Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2018-12-25, 14:13   #181
Iliyas
Registered User
 
Reg.datum: Dec 2015
Inlägg: 291
Citat:
Ursprungligen postat av Onigiri Visa inlägg
Motivera mig varför jag bör köpa? Fastnat i småbarns-livet och mer spontan träning men har börjat köra på mer aktivt igen och "måste" naturligtvis köpa något tillskott.. så motivera mig varför jag bör köpa den? Jag var nära igår att lägga en beställning på ett par burkar men vet inte varför.
Du gjorde ett bra val enligt mig, jag har testat och den gav absolut ingenting, tog både låg, mellan o höga doser.

Kör på kreatin, koffein och försök få en bra natt sömn.
Iliyas är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-12-26, 16:07   #182
-squat-
Registered User
 
-squat-s avatar
 
Reg.datum: Apr 2002
Inlägg: 1 221
Av rödbetspulver får jag i alla fall fast och fin avföring. Något för sheo kanske?

Senast redigerad av -squat- den 2018-12-26 klockan 16:09.
-squat- är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-12-26, 20:52   #183
Sheogorath
Förslag?
 
Sheogoraths avatar
 
Reg.datum: Aug 2004
Ort: Malmö
Inlägg: 23 774
Nah, 7 g l-arginin ed är good shit.
__________________
Jag ger inte sjukgymnastisk rådgivning via PM. Om vi etablerat en vårdrelation svarar jag inte på PM som rör din skada: Ring mig på arbetstid.

Citat:
Ursprungligen postat av eternallord Visa inlägg
Det krävs en bildad person för att reservera sin åsikt när man inte är tillräckligt påläst.
Sheogorath är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-12-28, 20:05   #184
BigHunter
Registered User
 
Reg.datum: Nov 2018
Inlägg: 74
Är dhea skräp eller kommer jag få ut något av det? Lagt en order på 180x50mg och tänkte ta mellan 100-150 om dagen.
BigHunter är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-12-29, 08:32   #185
Jorgen
Blibloblooobli
 
Jorgens avatar
 
Reg.datum: Apr 2002
Ort: SKÅNE
Inlägg: 27 347
Citat:
Ursprungligen postat av BigHunter Visa inlägg
Är dhea skräp eller kommer jag få ut något av det? Lagt en order på 180x50mg och tänkte ta mellan 100-150 om dagen.
Du får ett positivt dopingtest. Alltid något.

http://www.kolozzeum.com/forum/showt...highlight=dhea

Citat:
§1. När det gäller narkotika, doping och/eller läkemedelsklassade substanser/preparat är diskussioner om användande och försäljning av dessa förbjudet. Undantag gäller bl.a. koffein, astmamediciner och liknande. Använd sunt förnuft. Moderatorerna har rätt att ta bort tvivelaktiga inlägg utan förklaring. På Kolozzeum tillåter vi ej heller diskussioner som rör så kallade gråzons-preparat - tillskott eller substanser vars syfte är förändringar av hormonproduktionen och/eller ger utslag på dopingtest.
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=6018

Och inga vidare diskussioner om detta.
__________________


Citat:
Ursprungligen postat av rubusvulvan Visa inlägg
alltså mannen jag svär på gud du skriver med flera ord
Jorgen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-12-29, 13:10   #186
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av Agitator Visa inlägg
Jag vill att Henrik ritar den beskrivningen sedan med så många bildrutor som behövs!
Oj oj, här får jag visst hänga med i trådarna bättre, jag missade den här requesten.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-12-29, 13:54   #187
timryden88
Registered User
 
Reg.datum: Nov 2012
Inlägg: 10
Någon mer som skippat kreatin? Jag har försökt att börja med det i omgångar men ger alltid upp de första veckorna pga huvudvärk och extrem törst. Dricker redan 3-4 liter vatten om dagen och när jag tar kreatin känner jag att jag måste dricka mer...
timryden88 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-03, 19:57   #188
Sheogorath
Förslag?
 
Sheogoraths avatar
 
Reg.datum: Aug 2004
Ort: Malmö
Inlägg: 23 774
Nu har jag beställt AAKG och mer l-arginin. Ska jämföra de två (kroniskt bruk dagligen av 11 gram AAKG mot 7 gram l-arginin) och se om jag märker någon skillnad. Hoppas i första hand på trevligare smak med samma resultat på momentan pump och morgonhumör.
__________________
Jag ger inte sjukgymnastisk rådgivning via PM. Om vi etablerat en vårdrelation svarar jag inte på PM som rör din skada: Ring mig på arbetstid.

Citat:
Ursprungligen postat av eternallord Visa inlägg
Det krävs en bildad person för att reservera sin åsikt när man inte är tillräckligt påläst.
Sheogorath är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-03, 20:12   #189
-squat-
Registered User
 
-squat-s avatar
 
Reg.datum: Apr 2002
Inlägg: 1 221
Citat:
Ursprungligen postat av Sheogorath Visa inlägg
Nu har jag beställt AAKG och mer l-arginin. Ska jämföra de två (kroniskt bruk dagligen av 11 gram AAKG mot 7 gram l-arginin) och se om jag märker någon skillnad. Hoppas i första hand på trevligare smak med samma resultat på momentan pump och morgonhumör.
Hoppas att du får ribba.
-squat- är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-22, 14:05   #190
Sheogorath
Förslag?
 
Sheogoraths avatar
 
Reg.datum: Aug 2004
Ort: Malmö
Inlägg: 23 774
Nu har jag dragit i mig AAKG 2:1 i några dagar. 11 gram per dag. Räknade precis ut att för att få 7 gram l-arginin (som var dosen l-arginin jag körde innan jag provade AAKG) så borde jag intagit 12 gram AAKG i den här fördelningen, och inte 11 gram, men ett gram hit och dit gör nog ingen skillnad.

Fördelar:

* Smakar väldigt neutralt
* Inga magbiverkningar

Negativt:

* Verkar inte ha någon som helst effekt

Det är lite intressant att l-arginin ändå gör "något" (morgonbånge och momentant mer pump, om än extremt kortvarigt) men att AAKG inte ger ett skit, trots att det ju ska spjälkas till arginin respektive alfa-ketoglutarat.

Någon som kan teoretisera kring detta? Grub och Killen Med Tryck verkar ju gjort samma erfarenhet som jag.
__________________
Jag ger inte sjukgymnastisk rådgivning via PM. Om vi etablerat en vårdrelation svarar jag inte på PM som rör din skada: Ring mig på arbetstid.

Citat:
Ursprungligen postat av eternallord Visa inlägg
Det krävs en bildad person för att reservera sin åsikt när man inte är tillräckligt påläst.
Sheogorath är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-23, 13:19   #191
zeusden1
Starke Adolfs son
 
zeusden1s avatar
 
Reg.datum: Oct 2006
Ort: Uppsala
Inlägg: 2 293
Återkommer om tre månader. Har precis börjat med

fenugreek
Ashwagandha
Tribulus
L-karnitin

Kommer dock vara svårt att särskilja de olika tillskotten men kanske kombon fungerar?
__________________
Träna.
zeusden1 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-23, 20:38   #192
Sheikah
Banned User
 
Reg.datum: Mar 2017
Inlägg: 792
Testade bikarbonat innan v0max-intervaller. Det funkade fint och kommer köra igen. Placebo eller ej så upplevde jag benen mycket fräschare längre in i intervalltiden. 0,3g/kg kv 90 min innan passtart.
Sheikah är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-23, 22:53   #193
-squat-
Registered User
 
-squat-s avatar
 
Reg.datum: Apr 2002
Inlägg: 1 221
Sheo: Vad ligger du på för dos av rödbetspulvret?
-squat- är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-26, 11:54   #194
Sheogorath
Förslag?
 
Sheogoraths avatar
 
Reg.datum: Aug 2004
Ort: Malmö
Inlägg: 23 774
Citat:
Ursprungligen postat av -squat- Visa inlägg
Sheo: Vad ligger du på för dos av rödbetspulvret?
Vet ej vad det motsvarar i pulver. Jag kör ett flytande rödbetsjuicekoncentrat som är koncentrerat till x 4 och sen sockerreducerat så att det hamnar ungefär som en söt juice, 12%. Av den tar jag drygt 1 dl vilket alltså motsvarar ungefär 4 dl vanlig rödbetsjuice. De har tillsatt lite lingon och äppelcidervinäger för smaken.
__________________
Jag ger inte sjukgymnastisk rådgivning via PM. Om vi etablerat en vårdrelation svarar jag inte på PM som rör din skada: Ring mig på arbetstid.

Citat:
Ursprungligen postat av eternallord Visa inlägg
Det krävs en bildad person för att reservera sin åsikt när man inte är tillräckligt påläst.
Sheogorath är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-26, 15:42   #195
BigHunter
Registered User
 
Reg.datum: Nov 2018
Inlägg: 74
Citat:
Ursprungligen postat av zeusden1 Visa inlägg
Återkommer om tre månader. Har precis börjat med

fenugreek
Ashwagandha
Tribulus
L-karnitin

Kommer dock vara svårt att särskilja de olika tillskotten men kanske kombon fungerar?
Finns mycket att lägga till framöver. Kolla tidigare inlägg från mig. Även lagt till
Horse chestnut
Saw Palmetto

Finns väl ungefär lika mycket bevis på att dessa skulle vara bra som bevisen på fenugreek. Sen Mycket snack om AAKG, kör fortfarande 4g om dan men verkar inte ge så mycket längre. Kanske kroppen hunnit skapat tolerans mot den dosen...

Senast redigerad av BigHunter den 2019-01-26 klockan 15:50.
BigHunter är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:43.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)