Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2018-12-11, 10:23   #151
Beemel
Oh gravity, thou art a heartless bitch
 
Beemels avatar
 
Reg.datum: May 2006
Ort: Hemma hos mig.
Inlägg: 7 119
Citat:
Ursprungligen postat av Lafayette Visa inlägg
Hudvårdsprodukter är överskattat, bara man sköter sig med kost och träning och inte torkar ut huden genom att tvätta för mycket kan man no skippa sånt helt och hållet.

Jag hittade ett storpack med engångshyvlar som jag köpte för åtta år sedan, de funkade till att raka bort fjunen.
Träningen sköter jag i alla fall....

Huruvida jag sköter kosten vet jag inte.
Jag bryr mig mest om att få i mig tillräckligt med protein samt äter 100% växtbaserat. I övrigt så kan jag unna mig både ett par påsar chips i veckan så väl som sunkiga halvfabrikat mellan åt.
__________________
_____________________________________________
Beemels journal
Beemelversusgravity på Instagram
Beemel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-12-11, 10:31   #152
Läskeblask
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2015
Inlägg: 537
Köper väl halvdyra kläder som tommy hilfiger och liknande mest för att de har bättre passform. Vågar påstå att jag satsar mer än dom flesta, håller håret i skick, försöker motverka finnar, försöker dölja eventuella finnar,
Läskeblask är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-12-11, 11:58   #153
Wain
Three apples high and rising
 
Wains avatar
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 894
Citat:
Ursprungligen postat av Lafayette Visa inlägg
Hudvårdsprodukter är överskattat (verkar tvärtom som det kan vara skadligt för hud), bara man sköter sig med kost och träning och inte torkar ut huden genom att tvätta för mycket kan man no skippa sånt helt och hållet.
Felaktigt. Beror mycket på vilken hudtyp man har. En bra olja duger utmärkt. Dessutom kan en bra olja innehålla antioxidanter som eventuellt hjälper till att skydda huden.
__________________
Mr. Dad-bod
Wain är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-12-12, 05:00   #154
laplace
Registered User
 
laplaces avatar
 
Reg.datum: Jan 2018
Inlägg: 23
Citat:
Ursprungligen postat av Wain Visa inlägg
Felaktigt. Beror mycket på vilken hudtyp man har. En bra olja duger utmärkt. Dessutom kan en bra olja innehålla antioxidanter som eventuellt hjälper till att skydda huden.
Hoppar in och också intygar att det är felaktigt. Jag har rätt dålig hy och vad jag förstått vill man hålla hudens pH-värde runt 5.5 och behöver då använda produkter utifrån det. Slarvar jag ser jag skillnad nästan direkt.. Det suger menmen bara att gilla läget. Får helt enkelt se till att hålla mina morgon- och kvällsrutiner. Sen betyder inte heller att det dyraste är bäst. Jag kör på grejer ifrån Korea etc
laplace är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-12-12, 08:26   #155
Blomkål
Registered User
 
Blomkåls avatar
 
Reg.datum: Jan 2015
Inlägg: 297
Kanske tjugo minuter i veckan.

Fix med skägget tar ca två minuter varannan dag. Lägger vax i håret en eller två gånger i veckan, annars mössa, och det tar nog fem minuter per gång.

Duschar gör jag för övrigt tre gånger i veckan, använder varken schampo eller tvål (utöver på händerna förstås) utan sköljer bara med hett vatten. Brukar för det mesta inte snacka så mycket i verkligheten om mina vanor då folk direkt tror att man har kass hygien bara för att man inte bögar sig. I mina bekantskapskretsar hade jag dock fått höra med en gång ifall folk tyckte jag luktade illa eller såg skitig ut och det har aldrig någonsin kommit på tal, snarare tvärtom. Hör ofta att jag luktar gott/har fint hår/bra hud.

Jag tror kroppen vänjer sig helt enkelt. Deo använder jag ett par gånger i veckan (om jag är på kontoret) och började inte använda det förrän jag var arton eller något. Schampo har jag alltid tyckt är jobbigt och gör håret flygigt så har alltid varit väldigt sparsam med det och mitt hår blir i stort sett aldrig fettigt, sköljer bara igenom det grundligt när jag duschar.
Blomkål är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-12-12, 08:49   #156
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 829
Citat:
Ursprungligen postat av sissa Visa inlägg
Lägger ni ner mkt pengar/tid/kraft på ert utseende?
Kanske lite förutsägbart svar när man frågar på ett träningsforum då rätt många nog är rätt kropps/utseende-medvetna.
Ni kanske redan har avgränsat er från detta i tråden men egentligen så lägger jag ju ner ohyggligt mycket tid på mitt utseende i.o.m. att jag styrketränar, till stora delar för att få en snygg kropp. Men jag förstår att det inte är det som åsyftas.

Jag lägger ned otroligt lite tid på mitt utseende. ~Varannan-var tredje vecka så snaggar jag mig, någon gång emellanåt trimmar jag skägget, någon gång emellanåt nopprar jag bort antydan till McDonalds-M. Om vi räknar bort dusch och sådant så skulle jag säga att jag en normal dag lägger ned noll kronor och noll minuter på mitt utseende. Som ni kanske förstått så går jag inte ens till frisören. Har länge tänkt att jag ska köpa en parfym eller liknande, because why not, men har aldrig blivit av

Fick höra från ett par tjejer för några år sedan att jag passade i snaggat, det i kombination med att jag aldrig blev riktigt nöjd med mina frisyrer gjorde att jag "gav upp" och köpte en trimmer. Ett tag rockade jag helskägg, vilket innebar en del bestyr, men det tröttnade jag också på. Efter detta så har jag ingenting kvar att "fixa".
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-12-12, 08:52   #157
Peter.B
Registered User
 
Peter.Bs avatar
 
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Sundbyberg
Inlägg: 1 479
Fixa skägget, dagligen (kamma, olja, borsta) = ca 2 min.
Trimma skägget och styla, en gång var/varannan vecka = ca 20 min.
Trimma/raka övrig kroppsbehåring, en gång va var tredje vecka = ca 20-30 min.
Rakning av hals och kinder, varannan dag = ca 5 min.

Inga andra produkter används till hud eller hår.

Duschar dagligen med någon random billig duschtvål och shampoo. Inga direkt problem med hy eller hår. Förutom att jag blivit tunnhårig då, vilket leder till kortklippt hår som klipps hos billig förortsfrisör varannan eller var tredje vecka, tar väl ca 15-20 min per gång.

Kostnad = ca 300 kr/mån på hårklippning och kanske ca 300 kr/år på skäggolja.
__________________
Här är en signatur.

Tränar och coachar/är tränare på www.berserkmma.com
Peter.B är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-12-12, 22:14   #158
Melker2
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2018
Inlägg: 509
Citat:
Ursprungligen postat av Peter.B Visa inlägg
Fixa skägget, dagligen (kamma, olja, borsta) = ca 2 min.
Trimma skägget och styla, en gång var/varannan vecka = ca 20 min.
Trimma/raka övrig kroppsbehåring, en gång va var tredje vecka = ca 20-30 min.
Rakning av hals och kinder, varannan dag = ca 5 min.

Inga andra produkter används till hud eller hår.

Duschar dagligen med någon random billig duschtvål och shampoo. Inga direkt problem med hy eller hår. Förutom att jag blivit tunnhårig då, vilket leder till kortklippt hår som klipps hos billig förortsfrisör varannan eller var tredje vecka, tar väl ca 15-20 min per gång.

Kostnad = ca 300 kr/mån på hårklippning och kanske ca 300 kr/år på skäggolja.
På din avatar ser det ut som att du satsat en del på gaddningar vilket väl får räknas till utseendet.
Melker2 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-12-12, 22:24   #159
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av Melker2 Visa inlägg
På din avatar ser det ut som att du satsat en del på gaddningar vilket väl får räknas till utseendet.
Men om han inte gör fler gaddningar numera så blir det ju 0 kr och 0 minuter per dag som han ägnar åt gaddning.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade

Senast redigerad av Diomedea exulans den 2018-12-12 klockan 22:30.
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-12-12, 22:24   #160
Armed Dingo
Tack, god jul!
 
Armed Dingos avatar
 
Reg.datum: May 2013
Inlägg: 1 843
Sköljer ansiktet på morgonen och rakar mig med apparat en gång i veckan om jag orkar.
Klipper håret två gånger om året eller mindre.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av 40plus Visa inlägg
när dom tajta kläderna vrängs av så väller fettet ut
Armed Dingo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-12-12, 22:31   #161
Peter.B
Registered User
 
Peter.Bs avatar
 
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Sundbyberg
Inlägg: 1 479
Citat:
Ursprungligen postat av Melker2 Visa inlägg
På din avatar ser det ut som att du satsat en del på gaddningar vilket väl får räknas till utseendet.
Haha sant, det tänkte jag inte ens på! De har sammanlagt både kostat en del och tagit en del tid. Vet inte om jag skulle klassa det som helt och hållet utseende, men är kluven.
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Men om han inte gör fler gaddningar numera så blir det ju 0 kr och 0 minuter per dag som han gaddar sig.
Haha sant, det senaste året eller så har jag inte gjort några nya, så varken tid eller pengar på det på sistone.

Skickat från min SM-G965F via Tapatalk
__________________
Här är en signatur.

Tränar och coachar/är tränare på www.berserkmma.com
Peter.B är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-12-13, 10:41   #162
Rikard Jansson
Coach
 
Rikard Janssons avatar
 
Reg.datum: Oct 2010
Ort: Svanskog
Inlägg: 12 737
Vågar nog påstå att jag är en contender för lägst tid och summa. Är å andra sidan brutalt ful, men det är ju vad jag siktar på, så egentligen kanske jag lägger mest tid på det.
__________________
Winners win
Rikard Jansson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-12-13, 11:05   #163
d1anny2
Registered User
 
d1anny2s avatar
 
Reg.datum: Feb 2013
Ort: Varberg
Inlägg: 722
Brutalt ful? Hårda ord.
Men det är ju ingen fara. Hade en väninna som sade att i Rumänien behövde mannen vara just slightly better looking than the devil.
d1anny2 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-12-13, 11:30   #164
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 234
Citat:
Ursprungligen postat av Rikard Jansson Visa inlägg
Vågar nog påstå att jag är en contender för lägst tid och summa. Är å andra sidan brutalt ful, men det är ju vad jag siktar på, så egentligen kanske jag lägger mest tid på det.
Jag tycker du är rätt snygg när du rakar av dig skägget. No homo, no pedo.
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:16.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)