Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2020-09-27, 18:59   #1
_byggarebob_
Registered User
 
_byggarebob_s avatar
 
Reg.datum: Jun 2008
Ort: Linköping
Inlägg: 1 071
Sharped

Efter många års utvecklande skulle jag vilja presentera en gratis kosttjänst som jag har skapat – Sharped.se

Tjänsten är helt utan reklam, eller annan agenda och visar en styrketränande person hur mycket denna ska äta, och röra på sig, för att lyckas förbränna sin fettmassa och samtidigt behålla eller öka muskelmassan. Med andra ord, hur man som gymmare går tillväga för att deffa.

Det enda du behöver göra är att bestämma hur många kilo fett du önskar förbränna, alternativt en kroppsfettprocent att nå och sedan följa upplägget. Då kommer du alltid att nå ditt mål.

Förra året så använde en testgrupp på tio personer Sharped.se under åtta veckor. De förbrände i snitt 1,1 kg fettmassa per vecka samtidigt som de ökade sin övriga massa med 0,3 kg per vecka.

Mer i detalj så är detta vad Sharped.se gör:

- Visar en gymmare vad och hur mycket hen ska äta beroende på hens: kroppssammansättning, aktivitetsnivå i vardagen och antalet gym- och fettförbrännande pass hen tänker utföra under veckan.

- Korrigerar gymmarens kostupplägget beroende på hur hens kroppssammansättning förändras.

- Låter gymmaren äta gott och varierat. Det finns hundratals recept att välja bland – alla med samma näringsfördelning och kalorimängd.

- Ger gymmaren stenkoll på hur hens kropp utvecklas.

Tjänsten är som sagt gratis att använda så passa på nu. Och dela gärna vidare till alla era gymvänner.

Hare bäst!
Bifogade bilder
Filtyp: jpg sharped 1.jpg (60.8 KB, 0 visningar)
Filtyp: jpg sharped 2.jpg (31.6 KB, 0 visningar)
Filtyp: jpg sharped.jpg (43.8 KB, 0 visningar)
_byggarebob_ är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-09-28, 12:32   #2
Carlzzon85
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2020
Inlägg: 692
Låter intressant och jag kommer absolut testa. Känns dock som man behöver vettigare mätmetod än den jag har tillgång till (måttband). Enligt appen/tjänsten har jag ca 12.5% kroppsfett, men den är nog mer 16-17% skulle jag säga baserat på mina egna ögonmått hehehe.
Carlzzon85 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-09-28, 15:34   #3
Langster
Ninja
 
Langsters avatar
 
Reg.datum: Apr 2001
Ort: Enköping
Inlägg: 5 290
Kollade som hastigast och det var några saker jag tyckte förklarades lite dåligt, som vad fria kalorier innebär, jag trodde det betydde per dag och är dessa utöver de kalorier som man ska äta?
Sen tycker jag det är konstigt att man inte specificerade fettförbrännande träning, hur kan programmet räkna på det per pass utan att veta längd eller intensitet på dessa pass?
Finner det även rätt otroligt att jag skulle gå från 12,5% bf till 7% på 6 veckor med 2360 kcal per dag och 4 styrkepass och 2 promenader i veckan.
__________________
Om det vore ett piller skulle jag äta det.

30-års journalen
Langster är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-09-28, 20:31   #4
Waimea
Registered User
 
Waimeas avatar
 
Reg.datum: Mar 2015
Ort: Stockholm
Inlägg: 242
Någon mer som provat?
Waimea är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-09-29, 17:01   #5
_byggarebob_
Registered User
 
_byggarebob_s avatar
 
Reg.datum: Jun 2008
Ort: Linköping
Inlägg: 1 071
Citat:
Ursprungligen postat av Carlzzon85 Visa inlägg
Låter intressant och jag kommer absolut testa. Känns dock som man behöver vettigare mätmetod än den jag har tillgång till (måttband). Enligt appen/tjänsten har jag ca 12.5% kroppsfett, men den är nog mer 16-17% skulle jag säga baserat på mina egna ögonmått hehehe.
Den kroppsfettprocent du får uppskattad, speciellt den med måttbandsmetoden kan skilja sig från verkligheten. Det är inte av största vikt att den stämmer till 100% exakt, mest något som är intressant för en själv, utan att hur den förändras under tiden. Tjänsten kommer att anpassas efter dina mätningar från vecka till vecka och lära sig din kropp.
_byggarebob_ är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-09-29, 17:06   #6
_byggarebob_
Registered User
 
_byggarebob_s avatar
 
Reg.datum: Jun 2008
Ort: Linköping
Inlägg: 1 071
Citat:
Ursprungligen postat av Langster Visa inlägg
Kollade som hastigast och det var några saker jag tyckte förklarades lite dåligt, som vad fria kalorier innebär, jag trodde det betydde per dag och är dessa utöver de kalorier som man ska äta?
Sen tycker jag det är konstigt att man inte specificerade fettförbrännande träning, hur kan programmet räkna på det per pass utan att veta längd eller intensitet på dessa pass?
Finner det även rätt otroligt att jag skulle gå från 12,5% bf till 7% på 6 veckor med 2360 kcal per dag och 4 styrkepass och 2 promenader i veckan.
För att svara på några saker. Det är mycket man behöver sätta sig in i för att använda tjänsten korrekt.

Fria kalorier - Inför varje upplägg (ett upplägg följer du i en vecka) så får du välja hur många kalorier (maximalt antal är 1500) som du önskar äta utöver de kalorier som ingår i ditt kostupplägg . Dessa kalorier får du nyttja hur du vill. Du kanske vill dricka ett glas vin till helgen, ha mjölk i ditt kaffe eller kanske rent av vill äta några chokladbollar.

Fettförbrännande pass - Ett fettförbrännande pass innebär att du under 60 minuter utför en lågintensiv fysisk aktivitet som får din puls att ligga mellan 50 - 70% av din maxpuls.

Om du inte har en pulsklocka eller är doktorand inom ämnet så är en bra tumregel att försöka hålla ett behagligt flås där du kan hålla en konversation, men att konversationen känns ansträngande och att du egentligen skulle föredra att vara tyst. En annan riktlinje är att du anstränger dig i den mån så att du fortfarande kan andas genom näsan, men egentligen skulle föredra att andas genom munnen.

Efter ett fettförbrännande pass ska du inte känna dig slutkör. Då har du tagit i för hårt.

Exempel på aktiviteter kan vara: Powerwalk, lätt jogging, skidor, hiking, crosstrainer, stepmaster, roddmaskin eller någonting annat som får din puls att öka.

Allt finns att lära i FAQ, men är som sagt en del att ta in.
_byggarebob_ är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-09-29, 21:34   #7
Langster
Ninja
 
Langsters avatar
 
Reg.datum: Apr 2001
Ort: Enköping
Inlägg: 5 290
Citat:
Ursprungligen postat av _byggarebob_ Visa inlägg
För att svara på några saker. Det är mycket man behöver sätta sig in i för att använda tjänsten korrekt.

Fria kalorier - Inför varje upplägg (ett upplägg följer du i en vecka) så får du välja hur många kalorier (maximalt antal är 1500) som du önskar äta utöver de kalorier som ingår i ditt kostupplägg . Dessa kalorier får du nyttja hur du vill. Du kanske vill dricka ett glas vin till helgen, ha mjölk i ditt kaffe eller kanske rent av vill äta några chokladbollar.

Fettförbrännande pass - Ett fettförbrännande pass innebär att du under 60 minuter utför en lågintensiv fysisk aktivitet som får din puls att ligga mellan 50 - 70% av din maxpuls.

Om du inte har en pulsklocka eller är doktorand inom ämnet så är en bra tumregel att försöka hålla ett behagligt flås där du kan hålla en konversation, men att konversationen känns ansträngande och att du egentligen skulle föredra att vara tyst. En annan riktlinje är att du anstränger dig i den mån så att du fortfarande kan andas genom näsan, men egentligen skulle föredra att andas genom munnen.

Efter ett fettförbrännande pass ska du inte känna dig slutkör. Då har du tagit i för hårt.

Exempel på aktiviteter kan vara: Powerwalk, lätt jogging, skidor, hiking, crosstrainer, stepmaster, roddmaskin eller någonting annat som får din puls att öka.

Allt finns att lära i FAQ, men är som sagt en del att ta in.
Visst, säkerligen går det att läsa sig till någonstans, men det kanske kunde vara lite mer up front när man liksom skapar sin profil/upplägg. Det första folk gör när de börjar använda en sån här tjänst är inte att sätta sig och läsa en FAQ, man vill ju komma igång och testa, om det känns förvirrande lär man bara lägga ned.
Ta det som konstruktiv feedback, jag inser att det ligger en hel del arbete bakom detta och jag säger inte att det suger.
Hur utomstående nya användare uppfattar tillgängligheten, användarvänlighet är avgörande för om det blir en framgång eller ej.
__________________
Om det vore ett piller skulle jag äta det.

30-års journalen
Langster är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-09-30, 09:04   #8
Jarp
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2007
Ort: Eksjö
Inlägg: 273
Ser ut som ett bra verktyg. Du ska ha tack för att du gör tjänsten gratis! Hoppas många som behöver det upptäcker att det finns.
Jarp är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-10-01, 05:09   #9
_byggarebob_
Registered User
 
_byggarebob_s avatar
 
Reg.datum: Jun 2008
Ort: Linköping
Inlägg: 1 071
Citat:
Ursprungligen postat av Jarp Visa inlägg
Ser ut som ett bra verktyg. Du ska ha tack för att du gör tjänsten gratis! Hoppas många som behöver det upptäcker att det finns.
Tack Jarp.

Ingen orsak
_byggarebob_ är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-10-04, 09:56   #10
dmoller
fr3ed0mf1gh73r
 
dmollers avatar
 
Reg.datum: May 2011
Inlägg: 1 119
"För gymmare som vill bli grymmare" trodde jag det skulle stå :P
dmoller är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:54.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)