Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2007-10-20, 16:22   #151
RassK
Registered User
 
RassKs avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 6 417
ut3
__________________
Instagram: optiholm
Journal - En kronisk kaloriräknares krönika
Onlinecoaching - Body Comp Coaching Halmstad
Citat:
Ursprungligen postat av John Kiefer
Best Breakfast Ever - None.
RassK är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-10-20, 16:23   #152
Bärs
Registered User
 
Bärss avatar
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 2 400
Flashpoint Cold War Crisis - igen. Borde snart få köra helikopter Vill egentligen spela tvåan men datorn fixar det inte.
__________________
Freden beror kort sagt, och har alltid berott på en enda sak: arabledarna måste finna sig i att vi är här. - Golda Meir 1975
Bärs är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-10-20, 16:51   #153
Spinkot
Smalfet
 
Spinkots avatar
 
Reg.datum: Jul 2004
Ort: Uppsala
Inlägg: 828
NeverWinter Nights 2, bra mycket bättre än ettan faktiskt.

De har lyckats slänga in lite handling så att det inte bara blir att man dungeon crawlar i hundra år
Spinkot är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-10-20, 17:49   #154
Tigerkotten
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2004
Ort: Stockholm
Inlägg: 3 367
Citat:
Ursprungligen postat av Chris Visa inlägg
Ja, om du klarat spelet så vet du vad som händer de sista fem minuterna. (efter lavan) Underbart!

Tyckte inte någon bana var överdrivet svår. Klarade mig igenom hela spelet i en sittning på drygt 2-3 timmar tror jag.

Någon som vet vart man hittar låten under eftertexterna? Vill lägga in den på mp3-spelarn!
jojo klarat spelet, men fyfaen efter lavan tog mera än 5min för mig :p

Skönt spel var det hur som helst Jag hade problem med bana 18 i det där "rummet", jag såg ej att det fanns en sak man kunde trycka på. Så jag fick leta efter spoiler.
Tigerkotten är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-10-20, 18:05   #155
zanzi
Registered User
 
zanzis avatar
 
Reg.datum: Feb 2005
Inlägg: 1 327
Citat:
Ursprungligen postat av Chris Visa inlägg
Någon som vet vart man hittar låten under eftertexterna? Vill lägga in den på mp3-spelarn!
http://www.youtube.com/watch?v=RthZgszykLs

Tryck på "more" och läs vidare.
zanzi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-10-20, 18:10   #156
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Citat:
Ursprungligen postat av Bärs Visa inlägg
Flashpoint Cold War Crisis - igen. Borde snart få köra helikopter Vill egentligen spela tvåan men datorn fixar det inte.
"Tvåan" sög totalt i mina ögon... gillade ettan bättre.
Ettan var grym då den kom.. battlefield släng er i väggen.
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-10-20, 21:22   #157
Bärs
Registered User
 
Bärss avatar
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 2 400
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
"Tvåan" sög totalt i mina ögon... gillade ettan bättre.
Ettan var grym då den kom.. battlefield släng er i väggen.
Känns bra att veta. Dags m.a.o. att bli James Gastovsky och infiltrera en militärbas.
__________________
Freden beror kort sagt, och har alltid berott på en enda sak: arabledarna måste finna sig i att vi är här. - Golda Meir 1975
Bärs är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-10-20, 21:25   #158
Baan
Registered User
 
Baans avatar
 
Reg.datum: Apr 2004
Ort: Göteborg
Inlägg: 12 325
Vaddå OF2? Det spelet finns ju inte ute... Tänker du på Armed Assault? Gick ju inte ens starta och då har man en ok dator.

Tvåan är på g och funkar förhoppningsvis, till skillnad från ArmA som jag inte ens får igång
__________________
träning

@Twitter
Baan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-10-20, 21:28   #159
Alexton
Registered User
 
Alextons avatar
 
Reg.datum: Oct 2006
Ort: Frankrike
Inlägg: 524
Quakewars. Behövde lite pvp annars spelar jag inte mycket.
Alexton är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-10-20, 21:29   #160
Baan
Registered User
 
Baans avatar
 
Reg.datum: Apr 2004
Ort: Göteborg
Inlägg: 12 325
Slökör lite OF med faktiskt, någon bana då och då. Inte så rolig när man kört igenom spelet en del gånger. Få spel som man kört igenom lika många gånger. Funkar dessutom riktigt taskigt på maxupplösningen, svårt att sikta och lite andra problem men det är bara köra treskottburst så löser det sig.
__________________
träning

@Twitter
Baan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-10-20, 21:33   #161
Devoid
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2005
Ort: Västkusten
Inlägg: 252
Varvade HL:EP2 för en stund sedan, enligt Steam så tog det mig ca 5 timmar men Portal har jag lirat i nästan 11 timmar trots att det var betydligt mindre så det får väl bli det jag spelar mest.
De får släppa SDKn snart så att det kommer ut lite vettiga custom maps.

Har också suttit och installerat OOO till Oblivion då jag funderar att återuppta detta spelet lite i väntan på nåt bättre men min nya gubbe känns så oooootroligt långsam jämfört med min gamla så jag vet inte om jag kommer ha tålamod att börja med en ny
__________________
150Kg, 140Kg, 130Kg, 120Kg, 110Kg.
Devoid är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-10-21, 09:47   #162
Bärs
Registered User
 
Bärss avatar
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 2 400
Citat:
Ursprungligen postat av Baan Visa inlägg
Vaddå OF2? Det spelet finns ju inte ute... Tänker du på Armed Assault? Gick ju inte ens starta och då har man en ok dator.

Tvåan är på g och funkar förhoppningsvis, till skillnad från ArmA som jag inte ens får igång
Jag tog för givet att ShFi talar om ArMa. Varför kan du inte starta det?
__________________
Freden beror kort sagt, och har alltid berott på en enda sak: arabledarna måste finna sig i att vi är här. - Golda Meir 1975
Bärs är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-10-21, 10:20   #163
Dreas
Maaaaaaat!
 
Dreass avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: Karlstad
Inlägg: 6 323
HL2 Episode 2 spelar jag för tillfället. Men har så mycket annat att göra så det blir inte många minuters spelande per dag.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Deceiver85 Visa inlägg
"Vem vare? Vem vare som curla?"
"Ingen"
"Vadå ingen? Säg vem det fucking var"
"Ta det lugnt, vi sa att vi ska curla i squat racket, ni sa okej..."
"Vad ska jag göra med min fucking böjdräkt?"
Dreas är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-10-21, 10:22   #164
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Citat:
Ursprungligen postat av Baan Visa inlägg
Vaddå OF2? Det spelet finns ju inte ute... Tänker du på Armed Assault? Gick ju inte ens starta och då har man en ok dator.

Tvåan är på g och funkar förhoppningsvis, till skillnad från ArmA som jag inte ens får igång
ArmA fungerar utmärkt på min AMD64 3700 / 1 gig minne / gefoce 6600GT. Alltså en minst 1½ år gammal utrustning. Dock kan jag givetvis inte köra max i settings osv. ArmA tolkade jag som OPFP II och jag var helt begeistrad då jag installerade spelet, lyrisk och full av förväntningar.

Satan vad besviken jag blev. AI't är extremt duktig hos fienden, det går inte ens att crawla i höggräs 400m från FI utan att bli upptäckt. Växelvis framryckning, surpessive fire etc fungerar inte heller och det är helt omöjligt att ta skydd bakom en lastbil utan att 9mm kulor från FI tränger igenom. Baaaah. De skjuter in sig direkt nattetid dessutom, 2-3 skott med spårljus och sen är man död.

Det jag gillade med gamla operation flashpoint var just att man faktiskt kunde köra taktik, både växelvis framryckning och nedpressande eldgivning, äntligen ett spel där lite militär taktik fick komma till hands.
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-10-21, 10:35   #165
Baan
Registered User
 
Baans avatar
 
Reg.datum: Apr 2004
Ort: Göteborg
Inlägg: 12 325
Citat:
Ursprungligen postat av Bärs Visa inlägg
Jag tog för givet att ShFi talar om ArMa. Varför kan du inte starta det?
Var något grafikfel. Kan erkänna att jag inte orkade felsöka järnet då många var så negativa kring spelet.

Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
ArmA fungerar utmärkt på min AMD64 3700 / 1 gig minne / gefoce 6600GT. Alltså en minst 1½ år gammal utrustning. Dock kan jag givetvis inte köra max i settings osv. ArmA tolkade jag som OPFP II och jag var helt begeistrad då jag installerade spelet, lyrisk och full av förväntningar.

Satan vad besviken jag blev. AI't är extremt duktig hos fienden, det går inte ens att crawla i höggräs 400m från FI utan att bli upptäckt. Växelvis framryckning, surpessive fire etc fungerar inte heller och det är helt omöjligt att ta skydd bakom en lastbil utan att 9mm kulor från FI tränger igenom. Baaaah. De skjuter in sig direkt nattetid dessutom, 2-3 skott med spårljus och sen är man död.

Det jag gillade med gamla operation flashpoint var just att man faktiskt kunde köra taktik, både växelvis framryckning och nedpressande eldgivning, äntligen ett spel där lite militär taktik fick komma till hands.
Jag hade lite bättre dator men det var inte för det (tror jag) den inte ville starta utan något fel som såg ut som drivrutinsfel. Man blir ju inte direkt sugen på att jobba sig med spelet heller när ingen verkar gilla det. AI:n låter ju inte "bra" på det sättet utan snarare kass om det är som du säger och den kan vinna på helt "oschyssta" termer.
__________________
träning

@Twitter
Baan är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:29.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)