Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Kosttillskott

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-02-02, 16:19   #781
BelowAverage
Kärvt maskulin
 
BelowAverages avatar
 
Reg.datum: Nov 2011
Inlägg: 1 000
Har läst en del om kreatin i denna och FAQ på flashback, men orkar inte läsa hela tråden.
Händer det att man kan erfara en ömhet i muskulatur under en kreatinuppladdning om man aldrig brukat det tidigare?
Äter nu 20g/dag fördelat i 10g doser som jag intar tillsammans med proteinshake och i samband med måltid när det är möjligt. Har iaf känt mig öm i kroppen på ett sätt jag inte brukar. Kan också bero på begynnande förkylning men jag kan inte undgå att fundera över ev. samband.
__________________
Do I have potential?
Citat:
Ursprungligen postat av Tolkia Visa inlägg
Jag tror att den kan överleva om den får tillräckligt mycket konstgjord andning:
The bodybuilding industry is a scam meant to prey on your insecurities for the purpose of selling you worthless, overpriced supplements, while showing off bodybuilders with enough prescription and or illegal drugs in them to stock a pharmacy.
BelowAverage är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-02-02, 20:02   #782
r0ddan
Registered User
 
Reg.datum: Nov 2011
Inlägg: 273
Man blir ju lite fundersam nu när man nyss köpt kreatin och börjat använda, när man ser vad som hände med lasu, men antar att det inte är något att oroa sig över...

För övrigt så undrar jag om FX's kreatin är "bra"? Någon annan som använder eller använt det?
r0ddan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-02-05, 23:57   #783
AndreasBastard
Registered User
 
AndreasBastards avatar
 
Reg.datum: May 2011
Inlägg: 239
Citat:
Ursprungligen postat av r0ddan Visa inlägg
Man blir ju lite fundersam nu när man nyss köpt kreatin och börjat använda, när man ser vad som hände med lasu, men antar att det inte är något att oroa sig över...

För övrigt så undrar jag om FX's kreatin är "bra"? Någon annan som använder eller använt det?
Jag har precis köpt FX kreatin i brist på annat som jag hade tänkt köpa. Stämmer innehållsförteckningen med 99,9% kreatin så har jag svårt att se att det kan vara nån stor skillnad mot andra märken, såvida inte sista 0,1% består av cyanid.

Jag har ätit i fem dagar med 4*5g/dag och har nu ökat ca 1kg i vikt, så någon verkan har det nog.
AndreasBastard är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-02-06, 00:02   #784
r0ddan
Registered User
 
Reg.datum: Nov 2011
Inlägg: 273
Joo, jag har käkat 4*5 i 3 dagar nu, gått upp lite smått med, fast nöjer mig med 3 dagars uppladdningsfas, fortsätter med 5g per dag nu, har vart lite förkyld så har inte tränat på 2-3 dagar men börjar nog träna hyfsat snart. Tack för svaret iaf
r0ddan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-02-09, 11:50   #785
Fishtank
Banned User
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 2 533
Citat:
Ursprungligen postat av vattenbuffel Visa inlägg
Är kreatin livsfarligt? När man läser den här artikeln får man nästan intrycket av det. Åsikter på det som skrivs?
Haha nej.
Helt ofarligt om man inte har njurproblem som sagt.
Fishtank är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-02-09, 21:25   #786
MtotheM
Vilar på gymmet
 
MtotheMs avatar
 
Reg.datum: Mar 2010
Ort: Uppsala
Inlägg: 2 200
Jag undrar om det finns några studier över vad som händer med den kroppsegna kreatinproduktionen efter intag av kreatin via kosttillskott. Återgår denna till samma nivåer som tidigare även efter långvarigt bruk eller finns det någon risk för permanent nedsatt kroppsegen produktion?
__________________
[Journal!][Ålder: 23] [Längd: 186cm] [Vikt: 105±5] ||| [PBn] [Knäböj: 260] [Bänk m. stopp: 180] [Mark: 325]
Styrkelyft @ UpsalaTK - PM:a vid intresse!
MtotheM är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-02-10, 00:13   #787
Thrower
Registered User
 
Throwers avatar
 
Reg.datum: Jan 2005
Ort: Alingsås
Inlägg: 161
Undrar också samma sak som ovanstående, samt hur det påverkar om man kör kreatin året runt, nonstop? Jag har nog kört med kreatin i 6 månader nu iaf...
Thrower är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-02-10, 02:38   #788
a dato
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2011
Inlägg: 10
Tjena

Jag har efter ett uppehåll från kreatin tänkt börja om på ny cykel i dagarna.
Men lite disträ som jag är har jag inte tänkt på att jag åker utomlands om 2 veckor och är borta 7 dagar. Till frågan:

Är det lönt att starta upp en ny cykel nu, eller är det lika bra att vänta tills efter jag kommit hem till Sverige? kan jag ta med kreatin på flyget?
a dato är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-02-10, 08:48   #789
Barbastark
Registered User
 
Barbastarks avatar
 
Reg.datum: Jul 2008
Inlägg: 1 959
Började åter med kreatin för ett par dagar sedan och nu känner jag att snuvan börjar komma. Samma sak förra gången. Någon som hittat något ang sambandet kreatin - förkylning än??
Barbastark är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-02-10, 22:36   #790
MtotheM
Vilar på gymmet
 
MtotheMs avatar
 
Reg.datum: Mar 2010
Ort: Uppsala
Inlägg: 2 200
Citat:
Ursprungligen postat av MtotheM Visa inlägg
Jag undrar om det finns några studier över vad som händer med den kroppsegna kreatinproduktionen efter intag av kreatin via kosttillskott. Återgår denna till samma nivåer som tidigare även efter långvarigt bruk eller finns det någon risk för permanent nedsatt kroppsegen produktion?
" Bump "
__________________
[Journal!][Ålder: 23] [Längd: 186cm] [Vikt: 105±5] ||| [PBn] [Knäböj: 260] [Bänk m. stopp: 180] [Mark: 325]
Styrkelyft @ UpsalaTK - PM:a vid intresse!
MtotheM är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-02-11, 11:09   #791
Welli
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2009
Inlägg: 175
Citat:
Ursprungligen postat av Superm Visa inlägg
På baksidan av paketet står det att 5g är ca en tesked med kreatin. Är det verkligen så?

Jag har tagit en tesked varje dag nu i snart 2 månader och är igenom halva påsen ungefär. Det står att påsen ska hålla i 2 månader. Har ingen matvåg hemma där jag kan kolla om det verkligen är 5 gram heller.

Någon som kan svara på mina funderingar?
Jag har kolozzeums egna monohydrat och på den står det inte att en tesked är 5g men enligt denna tråd ska ju en tesked vara 5g. När jag väger det så är det snarare så som du upplever det, att en tesked är närmre 2,5 gram. När jag tar två ganska packade teskedsmått så väger det 5-6 gram.

Jag kommer i fortsättningen köra på två mått. Har även vägt flera teskedsmått eftersom en hushållsvåg inte väger så exakt när det handlar om 5 gram. Jag fick fram att 6 teskedsmått vägde 16 gram. 16/6=2,7 gram.

Å andra sidan står det ju på just kolozzeums egna att underhållsdoseringen ska vara 1-3 teskedar, så det är väl ingen fara att köra på två?
Welli är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-02-11, 12:20   #792
Crocker
Registered BAWS!
 
Crockers avatar
 
Reg.datum: Oct 2009
Ort: Lulle
Inlägg: 5 555
Citat:
Ursprungligen postat av a dato Visa inlägg
Tjena

Jag har efter ett uppehåll från kreatin tänkt börja om på ny cykel i dagarna.
Men lite disträ som jag är har jag inte tänkt på att jag åker utomlands om 2 veckor och är borta 7 dagar. Till frågan:

Är det lönt att starta upp en ny cykel nu, eller är det lika bra att vänta tills efter jag kommit hem till Sverige? kan jag ta med kreatin på flyget?
Kan väl vara en bra start att skriva vart du ska?
__________________
Fet men svag.
Crocker är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-02-11, 12:23   #793
Graafen
Registered User
 
Graafens avatar
 
Reg.datum: Aug 2011
Ort: Växjö
Inlägg: 805
Citat:
Ursprungligen postat av Barbastark Visa inlägg
Började åter med kreatin för ett par dagar sedan och nu känner jag att snuvan börjar komma. Samma sak förra gången. Någon som hittat något ang sambandet kreatin - förkylning än??
Samma för mig... kan inte gå på kreatin
__________________
Journal!
Graafen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-02-12, 17:26   #794
a dato
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2011
Inlägg: 10
haha Schweiz för att åka skidor. Ville inte skryta
a dato är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-02-12, 19:31   #795
waalen
Registered User
 
waalens avatar
 
Reg.datum: Sep 2011
Ort: hässleholm
Inlägg: 7
Kan jag blanda mitt kreatin i en drink som jag gör själv av mjölk, banan och ägg och som jag tar efter träning? Och kommer det ha en god effekt?
waalen är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:41.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)