Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2018-05-17, 09:39   #121
wintersnowdrift
special snowflake
 
wintersnowdrifts avatar
 
Reg.datum: Nov 2004
Ort: Obygden
Inlägg: 3 163
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Din (WSDs) slutsats är ju: "Delar man inte mina feministiska och antirasistiska värderingar är man korkad, ointressant, ovetenskaplig och har fel. Att folk inte är på min briljanta nivå och inte är lika intressanta som mig är vad som dödar forumet. Hade jag klonat mig själv i tusen kopior och varje klon hade reggat sig här hade Kolozzeum vart världens bästa forum"
Inte alls, och den som tror det verkar snarare sett rött p.g.a. vissa triggerord jag använder än läst vad jag faktiskt skrivit. Jag är inte ute efter att diskutera med mig själv liksom, maken till trök har jag svårt att tänka mig. Och vill man bara diskutera med feminister och antirasister finns gott om forum/sociala medier för det också.

Det jag efterlyser är förmågan att föra en argumentation. That's it. Läs gärna tråden om Genusvetenskap från 2007. Där argumenterar Bärs på ett snyggt sätt för att "genus" som begrepp saknar relevans, och får relevant mothugg. Idag hade det låtit "höhö pseudovetenskap feminazis kulturmarxism västvärldens förfall ryggdunk höhö", och möjligtvis en länk till en youtubevideo med Jordan Peterson. Jag kräver inte att man är inläst på forskning, det jobbet kan jag göra själv om så krävs. Däremot att någon faktiskt läser ens inlägg och försöker föra en vettig diskussion framåt med motivationen att försöka få ny kunskap, reda ut ett sakförhållande, eller för all del pröva sina retoriska skills. Jag VILL ha motstånd och andra perspektiv än mitt eget, det är ju det som är kul. Men inte på det sätt som diskussionerna ser ut idag.

Även jag är en god kålsupare när det kommer till att skriva ironiska inlägg i ett diskussionsklimat som inte främjar så mycket annat, så det är inte som att mina inlägg alltid håller en bländande intellektuell kvalitet. Tvärtom.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Trance Visa inlägg
Studien kanske bör utökas till en hel hög äpplen under soffan som tas ut under olika stadier av föruttnelsen/förtorkningen. Även wintersnowdrifts lukt och städförmåga kanske bör undersökas med kontrollgrupper.
Brevis esse laboro, obscurus fio
wintersnowdrift är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-17, 09:42   #122
wintersnowdrift
special snowflake
 
wintersnowdrifts avatar
 
Reg.datum: Nov 2004
Ort: Obygden
Inlägg: 3 163
Visst var det fint

Men idag tror jag att en ung tjej som skrivit sådana inlägg blivit hånad och spottad på, typ. "Kvinnor kan inte ta kritik, är dåliga på planering och drar alltid på sig offerkoftan". Eller för all del, jämför med vad folk skriver till dig idag. Det var inte så då, upplevde jag.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Trance Visa inlägg
Studien kanske bör utökas till en hel hög äpplen under soffan som tas ut under olika stadier av föruttnelsen/förtorkningen. Även wintersnowdrifts lukt och städförmåga kanske bör undersökas med kontrollgrupper.
Brevis esse laboro, obscurus fio

Senast redigerad av wintersnowdrift den 2018-05-17 klockan 09:46.
wintersnowdrift är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-17, 09:53   #123
WHITEFOLKS
Registered User
 
WHITEFOLKSs avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 4 745
Citat:
Ursprungligen postat av wintersnowdrift Visa inlägg
Inte alls, och den som tror det verkar snarare sett rött p.g.a. vissa triggerord jag använder än läst vad jag faktiskt skrivit. Jag är inte ute efter att diskutera med mig själv liksom, maken till trök har jag svårt att tänka mig. Och vill man bara diskutera med feminister och antirasister finns gott om forum/sociala medier för det också.

Det jag efterlyser är förmågan att föra en argumentation. That's it. Läs gärna tråden om Genusvetenskap från 2007. Där argumenterar Bärs på ett snyggt sätt för att "genus" som begrepp saknar relevans, och får relevant mothugg. Idag hade det låtit "höhö pseudovetenskap feminazis kulturmarxism västvärldens förfall ryggdunk höhö", och möjligtvis en länk till en youtubevideo med Jordan Peterson. Jag kräver inte att man är inläst på forskning, det jobbet kan jag göra själv om så krävs. Däremot att någon faktiskt läser ens inlägg och försöker föra en vettig diskussion framåt med motivationen att försöka få ny kunskap, reda ut ett sakförhållande, eller för all del pröva sina retoriska skills. Jag VILL ha motstånd och andra perspektiv än mitt eget, det är ju det som är kul. Men inte på det sätt som diskussionerna ser ut idag.

Även jag är en god kålsupare när det kommer till att skriva ironiska inlägg i ett diskussionsklimat som inte främjar så mycket annat, så det är inte som att mina inlägg alltid håller en bländande intellektuell kvalitet. Tvärtom.
Problemet är att i många av de ämnena du gillar att diskutera så är parterna redan så solidifierade i sina tankar att folk bara skippar direkt till hitlerreferensen för man vet (eller tror sig veta) hur diskussionen kommer utveckla sig för man har redan gjort den 100 ggr. Det är i princip alla deltagare skyldiga till och är även en del av dagens samhällsklimat med all polarisering, åsiktsbubblor osv kolo är dock inte direkt värre än andra platser om något tvärtom eftersom användarna är rätt heterogena. Du finner nog behagligare diskussioner där alla tycker samma för där är man villiga att i djup härleda och fantisera om hur män är, gör och tänker (feministforum) eller den lömska och konspirerande juden (flashback).

Så grunden finns för bra diskussioner (heterogena användare) men man litar nog inte på att andra användare vill diskutera fair så man tar genvägar.
WHITEFOLKS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-17, 09:59   #124
wintersnowdrift
special snowflake
 
wintersnowdrifts avatar
 
Reg.datum: Nov 2004
Ort: Obygden
Inlägg: 3 163
Citat:
Ursprungligen postat av WHITEFOLKS Visa inlägg
Problemet är att i många av de ämnena du gillar att diskutera så är parterna redan så solidifierade i sina tankar att folk bara skippar direkt till hitlerreferensen för man vet (eller tror sig veta) hur diskussionen kommer utveckla sig för man har redan gjort den 100 ggr. Det är i princip alla deltagare skyldiga till och är även en del av dagens samhällsklimat med all polarisering, åsiktsbubblor osv kolo är dock inte direkt värre än andra platser om något tvärtom eftersom användarna är rätt heterogena. Du finner nog behagligare diskussioner där alla tycker samma för där är man villiga att i djup härleda och fantisera om hur män är, gör och tänker (feministforum) eller den lömska och konspirerande juden (flashback).

Så grunden finns för bra diskussioner (heterogena användare) men man litar nog inte på att andra användare vill diskutera fair så man tar genvägar.
Jag håller med. Har efter den här diskussionen kommit fram till att jag ska sluta fjanta mig så mycket och börja anstränga mig mer när jag väl skriver nåt för att inte hamna i bitter ironi som bara spinner hjulet vidare i nuvarande hjulspår.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Trance Visa inlägg
Studien kanske bör utökas till en hel hög äpplen under soffan som tas ut under olika stadier av föruttnelsen/förtorkningen. Även wintersnowdrifts lukt och städförmåga kanske bör undersökas med kontrollgrupper.
Brevis esse laboro, obscurus fio
wintersnowdrift är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-17, 10:02   #125
WHITEFOLKS
Registered User
 
WHITEFOLKSs avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 4 745
Be the change.

Jag joinar in, även om jag inte har akademiska uttrycken så har man iaf en hjärna och man kan använda den till bättre saker än att skapa negativ energi.
WHITEFOLKS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-17, 10:23   #126
bertbert
Coming from my Galaxy Nexus using Tapatalk
 
bertberts avatar
 
Reg.datum: May 2006
Ort: van Hell-sing
Inlägg: 9 375
Winter & white, ni ger mig hopp om mänskligheten. (Men ni kanske inte kan rädda kolo)
__________________
Skäggträning
Citat:
Ursprungligen postat av Pony Visa inlägg
Bäen på Gerda med Bertbert. Rasande trevlig, kunnig och hjälpsam typ. Passa på innan han tröttnar på att ge bort tips gratis!
Citat:
Ursprungligen postat av EMNO Visa inlägg
Det var det Thåström sjöng om: Surabaya Berra varför är du så RAW...
bertbert är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-17, 10:45   #127
Angel
Ge mig nått fint nu!
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 5 239
Wsd jag vill att du startar en ny filosofi-tråd!
Angel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-17, 11:09   #128
WHITEFOLKS
Registered User
 
WHITEFOLKSs avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 4 745
Citat:
Ursprungligen postat av wintersnowdrift Visa inlägg
Visst var det fint

Men idag tror jag att en ung tjej som skrivit sådana inlägg blivit hånad och spottad på, typ. "Kvinnor kan inte ta kritik, är dåliga på planering och drar alltid på sig offerkoftan". Eller för all del, jämför med vad folk skriver till dig idag. Det var inte så då, upplevde jag.
Du kanske hade fått lite mer kritik men fortfarande mycket stöd och hjälp. Men visst vara det kanske lite mer behagligt att vara //Kristin då än det är att vara wintersnowdrift nu.
WHITEFOLKS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-17, 11:41   #129
Klein
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 696
Citat:
Ursprungligen postat av wintersnowdrift Visa inlägg
Visst var det fint

Men idag tror jag att en ung tjej som skrivit sådana inlägg blivit hånad och spottad på, typ. "Kvinnor kan inte ta kritik, är dåliga på planering och drar alltid på sig offerkoftan". Eller för all del, jämför med vad folk skriver till dig idag. Det var inte så då, upplevde jag.
Ironiskt nog så drar du ju på unga kvinnor en kollektiv offerkofta med ditt inlägg i vilket du även passar på att missrepresentera vad du citerar som inte var skrivet i hånfullt syfte utan som en förklaring till varför pappors närvaro är viktig för deras söners utveckling.
Klein är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-17, 11:57   #130
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 230
Den hårdaste retoriken mot kvinnor kommer från feministiska kvinnor, samt män som (tryggt bakom sina feministiska overlords) kan ägna sig åt sin favoritsyssla; att småsint platsa och tillrättavisa kvinnor, men samtidigt plocka feministpoäng under tiden. Win-win!

Nu har jag tyvärr glidit ifrån ämnet men jag känner ändå att det här är säker jag måste informera om då jag inte vill låta feminister ha oemotsagt tolkningsföreträde och projicera sin mobbning och sin skuld på någon annan.

Senast redigerad av trädgårdsmöbel den 2018-05-17 klockan 11:59.
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-17, 12:25   #131
wintersnowdrift
special snowflake
 
wintersnowdrifts avatar
 
Reg.datum: Nov 2004
Ort: Obygden
Inlägg: 3 163
Citat:
Ursprungligen postat av bertbert Visa inlägg
Winter & white, ni ger mig hopp om mänskligheten. (Men ni kanske inte kan rädda kolo)
*gruppkjamiz*

Citat:
Ursprungligen postat av Angel Visa inlägg
Wsd jag vill att du startar en ny filosofi-tråd!
Tycker nog att gjutjärnspanne-tråden fyller både den filosofiska och politiska kvoten på Kolozzeum just nu!

Citat:
Ursprungligen postat av WHITEFOLKS Visa inlägg
Du kanske hade fått lite mer kritik men fortfarande mycket stöd och hjälp. Men visst vara det kanske lite mer behagligt att vara //Kristin då än det är att vara wintersnowdrift nu.
Citat:
Ursprungligen postat av Klein Visa inlägg
Ironiskt nog så drar du ju på unga kvinnor en kollektiv offerkofta med ditt inlägg i vilket du även passar på att missrepresentera vad du citerar som inte var skrivet i hånfullt syfte utan som en förklaring till varför pappors närvaro är viktig för deras söners utveckling.
Poängen är att jag knappast hade vågat eller velat vara "//Kristin" och skrivit inlägg rätt upp och ner ur hjärtat om alltifrån att jag var glad över att ha fått MVG på mitt filosofiprov till romaner om mina känslor och tankar som olycklig hästskötare. Kolozzeum bestod redan då främst av män, varav många betydligt äldre än mig, men jag var helt oskadad och naivt orädd på så sätt att jag trodde att de flesta ville mig väl. Därför luftade jag allt mellan himmel och jord här som jag kanske inte hade så bra möjligheter att få råd kring annonstäders. Ibland fick jag kritik, jag kommer t.ex. ihåg en tråd där jag undrade om jag var tråkig för att jag som 19-åring inte var intresserad av att supa och festa ("ja, du är en torrboll som inte tycker att det är kul" var det flera som skrev), men jag fick också jättebra råd av äldre och visare användare som kunde känna igen sig och fick mig att känna mig mindre onormal. Kolozzeum var typ som en storebror för mig. Om jag hade läst om hur kvinnor i generella termer är offerkoftiga och kassa så hade jag knappast vågat vara så öppen och underteckna mina inlägg med mitt förnamn (i en tid innan Facebook med namn och bild var norm). Med det inte sagt att allt var myzpyz på Kolozzeum då heller men jag minns det ändå som betydligt mjukare generellt och ffa med fler nyanser.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Trance Visa inlägg
Studien kanske bör utökas till en hel hög äpplen under soffan som tas ut under olika stadier av föruttnelsen/förtorkningen. Även wintersnowdrifts lukt och städförmåga kanske bör undersökas med kontrollgrupper.
Brevis esse laboro, obscurus fio
wintersnowdrift är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-17, 12:27   #132
Piranha
Mannen, myten, legenden!
 
Piranhas avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Ort: Suffer Island
Inlägg: 15 159
En dag ba *P0000F*. 404
Piranha är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-17, 12:28   #133
bertbert
Coming from my Galaxy Nexus using Tapatalk
 
bertberts avatar
 
Reg.datum: May 2006
Ort: van Hell-sing
Inlägg: 9 375
Citat:
Ursprungligen postat av Piranha Visa inlägg
En dag ba *P0000F*. 404
+1, eller möjligen 500.
__________________
Skäggträning
Citat:
Ursprungligen postat av Pony Visa inlägg
Bäen på Gerda med Bertbert. Rasande trevlig, kunnig och hjälpsam typ. Passa på innan han tröttnar på att ge bort tips gratis!
Citat:
Ursprungligen postat av EMNO Visa inlägg
Det var det Thåström sjöng om: Surabaya Berra varför är du så RAW...
bertbert är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-17, 12:31   #134
Dreas
Maaaaaaat!
 
Dreass avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: Karlstad
Inlägg: 6 323
Well Klein med entourage av likasinnade lär väl fortsätta förstöra forumet i några år till. Som wsd säger så kommer jag ihåg för massa år sedan då diskussionerna låg på en bra nivå och folk inte behövde säga samma sak HEEEEELA tiden.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Deceiver85 Visa inlägg
"Vem vare? Vem vare som curla?"
"Ingen"
"Vadå ingen? Säg vem det fucking var"
"Ta det lugnt, vi sa att vi ska curla i squat racket, ni sa okej..."
"Vad ska jag göra med min fucking böjdräkt?"
Dreas är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-17, 12:35   #135
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 267
Så här såg det ut 2005. Det var bättre förr redan då.

https://i.imgur.com/fNNwFkl.jpg
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:14.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)