Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2013-11-26, 20:51   #391
emmzan
SL-Kirurg
 
emmzans avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Linköping
Inlägg: 10 830
Wohooo RSR!!!
__________________
Cardiologer gör det underifrån
emmzan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-11-27, 20:33   #392
eulalia
Registered User
 
eulalias avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Inlägg: 2 600
Jepp, det blir nyheter för mig då det gäller SL-program, det är ju bara 6 veckor så det borde man ju stå ut med fast det verkar lite enformigt. Det som kanske blir mer intressant är att vi kör samma upplägg även i bänk och mark, det blir långa pass och marklyft ofta så vi får se om det håller hela vägen.

Onsdag = Vecka 1, Pass 2!

Knäböj 50kg 2x5st, 60kg 5st, 70kg 4st, 80kg 3st, (Bälte på) 85kg 6x3st
Bänkpress med stopp 50kg 4st, 55kg 3st, 62kg 6x3st
Marklyft (Bälte) Sumo: 50kg 2x5st, 80kg 5st, 90kg 3st, 95kg 3x3st, Smalt: 102kg 2x3st

Lite bättre motivation och vilja än i måndags vilket resulterade i bättre stil på knäböjarna. Har en tendens att vilja skjuta rumpan bakåt och samtidigt fälla fram ryggen och får då bryta upp vikten på sista rep.

Bänken funkar alltid bra i första lyftet som blir explosivt och kraftfullt, tyvärr tappar jag sedan både axlar och brygga, får göra omtag/justeringar och får sämre och sämre lyft.

Provade sumostil idag med något lättare vikt än programmet men tyvärr funkar det inte riktigt bra. Halvsumo går väl an men med lite bredare stance så drar jag hela vikten med ländryggen känns det som. Provade lite olika bredder och att ställa mig lite längre bort från stången men det blev inte direkt bättre. Avslutade med 2 vanliga set i smal stil och dom lyften blev riktigt bra, kändes som att jag fick med iaf liiite kraft och tryck redan från starten, tjohooo!!! (Hoppas den känslan håller i sig)
eulalia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-11-29, 19:48   #393
eulalia
Registered User
 
eulalias avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Inlägg: 2 600
Fredag = "Böjdräkts-cardio" och övre rygg!

Axeldrag i chinsräcket 3x10st
Facepulls med stång 30kg 3x20st
Ryggflyes i maskin 6pl 3x10st s.set med/
Axeldrag i roddmaskin 80kg 3x10st

Jepp, ni läste rätt! Jag har beställt en ny böjdräkt och den var helt hysteriskt tight. Jag provade den först igår men jag fick den inte ens över knäna så idag fick min träningskompis "för-tänja" den åt mig så att jag skulle ha en sportmössa att få den på mig. Jag är helt slut, jag har tänjt och hängt i dräkten i nästan 2 timmar innan den börjat närma sig uppdragen i grenen. Ska det vara på det här viset eller kan samma storlek skilja i mått från dräkt till dräkt fast det ska vara samma modell???
eulalia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-11-30, 04:35   #394
bighulken
Live my Dream
 
bighulkens avatar
 
Reg.datum: Dec 2011
Ort: hemma
Inlägg: 3 587
lyckas du få till böjen med den ,blir det nog bra!!!........;-)
__________________
[ youtube kanalen

Att se stark ut, eller att (Vara stark), det är skillnad.....
bighulken är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-11-30, 17:29   #395
eulalia
Registered User
 
eulalias avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Inlägg: 2 600
Haha, jag hoppas det bighulken. Vi pratade faktiskt om tighta dräkter i bilen på väg till träningen i morse och då fick jag höra att dom som är typ bäst i världen har sådär riktigt tight fit på grejerna, måste ju passa mig perfekt ju! Kan man inte bara hoppa över nybörjarstadiet lixom?

Träningsdag på SAK!

Lördag = Vecka 1, Pass 3!

Knäböj (Bälte) 50kg 2x4st, 60kg 4st, 70kg 3st, 85kg 6x2st
Bänkpress med stopp, uppvärmning 50kg 2x3st, 60kg 3st
Bänkpress med tröja (kloss) 80kg 2st(4kl), 90kg 1st(4kl), 100kg 1st(4kl), 1st(2kl), 110kg Fail(2kl), 1st(4kl)
Marklyft (Bälte) explosivt! 50kg 4st, 80kg 4st, 102kg 6x2st

Jag är rätt nöjd med min insats idag. Vi var ett helt gäng tjejer som tränade knäböj tillsammans och det är bra att både få och att själv få ge tips och synpunkter. Det kändes som att stilen och tekniken fungerade rätt bra för min del idag.

Sedan var det dags för dagens efterlängtade höjdpunkt, att få prova och testköra den nya pressartröjan! Ovant, vingligt och styvt men det verkar ändå lovande. Nog är det skillnad på tröjor och tröjor alltid (från en gammal uttänjd F6:a till s.Katana) och jag förstår att det kan ta ett tag bara att få till stilen och veta hur man vill ha tröjan vriden och sträckt. Nu vred sig armarna en aning och lyften ville landa låååångt ned på magen samtidigt som bryggan kändes lite sådär....

Marklyften kändes riktigt bra med trycket på hälarna och en "explosiv" start för att vara mig. En riktigt trevlig och givande träningsdag i det stora hela, tack Södertäljeligan!
eulalia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-12-02, 19:40   #396
eulalia
Registered User
 
eulalias avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Inlägg: 2 600
Måndag = Vecka 2, pass 1!

Knäböj (Bälte) 50kg 4st, 60kg 4st, 70kg 4st, 85kg 6x4st
Bänkpress med stopp 40kg 4st, 50kg 4st, 62kg 6x4st

Det här passet var ingen höjdare men det var kanske inte så konstigt. Jag har mått dåligt och oroat mig och har inte sovit alls under natten. Tränade bara för att få rensa skallen en aning och kanske för att få somna av utmattning i natt istället. Skippade marklyften...
eulalia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-12-04, 20:05   #397
eulalia
Registered User
 
eulalias avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Inlägg: 2 600
Onsdag = Vecka 2, pass 2!

"Böjdräkts-cardio" (det tog bara 40min att dra på den denna gång)
Knäböj 20kg 3x5st, 50kg 4st, 70kg 3st, 85kg 6x2st
Bänkpress, uppvärmning 20kg 5st, 50kg 4st, 60kg 3st
Bänkpress med tröja (ned till 2klossar) 80kg 2st, 90kg 2st, 100kg fail,3x1st

Jag testade att köra böjarna utan bälte idag och det gick väl sådär. Lyften blev lite ostadiga med framåtvikt ibland men jag tror att största orsaken till att instabiliteten var att jag spände upp överkroppen för dåligt innan start, justerade det och vips blev lyften mycket bättre.

Sedan testade jag den nya tröjan igen. Denna gång vred vi inte ärmarna alls och drog den knappt. Det kändes inte alls bra i axeln och det gjorde ont, det var nästan som att det blev någon sorts hävstångseffekt inne i ledskålen. På dom sista lyften drog vi upp ärmarna ändå lite högre och det kändes genast mycket skonsammare att lyfta. Fick även höja ställningshöjden rejält för att kunna komma in under stången och kunna greppa brett på ett vettigt sätt, tror dock att axlarna istället åkte upp under självaste avlyftet. Det här blir säkert bra med tiden, man lär sig något nytt varje gång man testar den och den töjer säkert ut sig lite efter några lyft.
eulalia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-12-07, 00:11   #398
eulalia
Registered User
 
eulalias avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Inlägg: 2 600
Fredag = Vecka 2, Pass 3!

Knäböj (Bälte) 50kg 5st, 60kg 5st, 75kg 5st, 85kg 6x5st
Bänkpress med stopp, explosivt! 40kg 5st, 50kg 5st, 55kg 3x5st
Triceps pushdowns, explosivt! 25kg 3x5st, 30kg 3x5st

Idag stämde det mycket bättre med knäböjarna, bättre stil och djup och mot slutet efter en liten mini-justering så fällde jag inte heller ryggen. Det känns bra,,, riktigt bra då man lyckas göra vettiga knäböjar - den svåraste övningen av alla.

Var lite öm i axeln så det blev bara några lätta, explosiva pressar och triceps istället. Orkade inte med några marklyft utan vi beslutade oss för att köra dom på söndag istället tillsammans med ryggträningen.
eulalia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-12-08, 15:17   #399
eulalia
Registered User
 
eulalias avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Inlägg: 2 600
Söndag = Marklyft och rygg!

Marklyft (Bälte+julpynt) 60kg 2x5st, 80kg 5st, 102kg 6x5st
Latsdrag 50kg 10st, 55kg 8st, 60kg 6st, 65kg 4st
Roddmaskin, varannan rep axeldrag/rodd 55kg 4x10st
Ryggflyes i maskin med stopp 5pl 4x10st s.set med/
Facepulls med rep 30kg 4x10st s.set med/
Ryggresningar 10kg 4x10st (ingen vila)

Yes, marklyften kändes kraftfulla och stabila idag. Tänkte som vanligt på explosiviteten och tydligen börjar det se bättre ut också enligt träningskamraterna, bara att nöta på.
Ryggövningarna försökte jag hålla så strikta och korrekta som möjligt, blev tyvärr lite ryck och slit på sista set i latsdragen.

Senast redigerad av eulalia den 2013-12-08 klockan 15:18.
eulalia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-12-09, 19:24   #400
eulalia
Registered User
 
eulalias avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Inlägg: 2 600
Måndag = Vecka 3, Pass 1!

Knäböj 50kg 2st, 60kg 2st, 70kg 2st, 80kg 2st, 85kg 6x2st
Bänkpress med stopp 50kg 4st, 60kg 3st, 70kg 2st
Bänkpress med tröja (ned till 2 klossar) 80kg 2st, 90kg 2st, 100kg 3x1st
Lårcurl, liggande 30kg 3x8st (90%) s.set med/
Benspark 30kg 3x8st (75%)
Bröstflyes i maskin 8pl 2x8st (75%)

Okej stil på böjarna idag också, skippade bältet.

Testade nya tröjan igen efter typ samma upplägg och vikter som förra gången och lyften kändes bättre och stadigare än senast. Det kändes som att det fanns mer att ge men jag valde att hålla igen lite på hästkrafterna, jag vill känna mig helt återhämtad i axeln och att jag är mer chef över tröjan innan jag tänjer på gränserna. Jag har ingen brådska och att riskera skador är bara onödigt. Jag ska ju vara med på bänk-SM i januari men jag får väl helt enkelt köra med den gamla mjukiströjan om jag inte hinner bli kompis med den nya.
eulalia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-12-10, 04:49   #401
bighulken
Live my Dream
 
bighulkens avatar
 
Reg.datum: Dec 2011
Ort: hemma
Inlägg: 3 587
fasen vad du ligger i nu!!!!!...........duktigt....
förstår att det kanske är KM som hägrar......lol.

same här,,,,på lördag smäller det......;-). så nu bara köra lätt denna vecka då.
__________________
[ youtube kanalen

Att se stark ut, eller att (Vara stark), det är skillnad.....
bighulken är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-12-10, 22:05   #402
eulalia
Registered User
 
eulalias avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Inlägg: 2 600
Ja, du har faktiskt rätt! Nu på fredag har vi en "prova på tävling" i bänkpress för alla medlemmar på gymmet där jag tränar. Alla mot alla, gamlingar och föredettingar, nybörjare och tjejer som killar. Det brukar vara riktigt kul stämning och såhär några veckor innan den stora bataljen så dyker det upp folk som man sällan ser på gymmet annars. Det är mer roligt än tävling, och det är väl därför den är så uppskattad gissar jag.

Sedan på Lördag ska jag vara med på "pepparkakslyftet" i Södertälje, klassiskt SL handlar det om då. Det blir intressant att testa formen och skoj att träffa alla klubbkamrater.

Idag hade jag ingen träning planerad men jag åkte väg till simhallen. Ingen träning utan bara återhämtning; 2 rundor bubbelpool och sedan lite sauna, därefter lite stretching för benen, ca 15min.

Bighulken, lycka till på KM!
eulalia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-12-11, 13:53   #403
bighulken
Live my Dream
 
bighulkens avatar
 
Reg.datum: Dec 2011
Ort: hemma
Inlägg: 3 587
Citat:
Ursprungligen postat av eulalia Visa inlägg
Ja, du har faktiskt rätt! Nu på fredag har vi en "prova på tävling" i bänkpress för alla medlemmar på gymmet där jag tränar. Alla mot alla, gamlingar och föredettingar, nybörjare och tjejer som killar. Det brukar vara riktigt kul stämning och såhär några veckor innan den stora bataljen så dyker det upp folk som man sällan ser på gymmet annars. Det är mer roligt än tävling, och det är väl därför den är så uppskattad gissar jag.

Sedan på Lördag ska jag vara med på "pepparkakslyftet" i Södertälje, klassiskt SL handlar det om då. Det blir intressant att testa formen och skoj att träffa alla klubbkamrater.

Idag hade jag ingen träning planerad men jag åkte väg till simhallen. Ingen träning utan bara återhämtning; 2 rundor bubbelpool och sedan lite sauna, därefter lite stretching för benen, ca 15min.

Bighulken, lycka till på KM!

tackar.aha pepparkakslyftet!!!....ja Tahvo/Extrem Power team, frågade om jag ville vara med där också.....en god sak förvisso.men lite så där blyg nu innan jag fått lite rutin osv.....så börjar lite lätt först då.

ha det bäst nu ....Med vänlig hälsning/
__________________
[ youtube kanalen

Att se stark ut, eller att (Vara stark), det är skillnad.....
bighulken är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-12-11, 19:42   #404
eulalia
Registered User
 
eulalias avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Inlägg: 2 600
Onsdag = Vecka 3, pass 2!

Knäböj (Bälte) 50kg 6st, 65kg 6st, 75kg 6st, 85kg 6x6st
Bänkpress 40kg 5st, 50kg 3x3st
Marklyft (Bälte) 50kg 5st, 70kg 4st, 90kg 3st, 110kg 2st
cc Liggande ryggflyes 10kg 2x15st s.set med/
Utåtrotationer 1pl 2x15st

Usch vad det är jobbigt att reppa, och det säger jag som har varit en tokreppare i grunden. Jag orkade inte riktigt hålla koncentrationen och motivationen upp på alla lyft så det blev lite blandade böjar, allt från rätt dålig stil till jättebra.

Är trött och sliten i axeln och nöjde mig med några lätta och snabba pressar.

Marklyften känns som att dom går bra just nu, jag pressar mer med hälarna än lyfter med ryggen och jag har även lite bättre rövspänning och tryck i starten än tidigare. Sparade lite krut genom att bara göra några få lyft men satsade på att genomföra dom riktigt bra istället då det blir maxning på tävlingen i helgen. Testkörde även mina nya sockiplast idag,,, det är kul när man får klä sig lite sexigt på gymmet!
eulalia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-12-11, 22:13   #405
emmzan
SL-Kirurg
 
emmzans avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Linköping
Inlägg: 10 830
6x6-passet i RSR är ruskigt segt tyckte jag, sedan rullar det bara på
__________________
Cardiologer gör det underifrån
emmzan är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:15.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)