Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2018-11-23, 19:59   #2566
Anders The Peak
Registered User
 
Anders The Peaks avatar
 
Reg.datum: Jan 2005
Ort: Hemma
Inlägg: 11 217
Citat:
Ursprungligen postat av Lennix Visa inlägg
Sista 3an i serien 3 3 3 5 3, 5an med lite fart och utan stopp. Körde lite smalare grepp (långfingret på ringen)

Va tycks?
Känns som du missar en del driv pga dåligt utnyttjande vinklar.

Nu är det inte helt lätt att se eftersom vikten är för lätt och du dribblar med svanken och får inte ned bröstryggen stabilt.

Det kan bara bli bättre
__________________
Grandmaster Broscientist

"Bro, you gotta slam 40-60 grams of waxy maize plus 20 grams of BCAA within 7 seconds of finishing your last set of squat rack curls. Otherwise, you'll go straight catabolic."
Anders The Peak är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-11-23, 20:01   #2567
Lennix
Greppmongo
 
Lennixs avatar
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 4 073
Citat:
Ursprungligen postat av Anders The Peak Visa inlägg
Känns som du missar en del driv pga dåligt utnyttjande vinklar.

Nu är det inte helt lätt att se eftersom vikten är för lätt och du dribblar med svanken och får inte ned bröstryggen stabilt.

Det kan bara bli bättre
Kan bristen på driv bero på ovanan i de nya vinklarna eller att de skulle vara fel vinklar?

Föreslår du minskad svank?
__________________
Greppträning och Styrkelyft

Det var en man vid namn Lennix, Armbrytning var hans passion; Men i varje kamp, Fick han alltid damp,
För han var svag som en citron -MasterChiefGPT
Lennix är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-11-23, 21:05   #2568
Anders The Peak
Registered User
 
Anders The Peaks avatar
 
Reg.datum: Jan 2005
Ort: Hemma
Inlägg: 11 217
Citat:
Ursprungligen postat av Lennix Visa inlägg
Kan bristen på driv bero på ovanan i de nya vinklarna eller att de skulle vara fel vinklar?

Föreslår du minskad svank?
Beror kanske på ovana att brygga upp. Bäst är att du jobbar på med att hitta rätt vinklar där du känner att du får utväxling/kraft.
__________________
Grandmaster Broscientist

"Bro, you gotta slam 40-60 grams of waxy maize plus 20 grams of BCAA within 7 seconds of finishing your last set of squat rack curls. Otherwise, you'll go straight catabolic."
Anders The Peak är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-11-23, 21:13   #2569
Lennix
Greppmongo
 
Lennixs avatar
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 4 073
Citat:
Ursprungligen postat av Anders The Peak Visa inlägg
Beror kanske på ovana att brygga upp. Bäst är att du jobbar på med att hitta rätt vinklar där du känner att du får utväxling/kraft.
Har bänkat med samma brygga i 2 år men inte hittat någon kraft än ^^ provat mer, mindre och ingen. Det jag provar nu är att ha stången längre upp mot halsen och det känns rätt så bra. Vi får se om det blir någon förbättring eller om jag bara får acceptera att jag har dåliga vinklar

11 månader sedan och med en go rondör (ca 15kg mer)
__________________
Greppträning och Styrkelyft

Det var en man vid namn Lennix, Armbrytning var hans passion; Men i varje kamp, Fick han alltid damp,
För han var svag som en citron -MasterChiefGPT

Senast redigerad av Lennix den 2018-11-23 klockan 21:17.
Lennix är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-11-23, 21:54   #2570
Anders The Peak
Registered User
 
Anders The Peaks avatar
 
Reg.datum: Jan 2005
Ort: Hemma
Inlägg: 11 217
Citat:
Ursprungligen postat av Lennix Visa inlägg
Har bänkat med samma brygga i 2 år men inte hittat någon kraft än ^^ provat mer, mindre och ingen.
Fast det här lyftet är det inte direkt någon brygga(platt mot bänken med bröstryggen) jämfört med det andra klippet.

En fråga vad är som gör att det är bättre med att dra ihop skulderbladen och brygga upp?
__________________
Grandmaster Broscientist

"Bro, you gotta slam 40-60 grams of waxy maize plus 20 grams of BCAA within 7 seconds of finishing your last set of squat rack curls. Otherwise, you'll go straight catabolic."
Anders The Peak är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-11-23, 21:58   #2571
Lennix
Greppmongo
 
Lennixs avatar
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 4 073
Citat:
Ursprungligen postat av Anders The Peak Visa inlägg
Fast det här lyftet är det inte direkt någon brygga(platt mot bänken med bröstryggen) jämfört med det andra klippet.

En fråga vad är som gör att det är bättre med att dra ihop skulderbladen och brygga upp?
Jag har inte förändrat något i min setup eller försöker brygga mer idag än då, skulle vara mindre rörlighet pga fläsk isåfall.

Försöker givetvis hitta optimal stabilitet att pressa från samt förkorta lyftvägen om det går.
__________________
Greppträning och Styrkelyft

Det var en man vid namn Lennix, Armbrytning var hans passion; Men i varje kamp, Fick han alltid damp,
För han var svag som en citron -MasterChiefGPT
Lennix är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-11-24, 14:20   #2572
koncept
hopplös teoretiker
 
koncepts avatar
 
Reg.datum: Dec 2013
Inlägg: 2 132
Citat:
Ursprungligen postat av Lennix Visa inlägg
Sista 3an i serien 3 3 3 5 3, 5an med lite fart och utan stopp. Körde lite smalare grepp (långfingret på ringen)

Va tycks?
Det ser bättre ut men nu är tyvärr armbågarna för långt på andra sidan av stången på vägen ner. Det rättas iofs till en aning när du vänder i botten. Jag är inte säker på att smalare grepp är rätt väg att gå, eftersom det är mindre effektivt och du bör ha rörligheten i axlarna att hålla brett med tanke på att du haft brett grepp tidigare. Om jag var du hade jag försökt få till armbågarnas position med samma grepp som du hade tidigare. Det kommer bli enklare om du kan brygga upp mer i bröstryggen eftersom det du blir kortare ner och du får en gynnsammare vinkel.

Du kan testa köra med tom stång med en foamroller mellan ryggen och bänken några set innan du lastar på vikt för att mjuka upp i rätt positioner.
__________________
Journal: Klassiskt Styrkelyft
http://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=9
koncept är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-11-26, 18:43   #2573
Lennix
Greppmongo
 
Lennixs avatar
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 4 073
Citat:
Ursprungligen postat av koncept Visa inlägg
Det ser bättre ut men nu är tyvärr armbågarna för långt på andra sidan av stången på vägen ner. Det rättas iofs till en aning när du vänder i botten. Jag är inte säker på att smalare grepp är rätt väg att gå, eftersom det är mindre effektivt och du bör ha rörligheten i axlarna att hålla brett med tanke på att du haft brett grepp tidigare. Om jag var du hade jag försökt få till armbågarnas position med samma grepp som du hade tidigare. Det kommer bli enklare om du kan brygga upp mer i bröstryggen eftersom det du blir kortare ner och du får en gynnsammare vinkel.

Du kan testa köra med tom stång med en foamroller mellan ryggen och bänken några set innan du lastar på vikt för att mjuka upp i rätt positioner.
Körde: 100x5x3 och sedan 110x3x2, detta näst sista setet:

__________________
Greppträning och Styrkelyft

Det var en man vid namn Lennix, Armbrytning var hans passion; Men i varje kamp, Fick han alltid damp,
För han var svag som en citron -MasterChiefGPT
Lennix är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-11-26, 21:55   #2574
koncept
hopplös teoretiker
 
koncepts avatar
 
Reg.datum: Dec 2013
Inlägg: 2 132
Citat:
Ursprungligen postat av Lennix Visa inlägg
Körde: 100x5x3 och sedan 110x3x2, detta näst sista setet:
Nu ser det rätt bra ut!
Det du kan jobba vidare på är att korta ner lyftvägen, om det är möjligt. Om du inte redan håller maxbrett kan du försöka att sakta jobba utåt mot det. Bredda isf endast någon cm åt gången. Försök även få bak och ner skuldrorna maximalt och hålla dem där även på pressen upp. Bryggan fick du till bra på första repen men tappade den något under setets gång.
__________________
Journal: Klassiskt Styrkelyft
http://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=9
koncept är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-11-27, 07:12   #2575
Lennix
Greppmongo
 
Lennixs avatar
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 4 073
Citat:
Ursprungligen postat av koncept Visa inlägg
Nu ser det rätt bra ut!
Det du kan jobba vidare på är att korta ner lyftvägen, om det är möjligt. Om du inte redan håller maxbrett kan du försöka att sakta jobba utåt mot det. Bredda isf endast någon cm åt gången. Försök även få bak och ner skuldrorna maximalt och hålla dem där även på pressen upp. Bryggan fick du till bra på första repen men tappade den något under setets gång.
Det var maxbrett och det kändes bra! Tack för alla tips och råd
__________________
Greppträning och Styrkelyft

Det var en man vid namn Lennix, Armbrytning var hans passion; Men i varje kamp, Fick han alltid damp,
För han var svag som en citron -MasterChiefGPT
Lennix är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-12-11, 17:32   #2576
Lennix
Greppmongo
 
Lennixs avatar
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 4 073
Eftersom jag inte tränar enligt något schema just nu tänkte jag lära mig sumo! Detta är kanske 3e gången någonsin jag kör sumo, skall kolla på lite videos om utförande etc men lika bra att prova och se vad som händer:

160 från sidan


130 framifrån
__________________
Greppträning och Styrkelyft

Det var en man vid namn Lennix, Armbrytning var hans passion; Men i varje kamp, Fick han alltid damp,
För han var svag som en citron -MasterChiefGPT
Lennix är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-12-21, 17:54   #2577
Lennix
Greppmongo
 
Lennixs avatar
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 4 073


Jobbat på att röven inte skall resa sig innan stången. 220kg failade jag för en vecka sedan så det går framåt.

Några pointers?
__________________
Greppträning och Styrkelyft

Det var en man vid namn Lennix, Armbrytning var hans passion; Men i varje kamp, Fick han alltid damp,
För han var svag som en citron -MasterChiefGPT
Lennix är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-12-21, 22:14   #2578
spoon
Spån
 
spoons avatar
 
Reg.datum: Nov 2006
Ort: Nyboda
Inlägg: 14 407
Du skulle tjäna på att få höften närmare stången i starten och att spänna upp bröstrygg och trapz också.

Du kan testa att köra mark med paus strax över backen. Så får du testa starten ännu mer.

Lyftet på 220 var bättre än 130. Mer fokus på dom lätta lyften. Alla lyft ska se likadana ut.

220 ser bra ut men det finns fortfarande en del att fila på.

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
__________________
Foxtrot Uniform Charlie Kilo
spoon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-12-21, 22:24   #2579
Lennix
Greppmongo
 
Lennixs avatar
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 4 073
Citat:
Ursprungligen postat av spoon Visa inlägg
Du skulle tjäna på att få höften närmare stången i starten och att spänna upp bröstrygg och trapz också.

Du kan testa att köra mark med paus strax över backen. Så får du testa starten ännu mer.

Lyftet på 220 var bättre än 130. Mer fokus på dom lätta lyften. Alla lyft ska se likadana ut.

220 ser bra ut men det finns fortfarande en del att fila på.

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
De lätta lyften är 1.5 vecka gamla så kört 3 pass sedan de så de är från innan jag kollade på en sumo introduktion xD

Gott att det ser bättre ut! Tack för pointers, måste få ut knäna mer till samma vinkel som fötterna, lite ont i knät på vänster sida också.
__________________
Greppträning och Styrkelyft

Det var en man vid namn Lennix, Armbrytning var hans passion; Men i varje kamp, Fick han alltid damp,
För han var svag som en citron -MasterChiefGPT
Lennix är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-12-26, 15:58   #2580
Livet
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 807
Provade nya max i styrkelyften idag.

I knäböjen föll jag framåt på tyngsta pb-försöket och missade sedan vikten under det pga. trötthet antar jag.
Har problem att hålla ryggen i marklyftet vilket gör utlåsningen problematisk.

Om någon har tips på vad jag ska fokusera på framöver för att råda bot på dessa problem är jag väldigt tacksam

Filmer på alla tyngre lyft
Livet är uppkopplad nu   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:33.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)