Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2019-03-15, 14:13   #1
PKtarzan
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2017
Inlägg: 321
Periodisk fasta?

Vad räknas egentligen som periodisk fasta? Känns som det finns många definitioner på detta... Ni som kör vad ni klassificerar som PF vad för ät/fastande timmar förhåller ni er till? Samt var ni lägger eran träning?
MVh!
PKtarzan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-15, 17:27   #2
ATJL
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2011
Inlägg: 714
Citat:
Ursprungligen postat av PKtarzan Visa inlägg
Vad räknas egentligen som periodisk fasta? Känns som det finns många definitioner på detta... Ni som kör vad ni klassificerar som PF vad för ät/fastande timmar förhåller ni er till? Samt var ni lägger eran träning?
MVh!
Fastande är ingen fast föda eller någonting med energiinnehåll (därför innebär även tex EAA att man inte är fastande).

När jag körde pf så åt jag 3-4 mål under 8h mellan 13 och 21. Tränade kl 1130.
ATJL är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-15, 18:13   #3
sumialic
Banned User
 
Reg.datum: Mar 2009
Inlägg: 1 411
Varierar när jag lägger min träning och när jag äter, men fastar 18 timmar och äter två gånger under dem. Ibland äter jag första målet innan träning, ibland båda efter.
sumialic är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-15, 23:53   #4
Hemi
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 2 304
Av naturliga skäl åt jag så men bejakar det nu.

Har ätfönster mellan 1 och 6 timmar om dagen. Vissa kritiserar det med att exemplifiera; "Ja men om man bjuden på middag kl 20:00 och man har ett 6 timmars ätfönster mellan kl 12 och kl 18, då måste man ju säga nej eftersom man är på diet resten av livet".

Ja men tog jag så alvarligt på timmarna hbur jag åt måltiderna innan jag började med periodisk fasta? Nej. Så varför skulle jag göra det nu? Såklart jag går ut och äter den där middagen det spelar ju ingen roll i det långa loppet eller alls. Vill jag vara petig så kan jag ju förskjuta timmarna för att kompensera om det skulle vara så, men det vill jag inte.

Jag vet inte vad som räknas i reglerna.
Hemi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-16, 00:23   #5
sumialic
Banned User
 
Reg.datum: Mar 2009
Inlägg: 1 411
Citat:
Ursprungligen postat av Hemi Visa inlägg
Av naturliga skäl åt jag så men bejakar det nu.

Har ätfönster mellan 1 och 6 timmar om dagen. Vissa kritiserar det med att exemplifiera; "Ja men om man bjuden på middag kl 20:00 och man har ett 6 timmars ätfönster mellan kl 12 och kl 18, då måste man ju säga nej eftersom man är på diet resten av livet".

Ja men tog jag så alvarligt på timmarna hbur jag åt måltiderna innan jag började med periodisk fasta? Nej. Så varför skulle jag göra det nu? Såklart jag går ut och äter den där middagen det spelar ju ingen roll i det långa loppet eller alls. Vill jag vara petig så kan jag ju förskjuta timmarna för att kompensera om det skulle vara så, men det vill jag inte.

Jag vet inte vad som räknas i reglerna.
Precis. Jag bryter också min fasta regelbundet. Blir väl 5 dagar i veckan där 18 timmar hålls och på de andra två bryts den.
sumialic är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:13.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)