Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2010-11-20, 14:46   #46
Backday
Registered User
 
Backdays avatar
 
Reg.datum: Sep 2010
Inlägg: 226
Citat:
Ursprungligen postat av drakfelt Visa inlägg
imponerande!!!
Tack så mycket.

Citat:
Ursprungligen postat av Slartibartfast Visa inlägg
+1

bra grejer! Kul att ha en så erfaren på brädan.
Tack tack, jag tar en till rolig historia här då.
Jag blev 21 år och måste göra den obligatoriska militärtjänsten som varade i 18 månader då.Man visste inte
var man skulle hamna i landet, och det var ganska olika förhållanden beroende på militäranläggning man fick......

Så jag köpte ett par 25 kg hantlar som man kunde demontera
och ta med sig(mycket dyra, även köpta från en bekant).
Efter en kort instruktions period i en ``militärkamp``för nybörjare, så fick jag veta att jag skulle vara på en militäranläggning i Burgos(någonstans mot mitten av landet , kallt och tråkigt för mig som kom från Atlantkusten).

Så vi var ungefär 50 st. kaniner (så kallade veteranerna de som var nya), som kom med tåg till Burgos och skulle ta oss till anläggningen.Vi visste att vi skulle gå till fots ett tag men trodde inte att de skulle vara så långt(flera km).

Så där gick vi med vår militärsäck som vägde en del , och så hade jag också de demonterade hantlarna i en annan avlång fastbundet paket som jag bar över axeln.

Efter ett tag så började kanterna på skivorna göra ont på axeln så jag bytte axel här och där och började komma efter alla andra.Så när vi äntligen kom fram så såg vi c:a 100 veteraner som väntade på oss innanför portarna.
Soldaterna där inne hade inte så många roliga och underhållande stunder, det här var nog en höjdpunkt för dem.

Kaninerna skyndade sig för att komma igenom så fort som möjligt och jag försökte snabba på, men jag var nog för långt efter, så när jag väl kom in så blev jag ensam och omringad av alla de här skrikande galningar.

Kaninen från landet har en skinka med sig på axeln skrek de.
Vi snor den svarade många.Torkade spansk skinka eller ``jamon serrano`` är väldigt populärt i Spanien, och de trodde att jag hade tagit en hel en (ett grisben) från byn(folk brukade ta mat med sig till anläggningen).

Det var en veteran som hade bestämt sig för att ta ``skinkan`` från mig och började små rycka i ``den``.
Jag var trött , på dåligt humör, och smärtan i axeln började bli rena tortyren så nästa gång som han ryckte i ``skinkan`` sade jag OK ta den då.Han trodde att han skulle ta emot en skinka på si så där 10-15 kilo, det han inte visste är att det var 50 kg skrot, så han tappade det på foten och halta som en känguru länge länge......

Respekt var mycket viktigt i dåtidens militärtjänsten, så när de äntligen fattade vad de hela om ``skinkan`` egentligen handlade om, och kom för att sig mig träna(jag tränade så imponerande som jag kunde i början så klart)hade jag inga problem med att bli populär och respekterad






Citat:
Ursprungligen postat av Deceiver85 Visa inlägg
Hur har familj och släkt hanterat ditt engagemang inom bodybuilding?
Jag försökte alltid att ha så funktionella muskler som möjligt, och visade för dem så ofta ja kunde att det var till stor hjälp att vara i form; sedan var jag väldigt frisk och nästan aldrig riktigt sjuk(peppar, peppar).Efter ett tag så började de tycka att det var ganska OK , även om i början fick man höra från farsan ofta att man skulle bli minst lika stark med hårt manuellt arbete
__________________
30 år bodybuilding + 20 år tävlande styrkelyftare.
Backday är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-11-20, 17:14   #47
Sniggel
Registered User
 
Sniggels avatar
 
Reg.datum: May 2005
Ort: Inte Hässleholm
Inlägg: 14 376
GOMAD (Gallon of milk a day)
Detta upplägg skrivs det om ibland även nu för tiden
Det är ett bra sätt att nästan garantera kalorier och muskeltillväxt, även om det beroende på ens övriga matvanor, kan göra att man blir lite väl "offseason" om man säger så.
Mjölk är en riktigt bra muskelbyggardryck.
Kul att höra lite historier
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Tolkia Visa inlägg
Kroppen gillar - tyvärr - tråkiga saker som balans, måtta och lagom.
C4L
Sniggel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-11-20, 17:31   #48
Tricce
Väsby EPA raggare
 
Tricces avatar
 
Reg.datum: Dec 2006
Inlägg: 1 350
Tackar Backday! Riktigt kul att läsa dina historier och inte minst inspirerande att se dina bilder!
__________________
Life getting tough? Means god is afraid of your progress!.
Citat:
Ursprungligen postat av Tricklew Visa inlägg
Förövrigt så förstår jag mig inte på människor som följer Zyzz, Jersey Shore mm, jag skapade intressantare personer och situationer när jag lekte med lego som liten.
Tricce är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-11-20, 17:50   #49
Deceiver85
Bänkpress
 
Deceiver85s avatar
 
Reg.datum: Dec 2005
Ort: Örebro
Inlägg: 12 807
Haha, underbar historia från militärtjänstgöringen! Hur länge dröjde det innan de där 25kgs hantlarna blev för lätta, och kunde du träna något på militäranläggningen?
__________________
Journal / Blogg / ÖKK
Deceiver85 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-11-20, 18:37   #50
Backday
Registered User
 
Backdays avatar
 
Reg.datum: Sep 2010
Inlägg: 226
Citat:
Ursprungligen postat av Sniggel Visa inlägg
GOMAD (Gallon of milk a day)
Detta upplägg skrivs det om ibland även nu för tiden
Det är ett bra sätt att nästan garantera kalorier och muskeltillväxt, även om det beroende på ens övriga matvanor, kan göra att man blir lite väl "offseason" om man säger så.
Mjölk är en riktigt bra muskelbyggardryck.
Kul att höra lite historier
Tack

Citat:
Ursprungligen postat av Tricce Visa inlägg
Tackar Backday! Riktigt kul att läsa dina historier och inte minst inspirerande att se dina bilder!
Tack så mycket ; kul att du tycker det.
Citat:
Ursprungligen postat av Deceiver85 Visa inlägg
Haha, underbar historia från militärtjänstgöringen! Hur länge dröjde det innan de där 25kgs hantlarna blev för lätta, och kunde du träna något på militäranläggningen?
Till vissa övningar var de lite lätta , bröst till ex. ,men jag tränade ändå så gott det gick och kompletterade med chins , strongman liknande övningar etc.
Någon gång kunde man gå ut på stan och då tränade man på gym och sen åt man på någon billig restaurang.
Jag hade inte så stora problem att få i mig ganska mycket mat, då killarna(soldater) som jobbade i köket fixade ofta extra mat åt mig.
Så eftersom jag tog ganska bra hand om min kropp tappade jag inte så mycket även om man inte kunde träna så tungt man hade velat.
__________________
30 år bodybuilding + 20 år tävlande styrkelyftare.
Backday är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-11-21, 01:46   #51
Chrillee
Registered User
 
Chrillees avatar
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 916
Vilket oerhört engagemang! Bara en sådan sak är väldigt inspirerande.

Och att ha en sådan fysik någon gång över huvud taget i livet vore ju en dröm, och för att inte tala om vid 60-års ålder. Kanske om man håller på i nästan 45 år och lyfter skrot.
Chrillee är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-11-21, 16:23   #52
Backday
Registered User
 
Backdays avatar
 
Reg.datum: Sep 2010
Inlägg: 226
Citat:
Ursprungligen postat av Chrillee Visa inlägg
Vilket oerhört engagemang! Bara en sådan sak är väldigt inspirerande.

Och att ha en sådan fysik någon gång över huvud taget i livet vore ju en dröm, och för att inte tala om vid 60-års ålder. Kanske om man håller på i nästan 45 år och lyfter skrot.
Tack Chrillee.Det är klart att du kan få en sådan fysik under dina bästa år, eller liknande(bättre kanske) eftersom vi alla är lite olika.Några år hård träning och bra kosthållning, så får du se att du kommer en bra bit på vägen.Det värsta(eller det bästa ) är att man sällan är riktigt nöjd med sin fysik, och vill förbättra mera och mera he he.
__________________
30 år bodybuilding + 20 år tävlande styrkelyftare.
Backday är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-11-21, 16:29   #53
Torsk_ole
Fil.Kand Oxéfilé
 
Torsk_oles avatar
 
Reg.datum: Jun 2006
Ort: Allt från söder till norr
Inlägg: 1 360
Du måste ha provat en mängd olika upplägg under åren. Har du testat någonting "roligt/annorlunda"? Typ 1000 set armar under en helg

Är mest intresserad av alla roliga historier. Coolt som fan tycker jag. Har du några barn förresten? Tränar de i så fall?
Torsk_ole är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-11-22, 11:03   #54
Backday
Registered User
 
Backdays avatar
 
Reg.datum: Sep 2010
Inlägg: 226
Citat:
Ursprungligen postat av Torsk_ole Visa inlägg
Du måste ha provat en mängd olika upplägg under åren. Har du testat någonting "roligt/annorlunda"? Typ 1000 set armar under en helg

Är mest intresserad av alla roliga historier. Coolt som fan tycker jag. Har du några barn förresten? Tränar de i så fall?
Vi tar en historia till då, min livshistoria kanske he he.

Jag platsade aldrig i svenska landslaget i styrkelyft, jag var för dålig i bänk och benböjningen var inte så jätte bra heller.Jag tänkte, jag måste slå något stort rekord i marklyft eftersom det är det ända lyftet som jag är riktigt bra på ; eftersom jag hade dubbelt medborgarskap och platsade i spanska landslaget, började jag tävla för Spanien(stora rekord fick du vara slå om det var internationella domare, och du klarade dopingtesten efter tävlingen, så det gick inte att slå stora rekord på små tävlingar).

Men problemet var att rekorden var lite för höga för mig.Jag var 37-38 år, så jag började snegla på veteran rekorden och såg att om jag inte tappade så mycket styrka på ett par år, kanske gick att få ett stort rekord till slut.Jag tränade på och nu hade jag ett klart och tydligt mål i sikte, världsrekord i 110kg klassen i +40 år.

Tiden gick och VM i Haag i Holland 1990 skulle gå precis 10 dagar efter att jag blev 40 bast , rekordet jag siktade på skulle var mitt om jag tog 345 kg, och jag hade tagit 350 någon vecka innan tävlingen.
För att spara lite pengar(vi betalade hotell och resor själva grrrr)anslöt jag mig till spanska landslaget kvällen före min tävlingsdag.Problemet var att jag för en gångs skull var skitnervös och började tvivla på mig själv.Faktum är att det hade krånglat lite med sista laddningen , ingen tränings kompis kunde komma med mig för att peppa mig, och jag kände inte så bra landslagskillarna, bagaget hade inte kommit fram på flygplatsen........

Jag skulle gå upp kl 7 tävlingsdagen, och där låg jag i sängen kl 1 och kunde inte somna , då gjorde jag en sak som jag inte rekommenderar till andra, för att det brukar inte funka; jag blev förbannad på mig själv och sade: nu ska du din fega pu##y sova för imorgon ska du göra något som du väntat på i halva livet.

Ta mig tusan så somnade jag så småningom och jag tror
att jag sov c:a 5 timmar och var riktigt nöjd, för att 5 timmar kändes väldigt bra under de omständigheterna.

Ja då, jag fick mitt rekord till slut som ni ser här nere , och jag sluta med internationella tävlingar, även om jag fortsatte att tävla på distriktsnivå i 10 år till.
__________________
30 år bodybuilding + 20 år tävlande styrkelyftare.

Senast redigerad av Backday den 2010-11-22 klockan 11:06.
Backday är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-11-22, 11:59   #55
JimmyJoe
Registered User
 
JimmyJoes avatar
 
Reg.datum: Jan 2010
Inlägg: 601
Citat:
Ursprungligen postat av Backday Visa inlägg
Vi tar en historia till då, min livshistoria kanske he he.

Jag platsade aldrig i svenska landslaget i styrkelyft, jag var för dålig i bänk och benböjningen var inte så jätte bra heller.Jag tänkte, jag måste slå något stort rekord i marklyft eftersom det är det ända lyftet som jag är riktigt bra på ; eftersom jag hade dubbelt medborgarskap och platsade i spanska landslaget, började jag tävla för Spanien(stora rekord fick du vara slå om det var internationella domare, och du klarade dopingtesten efter tävlingen, så det gick inte att slå stora rekord på små tävlingar).

Men problemet var att rekorden var lite för höga för mig.Jag var 37-38 år, så jag började snegla på veteran rekorden och såg att om jag inte tappade så mycket styrka på ett par år, kanske gick att få ett stort rekord till slut.Jag tränade på och nu hade jag ett klart och tydligt mål i sikte, världsrekord i 110kg klassen i +40 år.

Tiden gick och VM i Haag i Holland 1990 skulle gå precis 10 dagar efter att jag blev 40 bast , rekordet jag siktade på skulle var mitt om jag tog 345 kg, och jag hade tagit 350 någon vecka innan tävlingen.
För att spara lite pengar(vi betalade hotell och resor själva grrrr)anslöt jag mig till spanska landslaget kvällen före min tävlingsdag.Problemet var att jag för en gångs skull var skitnervös och började tvivla på mig själv.Faktum är att det hade krånglat lite med sista laddningen , ingen tränings kompis kunde komma med mig för att peppa mig, och jag kände inte så bra landslagskillarna, bagaget hade inte kommit fram på flygplatsen........

Jag skulle gå upp kl 7 tävlingsdagen, och där låg jag i sängen kl 1 och kunde inte somna , då gjorde jag en sak som jag inte rekommenderar till andra, för att det brukar inte funka; jag blev förbannad på mig själv och sade: nu ska du din fega pu##y sova för imorgon ska du göra något som du väntat på i halva livet.

Ta mig tusan så somnade jag så småningom och jag tror
att jag sov c:a 5 timmar och var riktigt nöjd, för att 5 timmar kändes väldigt bra under de omständigheterna.

Ja då, jag fick mitt rekord till slut som ni ser här nere , och jag sluta med internationella tävlingar, även om jag fortsatte att tävla på distriktsnivå i 10 år till.
Häftigt och grattis i efterskott, haha..
__________________
www.itfeelsgood.se
JimmyJoe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-11-22, 18:20   #56
Torsk_ole
Fil.Kand Oxéfilé
 
Torsk_oles avatar
 
Reg.datum: Jun 2006
Ort: Allt från söder till norr
Inlägg: 1 360
Cool historia! Stark som fan!
Torsk_ole är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-11-22, 19:24   #57
Dreas
Maaaaaaat!
 
Dreass avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: Karlstad
Inlägg: 6 323
Jag är djupt imponerad!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Deceiver85 Visa inlägg
"Vem vare? Vem vare som curla?"
"Ingen"
"Vadå ingen? Säg vem det fucking var"
"Ta det lugnt, vi sa att vi ska curla i squat racket, ni sa okej..."
"Vad ska jag göra med min fucking böjdräkt?"
Dreas är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-11-22, 22:14   #58
omnibus
Registred User
 
omnibuss avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 526
Tränar du i Uppsala? Du påminner om en herre på gymmet.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Har du druckit mycket glykol är det troligt att det kan ligga bakom din styrkeförlust.
omnibus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-11-22, 22:40   #59
Backday
Registered User
 
Backdays avatar
 
Reg.datum: Sep 2010
Inlägg: 226
Citat:
Ursprungligen postat av JimmyJoe Visa inlägg
Häftigt och grattis i efterskott, haha..
Citat:
Ursprungligen postat av Torsk_ole Visa inlägg
Cool historia! Stark som fan!
Citat:
Ursprungligen postat av Dreas Visa inlägg
Jag är djupt imponerad!
Tack så mycket.Vad är det man brukar säga; det lönar sig att jobba(träna) hårt i längden
__________________
30 år bodybuilding + 20 år tävlande styrkelyftare.
Backday är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-11-22, 22:42   #60
Backday
Registered User
 
Backdays avatar
 
Reg.datum: Sep 2010
Inlägg: 226
Citat:
Ursprungligen postat av omnibus Visa inlägg
Tränar du i Uppsala? Du påminner om en herre på gymmet.
Japp , SATS i Uppsala.
__________________
30 år bodybuilding + 20 år tävlande styrkelyftare.
Backday är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:09.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)