Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Diet, Deff & Fettminskning

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2017-10-23, 16:51   #10516
Bossebäver
Registered User
 
Bossebävers avatar
 
Reg.datum: Sep 2013
Inlägg: 1 003
Citat:
Ursprungligen postat av AlexGBG Visa inlägg
Du får överklaga straffet du fick för brottet du begick...
Om det vore så enkelt...

Citat:
Ursprungligen postat av pepplez Visa inlägg
Fast man går inte upp 8 kg fett på en överätning. Räcker förmodligen att äta normalt i ett par dagar för att vara tillbaka, om du nu inte var extremt vätsketömd på 82 kg.
Gud nej. Jag var extremt tom och plussade ca 6-7 000. Nackdelen är ju att det tar 7 dar innan jag ser likadan ut igen, 7 dar där jag istället kunnat göra framsteg.

Jag brukar försöka påminna mig om att jag trots allt hållt mig på -20 i snart 3 år, det är de sista 10 som alltid går åt helvete.
__________________
Im Chuck Norris, your argument is invalid.
Bossebäver är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-24, 09:41   #10517
Rawrx
Stor fin fet T-Rex
 
Rawrxs avatar
 
Reg.datum: Aug 2012
Ort: Sundsvall
Inlägg: 964
Citat:
Ursprungligen postat av Bossebäver Visa inlägg
Vägde 82.9 i lördags, väger 90.3 nu. Käkade uppskattningsvis ca 11k kalorier lördag söndag....

Det kommer ta minst 1 jävla vecka vlcd innan jag är tillbaka, skadan står liksom inte i proportion till "brottet", blir så jävla förbannad på mig själv.
Vi sitter i samma båt! Ska vi gråta tillsammans.

Min VLCD gick bra hela veckan fram till fredag kväll då jag började äta lite vanlig mat (med sinnet mjuknat av lite whisky). Sedan lördag var ju halvplanerat att jag skulle få äta på balans. Jo tjena. Det blev nog 5-6k på lördag och kanske samma på söndag.

Summa summarum så blev nog 3:e veckan av VLCD +/- 0 säkert. Vägde igår 97,0 kg på morgonen.

Mina dietplaner sträcker sig fram till jul men tänkte köra turbodiet denna månad men VLCD, så nu omgrupperar jag.
Rawrx är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-24, 10:37   #10518
Bubblan84
Registered User
 
Bubblan84s avatar
 
Reg.datum: Sep 2013
Ort: Luleå
Inlägg: 1 513
Har smygdeffat sen maj nån gång då jag har för mig att jag låg på ca 88 kg. Nu är morgonvikten 82,8 kg efter urinering. Målet är 78 kg morgonvikt till 1 december. Då ska jag vända och köra på lättare kaloriöverskott igen. Vill kunna njuta av en del av det goda som erbjuds under december, julen osv.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av NNIF Visa inlägg
haha tänkt dig då i början på seklet
"ska du sporta utan kavaj? är du gheeyy eller?"
Citat:
Ursprungligen postat av Matsa Visa inlägg
Formpolisen på youtube brände hela proppskåpet och långa var köerna bland de som skulle lära far göra barn.
Min journal
Bubblan84 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-25, 08:40   #10519
Treman
Registered User
 
Reg.datum: Sep 2017
Inlägg: 35
Citat:
Ursprungligen postat av Treman Visa inlägg
Så jäkla nöjd att jag bestämde mig för att testa "IF", trots att jag är en frukostmänniska och alltid varit. Så jäkla enkelt och smidigt.

På 14 dagar: Tid: Vikt: Kf:
2017-09-30-06:03-78,3-14,1
2017-10-13-04:59-75,3-12,6
Fortsätter stadigt neråt. Så jäkla imponerad av IF.
Magrutor och muskler börjar bli mer definierat. Inget muskelbortfall som jag upplever mätbart. Fortsätter till Jul och hoppas jag kan lägga på muskler efter det.


Datum
2017-10-25
Tid
05:04
Vikt
74,0
Kroppsfett (beurer våg)
11,8
Treman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-25, 17:20   #10520
Pepparspray
Mätt är bara en känsla
 
Pepparsprays avatar
 
Reg.datum: Feb 2017
Ort: V-vik
Inlägg: 85
Jag påbörjade igår mitt livs första riktigt seriösa deffupptåg. Har ätit ganska sparsamt idag och detta var min middag:


Den var så jävla mastig att få i sig så jag fick inte ens i mig all potatis. Som ni ser har jag rätt mycket kvar att äta eller hur man ser det.

Jag får dock sjuka hjärnspöken och tänker att "Jag kan omöjligt tappa vikt om jag blir proppmätt" Tänkte ta en kaseinshake senare bara för att hamna på +150gram protein.

Är det lugnt att man hamnar såhär lågt i kalorierna i början eller kommer det straffa mig senare? MVH

Senast redigerad av Pepparspray den 2017-10-25 klockan 17:22.
Pepparspray är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-29, 09:19   #10521
Maximal
Finns det något att äta?
 
Reg.datum: Jan 2013
Inlägg: 429
Citat:
Ursprungligen postat av Pepparspray Visa inlägg
Jag påbörjade igår mitt livs första riktigt seriösa deffupptåg. Har ätit ganska sparsamt idag och detta var min middag:


Den var så jävla mastig att få i sig så jag fick inte ens i mig all potatis. Som ni ser har jag rätt mycket kvar att äta eller hur man ser det.

Jag får dock sjuka hjärnspöken och tänker att "Jag kan omöjligt tappa vikt om jag blir proppmätt" Tänkte ta en kaseinshake senare bara för att hamna på +150gram protein.

Är det lugnt att man hamnar såhär lågt i kalorierna i början eller kommer det straffa mig senare? MVH
Hur länge tror du att du behöver deffa? Jag går hellre hårdare ut om det är en relativt kort period än att dra ut på det onödigt långt. Man kan säkert ligga på större underskott än många tror utan att tappa muskler. Detta med 3-500 minus känns bara onödigt jävla långsamt..

Hellre hårdare ut, riskera tappa några extra gram muskler och styrka för att halvera deff tiden och komma igång igen.
Maximal är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-29, 13:44   #10522
Treman
Registered User
 
Reg.datum: Sep 2017
Inlägg: 35
5kg ner på en månads IF, känns ganska sansat.
Ej tappat muskler vad jag vet, Dips & Pull ups flyter lättare med 5kg mindre.
Trots att jag tidigare varit överviktig börjar jag se hård ut.
Satsar på under 70 innan julpausen.

2017-10-29
181 cm
73,3 Kg
11,5 Kf (Beurer våg) 14,1 när jag började.
22,4 Bmi
Treman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-29, 19:44   #10523
Pepparspray
Mätt är bara en känsla
 
Pepparsprays avatar
 
Reg.datum: Feb 2017
Ort: V-vik
Inlägg: 85
Började i onsdag på 107,8 vägde idag(på kvällen) 104. Mina delmål är 99, 94, 89 kg. Tror jag kommer behöva väga under 80 för att se bra ut helt ärligt!

Dagens tanke: Äter man våfflor till lunch får man vara hungrig.

Jag har legat mellan 5-800 minus varje dag förutom idag då jag hamnade på 2300 kcal.

Senast redigerad av Pepparspray den 2017-10-29 klockan 19:46.
Pepparspray är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-30, 09:57   #10524
Maximal
Finns det något att äta?
 
Reg.datum: Jan 2013
Inlägg: 429
Älskar periodisk fasta. Håller man sig sysselsatt så tänker man inte på mat eller hunger, och när man väl ska äta sen känns det som man får lov att äta hur mycket som helst!

Fortfarande inte hungrig efter kvällsmålet på 2kg potatis, 1kg wokgrönsaker och 400g skinka och en proteinbar.
Maximal är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-30, 10:45   #10525
pepplez
Registered User
 
pepplezs avatar
 
Reg.datum: Jan 2013
Inlägg: 3 515
Citat:
Ursprungligen postat av Maximal Visa inlägg
Älskar periodisk fasta. Håller man sig sysselsatt så tänker man inte på mat eller hunger, och när man väl ska äta sen känns det som man får lov att äta hur mycket som helst!

Fortfarande inte hungrig efter kvällsmålet på 2kg potatis, 1kg wokgrönsaker och 400g skinka och en proteinbar.
Håller med. Jag kör inte jättehardcore men icke-träningsdagar skippar jag frukost. Då har jag ~1500-2000 kcal att äta när jag kommer hem från jobbet (på deff!) vilket jag blir mer än tillfredsställd på, och fastan dämpar hungern på förmiddagen.
__________________
Böj 180 - Bänk 130 - Mark 220
Journal

Citat:
Ursprungligen postat av mangemani Visa inlägg
folk har spenderat en hel dag på en strand och badat och nu regnar det och de springer för glatta livet för att ta skydd så de inte ska bli lite blöta...här saknas verkligen logik
pepplez är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-30, 11:04   #10526
Pepparspray
Mätt är bara en känsla
 
Pepparsprays avatar
 
Reg.datum: Feb 2017
Ort: V-vik
Inlägg: 85
Citat:
Ursprungligen postat av Maximal Visa inlägg
Älskar periodisk fasta. Håller man sig sysselsatt så tänker man inte på mat eller hunger, och när man väl ska äta sen känns det som man får lov att äta hur mycket som helst!

Fortfarande inte hungrig efter kvällsmålet på 2kg potatis, 1kg wokgrönsaker och 400g skinka och en proteinbar.
Haha herrejävlar vilken måltid! Sjukt imponerad att du lyckas få ner allt det där! Jag kör fasta på morgon/förmiddag de dagar jag arbetar dag. Är jag hemma klarar jag inte att gå till lunch utan mat. :P
Pepparspray är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-31, 08:35   #10527
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 834
En bonuspoäng med att skippa frukosten är att man framstår som den sjukaste individen i världshistorien på jobbet. "Hur fan kan du inte äta frukost? Jag blir så jävla hungrig och seg om man jag inte gör det!". När man svarar att hungern försvinner efter några dagar eller en vecka utan frukost så får man alltid svaret "okej, ah men jag skulle minsann aldrig klara mig utan frukost hur som helst". Nähe, men så har du aldrig provat det heller.

Våga hata frukost. Otroligt onödigt mål om man inte har ett fysiskt arbete.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-31, 09:02   #10528
pepplez
Registered User
 
pepplezs avatar
 
Reg.datum: Jan 2013
Inlägg: 3 515
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
En bonuspoäng med att skippa frukosten är att man framstår som den sjukaste individen i världshistorien på jobbet. "Hur fan kan du inte äta frukost? Jag blir så jävla hungrig och seg om man jag inte gör det!". När man svarar att hungern försvinner efter några dagar eller en vecka utan frukost så får man alltid svaret "okej, ah men jag skulle minsann aldrig klara mig utan frukost hur som helst". Nähe, men så har du aldrig provat det heller.

Våga hata frukost. Otroligt onödigt mål om man inte har ett fysiskt arbete.


Har du även slutat käka hamburgare till "frukost" nu alltså?
__________________
Böj 180 - Bänk 130 - Mark 220
Journal

Citat:
Ursprungligen postat av mangemani Visa inlägg
folk har spenderat en hel dag på en strand och badat och nu regnar det och de springer för glatta livet för att ta skydd så de inte ska bli lite blöta...här saknas verkligen logik
pepplez är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-31, 09:12   #10529
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 834
Citat:
Ursprungligen postat av pepplez Visa inlägg
Har du även slutat käka hamburgare till "frukost" nu alltså?
Ingen kommentar.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-31, 09:36   #10530
AlexGBG
Registered User
 
AlexGBGs avatar
 
Reg.datum: Dec 2005
Ort: Bangkok
Inlägg: 1 442
Jag blir bara hungrigare om jag äter vanlig frukost. Bodde på hotell för någon månad sen, är ju i princip bara kolhydrater och fett som står till bjuds. Och även om man sätter i sig 1000 kcal är man hungrig ett par timmar senare.

Nu skippar jag antingen frukosten, eller så kör jag med ett par grillade kycklingbröst, eventuellt lite frukt eller sticky rice till det.
AlexGBG är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:58.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)