Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-05-13, 08:26   #46
Magmavargen
Registered User
 
Magmavargens avatar
 
Reg.datum: Sep 2007
Inlägg: 10



Så grymt
Lätt bästa inom genren
Magmavargen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-05-13, 08:46   #47
Fed up
Hottie!
 
Fed ups avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: Malmö
Inlägg: 5 604
Ok, jag orkar inte med youtube för där finns ju bara massa live som man inte hör nåt av. Har hittat några band jag skulle kunna tänka mig att du skulle kunna gilla på myspace iallafall.


Först och främst comeback kid, de måste du bara gilla. Låtarna på deras site är från nya skivan, inte så bra som gamla saker (som är mer raka och mindre fjolliga) tycker jag, men det kan säkert falla dig på läppen.

http://www.myspace.com/comebackkid

Om du känner dig redo att börja lyssna på riktig hardcore, alltså inte emofjanteri, så är Champion ett enkelt och trevligt alternativ.

http://www.myspace.com/champion

The hope conspiracy är mycket bra, men har av nån anledning en väldigt halvdan myspacesite, bara en halvbra låt där.

http://www.myspace.com/thehopeconspiracy

Sen älskar jag ju Walls of jericho och rekomenderar alltid dem, men de är kanske för mycket metal för dig (om du inte gillar bleeding through så vet jag inte vad, de är ju alla emobarns favvos) men om du lyssnar på de tokiga balladerna de lagt upp på siten och tänker ihop dem med de hårda så kanske det kan bli lite lagom.

http://www.myspace.com/wallsofjericho


Band jag egentligen vill tipsa dig om är American nightmare (give up the ghost). De var typ först ut av hardcorebanden att börja sjunga löjliga poetiska texter om svart vemod och sånt trams. Hittar dock bara jobbiga livenummer med dem på nätet.

Ett annat liknande band är Carry on, men de är mer raka i stilen men samma böliga texter.

Om du vill vara lite old school-cool kan du lyssna in dig på Chain of strength, de var åttiotalets bölisar. Söta, men det lät ju lite annorlunda på den tiden
Fed up är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-05-13, 16:37   #48
Scratch89
Klädsamt knubbig
 
Scratch89s avatar
 
Reg.datum: Dec 2004
Ort: Strömmensberg, Göteborg
Inlägg: 19 852
Åh, tack för alla underbara tips. Alla bidrag ska lyssnas igenom, när min kvot av bandbredd inte ligger på underskott igen.
__________________
Leg. fysioterapeut.
Skribent på Styrkelabbet
Scratch89 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-05-13, 16:40   #49
MEDiAHORAN
Registered User
 
MEDiAHORANs avatar
 
Reg.datum: May 2005
Ort: Borås
Inlägg: 286
Denna har varit min favvolåt länge, riktigt najs Eller båda låtarna är iofs bra :P

__________________
Min journal
MEDiAHORAN är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-05-14, 21:55   #50
MrBoris
Workaholic
 
MrBoriss avatar
 
Reg.datum: Jul 2004
Ort: farawayfromSweden
Inlägg: 1 368
bump, vill ha mera bra band säkert hittat 4st nya band jag gillar pga. denna tråd
__________________
Jag har lämnat kolozzeum p.g.a. kolo admins mörkning av statistik rörande brott, integration och asylsökande. När vi får en fri debatt endast då har Sverige en chans att komma på fötter igen. Jag lämnar efter mig en raggningsguide för dig som gillar att ragga tjejer på nattklubben
http://www.kolozzeum.com/forum/showp...ostcount=13997
MrBoris är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-05-15, 18:36   #51
Alexton
Registered User
 
Alextons avatar
 
Reg.datum: Oct 2006
Ort: Frankrike
Inlägg: 524
Citat:
Ursprungligen postat av MrBoris Visa inlägg
bump, vill ha mera bra band säkert hittat 4st nya band jag gillar pga. denna tråd
+1 bump
__________________
“If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality.”

/ Desmond Tutu
Alexton är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-05-15, 20:18   #52
reinholdsson
Registered User
 
reinholdssons avatar
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 2 249
A Day To Remember kanske gillas.
reinholdsson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-05-15, 22:24   #53
MrBoris
Workaholic
 
MrBoriss avatar
 
Reg.datum: Jul 2004
Ort: farawayfromSweden
Inlägg: 1 368
From Autumn to ashes visade sig vara ett förbannat bra band!!!

__________________
Jag har lämnat kolozzeum p.g.a. kolo admins mörkning av statistik rörande brott, integration och asylsökande. När vi får en fri debatt endast då har Sverige en chans att komma på fötter igen. Jag lämnar efter mig en raggningsguide för dig som gillar att ragga tjejer på nattklubben
http://www.kolozzeum.com/forum/showp...ostcount=13997
MrBoris är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-05-17, 11:00   #54
Doozer
Registered User
 
Reg.datum: Nov 2005
Inlägg: 86
Protest The Hero

Kan vara svårt att ta till sig det här bandet, men man växer in i det. Underbar blandning av snygg stämsång och scream. Det instrumentala talar för sig självt, visst är de duktiga på vad de gör.
Doozer är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-05-17, 12:59   #55
Tricce
Väsby EPA raggare
 
Tricces avatar
 
Reg.datum: Dec 2006
Inlägg: 1 350
Citat:
Ursprungligen postat av Doozer Visa inlägg
Protest The Hero

Kan vara svårt att ta till sig det här bandet, men man växer in i det. Underbar blandning av snygg stämsång och scream. Det instrumentala talar för sig självt, visst är de duktiga på vad de gör.
Va faktiskt helt ok satt och lyssna igenom samtliga låtar på myspace sidan där men till slut blev hans röst lite för "gäll" och entonig i dom "stämsångiga" partierna. Helloween syndromet.
__________________
Life getting tough? Means god is afraid of your progress!.
Citat:
Ursprungligen postat av Tricklew Visa inlägg
Förövrigt så förstår jag mig inte på människor som följer Zyzz, Jersey Shore mm, jag skapade intressantare personer och situationer när jag lekte med lego som liten.
Tricce är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-05-17, 13:10   #56
reduce
Registered User
 
reduces avatar
 
Reg.datum: Apr 2004
Ort: d(-_-)b
Inlägg: 14


Underoath - To Whom it may concern


Funeral for a friend - Escape artists never die


Parkway drive - Carrion


30 seconds from mars - From yesterday (mäktigt intro)


Refused - New noise


Rise against - Survive


Ett annat tips är norska bandet "Suzuka", tyvärr verkar de ha lagt ner verksamheten för ett par år sedan men de låtar som finns är helt ok.
reduce är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-05-17, 13:32   #57
egge
Det var en gång en tråd-master!
 
egges avatar
 
Reg.datum: Jun 2005
Ort: E4 Norr
Inlägg: 952
Inte alls min musiksmak men Rise Against är så jävla bra.
Comeback Kid funkar också men det mesta andra i tråden kan jag inte lyssna på utan att få huvudvärk.
__________________
Tacka vet jag konstruktivt livsknarkande. - Doctor Snuggles

Fanns aldrig i kravspecifikationen att livet skulle vara rättvist. Försent att koda om allting nu så vi får fortsätta simulationen. Kanske kan vi patcha? - stridis
egge är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-05-17, 13:46   #58
Tricce
Väsby EPA raggare
 
Tricces avatar
 
Reg.datum: Dec 2006
Inlägg: 1 350
Citat:
Ursprungligen postat av reduce Visa inlägg


Parkway drive - Carrion
Wei tackar ytterligare ett nytt band för mig!



Sen måste jag få tipsa om ett band jag inte sett tagits upp här (kanske inte är riktigt rätt genre) MEN grymt bra iaf vet att ni gillar det

__________________
Life getting tough? Means god is afraid of your progress!.
Citat:
Ursprungligen postat av Tricklew Visa inlägg
Förövrigt så förstår jag mig inte på människor som följer Zyzz, Jersey Shore mm, jag skapade intressantare personer och situationer när jag lekte med lego som liten.
Tricce är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-05-17, 16:29   #59
MrBoris
Workaholic
 
MrBoriss avatar
 
Reg.datum: Jul 2004
Ort: farawayfromSweden
Inlägg: 1 368
Citat:
Ursprungligen postat av Tricce Visa inlägg
Sen måste jag få tipsa om ett band jag inte sett tagits upp här (kanske inte är riktigt rätt genre) MEN grymt bra iaf vet att ni gillar det

ja de är grymma, tyvärr släpper de ej nytt material gillar låten self medicate mest

__________________
Jag har lämnat kolozzeum p.g.a. kolo admins mörkning av statistik rörande brott, integration och asylsökande. När vi får en fri debatt endast då har Sverige en chans att komma på fötter igen. Jag lämnar efter mig en raggningsguide för dig som gillar att ragga tjejer på nattklubben
http://www.kolozzeum.com/forum/showp...ostcount=13997
MrBoris är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-05-17, 21:35   #60
Matsa
Corporis Majestatis
 
Matsas avatar
 
Reg.datum: Dec 2007
Ort: Kalmar
Inlägg: 3 623
Underbar topic! Hmm, passar denna in tro?

Matsa är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:38.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)