Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2019-12-22, 07:20   #1
stargate
jag älskar min kropp
 
Reg.datum: Sep 2007
Inlägg: 143
Bor (Boron) ökar fritt testosteron?

Hej!

Är det någon som vet mer om kosttillskottet Bor (Boron på engelska) ?

Har googlat lite men tycker att det finns väldigt lite information om Bor. Söker man på Boron ploppar det dock upp lite engelska studier.

Är det kanske till och med någon här på forumet som har provat Bor och märkt några skillnader?

Jag är intresserad av att på naturlig väg få upp mina testosteronivåer iaf några procent så det ger märkbar skillnad, dock vill jag ej riskera något och undrar också om det kan vara lurigt att testa sådana här "naturliga" testoboosters?
stargate är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-22, 09:03   #2
Anders The Peak
Registered User
 
Anders The Peaks avatar
 
Reg.datum: Jan 2005
Ort: Hemma
Inlägg: 11 211
Athletic performance.
Taking boron by mouth does not seem to improve body mass, muscle mass, or testosterone levels in male bodybuilders.

Effekterna ses i huvudsak på äldre personer som har haft brist på boron i kosten.

Den naturliga produktionen ökar och blir effektivare av kost, träning och god sömn.
__________________
Grandmaster Broscientist

"Bro, you gotta slam 40-60 grams of waxy maize plus 20 grams of BCAA within 7 seconds of finishing your last set of squat rack curls. Otherwise, you'll go straight catabolic."
Anders The Peak är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-22, 09:46   #3
Aristocrat
Registered User
 
Aristocrats avatar
 
Reg.datum: Aug 2019
Inlägg: 58
Läs vidare på examine hemsida. Finns studier men i mindre skala så opålitlig att säga bu eller bä. Mitt multivitamin tillskott muscletech platinum(köpt i USA) innehåller 5mg bor men ingen aning om den är en drivande faktor i min progress. Tillför bor 1 % av mina ökningar så är jag mer än nöjd dock. Förvänta dig inga Kodak moments om du hoppar på det

Skickat från min SM-G973F via Tapatalk
__________________
The only way is up
Aristocrat är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:35.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)