Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2018-05-17, 12:35   #136
wintersnowdrift
special snowflake
 
wintersnowdrifts avatar
 
Reg.datum: Nov 2004
Ort: Obygden
Inlägg: 3 164
Citat:
Ursprungligen postat av bertbert Visa inlägg
+1, eller möjligen 500.
410 ?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Trance Visa inlägg
Studien kanske bör utökas till en hel hög äpplen under soffan som tas ut under olika stadier av föruttnelsen/förtorkningen. Även wintersnowdrifts lukt och städförmåga kanske bör undersökas med kontrollgrupper.
Brevis esse laboro, obscurus fio
wintersnowdrift är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-17, 12:58   #137
baktung
cool bispes kung
 
baktungs avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 271
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Det är väl främst de självgoda lallarna som bara tittar in nån gång per år skulle jag tro.
+0,5

Att aktiviteten sjunkit kan också vara helt naturligt. För tio år sen hade forumet inte funnits så länge. Det kanske inte var nyhetens behag längre men de som varit här från början hade fortfarande ett sug efter vad som skrevs här, och det ingick i deras ritual att komma hit. 15-20 år börjar dock bli så pass lång tid att många har hunnit genomgå stora livsomställningar och varit tvungna att helt prioritera bort vissa saker som stulit tid. Rekryteringen av nya medlemmar har gått trögt eftersom de flesta erfarna byggare och styrkelyftare som tillhörde målgruppen för forumet redan hade hittat hit innan avknoppningen började. Jag har själv skrivit över 6000 inlägg vardera på minst två andra forum de senaste tio åren och på bägge platser har det kommit en punkt när jag helt enkelt bara varit tvungen att prioritera annat av olika anledningar. Att sen återgå till ett forum eller en plats efter en längre frånvaro kan kännas helt otänkbart. Det är ett avslutat kapitel i livet.

Allting har sin tid. Sen finns det alltid maskiner som bara tuggar vidare, som Grub. Man kan säga att en fas i livet bara varar en viss tid och att denna inföll samtidigt för många inom målgruppen.
__________________
Om: Försöker styrkebygga och bli bra på knäböj. 176 cm, född 87.
Pers: Knäböj: 185 kg Hantelpreachercurl: 30 kg Benspark: hela magasinet
So Journalistic

Senast redigerad av baktung den 2018-05-17 klockan 13:07.
baktung är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-17, 12:59   #138
WHITEFOLKS
Registered User
 
WHITEFOLKSs avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 4 745
Citat:
Ursprungligen postat av wintersnowdrift Visa inlägg
*gruppkjamiz*



Tycker nog att gjutjärnspanne-tråden fyller både den filosofiska och politiska kvoten på Kolozzeum just nu!





Poängen är att jag knappast hade vågat eller velat vara "//Kristin" och skrivit inlägg rätt upp och ner ur hjärtat om alltifrån att jag var glad över att ha fått MVG på mitt filosofiprov till romaner om mina känslor och tankar som olycklig hästskötare. Kolozzeum bestod redan då främst av män, varav många betydligt äldre än mig, men jag var helt oskadad och naivt orädd på så sätt att jag trodde att de flesta ville mig väl. Därför luftade jag allt mellan himmel och jord här som jag kanske inte hade så bra möjligheter att få råd kring annonstäders. Ibland fick jag kritik, jag kommer t.ex. ihåg en tråd där jag undrade om jag var tråkig för att jag som 19-åring inte var intresserad av att supa och festa ("ja, du är en torrboll som inte tycker att det är kul" var det flera som skrev), men jag fick också jättebra råd av äldre och visare användare som kunde känna igen sig och fick mig att känna mig mindre onormal. Kolozzeum var typ som en storebror för mig. Om jag hade läst om hur kvinnor i generella termer är offerkoftiga och kassa så hade jag knappast vågat vara så öppen och underteckna mina inlägg med mitt förnamn (i en tid innan Facebook med namn och bild var norm). Med det inte sagt att allt var myzpyz på Kolozzeum då heller men jag minns det ändå som betydligt mjukare generellt och ffa med fler nyanser.
Sure och det är också anledningen till att man (män) formas till det man är. Mottagandet skiljer sig väldigt mycket mellan tider men även personer och kön. Du var naiv och orädd och delade med dig och det gick bra. Då får man en annan inställning till livet än om man postar samma saker och får kritik och "kamma dig".

Du attributable till skillnad i tid och visst det stämmer men ffa kommer samma saker mottas helt olika beroende på kön. Du skrev inte //Kristin med det syftet men det taggade ändå vad du skrev för ett visst mottagande även om du såklart inte vet skillnaden.

Jag har också varit naiv och orädd men jag lärde mig väldigt tidigt att det inte fanns intresse eller utrymme för tonårsfilosoferande från mitt perspektiv och det hade inte varit bättre om jag skrev //andreas
WHITEFOLKS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-17, 13:21   #139
Klein
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 696
Citat:
Ursprungligen postat av wintersnowdrift Visa inlägg
Poängen är att jag knappast hade vågat eller velat vara "//Kristin" och skrivit inlägg rätt upp och ner ur hjärtat om alltifrån att jag var glad över att ha fått MVG på mitt filosofiprov till romaner om mina känslor och tankar som olycklig hästskötare. Kolozzeum bestod redan då främst av män, varav många betydligt äldre än mig, men jag var helt oskadad och naivt orädd på så sätt att jag trodde att de flesta ville mig väl. Därför luftade jag allt mellan himmel och jord här som jag kanske inte hade så bra möjligheter att få råd kring annonstäders. Ibland fick jag kritik, jag kommer t.ex. ihåg en tråd där jag undrade om jag var tråkig för att jag som 19-åring inte var intresserad av att supa och festa ("ja, du är en torrboll som inte tycker att det är kul" var det flera som skrev), men jag fick också jättebra råd av äldre och visare användare som kunde känna igen sig och fick mig att känna mig mindre onormal. Kolozzeum var typ som en storebror för mig. Om jag hade läst om hur kvinnor i generella termer är offerkoftiga och kassa så hade jag knappast vågat vara så öppen och underteckna mina inlägg med mitt förnamn (i en tid innan Facebook med namn och bild var norm). Med det inte sagt att allt var myzpyz på Kolozzeum då heller men jag minns det ändå som betydligt mjukare generellt och ffa med fler nyanser.
Ja vi ska vara försiktiga med vad vi säger så att ingen riskerar att känna sig förnärmad och ovälkommen för det är verkligen det primära hotet mot en intellektuell mötesplats. Det är ju faktiskt din rättighet som ung kvinna att känna dig trygg och beskyddad och välkommen var du än befinner dig. Är bara den biten löst så faller alla andra bitarna på plats.
Klein är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-17, 13:25   #140
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 235
Ok nu spårade jag mfl. ur i negativitet kan vi gå tillbaks till konstruktivitet istället? Jag presenterade något konstruktivt tidigare i tråden, sitter någon annan på något realistiskt konstruktivt?
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-17, 13:27   #141
Klein
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 696
Citat:
Ursprungligen postat av Dreas Visa inlägg
Well Klein med entourage av likasinnade lär väl fortsätta förstöra forumet i några år till. Som wsd säger så kommer jag ihåg för massa år sedan då diskussionerna låg på en bra nivå och folk inte behövde säga samma sak HEEEEELA tiden.
Du är en liten fegis och fegisar är roten till allt ont. Du pratar nedlåtande om mig men inte till mig. Sicket omanligt beteende.
Klein är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-17, 13:28   #142
bertbert
Coming from my Galaxy Nexus using Tapatalk
 
bertberts avatar
 
Reg.datum: May 2006
Ort: van Hell-sing
Inlägg: 9 375
Citat:
Ursprungligen postat av wintersnowdrift Visa inlägg
410 ?
Ja, Varför inte! Har aldrig sett en 410, dock, måste jag erkänna.
__________________
Skäggträning
Citat:
Ursprungligen postat av Pony Visa inlägg
Bäen på Gerda med Bertbert. Rasande trevlig, kunnig och hjälpsam typ. Passa på innan han tröttnar på att ge bort tips gratis!
Citat:
Ursprungligen postat av EMNO Visa inlägg
Det var det Thåström sjöng om: Surabaya Berra varför är du så RAW...
bertbert är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-17, 13:43   #143
MaxTheMarketer
Banned User
 
Reg.datum: Nov 2013
Ort: Sverige
Inlägg: 501
Hur många här brukar skriva långa inlägg på forumet på sin smartphone?

Det är en ytterligare utmaning som jag ser det just nu: det är oerhört ineffektivt och opraktiskt att skriva långa inlägg på mobilen så varför ens då spendera tid på forum mer än att läsa där?

Typ alla dagens ungdomar har smartphones, redan från tidig ålder, och vissa får ju Instagram och liknande innan de ens har fyllt 12 år! :O

Sen kanske nätforum också ses som "överflödiga" om du numera kan "googla allt". Varför söka sig till ett forum inriktat på träning om du bara kan googla "hur man får man sexpack fort"?

Kombinera detta med att många(?) tar det mesta at face value utan att söka upp källor som säger det motsatta eller till och med kritiserar det (skeptiskt tänkande).

Som icke-vetenskapligt socialt experiment så ska jag fråga några gymnasieklasser där jag vikarierar nästa vecka om hur de ser på så kallade "diskussionsforum på nätet". Blir intressant att få blandade perspektiv och kanske hitta en möjlig gemensam nämnare.

På positiv notis så ser jag detta forum som en slags Discord-kanal där man kan känna lite medmänsklighet vilket jag behöver som arbetar hemifrån och inte är ute så ofta IRL.

En Discord-kanal kanske hade suttit fint? Snabbare kommunikation med folk som pallar, om allt möjligt och träning såklart!
MaxTheMarketer är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-17, 13:55   #144
Klein
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 696
Citat:
Ursprungligen postat av MaxTheMarketer Visa inlägg
Det är en ytterligare utmaning som jag ser det just nu: det är oerhört ineffektivt och opraktiskt att skriva långa inlägg på mobilen så varför ens då spendera tid på forum mer än att läsa där?
Kanske finns nån app för vBulletin som låter en tala in vad man vill skriva.
Klein är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-17, 13:56   #145
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 235
Att det finns ett behov av att diskutera saker är uppenbart, annars hade ni inte blivit skitsura över att någon har fel i en jäkla tråd om gjutjärnspannor (är ni tanter födda på 20 och 30-talet?). Så jag vet att det finns stor potential i er allihop. Varför inte testa att posta lite mer ämnen och försöka få liv i stället? Om ni är på fest och allt är tyst och trist då måste någon kliva upp och göra något. Ni som läser är denne någon. Det gör inget om det känns styltat, blir fel eller förvärrar något heller, för då har vi åtminstone försökt.
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-17, 14:26   #146
Dreas
Maaaaaaat!
 
Dreass avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: Karlstad
Inlägg: 6 323
Citat:
Ursprungligen postat av Klein Visa inlägg
Du är en liten fegis och fegisar är roten till allt ont. Du pratar nedlåtande om mig men inte till mig. Sicket omanligt beteende.
Det finns inget att diskutera och jag har sett din retorik och vet vad du kommer svara.

Vem bryr sig om att framstå som manlig?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Deceiver85 Visa inlägg
"Vem vare? Vem vare som curla?"
"Ingen"
"Vadå ingen? Säg vem det fucking var"
"Ta det lugnt, vi sa att vi ska curla i squat racket, ni sa okej..."
"Vad ska jag göra med min fucking böjdräkt?"
Dreas är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-17, 14:44   #147
Klein
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 696
Citat:
Ursprungligen postat av Dreas Visa inlägg
Vem bryr sig om att framstå som manlig?
Jag konstaterar bara att du agerar som om du saknade pungkulor. Huruvida du bryr dig om dina pungkulors vara eller icke vara är mig egalt.
Klein är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-17, 15:44   #148
Jorgen
Blibloblooobli
 
Jorgens avatar
 
Reg.datum: Apr 2002
Ort: SKÅNE
Inlägg: 27 347
Citat:
Ursprungligen postat av jense Visa inlägg
blev förvånad att det fortfarande fanns kvar när jag kollade läget för något år sen. Storhetstiden var magisk, nu är det mest självgoda lallare här va?
jensefisken.jpg
__________________


Citat:
Ursprungligen postat av rubusvulvan Visa inlägg
alltså mannen jag svär på gud du skriver med flera ord
Jorgen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-17, 17:20   #149
Aryt
Banned User
 
Reg.datum: Aug 2011
Ort: Götet :)):
Inlägg: 380
Citat:
Ursprungligen postat av wintersnowdrift Visa inlägg
Inte alls, och den som tror det verkar snarare sett rött p.g.a. vissa triggerord jag använder än läst vad jag faktiskt skrivit. Jag är inte ute efter att diskutera med mig själv liksom, maken till trök har jag svårt att tänka mig. Och vill man bara diskutera med feminister och antirasister finns gott om forum/sociala medier för det också.

Det jag efterlyser är förmågan att föra en argumentation. That's it. Läs gärna tråden om Genusvetenskap från 2007. Där argumenterar Bärs på ett snyggt sätt för att "genus" som begrepp saknar relevans, och får relevant mothugg. Idag hade det låtit "höhö pseudovetenskap feminazis kulturmarxism västvärldens förfall ryggdunk höhö", och möjligtvis en länk till en youtubevideo med Jordan Peterson. Jag kräver inte att man är inläst på forskning, det jobbet kan jag göra själv om så krävs. Däremot att någon faktiskt läser ens inlägg och försöker föra en vettig diskussion framåt med motivationen att försöka få ny kunskap, reda ut ett sakförhållande, eller för all del pröva sina retoriska skills. Jag VILL ha motstånd och andra perspektiv än mitt eget, det är ju det som är kul. Men inte på det sätt som diskussionerna ser ut idag.

Även jag är en god kålsupare när det kommer till att skriva ironiska inlägg i ett diskussionsklimat som inte främjar så mycket annat, så det är inte som att mina inlägg alltid håller en bländande intellektuell kvalitet. Tvärtom.
Håller helt med. Har petat på delta mats med en pinne, men mannen verkar vara oförmögen att ens ta till tanken att den där hemkunskapslektionen om skötselråd av släktklenoden med stort G kanske inte var helt sann (och nog baserad på en dålig förståelse av kemi).

Med ens dyker dock andra postare (eller mats alt-konton?) och pratar om 180 kg i bänk, gymråttor mot internetbyggare..

Jag svarade på någons fråga om skötselråd, länkade till en välrenommerad sida med djupgående tips om diverse matlagningsrelaterat, men det var för mycket för hans ego..
Aryt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-17, 17:49   #150
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 235
Nu blev jag förvirrad, jag fick nog rentav en existentiell kris. Är jag bara ett av delta mats trollkonton och jag finns egentligen inte annat som en fiktiv person som säger det delta mats vill säga men inte stå för?
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:06.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)