Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2018-08-02, 21:20   #16
Wormzie
Registered User
 
Wormzies avatar
 
Reg.datum: Aug 2011
Ort: Linköping
Inlägg: 3 686
Ser fram mot Jonatan Unges sommarprat. Inte lyssnat på något annat och kommer nog inte göra. David Eberhard brukar jag tycka är intressant men efter wintersnowdrifts sågning så skiter jag nog i det
__________________
Självutnämnd till linköping atletklubbs snyggaste lyftare i klassisk -93.

Tävlings-pb bänkpress: 150kg @90kg kroppsvikt.

Journal SL/Bänkpress
Wormzie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-20, 19:13   #17
leo1
Registered User
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 701
Det här var det slutgiltiga klavertrampet att jag tappar förtroendet på mänskligheten

"Samtidigt fick Bianca Ingrosso flest poddlyssnare"

En förklaring är ju att det är från podd. Skillnad mot bara p1.

Media är inte vad det var förr. Fanns inga "influencer"

https://www.metro.se/artikel/här-är-...ära-sommarprat
__________________
"Grungen var den sista egentliga kraftansträngningen" Ulf Lundell
leo1 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-20, 21:16   #18
wintersnowdrift
special snowflake
 
wintersnowdrifts avatar
 
Reg.datum: Nov 2004
Ort: Obygden
Inlägg: 3 163
Citat:
Ursprungligen postat av Baldr Visa inlägg
Max Tegmark var nog det sämsta av dem jag har gett en seriös chans. Hela första timmen bestod av att han som kärnvapenaktivist fått uppenbarelsen att AI kan bli farligt och att entreprenörer därför kastade pengar på honom. Varken mer eller mindre. Genomled det med tanken att snart är han förbi introduktionen men då ändrade han ämne och gick över till att citera Svenska Freds världsbild.
Jag hade inget problem med just kärnvapenbudskapet (mer än att jag då redan lyssnat på Beatrice Fihns sommarprat och var något mätt på ämnet) men störde mig som fan på att han namedroppade/idoliserade Elon Musk i tid och otid. Hade förväntat mig mer substans.

Citat:
Ursprungligen postat av Wormzie Visa inlägg
Ser fram mot Jonatan Unges sommarprat. Inte lyssnat på något annat och kommer nog inte göra. David Eberhard brukar jag tycka är intressant men efter wintersnowdrifts sågning så skiter jag nog i det
Haha, alltså om man av någon anledning är intresserad av alla hans äktenskap så är det väl lyssningsvärt. Typ.


Jag har nu lyssnat på alla prat jag känt mig peppad på. Sara Danius var som väntat en queen. ÄLSKAR hur värdigt hon dissade ffa Horace och den övriga kvarvarande akademin. Ingrid Wall hade ett väldigt bra prat om sin dotter, ofattbart att hon fixade det så bra. Suad Ali kändes nja, ingenting som grep tag. Petra Mede helt OK, mest anekdoter i hennes lite forcerade stil. Anna Hedenmo, snark. Sara Parkman & Samantha Ohlanders hade hoppats på mer folkmusik i musikvalet, men men. MVG i oneliners, "folkmusikvärldens svar på Myndigheten för samhällsskydd och beredskap" var min favorit.

Bäst i år tycker jag nog fortfarande att Fatima Bremmers prat var, med Sara Danius som stark tvåa.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Trance Visa inlägg
Studien kanske bör utökas till en hel hög äpplen under soffan som tas ut under olika stadier av föruttnelsen/förtorkningen. Även wintersnowdrifts lukt och städförmåga kanske bör undersökas med kontrollgrupper.
Brevis esse laboro, obscurus fio

Senast redigerad av wintersnowdrift den 2018-08-20 klockan 21:18.
wintersnowdrift är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-20, 21:51   #19
Snubben
är en liten legend.
 
Snubbens avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Ort: Stockholm
Inlägg: 3 125
Fatima Bremmers sommarprat var det enda sommarprat som kan kallas ett sommarprat. Resten har bara varit värdelösa marknadsföringssnack (typ).
__________________
Mvh Snubben - Lyfta vikter + Löpning = #curl4lajf

Citat:
Ursprungligen postat av TomasB Visa inlägg
Yes! Ser ut som rena rama fett-boven. Tror det där är orsaken till södra USA's fettma-epedemi också. Jävla tallriksmodell!
Snubben är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-21, 04:12   #20
The_RobRoy
Living the good life
 
The_RobRoys avatar
 
Reg.datum: Jul 2004
Ort: Hongkong
Inlägg: 1 787
Jag måste säga att jag är rejält besviken över årets sommarprat, extremt få som var riktigt värda att lyssna på.
__________________
Iron addict for life
The_RobRoy är uppkopplad nu   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:31.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)