Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Kosttillskott

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2019-02-26, 07:15   #1
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 268
Effekt av BCAA på utmattning vid hård träning

Citat:
Research has shown that injection of a mixture of amino acids into humans led to stimulation of protein synthesis about 30 min after injection, and the synthesis rate remained at a high level for up to 90 min. Various theories have been proposed to justify this effect, such as increasing the availability of amino acids in the body to increase their transmission to muscle, and this increase in transmission can stimulate the synthesis of protein in muscle cells. A total of 30 volunteers with a history of 2-3 years in the field of Athletics were participated in this study. The experimental group (15 subjects) used BCAAs supplement during 6-week athletics training. Control group (15 subjects) participated in athletics training for 6 weeks without any supplementation. Blood was taken before and after 6 weeks supplementary. The findings of the t-test showed that basal levels of lactate and ammonium had not changed significantly after 42 days of supplementation. The results of this study showed that BCAAs supplementation has no effect on the reduction of lactate and ammonium indices as indicators of fatigue.
Interv Med Appl Sci. 2018 Dec;10(4):233-235.The effects of branch-chain amino acids on fatigue in the athletes.
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-02-26, 07:45   #2
Beemel
Oh gravity, thou art a heartless bitch
 
Beemels avatar
 
Reg.datum: May 2006
Ort: Hemma hos mig.
Inlägg: 7 119
Snart mer spikar än kista för BCAA.
__________________
_____________________________________________
Beemels journal
Beemelversusgravity på Instagram
Beemel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-02-26, 10:58   #3
Sheogorath
Förslag?
 
Sheogoraths avatar
 
Reg.datum: Aug 2004
Ort: Malmö
Inlägg: 23 774
Citat:
Ursprungligen postat av Beemel Visa inlägg
Snart mer spikar än kista för BCAA.
Bästa uttrycket ju.
__________________
Jag ger inte sjukgymnastisk rådgivning via PM. Om vi etablerat en vårdrelation svarar jag inte på PM som rör din skada: Ring mig på arbetstid.

Citat:
Ursprungligen postat av eternallord Visa inlägg
Det krävs en bildad person för att reservera sin åsikt när man inte är tillräckligt påläst.
Sheogorath är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-02-26, 12:27   #4
Benjjamin
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2019
Inlägg: 16
Jag har inte använt så mycket BCAA, kanske en eller två burkar totalt. Men en sak kommer jag ihåg och det var att jag kände mig lite piggare och lite mer allert om jag tog BCAA innan eller under passet. Det var framför allt i slutet av passet efter 1h - 1,5 h som det märktes. Vet att andra skrev om det också på nätet, det var kanske 5-6 år sen. Vet någon om det var bara placebo eller om det berodde på citrulinmalat som också fanns i pulvret? Har för mig att folk på nätet spekulerade om det men kommer inte ihåg vad de kom fram till. Om det var någon enskild aminosyra som verkade uppiggande när den passerade blodhjärnbarriären eller om det berodde på citrulinmalat eller något annat i pulvret. Det som jag använde var Bodyscience BCAA-XX som inte innehåller koffein så det kan inte berott på någon effekt från koffein.
Benjjamin är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:55.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)