vara ganska svårt att komma över 1-dagströskeln. För om jag inte minns fel så har Desire S ett bättre batteri än Desire som jag har, och jag får lätt ut en dag ur batteriet, men knappast 2, om jag inte låter bli att ens titta åt den, då möjligtvis. Men det verkar som att batterierna håller väldigt många laddcykler, då min är 1 år gammal nu och har laddats varje dag. Jag upplever inte att batteritiden är märkbart sämre nu än när den var ny.
__________________
"Quitters never win, winners never quit. But those who never win and never quit are idiots."
David Brent

Citat:
Ursprungligen postat av Sniggel
Brudarna var inte värt våldtäkten
David Brent är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-08-24, 23:04   #68
Andy.da.wohoo
Fick höra en rolig historia
 
Andy.da.wohoos avatar
 
Reg.datum: May 2007
Inlägg: 3 982
Fick tillbaka min Xperia Arc igår, still going strong!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Stoltz Visa inlägg
Tricklev, Andy och Klopfer var "narnias kungar" med mela på släptag som "narnias drottning" i 'babbla, babbla-tråden'.
Bänkpress: 130kg, Knäböj: 175kg, Marklyft: 212,5kg, Vikt: 78kg
Andy.da.wohoo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-01-06, 22:58   #69
spoty
Registered User
 
Reg.datum: May 2010
Inlägg: 145
Vad anser ni om optimus 2x? Håller den fortfarande? Vill ha en mobil som funkar ett tag till innan den blir uråldrig.
spoty är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-01-06, 23:04   #70
Halldin
Ordvitz mon frère
 
Halldins avatar
 
Reg.datum: Oct 2002
Inlägg: 5 851
Citat:
Ursprungligen postat av spoty Visa inlägg
Vad anser ni om optimus 2x? Håller den fortfarande? Vill ha en mobil som funkar ett tag till innan den blir uråldrig.
Finns lämpligare alternativ tror jag. Har läst en hel del klagomål på hur mjukvaran har skötts och hur den fungerar i standardutförande. Beror även lite på vad du hade tänkt använda den till.
Halldin är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-01-06, 23:06   #71
spoty
Registered User
 
Reg.datum: May 2010
Inlägg: 145
Citat:
Ursprungligen postat av Halldin Visa inlägg
Finns lämpligare alternativ tror jag. Har läst en hel del klagomål på hur mjukvaran har skötts och hur den fungerar i standardutförande. Beror även lite på vad du hade tänkt använda den till.
Jag gillar ju att spela spel, vill gärna att den ska kunna palla spelen som kommer ut ett tag till iallafall, lite mer framtissäker på den fronten.

Utöver det går standard bra, är inte så kräsen, snabb får den ju gärna vara osv.

Finns bättre alternativ inom 3000krs klassen?

Sen har jag hört att mycket av mjukvaran korrigeras med root?
spoty är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-01-06, 23:20   #72
Halldin
Ordvitz mon frère
 
Halldins avatar
 
Reg.datum: Oct 2002
Inlägg: 5 851
Citat:
Ursprungligen postat av spoty Visa inlägg
Jag gillar ju att spela spel, vill gärna att den ska kunna palla spelen som kommer ut ett tag till iallafall, lite mer framtissäker på den fronten.

Utöver det går standard bra, är inte så kräsen, snabb får den ju gärna vara osv.

Finns bättre alternativ inom 3000krs klassen?

Sen har jag hört att mycket av mjukvaran korrigeras med root?
Har du inget emot att roota så blir den bättre. Det går vansinnigt fort på smartphonemarknaden, Tegra 2 som sitter i Optimus 2X blir omsprungen av Mali-400MP i Galaxy S2, som i sin tur blir omsprungen av SGX543MP2 i iPhone 4S osv. Framtidssäkert är därför tveksamt, beror nog lite på hur grafikintensiva spelen behöver vara isåfall.

Binder du upp dig med ett abonnemang kan man ibland komma ner runt en tusenlapp på telefonen mot att köpa den olåst.
Halldin är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-01-06, 23:28   #73
spoty
Registered User
 
Reg.datum: May 2010
Inlägg: 145
Citat:
Ursprungligen postat av Halldin Visa inlägg
Har du inget emot att roota så blir den bättre. Det går vansinnigt fort på smartphonemarknaden, Tegra 2 som sitter i Optimus 2X blir omsprungen av Mali-400MP i Galaxy S2, som i sin tur blir omsprungen av SGX543MP2 i iPhone 4S osv. Framtidssäkert är därför tveksamt, beror nog lite på hur grafikintensiva spelen behöver vara isåfall.

Binder du upp dig med ett abonnemang kan man ibland komma ner runt en tusenlapp på telefonen mot att köpa den olåst.
Vad rekommenderar du i den prisklassen? 3000kronors klassen?

Är optimusen mest prisvärd där eller finns andra alternativ?
spoty är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-01-07, 07:57   #74
Vakten
Registered User
 
Reg.datum: May 2011
Inlägg: 149
Jag köpte min lur på ICA Maxi för 799kr, en mycket prisvärd telefon. För det priset får man också möjlighet att testa Android funktionerna. Den är inte operatörslåst så du kan peta in ditt nuvarande SIM kort och ha kvar ditt gamla nummer. Kolla bara vad som gäller för surfning med ditt gamla. Du kanske nöjer dig med den här modellen och då har du pengar över eller också vill du ha en mer avancerad efter att ha testat den och då blir det lättare att välja med den erfarenhet som du fått.


Mina erfarenheter: Batteritiden är ca 1-2 dar vilket känns kort om man är van en vanlig vanlig mobil sedan tidigare. Skärmen är i minsta laget om man vill surfa mm, men tillräckligt stor när den skall ner i bröstfickan på skjortan. Kameran funkar men får inget bra betyg i experttester. Vanliga telefonifunktioner har inte krånglat hitills.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=647307
Vakten är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-01-07, 08:49   #75
Halldin
Ordvitz mon frère
 
Halldins avatar
 
Reg.datum: Oct 2002
Inlägg: 5 851
Citat:
Ursprungligen postat av spoty Visa inlägg
Vad rekommenderar du i den prisklassen? 3000kronors klassen?

Är optimusen mest prisvärd där eller finns andra alternativ?
Ingen aning, för just 3000 kanske Optimus 2X är mest prisvärd om den rootas.
Halldin är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:17.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)