Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2024-03-27, 14:15   #37021
lördagsgrogg
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 30
Instinct (1999)

Anthony Hopkins lever med gorillor i 2 år och blir till synes lite tokig. Cuba Gooding jr är hans terapeut.

Jag tyckte den var riktigt bra. Hopkins är perfekt och Gooding nästan ok. Hade faktiskt gärna sett någon annan än Gooding men jag lever med det.

Möjligen lite valhänt i dom känslomässiga höjdpunkterna men väl fungerande. 8,5/10.
lördagsgrogg är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2024-03-28, 14:23   #37022
lördagsgrogg
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 30
Ghostbusters: Afterlife (2021)

Tyckte den började lovande med barnen som upptäckte sitt ursprung, ja själva konceptet kändes bra. Men ungefär halvvägs blev det bara pannkaka av allting.

Saker bara hände lite random utan någon som helst setup eller reaktion efter. Det kändes som det missades scener lite här och var. Kanske klippte dom ner för hårt för att inte få den för lång.

5/10.

Hade lite funderingar på att se den senaste också men det får nog vänta tills jag är riktigt uttråkad.
lördagsgrogg är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2024-03-28, 23:43   #37023
ceejay
å nej, måste man komma på en ny text igen
 
ceejays avatar
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: uppsala
Inlägg: 20 106
Dune 2

Pompöst skräp egentligen.
__________________
Ceejay's träningsjournal!
ceejay är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2024-03-29, 09:04   #37024
Rikard Jansson
Coach
 
Rikard Janssons avatar
 
Reg.datum: Oct 2010
Ort: Svanskog
Inlägg: 12 740
The Black Phone. Sett den förut men då kollade jag bara halvt. Bra thriller, 8/10
__________________
Winners win
Rikard Jansson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2024-04-19, 23:37   #37025
Lafayette
Jag har frågat två år i rad, jag ger upp.
 
Lafayettes avatar
 
Reg.datum: Oct 2018
Inlägg: 519
Rebel Moon 2

Jag torterade mig själv igen, jag bör söka hjälp

2/10
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Livet är upp och ner, som en knäböj.
Lafayette är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2024-04-20, 18:06   #37026
Langster
Ninja
 
Langsters avatar
 
Reg.datum: Apr 2001
Ort: Enköping
Inlägg: 5 298
Citat:
Ursprungligen postat av Lafayette Visa inlägg
Rebel Moon 2

Jag torterade mig själv igen, jag bör söka hjälp

2/10
Tittar på den just nu av någon slags sjuk nyfikenhet. Det är förvånande hur billig produktionen känns. Det närmsta jag kan jämföra med är typ sådana inspelningar av teaterpjäs man kunde stöta på, på SVT på typ 90-talet. Inspelat med videokamera helt utan känsla för något alls. Känns som att varenda scen slängts ihop utan att någon tänkt till en enda gång. Jaja ställ kameran där. Ljus? Ser man vad som händer, då duger det. Skådespeleri? Läs upp replikerna så att vi kan fortsätta till nästa scen bara. Varenda scen fångas i första tagningen, ALLT är good enough.
__________________
Om det vore ett piller skulle jag äta det.

30-års journalen
Langster är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2024-04-20, 18:34   #37027
Langster
Ninja
 
Langsters avatar
 
Reg.datum: Apr 2001
Ort: Enköping
Inlägg: 5 298
Alltså fruktansvärt risig bild. Måste ha använt en Sanyo handvideokamera från 1992, uppskalat till 4K på enklast möjliga sätt. Bilden är ju för fan suddig i flera scener.
60hz i sitt äckligaste videokamera-läge, med lensflare som verkligen för tankarna till nån gammal jävla gubbes hemvideofilmer från -88 från nån sunkig fest.

Helt sinnessjukt uselt på precis alla sätt. Om Zack Znyder någonsin får göra en enda film till skulle jag verkligen bli förvånad. Nån har ju verkligen spolat ner X miljoner dollar rakt ned i den skitigaste toa de kunde hitta.

Ta vilket jävla avsnitt av MacGyver från 90-talet så har det högre produktionsvärde - och verksvärde än den här usla smörjan. Ja det inkluderar även de sista avsnitten av MacGyver som hade så låg budget att de typ hade 3 skådespelare per avsnitt Dean Andersson inkluderat.

Alltså hade det bara funnits de skådespelare som är med i den här filmen OCH Richard Dean Andersson. Så hade Dean Andersson vunnit alla Oscars någonsin, och fortfarande vunnit i år för nåt MacGyver- eller Stargate-avsnitt inspelat för 30 år sen, IÅR om det ställdes mot den här filmen.

Allvarligt, jag är helt häpen över det här. Jag vill fullt seriöst påstå att jag skulle kunna göra en bättre film än det här trots noll erfarenhet i branschen. Ge mig några 100 miljoner så skulle jag garanterat få fram en bättre och mer intressant sci-fi film på ett par år. Från ingen idé alls till något som slår den här dyngan med hästlängder - ja inga problem.

Vafan är idéen bakom den här filmserien egentligen? Vad är det publiken ska finna intressant? Jag kommer inte på en enda bra grej alls. Det känns helt ärligt som att en åtta-åring skrivit ett manus som man kört genom chat gpt för att flesta ut det och det här är vad man fick. Skulle inte bli det minsta förvånad om det faktiskt var så.
__________________
Om det vore ett piller skulle jag äta det.

30-års journalen
Langster är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2024-04-20, 18:36   #37028
Lafayette
Jag har frågat två år i rad, jag ger upp.
 
Lafayettes avatar
 
Reg.datum: Oct 2018
Inlägg: 519
Citat:
Ursprungligen postat av Langster Visa inlägg
Tittar på den just nu av någon slags sjuk nyfikenhet. Det är förvånande hur billig produktionen känns. Det närmsta jag kan jämföra med är typ sådana inspelningar av teaterpjäs man kunde stöta på, på SVT på typ 90-talet. Inspelat med videokamera helt utan känsla för något alls. Känns som att varenda scen slängts ihop utan att någon tänkt till en enda gång. Jaja ställ kameran där. Ljus? Ser man vad som händer, då duger det. Skådespeleri? Läs upp replikerna så att vi kan fortsätta till nästa scen bara. Varenda scen fångas i första tagningen, ALLT är good enough.
Den billiga känslan beror nog på att Snyder själv är cinematographer, innan hade han ett proffs och folk sade att han inte var kapabel till att göra det själv, och då var han tvungen att göra det.. som ett tjurigt småbarn..

Skådespeleriet är uselt, det är ju kända och skickliga skådisar så gissar att de helt enkelt inte kan göra något av det hemska manuset..
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Livet är upp och ner, som en knäböj.
Lafayette är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2024-04-20, 18:39   #37029
Lafayette
Jag har frågat två år i rad, jag ger upp.
 
Lafayettes avatar
 
Reg.datum: Oct 2018
Inlägg: 519
Undra om jag kommer se Directors Cut-versionerna som ett fån, eller om jag drar gränsen här..

Vissa scener som grismannen som sexuellt antastar är ju direkt skrattframkallande så det är ju lite ljuv kalkonkänsla ibland.

Helt sjukt att han fyller på sitt vatten i tunnan i slow motion också. VARFÖR?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Livet är upp och ner, som en knäböj.
Lafayette är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2024-04-20, 18:47   #37030
Langster
Ninja
 
Langsters avatar
 
Reg.datum: Apr 2001
Ort: Enköping
Inlägg: 5 298
Och nu kommer rymdskeppen ner till byn... allt är HYPERgeneriskt. Hade man designat saker som dessa på ett mer unikt sätt så hade det åtminstone varit intressant att kolla på dem. Istället gick det till så här: Jo, mr Znyder jag har gjort en första skiss på rymdskeppen här, bara ett första utkast, tänkte jag kunde få lite feedback?
Znyder: Vi kör på det, det är bra nog. Det ska vara ett rymdskepp och det ser ju ut som ett rymdskepp, vad mer begär du egentligen?
__________________
Om det vore ett piller skulle jag äta det.

30-års journalen
Langster är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2024-04-20, 18:58   #37031
Langster
Ninja
 
Langsters avatar
 
Reg.datum: Apr 2001
Ort: Enköping
Inlägg: 5 298
Citat:
Ursprungligen postat av Lafayette Visa inlägg
Den billiga känslan beror nog på att Snyder själv är cinematographer, innan hade han ett proffs och folk sade att han inte var kapabel till att göra det själv, och då var han tvungen att göra det.. som ett tjurigt småbarn..

Skådespeleriet är uselt, det är ju kända och skickliga skådisar så gissar att de helt enkelt inte kan göra något av det hemska manuset..
Men alltså, kan han aldrig filma någonting på nåt sätt som ger scenen tyngd på något sätt? Enda greppet är slowmotion motion. Allt är filmat på exakt samma avstånd och ur samma vinklar, exakt så länge att repliken eller handlingen ryms i klippet - ALDRIG mer ALDRIG mindre.
Det är på samma nivå som en Katten Gustaf-strip i en dagstidning, 3 rutor som visar i princip samma sak, och detta är en strip från många år efter att alla i hela världen slutat tycka att Katten Gustaf är det minsta rolig, men Jim Davis fortsätter att pumpa ut stripar på rutin.
__________________
Om det vore ett piller skulle jag äta det.

30-års journalen
Langster är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:24.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)