Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2019-05-23, 12:12   #7516
Macroman
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2011
Inlägg: 921
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Menar du "Fire and Blood" som kom i höstas?
Kommer nog plöja den på sommarsemestern.
Macroman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-05-23, 14:21   #7517
wintersnowdrift
special snowflake
 
wintersnowdrifts avatar
 
Reg.datum: Nov 2004
Ort: Obygden
Inlägg: 3 163
Citat:
Ursprungligen postat av Mass-Tech Visa inlägg
Sannolikheten för att Brienne är/blir gravid är väl rätt hög.
Faaan vad jag satt och väntade på att detta skulle antydas i scenen när hon skrev Jamie's story. Sjukt besviken, det hade räddat upp mycket för mig om hon visat sig vara gravid.

Slutet hade kunnat vara om inte bra så ändå helt OK om man tagit längre tid på sig att låta Dany bli galen. Typ gett små hintar genom hela säsongen, och kanske t.o.m. i säsongen innan. Nu var det mer pang på rödbetan krasch boom bang vilket iaf jag inte alls köper känslomässigt. Dödsscenen var inte heller trovärdig för fem öre, men det beror mest på att Jons och Danys kärlekshistoria aldrig varit det. Nu blev allt mest ett ända stort "mäh". Å andra sidan var ju säsong 7 och 8 så pass dåliga att jag faktiskt inte brydde mig så värst mycket om serien längre.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Trance Visa inlägg
Studien kanske bör utökas till en hel hög äpplen under soffan som tas ut under olika stadier av föruttnelsen/förtorkningen. Även wintersnowdrifts lukt och städförmåga kanske bör undersökas med kontrollgrupper.
Brevis esse laboro, obscurus fio
wintersnowdrift är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-05-23, 14:34   #7518
wintersnowdrift
special snowflake
 
wintersnowdrifts avatar
 
Reg.datum: Nov 2004
Ort: Obygden
Inlägg: 3 163
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
https://www.expressen.se/debatt/game...-misslyckande/

Expressen av alla uttrycker det mycket väl.

Det som skaparna av serien åstadkom efter det att dom tvingades stå på egna ben räknas inte ens. Katastrof av sällan skådat mått inom TV.
Även om jag är en true hater av karaktären Jon Snow och har stört mig på honom sedan avsnitt ett, så måste jag ändå hålla med ovanstående krönika. Jon borde ha suttit på tronen, med Tyrion som hand och Sansa som warden of the North. Det var liksom det enda rätta.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Trance Visa inlägg
Studien kanske bör utökas till en hel hög äpplen under soffan som tas ut under olika stadier av föruttnelsen/förtorkningen. Även wintersnowdrifts lukt och städförmåga kanske bör undersökas med kontrollgrupper.
Brevis esse laboro, obscurus fio
wintersnowdrift är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-05-23, 17:11   #7519
Spiffy
Smalfet med lem
 
Spiffys avatar
 
Reg.datum: Dec 2003
Ort: Malmö
Inlägg: 1 420
Citat:
Ursprungligen postat av wintersnowdrift Visa inlägg
Faaan vad jag satt och väntade på att detta skulle antydas i scenen när hon skrev Jamie's story. Sjukt besviken, det hade räddat upp mycket för mig om hon visat sig vara gravid.
Var också helt övertygad att det var en av grejerna hon skulle skriva.
Fick spola tillbaka för att jag trodde jag missade det.
Spiffy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-05-23, 19:09   #7520
Wain
Three apples high and rising
 
Wains avatar
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 894
[QUOTE=svenbanan;8043855]Är det stort drop i kvalitet på fjärde boken jämfört med tidigare böckerna? Det tror jag inte jag hört någon påstå tidigare (själv är jag på tredje boken bara). Om det stämmer så kanske man får omvärdera lite. Och då kanske han helt enkelt har växlat ner rätt rejält./QUOTE]

Jupp, fyran är faktiskt ganska dålig.
__________________
Mr. Dad-bod
Wain är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-05-23, 19:18   #7521
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av Wain Visa inlägg
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Är det stort drop i kvalitet på fjärde boken jämfört med tidigare böckerna? Det tror jag inte jag hört någon påstå tidigare (själv är jag på tredje boken bara). Om det stämmer så kanske man får omvärdera lite. Och då kanske han helt enkelt har växlat ner rätt rejält.
Jupp, fyran är faktiskt ganska dålig.
Citat:
Ursprungligen postat av Macroman Visa inlägg
Tycker inte det var ngn märkbart försämrad kvalitet öht i böckerna.
Det verkar ju råda delade menigar dårå.

Jag får avge facit när jag kommit dit. Är fortfarande inte ens halvvägs genom trean.

Dessutom lyssnar jag på den som talbok, så det tar ju en evig tid.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-05-23, 19:33   #7522
Kinbote
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 117
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Det verkar ju råda delade menigar dårå.

Jag får avge facit när jag kommit dit. Är fortfarande inte ens halvvägs genom trean.

Dessutom lyssnar jag på den som talbok, så det tar ju en evig tid.
Ja, syftad på Fire and Blood, tiden går tydligen snabbt. 😉
Poängen var att han inte slutat skriva, snarare att han har svårt att fokusera på just ASOIAF.

Dubbla hastigheten på ljudboken är mitt tips, man vänjer snabbt.
Kinbote är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-05-23, 19:51   #7523
Wain
Three apples high and rising
 
Wains avatar
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 894
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Det verkar ju råda delade menigar dårå.

Jag får avge facit när jag kommit dit. Är fortfarande inte ens halvvägs genom trean.

Dessutom lyssnar jag på den som talbok, så det tar ju en evig tid.
Om du är en som lyssnar på andra som läser böcker istället för att läsa själv så räknas inte din åsikt. Lite som folk som föredrar att se på andra ha sex istället för att ha sex själv.
__________________
Mr. Dad-bod
Wain är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-05-23, 20:25   #7524
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av Wain Visa inlägg
Om du är en som lyssnar på andra som läser böcker istället för att läsa själv så räknas inte din åsikt. Lite som folk som föredrar att se på andra ha sex istället för att ha sex själv.
Läser man på vanligt sätt så kan man ju bara läsa då man faktiskt kan ha boken framför sig. Det som är trevligt med talbok är att man kan ha den i öronen då man är ute och går en tvåtimmars prommenad eller då man kör bil etc.

Problemet är att ifall man har den igång då man går och lägger sig så kommer man ofelbart att somna med boken igång, och så blir man tvungen att ägna flera timmar åt att spola fram och tillbaka för att försöka hitta där man senast var vid medvetande. Kan vara jävligt lurigt. Speciellt om man inte rör på sig så mycket då man sover och vaknar morgonen efter med öronpropparna i och boken rullandes. Då snappar man ju upp ett och annat ord mitt i natten då man inte sover så djupt, och så blir man väldigt förvirrad. Det har faktiskt hänt ett par gånger.

Jag tror väl att jag kanske egentligen föredrar att läsa boken fysiskt, men just nu känner jag mig jävligt lat och då passar talbok bättre. Kanske att jag lånar nästa bok på bibblan och kör nåt slags parallellslalom mellan talboken och den fysiska boken...
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-05-23, 20:31   #7525
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av Kinbote Visa inlägg
Ja, syftad på Fire and Blood, tiden går tydligen snabbt. 😉
Poängen var att han inte slutat skriva, snarare att han har svårt att fokusera på just ASOIAF.

Dubbla hastigheten på ljudboken är mitt tips, man vänjer snabbt.
Han har ju dock slutat skriva annat än just ASOIAF sedan en tid tillbaka. Just den boken du nämner har jag för mig att jag hörde att förlaget ville att han skulle knåpa ihop innan han gjorde klart nästa bok i serien. Man kan ju tänka sig att förlaget också tycker det är en bra idé att tvserien är ur vägen då nästa bok kommer.

Dubbla hastigheten låter som en mardröm. Jag tycker det kan vara nog så lurigt ändå med ljudbok ifall man råkar missa nån mening. I en vanlig bok läser man ju bara om en mening man "slarvade över". Men missar man en mening i en ljudbok pga att man tappade fokus, så måste man ju spola tillbaka, och det är superdrygt.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-05-23, 20:46   #7526
FoolsGold
Registered User
 
FoolsGolds avatar
 
Reg.datum: Jun 2011
Inlägg: 85
Det här var en bra sammanfattning av mycket som var fel med sista säsongen.
FoolsGold är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-05-23, 20:58   #7527
BelowAverage
Kärvt maskulin
 
BelowAverages avatar
 
Reg.datum: Nov 2011
Inlägg: 1 000
Citat:
Ursprungligen postat av wintersnowdrift Visa inlägg

Slutet hade kunnat vara om inte bra så ändå helt OK om man tagit längre tid på sig att låta Dany bli galen. Typ gett små hintar genom hela säsongen, och kanske t.o.m. i säsongen innan. Nu var det mer pang på rödbetan krasch boom bang vilket iaf jag inte alls köper känslomässigt.
Hon har ju varit maktfullkomlig från första början. "Jag ska regera för det är min födslorätt, kosta vad det kosta vill".
Hon korsfäste människor levande och började sedan bränna människor levande, hon är ständigt misstänksam / paranoid mot sina rådgivare.
Hon har ju varit den mest självrättfärdigande karaktären i hela serien. Cersei må vara kanske mer egoistisk men den karaktären har iaf varit rak med att hon bara bryr sig om sig själv och sina barn.

Uff, blir nästan arg. Ska det vara så svårt att döma karaktärer efter vad de faktiskt gör snarare än vad de påstår vilja göra?
Hur kan man inte vara galen om man oberört ser på när någon häller smält metall över ens eget syskon - eller en annan människa över huvud taget? Yikes.
__________________
Do I have potential?
Citat:
Ursprungligen postat av Tolkia Visa inlägg
Jag tror att den kan överleva om den får tillräckligt mycket konstgjord andning:
The bodybuilding industry is a scam meant to prey on your insecurities for the purpose of selling you worthless, overpriced supplements, while showing off bodybuilders with enough prescription and or illegal drugs in them to stock a pharmacy.

Senast redigerad av BelowAverage den 2019-05-23 klockan 21:00.
BelowAverage är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-05-23, 21:27   #7528
delta_mats
Illrar pillrar
 
delta_matss avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Skogen
Inlägg: 5 089
Haha, håller faktiskt med. Tycker nog man sett flera tecken långt i förväg på vilken typ av människa hon var. Sen kanske man hoppades att hon skulle visa sig vara så god som hon påstod, eller inte.
__________________
NO FEAT IS BEYOND MY REACH, I WILL WRITE MY OWN DESTINY.

Cardio Freak With Science
En Svensk Klassiker 2019/2020
PB: Böj 185 kg. Bänk 137,5 kg. Mark 235 kg.
delta_mats är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-05-23, 21:35   #7529
Gregow
Registered User
 
Gregows avatar
 
Reg.datum: May 2019
Ort: Bondeska palatset
Inlägg: 4
Citat:
Ursprungligen postat av delta_mats Visa inlägg
Haha, håller faktiskt med. Tycker nog man sett flera tecken långt i förväg på vilken typ av människa hon var. Sen kanske man hoppades att hon skulle visa sig vara så god som hon påstod, eller inte.
Ja, det är bara att alla Dany-fans valt att ignorera varningssignalerna. Att hon skulle bli ännu en tyrann var givet sedan länge.

Att hon skulle få psykbryt och elda upp en miljon oskyldiga var kanske lite oväntat. Att hon skulle bli Hitler var bara billigt.
Gregow är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-05-23, 22:09   #7530
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Grejen är väl att det har känts rätt rimligt att hon skulle kunna falla in på den här massmördarlinjen för att hon var så övertygad om att hon var god och att hon visste vad som var rätt och vad som var fel. Men det har ju också funnits en möjlighet att hon skulle svänga in på en mer godhjärtad väg. Vilket väl var vad Tyrion hoppats kunna hjälpa till med.

Problemet var väl snarast att de gav för lite bakbrund till varför hon valde den väg hon gjorde. För lite tid till "karaktärsutvecklingen" vilket gjorde att det verkade lite billigt. Men det hade verkat lika billigt ifall hon skulle ha följt Tyrios råd hux flux och inte mördat några civila och slängt Cersei i en fängelsehåla.

En sak som jag retat mig lite på är varför Daenarys har verkat hysa sådant agg mot Cersei. Såvitt jag kan minnas har det verkat som att hon haft en personlig grudge mot Cersei ända sedan hon var på andra sidan havet, fastän hon då rimligen aldrig ens hade träffat Cersei. Alla tvtittare har såklart vetat att Cersei var ett monster. Men Daenarys enda förstahandskälla till personlig info om Cersei var ju rimligen vad Tyrion berättade om hur manipulativ och elak hon var mot honom. Jag kanske har missat nåt som har gjort detta hat mer befogat. Men jag tycker det mest har känts som att de velat att Dany skulle ha samma känslor inför Cersei som tvtittarna.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:37.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)