Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Kosttillskott

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2004-12-20, 11:14   #16
stenis
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 1 700
ren otur, tror jag!

mvh stenis
stenis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-01-12, 15:42   #17
mangeh
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 12
Citat:
Ursprungligen postat av Dav0d
Jag blandar ut 1 tesked kreatin i drinken före och efter passet.
Men egentligen står det att man ska ta ½ ... Men jag gör det för att vara på säkra sidan, men det finns inga nackdelar med det eller ? Förutom att jag slösar det vill säga ..
På kreatinbruken som jag har står det att man ska ta kreatinet en timme före träning och en timma efter. Går det bra att köra kreatinet direkt före och direkt efter träning tillsammans med protein/malto-drinken i stället?
mangeh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-01-12, 18:39   #18
ivandrago
Chip Rommel fan no 1
 
ivandragos avatar
 
Reg.datum: May 2002
Ort: stockholm
Inlägg: 1 661
Citat:
Ursprungligen postat av mangeh
På kreatinbruken som jag har står det att man ska ta kreatinet en timme före träning och en timma efter. Går det bra att köra kreatinet direkt före och direkt efter träning tillsammans med protein/malto-drinken i stället?
Kör direkt före och direkt efter. Funkar kanon och rekommenderas oftast.
ivandrago är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-01-15, 14:00   #19
Krabban
Registered User
 
Krabbans avatar
 
Reg.datum: May 2004
Ort: Krabbriket
Inlägg: 95
Tar ni med två shakers en till före passet och en till efter passet? Eller mäter ni av vad det stog på efter ni tagit det som man ska ta innan passet? Lite rörigt men ändå
Krabban är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-01-17, 23:30   #20
ZLTN
Registered User
 
ZLTNs avatar
 
Reg.datum: Dec 2004
Ort: Mjööölby
Inlägg: 413
Jag har med mig två shakers iaf..
__________________
-OOOh, ur a real stud..!
-Stud? I'm not a stud! I'm Jizmaster Zero!
ZLTN är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-01-26, 16:38   #21
Krabban
Registered User
 
Krabbans avatar
 
Reg.datum: May 2004
Ort: Krabbriket
Inlägg: 95
Om ni t.ex. tar en proteindrink innan passet, och en efter samt kreatin tar ni då och gör en stor proteindrink i en shaker och mäter av sen så ni har hälften kvar som ni tar efter passet och en shaker till kreatinet? För man blandar väl inte de två i samma?
Krabban är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-01-26, 16:40   #22
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 282
Blandar på plats, när det är dags att dricka och låter den inte stå färdigblandad.
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-03-10, 11:03   #23
Shiff
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 23
Trym, det där med din skada har jag väldigt svårt att tänka mig att det var kreatinets fel. Det du bör reflektera över var hur bra uppvärmd du var och hur ofta du stretcher.

Det är oftast det som brukar vara boven i dramat när det gäller en sån här skada. Och med tanke på hur folk som utövar lagidrotter brukar stretcha så är det nog det som var felet.
Shiff är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-03-14, 18:26   #24
raQblad
Beer....my only weakness. My akillesheal if you will.
 
raQblads avatar
 
Reg.datum: Nov 2004
Ort: Oslo
Inlägg: 2 309
Kan man alltså, om jag inte vill blanda ner Kreatinet i min drink (det finns redan med 3g iblandat från börja - ja, färdigblandat.), blanda det i vanligt vatten och ta en banan?

Tänkte mest när jag skulle ta det tsm med frukosten och middagen, att jag blandar ut det i vatten?
raQblad är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-03-29, 17:06   #25
Fettecke
Registered User
 
Fetteckes avatar
 
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Östersund
Inlägg: 4 018
Jag har hört förut att effekten av kreatin avtar ju längre tid det är i vatten...
Säg att det ligger i vatten i 1 timme, så skulle visst effekten avta helt från pulvret?

är det nått som stämmer eller inte ?
Fettecke är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-04-01, 17:29   #26
Markus H
På uppgång
 
Markus Hs avatar
 
Reg.datum: Sep 2004
Ort: Luleå
Inlägg: 1 225
Jag blandar kreatinet i vatten och dricker till maten. Ibland när det får stå i några minuter så ligget ett vitt lager (kreatin) på botten i glaset, men då rör man om så är det "i" vattnet igen, lyckas jag inte blanda ut det ordentligt ? är det inge bra om det är såhär ?
Markus H är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-04-03, 10:34   #27
Fettecke
Registered User
 
Fetteckes avatar
 
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Östersund
Inlägg: 4 018
Citat:
Ursprungligen postat av Markus H
Jag blandar kreatinet i vatten och dricker till maten. Ibland när det får stå i några minuter så ligget ett vitt lager (kreatin) på botten i glaset, men då rör man om så är det "i" vattnet igen, lyckas jag inte blanda ut det ordentligt ? är det inge bra om det är såhär ?

Jag läste nånting om detta... iof så är de ju naturligt att det faller till botten av glaset någon gång...

Men om det bara sjunker ner till botten direkt, å är det inte bra kreatin, se glaset som din mage, lägger det sig på botten direkt, så hinner inte magen bryta ner det i den takt som de går om det är blandat, istället så får du ont i magen osv...

Men om det är grumligt någon minut så är det fullt normalt, enligt de olika kreatin-produkter jag har provat... hittils så är Eiselt den produkt som håller sig "längst från botten" så att säga =D
Fettecke är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-04-12, 14:15   #28
Markus H
På uppgång
 
Markus Hs avatar
 
Reg.datum: Sep 2004
Ort: Luleå
Inlägg: 1 225
Citat:
Ursprungligen postat av Fettecke
Jag läste nånting om detta... iof så är de ju naturligt att det faller till botten av glaset någon gång...

Men om det bara sjunker ner till botten direkt, å är det inte bra kreatin, se glaset som din mage, lägger det sig på botten direkt, så hinner inte magen bryta ner det i den takt som de går om det är blandat, istället så får du ont i magen osv...

Men om det är grumligt någon minut så är det fullt normalt, enligt de olika kreatin-produkter jag har provat... hittils så är Eiselt den produkt som håller sig "längst från botten" så att säga =D

Jag gjorde jhu bort mig och glömde köpa kreatin sist när jag beställde från Kollo, så jag gick på stan och köpte och det fans bara Twinlab att köpa.
Markus H är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-05-24, 20:35   #29
Fyrkantig_njure
Registered User
 
Fyrkantig_njures avatar
 
Reg.datum: Mar 2004
Ort: Arlöv
Inlägg: 109
halloj, nif år ursäkta min tröghet

Hej jag har suttit och läst igenom alla posterna här nu och fått jätte mycket tips, men jag vet inte riktigt vilka jag sak använda mig av, så jag tänkte beskriva hur jag tänker använda mig av mitt protein och kreatin så kan väl ni ge lite kommentarer om det är bra eller anus?

¤ Jag dricker protein två gånger om dagen (de dagar jag tränar, men jag tränar varje dag så det blir 2 ggr/dag) ca 10-15 min före träning och direkt efter träningen. Övrigt protein får man i sig under lunch etc eller hur?.

¤ Jag blandar inte kreatinet med proteinet (eftersom prot oftast är färdigblandat efter träningen och står nån timme, bra eller dåligt?) utan jag tar kreatin, 1 tesked ca 10 min före träning och ca 10 min efter träning, räcker det eller ska jag ta det en extra gång om dagen? och jag har idrott i skolan ska jag ta kreatin då också?

¤ Jag har ett 2 veckors uppehåll efter 5 veckor av kreatin intag.

¤ Jag ska resa till bulgarien om ca en månad, är det farligt att käka kreatin då? har för mig att man kan bli riktigt sjuk när man kommer upp på höga höjder, eller är det bara som jag hört??
__________________
------------<>---<>---<>---<>---<>------------
<<Gaaaalen>>
Fyrkantig_njure är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-05-24, 20:47   #30
30cm
bicepsmått...med pump!!
 
30cms avatar
 
Reg.datum: Dec 2003
Ort: Skogen
Inlägg: 1 314
Vilka bieffekter har kreatin?

(senast idag var det benskörhet )
30cm är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:08.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)