Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2017-05-28, 22:16   #646
rattlesnake61
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2015
Inlägg: 224
Citat:
Ursprungligen postat av Bjorneman Visa inlägg
Jo, det var dåligt. Jag kunde inte se vilken rep som inte skulle vara godkänd.

Shaw är en riktig gnällspik. Dräkter, designade grenar osv. Det kan omöjligt vara en principsak att en sån vinnarskalle som Brian inte använder markdräkt. Han får antagligen inte ut något av den.

Hall verkade fullkomligt labil i den där dokumentären. Hafthor visade upp ett sådant beteende nu.

Den enda som jag aldrig hört gnälla är Big Z. Det ska han ha en eloge för.
Savickas brukar vara lite mer subtil. T ex nu direkt efter finalen är avgjord lägger han upp en bild på sig själv, Magnusson och Shaw och skriver: 3x4=12 WSM. Tror han bara var med i år för att förhindra Shaws 5:e titel i den mån han kunde.

Kul för Eddie i alla fall. Blir intressant att se om han deffar nu.
rattlesnake61 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-05-28, 22:25   #647
Bjorneman
Registered User
 
Bjornemans avatar
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 3 410
Jo, nu på senaste har han blivit sån. Han lägger upp bilder där han står och ler hela tiden. Tidigare har han låtit sina lyft sköta snacket. Det kanske beror på att inte lyfter riktigt lika bra längre.

Jävligt kul för Hall och välförtjänt.
Bjorneman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-05-29, 07:32   #648
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 821
Citat:
Ursprungligen postat av Bjorneman Visa inlägg

Den enda som jag aldrig hört gnälla är Big Z. Det ska han ha en eloge för.
Big Z "gnällde" på 2016 års Arnolds, i den bemärkelsen att han anklagade Brian för att inte vara skadad. Detta gjorde Brian väldigt förbannad.

Kul att Hall vann, mest för att han besitter den sortens styrka som jag tycker är roligast att beskåda. Jag fick inte alls en enbart positiv bild av honom efter att ha sett dokumentären även om han framstod som en fascinerande individ. Tycker att det finns något obehagligt över honom. Men kul i vilket fall.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-05-29, 09:24   #649
rattlesnake61
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2015
Inlägg: 224
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Big Z "gnällde" på 2016 års Arnolds, i den bemärkelsen att han anklagade Brian för att inte vara skadad. Detta gjorde Brian väldigt förbannad.
Gnäll är väl att ta i, Shaw visade dock inte sin vackraste sida:

http://i.imgur.com/ydBkrWP.png
rattlesnake61 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-05-29, 12:11   #650
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 821
Citat:
Ursprungligen postat av rattlesnake61 Visa inlägg
Gnäll är väl att ta i, Shaw visade dock inte sin vackraste sida:

http://i.imgur.com/ydBkrWP.png
Precis, därav tecknen omkring gnäll. Ville bara påminna om att han inte enbart har varit tyst och låtit lyftandet tala. Att Shaw därefter tar det ännu längre är en annan femma.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-05-29, 14:15   #651
Bjorneman
Registered User
 
Bjornemans avatar
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 3 410
Jag kom på det efteråt. Det var lite onödigt av honom, men Shaw drog ju det mycket längre som sagt. Menar han att alla tävlingar var anpassade för att Z skulle vinna? Löjligt. Om årets WSM var anpassat för Eddie så var det lika mycket anpassat för Hafthor och Shaw 2014 med loading och keg toss i finalen och ingen av dem vann då om jag minns rätt.

Jag tycker att Savickas började förändras 2015. Innan dess verkade han i alla fall tystlåten, ödmjuk och bara "very happy" när han vann.
Bjorneman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-05-29, 16:41   #652
rattlesnake61
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2015
Inlägg: 224
Citat:
Ursprungligen postat av Bjorneman Visa inlägg
Jag kom på det efteråt. Det var lite onödigt av honom, men Shaw drog ju det mycket längre som sagt. Menar han att alla tävlingar var anpassade för att Z skulle vinna? Löjligt. Om årets WSM var anpassat för Eddie så var det lika mycket anpassat för Hafthor och Shaw 2014 med loading och keg toss i finalen och ingen av dem vann då om jag minns rätt.

Jag tycker att Savickas började förändras 2015. Innan dess verkade han i alla fall tystlåten, ödmjuk och bara "very happy" när han vann.
Kan ha och göra med att Brian sa i någon intervju att han ogillar Savickas som person och så vidare. Hade jag varit Savickas hade jag nog också åkt ner till Botswana bara för att försöka förhindra att en sådan person vinner fler titlar.

Sedan kan man inte förneka att Shaw är en vansinnigt bra strongman och förtjänar sina vinster, men han verkar vara riktigt gnällig och missunnsam .
rattlesnake61 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-05-29, 17:13   #653
Bjorneman
Registered User
 
Bjornemans avatar
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 3 410
Jo för fan, men han tar minsta motgång eller mothugg som en barnunge.
Bjorneman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-05-29, 18:04   #654
Micke Persson
Banned User
 
Reg.datum: Apr 2017
Inlägg: 96
ni som tjatar på mr Brian Shaw har ni några bevis på att han är sur?? förutom den där bilden där han blev psykad av big aka weak Z?
Micke Persson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-05-29, 19:28   #655
ccm
#maxstyrka
 
Reg.datum: Sep 2010
Inlägg: 214
With great power comes great egos... :p
ccm är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-05-30, 20:17   #656
Laksen
Registered User
 
Reg.datum: Dec 2012
Inlägg: 531
Citat:
Ursprungligen postat av Micke Persson Visa inlägg
ni som tjatar på mr Brian Shaw har ni några bevis på att han är sur?? förutom den där bilden där han blev psykad av big aka weak Z?
Gulligt att kalla kanske världens genomtiderna starkaste man svag
Laksen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-05-30, 21:35   #657
Bjorneman
Registered User
 
Bjornemans avatar
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 3 410
Hahaha! Weak Z... Han hade uppenbarligen problem med en arm som jag läst om. Böjen var han riktigt vass i och han gjorde ändå 400 i mark. Han har ju gjort betydligt mer tidigare, men ändå.

Jag är mycket imponerad over att han tog sig till final efter omständigheterna.
Bjorneman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-05-31, 16:17   #658
rattlesnake61
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2015
Inlägg: 224
Citat:
Ursprungligen postat av Bjorneman Visa inlägg
Hahaha! Weak Z... Han hade uppenbarligen problem med en arm som jag läst om. Böjen var han riktigt vass i och han gjorde ändå 400 i mark. Han har ju gjort betydligt mer tidigare, men ändå.

Jag är mycket imponerad over att han tog sig till final efter omständigheterna.
Hans böj var ganska medioker också jämfört med i finalen 2014. Konstigt nog ska han tävla igen redan på söndag, på ''Ultimate Strongman Team'' med Vytautas Lalas. Derek Poundstone skulle varit med på den tävlingen men nu ska kan istället tävla på ''Ultimate Strongman Summermania'' nästa vecka, där Savickas också är med, samt Hollands och Martin Licis med fler.

Tror dessa tävlingar ska livestreamas gratis men är inte säker.

Senast redigerad av rattlesnake61 den 2017-05-31 klockan 16:18.
rattlesnake61 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-05-31, 21:52   #659
Bjorneman
Registered User
 
Bjornemans avatar
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 3 410
Ja, han gjorde ju 2 rep mindre men i jämförelse med hans resultat i vikingpressen så var det inte anmärkningsvärt.
Bjorneman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-05-31, 22:08   #660
rattlesnake61
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2015
Inlägg: 224
Citat:
Ursprungligen postat av Bjorneman Visa inlägg
Ja, han gjorde ju 2 rep mindre men i jämförelse med hans resultat i vikingpressen så var det inte anmärkningsvärt.
Det var 10 kilo tyngre också 2014. Istället för att sänka vikten skulle de ha ökat till 360kg, då hade nog Eddie Hall kommit mer till sin rätt som är bättre på lägre repsantal.

Det ska bli intressant att se hur stark Eddie är om han håller sitt löfte och går ner till 150kg igen. Antagligen starkare och kvickare än när han vägde så mycket sist, 2012 eller nåt.
rattlesnake61 är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:34.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)