Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2016-07-14, 21:48   #46
DerImperator
Registered User
 
DerImperators avatar
 
Reg.datum: Dec 2015
Ort: Norrut
Inlägg: 471
Nyss vaknat. Blev ingen gym idag; var så extremt trött när jag kom hem så jag bara somnade.

EDIT: ångrar det, fan
__________________
JOURNAL

Senast redigerad av DerImperator den 2016-07-14 klockan 21:52.
DerImperator är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-07-15, 16:15   #47
Zekerna
Registered User
 
Zekernas avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Ort: Göteborg
Inlägg: 196
Citat:
Ursprungligen postat av DerImperator Visa inlägg
Jo då, nå finns det möjligheter Det är bara att det är ganska dyrt att gymma där och jag känner inte för att spendera nå mycket på träning på en semester. Men självklart kommer jag inte vara passiv. Det blir nog en extrempass en gång om veckan där jag försöker träna allt. Annars kommer man ju som sagt långt med kroppsövningar.

Målet är ju att bevara muskelmassan och styrka så gott som det går.
Alright , käka på bra också!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Jag hade aldrig använt BCAA överhuvudtaget om jag inte var vegan eller över 70 år gammal.
Zekerna är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-07-15, 22:53   #48
DerImperator
Registered User
 
DerImperators avatar
 
Reg.datum: Dec 2015
Ort: Norrut
Inlägg: 471
En jävla militärkupp i Turkiet?! Helt sjukt asså vad i helvete... Räds för kommande tider.

F.ö just kommit hem från 2h pass.
Knäböj
115 x 5
115 x 7
115 x 5

Bänkpress
72.5 x 6
72.5 x 6
72.5 x 8 PR I REPS

Stångrodd
50 x 14
50 x 8
50 x 9
50 x 6
50 x 5

Militärpress
40 x 8
40 x 6
40 x 3
40 x 4

Chins
10 reps
7 reps (smalt grepp)
5 reps
6 reps (smalt grepp)

Farmer's walk, 25kg i vardera hand, 3 set till failure

Kabelrodd, 30kg, 2 set

Fly i kabelmaskin, 3 set

Shrugs, 2 set

Koncentrationscurls, 3 set
Kämpat med 72.5kg i bänkpress i veckor. Känns så skönt att kunna öka nu...
__________________
JOURNAL
DerImperator är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-07-17, 20:18   #49
DerImperator
Registered User
 
DerImperators avatar
 
Reg.datum: Dec 2015
Ort: Norrut
Inlägg: 471
17/6

Jävligt go' pass på ungefär 2h 5min. Gymmet stängde 12 igår på förmiddagen så hade ingen chans att gymma. Fucking pisst. Jobbar 12-5 varje dag (helg å) nu tills jag åker.

Marklyftet börjar äntligen att bli lite lättare. Tror jag kan höja med 2.5kg till nästa gång för att reppa på 125kg innan jag åker.

Försöker verkligen bygga på ryggen som ni ser
Marklyft
122.5 x 5
122.5 x 7 PR
122.5 x 7 PR

Militärpress
45 x 6
45 x 6
45 x 5 FAIL & PR
45 x 2

Chins, 5 set
10 reps
7 reps
8 reps
5 reps (smalt grepp)
6 reps (smalt grepp)

Bänkpress
70 x 6
70 x 7 FAIL
70 x 6
70 x 5 FAIL

Latsdrag, 3 set till failure, vet ej hur många reps
35kg
40kg
45kg

Crunches i kabelmaskin, 3 set till failure

Hängande benlyft, 2 set

Stångcurl, 3 set till failure, 25kg

Shrugs med hantlar, 40kg, 3 set till failure (lång hållning)
Funderar på att köpa rent koffeinpulver, kommer nyttja både mig i plugget och träningen såklart. Kommer bli många pass kl 5, 6 på morgonarna innan skolan börjar denna höst och vinter. Och så är det så himla billigt. 100g för 40kr, och med en dosering på runt 200mg så bör det hålla i två år, minst. Tankar?
__________________
JOURNAL
DerImperator är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-07-18, 22:11   #50
DerImperator
Registered User
 
DerImperators avatar
 
Reg.datum: Dec 2015
Ort: Norrut
Inlägg: 471
19/7

Min mamma kallade mig just för ett fetto #swoleacceptance

Pass på 2h. Blir ett pass varje dag fram tills jag åker. Provade den här koffeintabletten som jag fick av en polare på 320mg.

För att klargöra så försöker jag inte höja vikten på stångrodd. Blir bara att man börjar jucka med vikten och använda andra muskler då än rygg. Bättre enligt mig att hålla längre i toppen och köra långsammare när det blir för enkelt.
Benpress
190 x 10
190 x 10
190 x 8
190 x 8
190 x 14 (snabba)
190 x 6 (långsamma)

Bänkpress
75 x 6
75 x 4 TEKNISK FAIL
70 x 6
70 x 7 FAIL
70 x 4 FAIL

Stångrodd
50 x 14
50 x 8 (lång excentrisk fas)
50 x 10
50 x 11

Latsdrag, 2 set på 45kg till failure

Militärpress
40 x 8
40 x 6
40 x 5 FAIL

Chins, 4 set

Bicepscurls, 2 set på 25kg till failure

Shrugs, 2 set på 40kg
F.ö har jag märkt att min rygg har växt väldigt mycket jämfört med några månader sedan.

Citat:
__________________
JOURNAL

Senast redigerad av DerImperator den 2016-07-18 klockan 22:18.
DerImperator är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-07-19, 12:23   #51
1x0
Wall of text
 
1x0s avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 5 056
Citat:
Ursprungligen postat av DerImperator Visa inlägg
Tankar?
Drick kaffe istället? Kaffe är livet, typ.
1. Äta
2. Sova
3. Kaffe
(4. du vet vad)
Citat:
Ursprungligen postat av DerImperator Visa inlägg
Min mamma kallade mig just för ett fetto
Hur sa hon det? "Du är ett fetto!" ??

Btw fann det gulligt att du skriver "PR" istället för "PB" som alla andra gör hahah.
1x0 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-07-19, 13:22   #52
DerImperator
Registered User
 
DerImperators avatar
 
Reg.datum: Dec 2015
Ort: Norrut
Inlägg: 471
Citat:
Ursprungligen postat av 1x0 Visa inlägg
Drick kaffe istället? Kaffe är livet, typ.
Jag vet att det här är fett konstigt, men ingen i vårat hushåll dricker kaffe, och jag orkar inte brygga en kanna själv. Dessutom är snabbkaffe äckligt.


Citat:
Hur sa hon det? "Du är ett fetto!" ??
Jag hade tagit av mig tröjan och höll på att gurgla i mig en liter vatten (brukar glömma att få i mig nog vatten) så jag hade en riktig kagge. Hon kom in ba och sa att jag såg ut som ett fetto. Jag ba wut men helt ärligt har jag fått en del fett på ansiktet och skinkorna men nästintill inge på magen. Jag var bara bloated

Citat:
Btw fann det gulligt att du skriver "PR" istället för "PB" som alla andra gör hahah.
Haha, visste inte ens att jag skrev fel Hur som helst, det skulle vara synd att bryta en tradition
__________________
JOURNAL
DerImperator är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-07-19, 17:09   #53
DerImperator
Registered User
 
DerImperators avatar
 
Reg.datum: Dec 2015
Ort: Norrut
Inlägg: 471
Alltså jag vet fan inte vad jag ska göra. Läste just den nya artikeln på Styrkelabbet om att bulka och enligt Richter så är det absolut inga problem med att lägga på sig muskler i kaloribalans, eller ett litet kaloriunderskott för den delen heller så länge man har sömn och proteinintag rätt. Jag funderar på att börja bulka på kaloribalans. Jag ska ju ändå "bulka" i minst två år till, och forsätter jag som jag gör nu så kommer jag väga 85-90kg när jag är 18 år vilket låter som rätt jävla mycket. Jag vet inte hur sant det är; för mig låter det i alla fall ganska konstigt att man bygga muskler utan ett överskott av kalorier... Använder kroppen sig av fettlagrer för att mata nya muskler eller?

Vad säger ni? Tror det är bäst att jag börjar räkna kalorier, helt ärligt.
__________________
JOURNAL

Senast redigerad av DerImperator den 2016-07-19 klockan 17:13.
DerImperator är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-07-19, 17:16   #54
Brofessorn
Registered User
 
Brofessorns avatar
 
Reg.datum: May 2015
Inlägg: 1 601
Citat:
Ursprungligen postat av DerImperator Visa inlägg

Funderar på att köpa rent koffeinpulver, kommer nyttja både mig i plugget och träningen såklart. Kommer bli många pass kl 5, 6 på morgonarna innan skolan börjar denna höst och vinter. Och så är det så himla billigt. 100g för 40kr, och med en dosering på runt 200mg så bör det hålla i två år, minst. Tankar?
Var försiktig med doseringen. Finns en del dödsfall orsakade av överdoser av koffeinpulver.

Om jag var du skulle jag lägga mig på energibalans med ett högre proteinintag.
Brofessorn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-07-19, 22:41   #55
DerImperator
Registered User
 
DerImperators avatar
 
Reg.datum: Dec 2015
Ort: Norrut
Inlägg: 471
19/7

MÅNDAGSVIKT V26: 70.1kg

Chill pass på 1h 20min.

Fyfan. Att lyfta benen upp och ner sakta på en bänk lät som en barnlek för mig men helvete vad det sved i bålen efteråt. En riktig toppenövning. Enkel och bra.
Bänkpress
97.5 x 0
90 x 1
95 x 0 (halvvägs typ)

Finns film för de skeptiska 90kg kändes lättare än när jag körde förra månaden så bör kunna ta ett par kilon till. Hade bänkat igår så det kanske inte var det bästa tillfället.

Militärpress
42.5 x 6
42.5 x 6
42.5 x 5 FAIL
42.5 x 5 FAIL
42.5 x 3 FAIL

Latsdrag
40 x 16
40 x 14
40 x 12
40 x 11
40 x 12
40 x 19 (snabba)

Benlyft, 3 set

Stångcurl, 25kg, 3 set till failure

Shrugs, 2 set på 40kg

Flies i kabelmaskin med lågt fäste, 2 set på 40kg
Siktar på 2600 kalorier idag och 130g protein. Bör räcka.
__________________
JOURNAL
DerImperator är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-07-20, 09:32   #56
1x0
Wall of text
 
1x0s avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 5 056
Citat:
Ursprungligen postat av DerImperator Visa inlägg
Jag vet att det här är fett konstigt, men ingen i vårat hushåll dricker kaffe, och jag orkar inte brygga en kanna själv. Dessutom är snabbkaffe äckligt.


Jag hade tagit av mig tröjan och höll på att gurgla i mig en liter vatten (brukar glömma att få i mig nog vatten) så jag hade en riktig kagge. Hon kom in ba och sa att jag såg ut som ett fetto. Jag ba wut men helt ärligt har jag fått en del fett på ansiktet och skinkorna men nästintill inge på magen. Jag var bara bloated



Haha, visste inte ens att jag skrev fel Hur som helst, det skulle vara synd att bryta en tradition
Brygg och köp en bra termos. Jag har en termosmugg på 470ml och en vanlig termos på 750ml. De båda kostade över 500kr. Kaffet i min 750ml termos brygger jag vid 08.00 och är varmt (som i drickbart) 12-14 timmar efteråt (20-22.00 alltså). Lika varmt -~10% fram till klockan 16.00 när jag tar sista koppen. :P

Akta bara för inte intala dig själv att du är bloated - när du (kanske) går/gått upp markant i fettmassa.

Menade inte att du skriver fel, för det gör du inte. PR betyder ju "Personligt rekord" eller på engelska "Personal record". Alla engelsktalande (engelskskrivande*) skriver "PR" har jag sett. Mest att du bröt ett mönster haha.
Citat:
Ursprungligen postat av DerImperator Visa inlägg
Alltså jag vet fan inte vad jag ska göra. Läste just den nya artikeln på Styrkelabbet om att bulka och enligt Richter så är det absolut inga problem med att lägga på sig muskler i kaloribalans, eller ett litet kaloriunderskott för den delen heller så länge man har sömn och proteinintag rätt. Jag funderar på att börja bulka på kaloribalans. Jag ska ju ändå "bulka" i minst två år till, och forsätter jag som jag gör nu så kommer jag väga 85-90kg när jag är 18 år vilket låter som rätt jävla mycket. Jag vet inte hur sant det är; för mig låter det i alla fall ganska konstigt att man bygga muskler utan ett överskott av kalorier... Använder kroppen sig av fettlagrer för att mata nya muskler eller?

Vad säger ni? Tror det är bäst att jag börjar räkna kalorier, helt ärligt.
Hur har viktuppgången sett ut? Räkna ut det, up-to-date. Står på förstasidan av journalen men är någon månad sedan nu.
Din kroppsviktsuppgång har varit bra med tanke på styrkegains du fått och att du var nybörjare dessa 5-6 första månaderna. Själv bromsade jag mina gains mitt första träningshalvår pga för svagt kaloriöverskott.

Kanske är dags att sänka viktuppgångstakten lite. 1kg per månad kanske?


Det mest optimala för din ålder skulle jag tro är exempel 1 här:

1: Slowbulka och bli stark. 0.5-1kg per månad. Du är tonåring. Vill inte bromsa dina gains när du är så testosteron-rik/laddad.

2: Energibalansa med högt proteinintag. Vet inte, efter "bara" styrketränat i 6 månader samt 15 år gammal. Känns som du bromsar dina gains med några procent. Kan också vara (lite) tvärtom - att du bygger extra bra på balans eftersom du är tonåring och nybörjare...men skulle tro du bromsar dig själv lite då som sagt.

3: Bulka för fort (vill inte kalla det för grisbulk) och bli tvungen att deffa. I cyklar under dessa åren, det är nog inte optimalt med tanke på din ålder. Sen att börja snöa in dig på kost och näring är suboptimalt. Om det leder till massa jojobantande och eventuella ätstörningar. Missförstå mig inte; kunskap är bra.

Beror också på mål. Om du tränar mest för styrka eller kroppssammansättning (visuella, se snygg ut).

Om du nu senaste månaderna har ätit 'bara för att gå upp i vikt' och 'tvingat' i dig mat. I kombination med lagt på dig för mycket fett, som du är missnöjd med. --- Då är det dags att ta det lugnt med kaloriöverskottet.

Varför t.ex dricka massa gainers och gå upp 4kg per månad: skit i dem ("gainers", onödiga kalorier) och ät fast föda som du tycker om istället. Mindre fettviktsuppgång fast kan fortfarande äta som du vill, win win.
_______________

Edit*. Här är en intressant diskussion om bulk eller energibalans för bygga muskelmassa. Diskussionen är (i princip) endast riktad och tilltänkt åt personer som bara bryr sig om muskelmassa, låg kroppsfettprocent - alltså inte för folk som vill bli starka så snabbt som möjligt:
http://www.kolozzeum.com/forum/showp...&postcount=143
^Och posterna nedan, min kommentar startar en diskussion.

Senast redigerad av 1x0 den 2016-07-20 klockan 09:37.
1x0 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-07-22, 00:18   #57
DerImperator
Registered User
 
DerImperators avatar
 
Reg.datum: Dec 2015
Ort: Norrut
Inlägg: 471
Citat:
Ursprungligen postat av 1x0 Visa inlägg
Hur har viktuppgången sett ut? Räkna ut det, up-to-date. Står på förstasidan av journalen men är någon månad sedan nu.
Din kroppsviktsuppgång har varit bra med tanke på styrkegains du fått och att du var nybörjare dessa 5-6 första månaderna. Själv bromsade jag mina gains mitt första träningshalvår pga för svagt kaloriöverskott.

Kanske är dags att sänka viktuppgångstakten lite. 1kg per månad kanske?


Det mest optimala för din ålder skulle jag tro är exempel 1 här:

1: Slowbulka och bli stark. 0.5-1kg per månad. Du är tonåring. Vill inte bromsa dina gains när du är så testosteron-rik/laddad.

2: Energibalansa med högt proteinintag. Vet inte, efter "bara" styrketränat i 6 månader samt 15 år gammal. Känns som du bromsar dina gains med några procent. Kan också vara (lite) tvärtom - att du bygger extra bra på balans eftersom du är tonåring och nybörjare...men skulle tro du bromsar dig själv lite då som sagt.

3: Bulka för fort (vill inte kalla det för grisbulk) och bli tvungen att deffa. I cyklar under dessa åren, det är nog inte optimalt med tanke på din ålder. Sen att börja snöa in dig på kost och näring är suboptimalt. Om det leder till massa jojobantande och eventuella ätstörningar. Missförstå mig inte; kunskap är bra.

Beror också på mål. Om du tränar mest för styrka eller kroppssammansättning (visuella, se snygg ut).

Om du nu senaste månaderna har ätit 'bara för att gå upp i vikt' och 'tvingat' i dig mat. I kombination med lagt på dig för mycket fett, som du är missnöjd med. --- Då är det dags att ta det lugnt med kaloriöverskottet.

Varför t.ex dricka massa gainers och gå upp 4kg per månad: skit i dem ("gainers", onödiga kalorier) och ät fast föda som du tycker om istället. Mindre fettviktsuppgång fast kan fortfarande äta som du vill, win win.
0.9kg har jag gått up från v21 till v26 förra måndagen. Från 69.2 till 70.1kg. Det är väl ändå ganska rimligt? Lite söligare skulle dock vara mer preferabelt.

Alltså, en stor del av vikten måste ju väl vara vattenvikt eller? Åt verkligen inte på ett sätt när jag började att det förklarar en viktuppgång på 1-2 kilo om veckan. Var ganska lika som idag, kanske lite mer mat.

Jag började för att få en bättre kropp men att marklyfta 300kg någon gång i framtiden låter kul, eller hur?

Jag tror att en blanding mellan sätt 1 och 2 skulle vara bäst med fokus på väldigt svagt överskott. Ett stort problem med energibalans enligt mig är att det är så otroligt enkelt att hamna på kaloriunderskott vissa dagar; särskilt på sommaren då man typ inte har någon aptit.
__________________
JOURNAL
DerImperator är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-07-22, 00:44   #58
DerImperator
Registered User
 
DerImperators avatar
 
Reg.datum: Dec 2015
Ort: Norrut
Inlägg: 471
21/6

Blev slagen idag i armbrytning av en som typ aldrig tränar ens. Känner mig svag, ovärdig och otillräcklig.

Söligt pass på 1h 50min. Byggnaden som mitt gym finns i stängde igår innan jag hann träna. Ärligt talat, hur länge har kommunalarbetare semester? Mycket lall, lite verkstad.
Benpress
190 x 10
190 x 10
190 x 10
190 x 8 FAIL

Ni kommer säkert flå mig levande här men jag känner inte att jag behöver träna benen så mycket, inte för storlek i alla fall. Har redan väldigt stora lår, stora nog att det är svårt att få på sig många jeans t.ex. Ännu större skulle medföra att jag behöver köpa nya kläder vilket inte låter så kul. Men mer defienerande ben ja tack.

Bänkpress
75 x 6
75 x 6
75 x 6 FAIL & PR

Kände mig lite stolt när jag tänkte på att jag kämpade med att toppa 50kg för fyra månader sedan och nu reppar jag på 75kg. 100kg x 6 nästa.

Stångrodd
60 x 8
60 x 8
60 x 8

Lite för tungt. Jag känner att jag får mer kontakt med ryggen i kabelrodd än stångrodd så funderar på att byta till det.

Kabelrodd
30 x 12
40 x 12
40 x 11 FAIL

Militärpress, till fail
40 x 9
40 x 6
40 x 6
40 x 4
40 x 3

Stångcurl, till fail
25 x 12
25 x 10
25 x 8
Har äntligen tagit några bra formbilder. Retas ej. Och ja, jag vet att jag behöver klippa mig. 15-16% eller?



Godnatt!
__________________
JOURNAL

Senast redigerad av DerImperator den 2016-07-22 klockan 00:51.
DerImperator är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-07-22, 11:25   #59
1x0
Wall of text
 
1x0s avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 5 056
Viktuppgångstakten är optimal. Du har styrketränat bra. Inte mycket mer du kan göra. Eventuellt snöa i dig på kosten (makrofördelning, mikros, näringstajming, stimulera MPS optimalt, kosttillskott osv).

Alltså det med vattenvikt; du "slutar" ju gå upp i vattenvikt efter första veckorna / månaderna, efter kostförändring (t.ex: högre kalori- och kolhydratsintag).

Det "plussas" inte liksom på extra vattenvikt för varje kilo du går upp. Svårt att förklara vad jag menar.

Använder du kreatin? Du ser lite plufsig och vätskig ut tycker jag. Kan tänka mig 15-17% kroppsfett. Men det ska du skita i allvarligt talat. Din fettprocent ser bekväm ut och bra för att (fortsätta) bygga massa.
Också spänner du dig jävligt konstigt ser det ut som. Spänner dig dåligt. Nu menar jag inte poserar. Spänn dig så jävla hårt så du håller på att tuppa av. Det gör jag. Det är fina grejor.
Ljuset är dåligt också. Leta efter ett ställe på gymmet som innehaver det omtalade optiljuset. Benbilden är kass. Ta bättre nästa gång.

^ :P :P
________

Att du svänger lite med kalorierna, underskott:överskott, dag-till-dag. Spelar ingen större roll, sett att du träffar makros (proteinbehovet ffa). Jämnar ut sig efter veckobasis. Däremot hade jag satsat på äta på balans eller överskott, på styrketräningsdagarna. För maximera återhämtningen. Vet inte hur många vilodagar du har (?).

(PS: Du borde skrivit din ålder i dagsformstråden med bildposterna.)
(PS2: Du behöver klippa dig.)

Senast redigerad av 1x0 den 2016-07-22 klockan 11:27.
1x0 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-07-22, 12:16   #60
DerImperator
Registered User
 
DerImperators avatar
 
Reg.datum: Dec 2015
Ort: Norrut
Inlägg: 471
Citat:
Ursprungligen postat av 1x0 Visa inlägg
Viktuppgångstakten är optimal. Du har styrketränat bra. Inte mycket mer du kan göra. Eventuellt snöa i dig på kosten (makrofördelning, mikros, näringstajming, stimulera MPS optimalt, kosttillskott osv).

Alltså det med vattenvikt; du "slutar" ju gå upp i vattenvikt efter första veckorna / månaderna, efter kostförändring (t.ex: högre kalori- och kolhydratsintag).

Det "plussas" inte liksom på extra vattenvikt för varje kilo du går upp. Svårt att förklara vad jag menar.

Använder du kreatin? Du ser lite plufsig och vätskig ut tycker jag. Kan tänka mig 15-17% kroppsfett. Men det ska du skita i allvarligt talat. Din fettprocent ser bekväm ut och bra för att (fortsätta) bygga massa.
Också spänner du dig jävligt konstigt ser det ut som. Spänner dig dåligt. Nu menar jag inte poserar. Spänn dig så jävla hårt så du håller på att tuppa av. Det gör jag. Det är fina grejor.
Ljuset är dåligt också. Leta efter ett ställe på gymmet som innehaver det omtalade optiljuset. Benbilden är kass. Ta bättre nästa gång.

^ :P :P
________

Att du svänger lite med kalorierna, underskott:överskott, dag-till-dag. Spelar ingen större roll, sett att du träffar makros (proteinbehovet ffa). Jämnar ut sig efter veckobasis. Däremot hade jag satsat på äta på balans eller överskott, på styrketräningsdagarna. För maximera återhämtningen. Vet inte hur många vilodagar du har (?).

(PS: Du borde skrivit din ålder i dagsformstråden med bildposterna.)
(PS2: Du behöver klippa dig.)
Orkar inte citera stycke för stycke nu så här kommer en last text. Tack för svaret 1x0!

Jag förstår ju det Tänkte bara 58kg till 61kg är ett ganska stort hopp.

Det är exakt det jag menar! Använder ej kreatin. Har alltid varit lite rund eller "blotaed" i ansiktet men viktuppgången har förvärrat det. Kan de ha nåt att göra med nåt jag äter?

Att lära mig konsten att posera var aldrig en av mina mål i första stadiet, men tack råden

Det är väl ganska dåligt om jag hamnar på underskott på en träningsdag? Har vanligtvis vilodag varannandag men nu försöker jag få in ett pass varje dag. Bör jag ligga på TDEE på vilodagar?

Tack för svar och tips. Jag vet att jag behöver klippa mig. Hur ser dagsformstråden ut? Har jag blivit sågad?
__________________
JOURNAL
DerImperator är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:18.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)