Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2013-01-03, 10:37   #46
NNIF
Banned User
 
Reg.datum: Sep 2012
Inlägg: 2 908
Citat:
Ursprungligen postat av HerrM Visa inlägg
Hehe. Tänker precis tvärtom. Älskar att köra i mjukisbyxor just för att dom känns lediga. Har dock tights när jag löptränar.
Jag har linne när jag tränar för det är så jäkla skönt.
mjukisbyxor som är i vägen när man kör bra och tekniska marklyft med kontakt på låren hela lyftet.. fy fan!

samma med böj, massa tyg som ska dra och irritera när man kör atg.. dessutom är det svårt att bedöma djup med mjukisar

i bengt vill man ju gärna att någon kontrollerar ev rumplyft.. lite klurigt när det hänger massa tyg från röven


Citat:
Ursprungligen postat av HerrM Visa inlägg
Mina hatobjekt på gymmet:
1. Shorts över tights.
2. Camoflagemönster/färg. (aldrig någonsin ok annat än på älgjakt)
3. Mössa/huva. (bara fullständiga idioter som har mössa inomhus)
4. Tights på otränade/feta.

Bonus: Vad är det för tomtar som använder träningsbälten och handskar fast dom bara är motionärer? (och inte har ryggproblem)
jag är alltså en fullständig idiot? Välkommen till mitt gym där det är +15/16 på vinterhalvåret

hur definierar man "bara en motionär"?


Citat:
Ursprungligen postat av mij82 Visa inlägg
Och jag som trodde att man var på gymmet för att träna, men vissa verkar se det som nån jävla modeshow.
handlar bärande av tights något om mode för de som påstår att de bär dem? Verkar mest vara en praktisk sak.
NNIF är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-03, 10:40   #47
TorbjornFred
Registered User
 
TorbjornFreds avatar
 
Reg.datum: May 2009
Ort: Östersund/Luleå
Inlägg: 528
Hade det vart socialt accepterat att träna naken eller väldigt nära så hade jag gjort det.
För visst fan är det lättare att se om man gör fel utan massa tyg framför, lättare att se djup, vinklar och vad man spänner.
Men jag har som mål att ragga brudar på gymmet så jag har alltid det som ser bäst ut på mej.....
TorbjornFred är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-03, 10:46   #48
Johanss0n
Ett fel närmare rätt
 
Johanss0ns avatar
 
Reg.datum: Feb 2010
Inlägg: 101
Citat:
Ursprungligen postat av NNIF Visa inlägg
mjukisbyxor som är i vägen när man kör bra och tekniska marklyft med kontakt på låren hela lyftet.. fy fan!
Hur kan dom vara i vägen när du marklyfter?
Jag köper resten av resonemanget (även om du verkar förutsätta att man måste använda xxxxxxl) men det här förstår jag inte alls.

Och nej jag är ingen hater har tom skaffat mig ett par själv
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Fritösen Visa inlägg
tränade ben, ser helt efterblivet stört ut nu..
Johanss0n är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-03, 10:50   #49
Kalliban
Registered User
 
Kallibans avatar
 
Reg.datum: Jan 2012
Ort: Stockholm
Inlägg: 741
Citat:
Ursprungligen postat av Johanss0n Visa inlägg
Hur kan dom vara i vägen när du marklyfter?
Jag köper resten av resonemanget (även om du verkar förutsätta att man måste använda xxxxxxl) men det här förstår jag inte alls.

Och nej jag är ingen hater har tom skaffat mig ett par själv
De korvar sig och veckas så att det blir svårare att glida stången längst låren. Jag vet för jag kör med mjukisshorts
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Jim Wendler
I've found a direct correlation between being awesome and the uninhibited consumption of grilled cheese.
Kalliban är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-03, 10:51   #50
Rickard
Registered User
 
Rickards avatar
 
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Göteborg
Inlägg: 4 160
Argumentet på att dra nära och att det skulle vara i vägen när man böjer faller ju en aning när man ser det här göras i världens mest baggy mjukisar:


Hela grejen med tights är ju inte konstigare än linne, rashguard eller andra plagg som inte lämnar något åt fantasin. Man gillar att visa upp sig, en del föredrar att visa upp armar, andra hela överkroppen och så finns det som dom gärna visar upp ben och rumpa.
Rickard är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-03, 10:52   #51
z_bumbi
Nallemoderator
 
z_bumbis avatar
 
Reg.datum: Feb 2002
Ort: Linköping
Inlägg: 36 676
Citat:
Ursprungligen postat av jokem Visa inlägg


Det är sant. Enbart linne är så fruktansvärt obehagligt och man känner sig naken. Kan funka under en hoodie eller under en skjorta men bara linne är nonono i mitt tyckte bara för att det är så obehagligt. Förstår inte att det är så omtyckt att visa bekepspiken!
Om någon kör i enbart linne så skulle jag hellre se att den personen först och främst tog på sig ett par byxor
__________________
"The myth that women should not lift heavy is advanced only by women who fear effort and men who fear women." Eric Midkiff från misc.fitness.weights

"Your physiology doesn't care what your philosophy is"
z_bumbi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-03, 10:52   #52
Kalliban
Registered User
 
Kallibans avatar
 
Reg.datum: Jan 2012
Ort: Stockholm
Inlägg: 741
Citat:
Ursprungligen postat av Rickard Visa inlägg
Argumentet på att dra nära och att det skulle vara i vägen när man böjer faller ju en aning när man ser det här göras i världens mest baggy mjukisar:


Hela grejen med tights är ju inte konstigare än linne, rashguard eller andra plagg som inte lämnar något åt fantasin. Man gillar att visa upp sig, en del föredrar att visa upp armar, andra hela överkroppen och så finns det som dom gärna visar upp ben och rumpa.
Fast nu var det marklyft och inte böj eller ens clean han pratade om När stången dras mot benen.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Jim Wendler
I've found a direct correlation between being awesome and the uninhibited consumption of grilled cheese.

Senast redigerad av Kalliban den 2013-01-03 klockan 10:54.
Kalliban är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-03, 10:53   #53
Ristretto
Risotto
 
Ristrettos avatar
 
Reg.datum: Oct 2009
Inlägg: 5 687
Hur är det med kompressionskläder, är det skönt med sådana shorts i böj och mark? Får man lyfthjälp av dem?

Skickat från min Ockelbo 600 via Tapatalk 5
__________________
Journal: Scuderia Gluteus
Ristretto är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-03, 10:54   #54
Johanss0n
Ett fel närmare rätt
 
Johanss0ns avatar
 
Reg.datum: Feb 2010
Inlägg: 101
Citat:
Ursprungligen postat av Kalliban Visa inlägg
De korvar sig och veckas så att det blir svårare att glida stången längst låren. Jag vet för jag kör med mjukisshorts
Aha ni är så känsliga aldrig upplevt det som ett problem.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Fritösen Visa inlägg
tränade ben, ser helt efterblivet stört ut nu..
Johanss0n är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-03, 10:57   #55
NNIF
Banned User
 
Reg.datum: Sep 2012
Inlägg: 2 908
Citat:
Ursprungligen postat av Johanss0n Visa inlägg
Hur kan dom vara i vägen när du marklyfter?
Jag köper resten av resonemanget (även om du verkar förutsätta att man måste använda xxxxxxl) men det här förstår jag inte alls.

Och nej jag är ingen hater har tom skaffat mig ett par själv
du you even deadlift?



det vita på låren är baby-puder, för extra "glid"!!! Skulle jag köra dessa marklyft mot en yta som icke var hud+puder skulle det bli extra friktion vilket enligt helt vanlig simpel mekanik ger att man måste applicera mera kraft på stången

jag använder helt vanliga mjukisar, de stör som fan, om de inte ska störa måste de sitta tajt som korvskinn och då kan man ju lika gärna ha tights

Citat:
Ursprungligen postat av Kalliban Visa inlägg
De korvar sig och veckas så att det blir svårare att glida stången längst låren. Jag vet för jag kör med mjukisshorts
+1 på kalliban
NNIF är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-03, 10:57   #56
Fliptones
Registered User
 
Reg.datum: Oct 2009
Ort: Stockholm
Inlägg: 188
Citat:
Ursprungligen postat av NNIF Visa inlägg
det är bekvämt att träna fritt utan massa tyg som hänger och är i vägen när man kör tex marklyft dessutom så "härmar" ju tights trikån när man tävlar..

skiter fullständigt i om det är bögigt eller fult. Värre med linne, blotta uppumpade armar för andra hanars skull ^^ oh kolla in mina biceps lixom.. haha
Måste bara kommentera, eftersom du lämnar öppet mål.

Du skiter i vad folk tycker om dina tights, men samtidigt stör du dej på folk som tränar i linne.
Du väljer tights därför att du då slipper en massa överflödigt tyg.
Varför funkar inte samma argument för överkroppen? Linne borde väl vara det bästa alternativet om man tänker som du gör kring underdelen?

Hanar med uppumpade biceps, eller hanar med synligt paket?
Oh, kolla in min markerade *** i mina tighta trikåer liksom.. haha.


Jag har inte tights själv, men av den enkla anledningen att det ser för jävligt ut på mej. Lång och har fågelben.
Däremot stör jag mej inte på dom som använder det.. samtidigt som jag hoppas att dom inte stör sej på mej, bara för att jag tränar i linne.
Fliptones är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-03, 10:58   #57
Kalliban
Registered User
 
Kallibans avatar
 
Reg.datum: Jan 2012
Ort: Stockholm
Inlägg: 741
Citat:
Ursprungligen postat av Johanss0n Visa inlägg
Aha ni är så känsliga aldrig upplevt det som ett problem.
Inte jag heller egentligen, men jag är väl medveten om fenomenet. Kan dock tänka mig att det kan påverka lite grann och "lite grann" kan ju vara avgörande om det handlar om en maxning
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Jim Wendler
I've found a direct correlation between being awesome and the uninhibited consumption of grilled cheese.
Kalliban är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-03, 10:58   #58
NNIF
Banned User
 
Reg.datum: Sep 2012
Inlägg: 2 908
Citat:
Ursprungligen postat av Rickard Visa inlägg
Argumentet på att dra nära och att det skulle vara i vägen när man böjer faller ju en aning när man ser det här göras i världens mest baggy mjukisar:


Hela grejen med tights är ju inte konstigare än linne, rashguard eller andra plagg som inte lämnar något åt fantasin. Man gillar att visa upp sig, en del föredrar att visa upp armar, andra hela överkroppen och så finns det som dom gärna visar upp ben och rumpa.
jag säger bara att JAG upplever att det irriterar MIG när jag böjer.

vafan finns ju folk som kör böj i jeans på bra vikter, smaken är som baken vettu
NNIF är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-03, 11:00   #59
NNIF
Banned User
 
Reg.datum: Sep 2012
Inlägg: 2 908
Citat:
Ursprungligen postat av Fliptones Visa inlägg

Du skiter i vad folk tycker om dina tights, men samtidigt stör du dej på folk som tränar i linne.
Du väljer tights därför att du då slipper en massa överflödigt tyg.
Varför funkar inte samma argument för överkroppen? Linne borde väl vara det bästa alternativet om man tänker som du gör kring underdelen?

Hanar med uppumpade biceps, eller hanar med synligt paket?
Oh, kolla in min markerade *** i mina tighta trikåer liksom.. haha.



om du kollar lite på mina träningsvideos så ser du att jag också tränar i linne, dvs jag var ironisk bara "for the sake of the argument"

kalla mig gärna bögig liksom men INTE pga tajtsen
NNIF är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-03, 11:02   #60
NNIF
Banned User
 
Reg.datum: Sep 2012
Inlägg: 2 908
Citat:
Ursprungligen postat av Johanss0n Visa inlägg
Aha ni är så känsliga aldrig upplevt det som ett problem.
jag missade en maxning en gång just pga mjukisar som "var i vägen", aldrig mer ska det bli ett problem tänkte jag! Vissa har en teknik där stången inte är såhär nära kroppen, samt inte har upptäck fördelarna med bara ben +puder blir som en helt ny övning som att böja i lyftarskor och pressa tungt med handledslindor!
NNIF är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:10.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)