Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träning - Vikter & Kondition

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-03-26, 05:00   #31
Eddie Vedder
Registered User
 
Eddie Vedders avatar
 
Reg.datum: Nov 2006
Inlägg: 33 687
Citat:
Ursprungligen postat av pony Visa inlägg
Har du träffat Marcus Schenkenberg IRL? Om inte så kan du faktiskt inte uttala dig om hans utseende. Visst, han släpar inte på en ölkadde som han magiskt gömmer när kamerorna åker fram, men det du ser och verkligheten är två helt olika saker.
När sa jag nåt om Schenenbergs utseende mer än att han inte ser ut exakt som på sina bilder när han sitter hemma framför TV:n

Tråden gäller inte Markus Schenkenberg specifikt, topic är "Hur gör dom?" och hänvisar till fotomodeller och andra kändisar som alltid ser ut att va i toppform där just Markus Schenkenberg bara blev ett exempel. Då la jag in en teori om va jag tror.

Trampade jag på en "öm tå" lr vaddå?
Eddie Vedder är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-26, 10:35   #32
TylerDurden84
Registered User
 
TylerDurden84s avatar
 
Reg.datum: Mar 2004
Ort: Sats, Göteborg
Inlägg: 1 078
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Tror du vi sitter och teoriserar utifrån ekvationer på ett papper? Det är tvärtom; det är i teorin det går bra att deffa/vara i toppform och bygga samtidigt. I praktiken är sanningen en annan, vilket 95 av 100 som försökt har erfarit.
Har du läst fel? Annars läs igen: "Har man kunskapen och klarar av att utföra den i PRAKTIKEN så är det inte alls någon omöjlighet att hålla sig i liknande form som Schenkenberg"

Teorin är inte överdrivet svår när det kommer till grundläggande kunskap om träning/kost, men i PRAKTIKEN, som jag tidigare skrev, så orkar inte alla skippa kebabsåsen + chipspåsen på lördan och träna regelbundet ÅRET OM.
__________________
Born in: Gothenburg Birth: 1984
Weight: 75 kg Length: 23 cm (around) Bodyfat:: 7,3 % (January 2009)


<< Certified: Personal Trainer, Nutrition Coach and Gym-Instructor >>
TylerDurden84 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-26, 10:38   #33
TylerDurden84
Registered User
 
TylerDurden84s avatar
 
Reg.datum: Mar 2004
Ort: Sats, Göteborg
Inlägg: 1 078
Förresten så håller sig Schenkenberg i form året runt då han fotas såpass ofta.
__________________
Born in: Gothenburg Birth: 1984
Weight: 75 kg Length: 23 cm (around) Bodyfat:: 7,3 % (January 2009)


<< Certified: Personal Trainer, Nutrition Coach and Gym-Instructor >>
TylerDurden84 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-26, 11:14   #34
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 283
Citat:
Ursprungligen postat av TylerDurden84 Visa inlägg
Har du läst fel? Annars läs igen: "Har man kunskapen och klarar av att utföra den i PRAKTIKEN så är det inte alls någon omöjlighet att hålla sig i liknande form som Schenkenberg"

Teorin är inte överdrivet svår när det kommer till grundläggande kunskap om träning/kost, men i PRAKTIKEN, som jag tidigare skrev, så orkar inte alla skippa kebabsåsen + chipspåsen på lördan och träna regelbundet ÅRET OM.

Nej, jag har inte läst fel. Normalpersonen ökar bara inte i muskelmassa om man skall hålla toppformen, deffa eller vara deffad året om. Det handlar inte om att "orka". Förutsättningarna för tillväxt finns inte utan ett överskott. Och då ökar man även i fettvikt.
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-26, 12:17   #35
Jacksatan
Registered User
 
Jacksatans avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Ort: Vasastan
Inlägg: 2 292
Jag skulle tro att den gode Marcus sitter inne på riktigt bra genetiska förutsättningar. Killen skulle nog kunna vara rejält jävla bitig om han hade ätit på och tränat hårt under flera år. Han har med andra ord betydligt mkt mindre muskelmassa än vad han skulle kunna ha. Nu är det ju så att för hans jobb så har han den optimala kroppen, så det finns ingen anledning för honom att bulka och bygga.
__________________
if everything comes your way you´re in the wrong lane
Jacksatan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-26, 12:27   #36
TylerDurden84
Registered User
 
TylerDurden84s avatar
 
Reg.datum: Mar 2004
Ort: Sats, Göteborg
Inlägg: 1 078
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Nej, jag har inte läst fel. Normalpersonen ökar bara inte i muskelmassa om man skall hålla toppformen, deffa eller vara deffad året om. Det handlar inte om att "orka". Förutsättningarna för tillväxt finns inte utan ett överskott. Och då ökar man även i fettvikt.
Det är ett annan del. Det som du quotade handlade om att det är svårare att uföra korrekt träning/kost i praktiken, vilket jag skrev.

Jag vet flera som har en vältränad kropp utan att köra på deff/bulk-perioder. Det är däremot när man nått en viss massa bestående av muskler som det blir svårare att bli större utan behöva tänka bulk. Se på unga elitfotbollsspelare. De är i regel extremt hårda samtidigt som de har en stabil muskelmassa året runt. Och genom att följa bla min kusins uppväxt så har han fått en kropp liknande min egen utan att lägga på dig fett på vägen (han är fotbollsspelare).

Om man ska prata om "normalpersonen" så lär den ha bristande kunskap när det kommer till både tränings - och kostlära, därav inte en deffad kropp.
__________________
Born in: Gothenburg Birth: 1984
Weight: 75 kg Length: 23 cm (around) Bodyfat:: 7,3 % (January 2009)


<< Certified: Personal Trainer, Nutrition Coach and Gym-Instructor >>
TylerDurden84 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-26, 12:32   #37
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 283
Inga svårigheter att hålla sig i form året runt. Den som håller sig slimmad och trimmad året runt, är dock den som ser likadan ut år efter år. Inget fel med det, men då får man också acceptera att träningen inte åstadkommer närheten av dom visuella förändringar av kroppen den skulle kunna åstadkomma.
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-26, 12:32   #38
Karl_alfred
*Mysplutten*
 
Karl_alfreds avatar
 
Reg.datum: Dec 2002
Ort: Sverige
Inlägg: 9 343
Citat:
Ursprungligen postat av Jacksatan Visa inlägg
Jag skulle tro att den gode Marcus sitter inne på riktigt bra genetiska förutsättningar. Killen skulle nog kunna vara rejält jävla bitig om han hade ätit på och tränat hårt under flera år. Han har med andra ord betydligt mkt mindre muskelmassa än vad han skulle kunna ha. Nu är det ju så att för hans jobb så har han den optimala kroppen, så det finns ingen anledning för honom att bulka och bygga.
Skulle med tro det! Tror han legat på relativt samma vikt kroppsmässigt sen slutet av 80-talet. Men sedan haft en god koll på träning och mat för att behålla det han har.
__________________
Finns det NÅGOT dåligt med solarium om man vill bygga så mkt muskler som möjligt?

Anna säger:
j känner bara thailändare
Anna säger:
o de är fina
Anna säger:
har fin benstomme

209 Westman says:
min po0lare han den trackasserade typen
209 Westman says:
blev attackerad av en bäver
209 Westman says:
när han sket i skogen

Anna says:
kvinnor kan inget de är en myt
Karl_alfred är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-26, 12:43   #39
Jacksatan
Registered User
 
Jacksatans avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Ort: Vasastan
Inlägg: 2 292
Citat:
Ursprungligen postat av Karl_alfred Visa inlägg
Skulle med tro det! Tror han legat på relativt samma vikt kroppsmässigt sen slutet av 80-talet. Men sedan haft en god koll på träning och mat för att behålla det han har.
Sen vet man ju inte, en del kan ju hålla låg fett-% utan att vara särskilt hungriga. Möjligen att han går runt hungrig också. Skulle jag med kunna göra om jag fick så jävla bra pröjs som han får.
__________________
if everything comes your way you´re in the wrong lane
Jacksatan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-26, 12:48   #40
TylerDurden84
Registered User
 
TylerDurden84s avatar
 
Reg.datum: Mar 2004
Ort: Sats, Göteborg
Inlägg: 1 078
Precis. I slutändan handlar det om man bli stor/grov, eller "bara" bara vältränad med ett rutmage året runt. Jag vet vad jag vill.

Det som trådskaparen undrade var hur fotomodeller gör, inte bodybuildarna. När du väl nåt den kroppen så är det absolut inte omöjligt att hålla den i samma form, året runt.
__________________
Born in: Gothenburg Birth: 1984
Weight: 75 kg Length: 23 cm (around) Bodyfat:: 7,3 % (January 2009)


<< Certified: Personal Trainer, Nutrition Coach and Gym-Instructor >>
TylerDurden84 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-26, 13:56   #41
Handcuff
Registered User
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 3 547
Citat:
Ursprungligen postat av TylerDurden84 Visa inlägg
Precis. I slutändan handlar det om man bli stor/grov, eller "bara" bara vältränad med ett rutmage året runt. Jag vet vad jag vill.

Det som trådskaparen undrade var hur fotomodeller gör, inte bodybuildarna. När du väl nåt den kroppen så är det absolut inte omöjligt att hålla den i samma form, året runt.
Blir ju lite att elda för kråkorna då på gymet. Om man nu inte kanske bara underhållstränar?

Gissar dock att du kämpar på lika hårt som vilken byggare som helst i gymet - utan resultat dock.
Handcuff är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-26, 15:30   #42
Karl_alfred
*Mysplutten*
 
Karl_alfreds avatar
 
Reg.datum: Dec 2002
Ort: Sverige
Inlägg: 9 343
Citat:
Ursprungligen postat av Jacksatan Visa inlägg
Sen vet man ju inte, en del kan ju hålla låg fett-% utan att vara särskilt hungriga. Möjligen att han går runt hungrig också. Skulle jag med kunna göra om jag fick så jävla bra pröjs som han får.
Ja tänk om man hade den lyckan! Går själv alltid hungrig om jag ska va i någon hyfsad form Skulle med gå vrålhungrig med den pröjsen
__________________
Finns det NÅGOT dåligt med solarium om man vill bygga så mkt muskler som möjligt?

Anna säger:
j känner bara thailändare
Anna säger:
o de är fina
Anna säger:
har fin benstomme

209 Westman says:
min po0lare han den trackasserade typen
209 Westman says:
blev attackerad av en bäver
209 Westman says:
när han sket i skogen

Anna says:
kvinnor kan inget de är en myt

Senast redigerad av Karl_alfred den 2007-03-26 klockan 15:32.
Karl_alfred är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-26, 16:48   #43
Jacksatan
Registered User
 
Jacksatans avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Ort: Vasastan
Inlägg: 2 292
Citat:
Ursprungligen postat av Karl_alfred Visa inlägg
Ja tänk om man hade den lyckan! Går själv alltid hungrig om jag ska va i någon hyfsad form Skulle med gå vrålhungrig med den pröjsen
Och, icke att förglömma, de brudar han får leka med.
__________________
if everything comes your way you´re in the wrong lane
Jacksatan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-26, 16:53   #44
Karl_alfred
*Mysplutten*
 
Karl_alfreds avatar
 
Reg.datum: Dec 2002
Ort: Sverige
Inlägg: 9 343
Citat:
Ursprungligen postat av Jacksatan Visa inlägg
Och, icke att förglömma, de brudar han får leka med.
Hahah ja du menar vem han vill
__________________
Finns det NÅGOT dåligt med solarium om man vill bygga så mkt muskler som möjligt?

Anna säger:
j känner bara thailändare
Anna säger:
o de är fina
Anna säger:
har fin benstomme

209 Westman says:
min po0lare han den trackasserade typen
209 Westman says:
blev attackerad av en bäver
209 Westman says:
när han sket i skogen

Anna says:
kvinnor kan inget de är en myt
Karl_alfred är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-26, 17:24   #45
pony
Athletic chick on a stick.
 
ponys avatar
 
Reg.datum: Mar 2007
Ort: Stockholm
Inlägg: 982
Citat:
Ursprungligen postat av Eddie Vedder Visa inlägg
När sa jag nåt om Schenenbergs utseende mer än att han inte ser ut exakt som på sina bilder när han sitter hemma framför TV:n

Tråden gäller inte Markus Schenkenberg specifikt, topic är "Hur gör dom?" och hänvisar till fotomodeller och andra kändisar som alltid ser ut att va i toppform där just Markus Schenkenberg bara blev ett exempel. Då la jag in en teori om va jag tror.

Trampade jag på en "öm tå" lr vaddå?
Vad yrar du om? Jag satte +1 på din kommentar och ställde en retorisk fråga till trådskaparen som syftade att poängtera att det går och görs väldigt mycket för att förbättra utseendet på dem som figurerar i media.
Way to go att övertolka.
__________________
Brandman-wannabe
pony är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:32.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)