Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2019-05-21, 12:33   #7456
Lennix
Greppmongo
 
Lennixs avatar
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 4 072
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
På ett enda avsnitt? Lite mycket, kanske?
Fler avsnitt! vilket jag tycker hela säsongen hade behövt ändå. Bara striden med NK borde tagit 3 avsnitt.
__________________
Greppträning och Styrkelyft

Det var en man vid namn Lennix, Armbrytning var hans passion; Men i varje kamp, Fick han alltid damp,
För han var svag som en citron -MasterChiefGPT
Lennix är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-05-21, 12:40   #7457
Bandid0
Registered User
 
Bandid0s avatar
 
Reg.datum: Aug 2013
Inlägg: 1 616
Jag hade accepterat att både draktjejen (jo så heter hon) och Jon dog och att det blev en smutsig kamp om tronen efter deras död. Livet fortsätter som vanligt helt enkelt.

Men allra helst skulle jag vilja se Jon på tronen.
Bandid0 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-05-21, 12:55   #7458
Anton Fräs
Stark
 
Anton Fräss avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 9 035
Citat:
Ursprungligen postat av Armed Dingo Visa inlägg
Undrar vad ni som är missnöjda med slutet var ute efter istället?

Danaerys kvar på tronen och fortsätter kriga: Boring och allt var meningslöst

Jon Snow dräper henne på ett mer kallblodigt sätt och blir kung själv: För förutsägbart att JS slutar som kung och inte trovärdigt att JS skulle dräpa en kvinna han älskat och dessutom är släkt med.

Både JS och DS dör: riktigt antiklimax, tråkigt.

Arya dödar DS istället för att Jon gör: Så nu ska Arya få döda både night king och DS? Boring

Daenerys gjorde aldrig masslakten utan tog över staden på fredligt sätt när Cersei gav upp. Cersei förvisas eller avrättas av Arya: Fyfan vilket lyckligt, tråkigt slut. Här snackar vi dåligt happy Hollywood-slut.

Nån annan än Bran blir kung: Jaha, vad blev så mycket bättre av det? De hade goda skäl att välja Bran.

----
Att det är en del intressanta subplots som inte löstes upp är olyckligt men fullt förståeligt med tanke på tvformatet. GRRM har för fan problem att lösa det själv i bokform, det är därför böckerna dröjer så länge.
Att utvecklingen gick fort i S8 får massa skit, samtidigt som det klagas på att det var mycket transportsträckor i tidigare säsonger. Det är alltid någon som är missnöjd och ska basunera ut sitt klagande.

Tror inte D&D bryr sig ett skit om att en del individer är missnöjda, varför skulle de bry sig om dom? Och IMDb säger inte ett smack för en vanlig person bemödar sig inte att rate:a överhuvudtaget.

Det var en TV-serie som för mig fick ett rimligt, underhållande och ej förutsägbart slut. Jag tycker vägen dit, i synnerhet DS karaktärsutveckling kunde varit bättre. Beror nog både på Clarkes skådespelartalanger och manus. En del subplots löstes inte upp men då kan man fundera på dem själv. Kul att universumet lever vidare i ens huvud.

Ni som är missnöjda borde läsa The Dark Tower serien av Stephen King och komma tillbaka sen med era reaktioner. Där snackar vi känslor.
Handlar mindre om vad som skett/slutet på serien och mer om hur dom gått tillväga. Finns hur många långtgående recensioner som helst på youtube, en stor majoritet tycker att dom gjort det pissdåligt, oavsett vilket slut man "ville" ha.
Anton Fräs är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-05-21, 14:11   #7459
Macroman
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2011
Inlägg: 921
Citat:
Ursprungligen postat av Lennix Visa inlägg
Jon och Dany har en sista våldsam strid mot Cersei där dom vinner. Jon hittar Cersei och Jamie och lyckas döda Jamie. Cersei blir avrättad inför folk av Dany's drake. Dany sätter sig på tronen. Hon godkänner Sansas förfrågan om ett fritt Norden för att hon skall slippa ha den varbölden gnällandes tills vidare. Jon stannar kvar med Dany som någon form av general och är fortsatt omtyckt av hennes soldater. Dany kan inte släppa att Jon egentligen skulle sitta på tronen + uteblivna ligg samtidigt som hans popularitet får henne att börja smida en plan om att få Jon mördad. Dvärgen kommer på planen och tjallar till Sansa och Arya. Arya mördar Dany och de kan sedan bevisa hur Jon skall ha tronen och dany har ljugit för sitt folk. Jon tar över tronen och tillsammans med Sam bryter de hjulet och inför röstning av kungen av de stora husen och där blir någon annan framröstad. Typ Brann.
Något sånt hade jag tyckt var roligare..

Jag är iofs inte missnöjd med slutet, tyckte det var helt okej men kanske för vanilj.
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
På ett enda avsnitt? Lite mycket, kanske?
Du menar säsong 9 och 10 väl...?
Macroman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-05-21, 15:03   #7460
Armed Dingo
Tack, god jul!
 
Armed Dingos avatar
 
Reg.datum: May 2013
Inlägg: 1 843
[

Citat:
Ursprungligen postat av Lennix Visa inlägg
Jon och Dany har en sista våldsam strid mot Cersei där dom vinner. Jon hittar Cersei och Jamie och lyckas döda Jamie. Cersei blir avrättad inför folk av Dany's drake. Dany sätter sig på tronen. Hon godkänner Sansas förfrågan om ett fritt Norden för att hon skall slippa ha den varbölden gnällandes tills vidare. Jon stannar kvar med Dany som någon form av general och är fortsatt omtyckt av hennes soldater. Dany kan inte släppa att Jon egentligen skulle sitta på tronen + uteblivna ligg samtidigt som hans popularitet får henne att börja smida en plan om att få Jon mördad. Dvärgen kommer på planen och tjallar till Sansa och Arya. Arya mördar Dany och de kan sedan bevisa hur Jon skall ha tronen och dany har ljugit för sitt folk. Jon tar över tronen och tillsammans med Sam bryter de hjulet och inför röstning av kungen av de stora husen och där blir någon annan framröstad. Typ Brann.
Något sånt hade jag tyckt var roligare..

Jag är iofs inte missnöjd med slutet, tyckte det var helt okej men kanske för vanilj.
Hade vart coolt och bra slut men jag är redan mätt på serien. Tag slut, äntligen. Det var hög tid.

Citat:
Ursprungligen postat av Anton Fräs Visa inlägg
Handlar mindre om vad som skett/slutet på serien och mer om hur dom gått tillväga. Finns hur många långtgående recensioner som helst på youtube, en stor majoritet tycker att dom gjort det pissdåligt, oavsett vilket slut man "ville" ha.
Det är klart dom tycker det är pissdåligt, hur många views får en video där de konstaterar att den slutade helt ok? Tar 30 sek att säga.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av 40plus Visa inlägg
när dom tajta kläderna vrängs av så väller fettet ut

Senast redigerad av Armed Dingo den 2019-05-21 klockan 15:05.
Armed Dingo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-05-21, 17:47   #7461
Aryt
Banned User
 
Reg.datum: Aug 2011
Ort: Götet :)):
Inlägg: 380
Citat:
Ursprungligen postat av Armed Dingo Visa inlägg
Jag tolkar det som en pik åt att de som anser sig veta hela sanningen väldigt sällan gör det. Grandmaestern kände inte till Tyrion, som påverkat så mycket bakom kulisserna.
Bakom kulisserna såsom att ha varit acting hand of the king, blivit dömd för att dödat en kung, dödat hand of king och warden of the west, utlösande faktorn till kriget, hand of the king till den nya tillfälliga tyrannen.

The arch-maester kind of forgot Tyrion ..


DnD ville slänga in ett dåligt skämt som delvis var en callback till vad varys sa vid battle of the blackwater
Aryt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-05-21, 17:51   #7462
Aryt
Banned User
 
Reg.datum: Aug 2011
Ort: Götet :)):
Inlägg: 380
Citat:
Ursprungligen postat av delta_mats Visa inlägg
Ni som har läst böckerna. Tycker ni skådespelarna speglar rollerna i böckerna väl?
Vem/vilka känns mest spot on och tvärtom?
Finns det någon viktig karaktär i böckerna som helt utelämnats i serien?
De har kapat flera "intressanta" karaktärer, bland annat en maester som vi inte vet så mycket om, Patchface - en kompis till Selyse och kanske en profet för the drowned god.
De har helt kapat bort en hel plotline som säkert till stor del förklarar en del av s8s problem.

Euron är den mest vanställda karaktären. Han har en bror som är helt utelämnad.

Senast redigerad av Aryt den 2019-05-21 klockan 17:53.
Aryt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-05-21, 19:12   #7463
Andy.da.wohoo
Fick höra en rolig historia
 
Andy.da.wohoos avatar
 
Reg.datum: May 2007
Inlägg: 3 982
Citat:
Ursprungligen postat av Anton Fräs Visa inlägg
För mig är det helt klart det andra du nämner, otillfredsställande deluxe och ett minst sagt hafsigt hantverk. Ser fram emot dina tankar när du funderat lite.
Efter att ha fått lite distans till avsnittet nu så har jag kommit på vad jag tycker.

Jag måste erkänna att jag gillade hur storyn slutade. Det kändes trots allt ganska rimligt att Jon stötte dolken i Daenerys, och jag har inga problem med att det var Brann som blev kung tillslut. Jag gillade att Drogon symboliskt smälte ner järntronen och tog Daenerys lik och flög iväg med henne, kändes som ett fint avslut på något vis. Min största cringe var när Samwell Tarly föreslog att de skulle låta folket rösta på en kung, för folket påverkas av beslutet. Jävlar vilken tur att han blev utskrattad och att det lämnades där.

Mitt problem med seriens avslut, dvs. från mitten på säsong 7 tills sista avsnittet, är att det var alldeles för kort, vilket många andra också tycker. Det hade varit trevligt om det fick ett lite mer passande slut, där transportsträckan mellan alla större plot points fick mer utrymme. Det är trots allt intrigerna och spelet under transportsträckan som jag tycker har byggt upp förväntan och tankarna om hur det ska gå vid alla konfrontationer. Det gick man miste om, vilket var väldigt synd.

Jag tycker dock inte det är så konstigt, när man inte har böckerna att gå på längre, så jag kan förstå att det blev som det blev, till viss del. Jag tycker många överdriver med sitt gnäll. Ingen här på forumet kanske men på bland annat reddit finns det många som gnäller för att gnälla känns det som.

Jag gillade hur det slutade med att man fick se ungefär vad det blev av med (nästan) alla karaktärer. Det var mysigt med Small council, kul att Brienne och Pod fick bli Kings guards och fint att alla Starks företog sig egna äventyr på var sitt håll.

Känner mig för övrigt glad över att Ser Davos överlevde till slutet och blev belönad med att vara med i small council. Fan vad den snubben varit med om mycket!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Stoltz Visa inlägg
Tricklev, Andy och Klopfer var "narnias kungar" med mela på släptag som "narnias drottning" i 'babbla, babbla-tråden'.
Bänkpress: 130kg, Knäböj: 175kg, Marklyft: 212,5kg, Vikt: 78kg
Andy.da.wohoo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-05-21, 19:26   #7464
shut teh face
Mother love bone
 
shut teh faces avatar
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 1 709
Jag håller med om Ser Davos, han är och har länge varit min favorit.
Sedan blir man glad att Sam blivit både archmaester plus Lord Tarly.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av lectris Visa inlägg
Är shut teh face knäpp som klagar över att en tjej skickar porr?
shut teh face är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-05-21, 19:44   #7465
Gregow
Registered User
 
Gregows avatar
 
Reg.datum: May 2019
Ort: Bondeska palatset
Inlägg: 4
Bran, den mest värdelösa karaktären av alla. Spenderar sju säsonger på att bli runtsläpad av andra och blir tillslut den treögda kråkan. Medan hundratusentals blir slaktade av en zombiehord sitter han sedan och chillar under ett träd och får Theon Greyjoy dödad helt i onödan.

Och han blir alltså kung för att Tyrion tycker att en ny kung behöver en bra historia, och att Bran's historia på nåt vis skulle vara bra. Han har för fan den sämsta historian genom hela serien och karln är ett rövhål som inte bryr sig om mer än att röka sina magiska svampar.

Och hur blev det en fördel att han inte kan avla arvingar? Genom det hundraåriga inbördeskriget som lär följa hans död, eller?

Sen visar han ju fantastiska ledaregenskaper som kung, när han bara släpper allt till the small council, och fuckar off för att warga lite. Wow, vilken kung!

Sen då? Unsullied drar därifrån, men Jon ska minsann tillbaka upp till muren. För att...? Han kunde annars bara satt sig på draken, tagit makten som kung och påpekat för alla att han faktiskt är Rhaegars son. Men nejdå, han håller det hemligt för alla utom dem där det skapar konflikt. Smart kille.

Arya blev plötsligt en Columbus. Hon måste spenderat väldigt mycket tid med segling, som aldrig visades i serien. Annars kanske någon borde påpekat vilket självmordsuppdrag hon ger sig ut på.

Vilken värdelös smörja det var.
Gregow är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-05-21, 20:38   #7466
delta_mats
Illrar pillrar
 
delta_matss avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Skogen
Inlägg: 5 089
Gillar att Gregow reggat sig enkom för att skriva detta. Framförallt andra stycket är lysande!
__________________
NO FEAT IS BEYOND MY REACH, I WILL WRITE MY OWN DESTINY.

Cardio Freak With Science
En Svensk Klassiker 2019/2020
PB: Böj 185 kg. Bänk 137,5 kg. Mark 235 kg.
delta_mats är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-05-21, 20:53   #7467
Akerhage
Horny user
 
Akerhages avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Ort: Gräddhyllan Göteborg
Inlägg: 360
Citat:
Ursprungligen postat av delta_mats Visa inlägg
Gillar att Gregow reggat sig enkom för att skriva detta. Framförallt andra stycket är lysande!
haha jag tänkte detsamma
Akerhage är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-05-21, 21:00   #7468
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
En sak jag tänkte på: Även om säsongen må vara ruschad så känns inte avsnitten i sig ruschade. Scenerna får ta den tid de tar. Det gillar jag.
Citat:
Ursprungligen postat av Andy.da.wohoo Visa inlägg
Känner mig för övrigt glad över att Ser Davos överlevde till slutet och blev belönad med att vara med i small council. Fan vad den snubben varit med om mycket!
Citat:
Ursprungligen postat av shut teh face Visa inlägg
Jag håller med om Ser Davos, han är och har länge varit min favorit.
+1, så jäkla jordnära och ödmjuk, med integritet och ordets gåva. Man vill typ ha honom som farbror eller nåt.
Citat:
Ursprungligen postat av Gregow Visa inlägg
Han kunde annars bara satt sig på draken.
Du tyckte draken verkade pepp på det?
Citat:
Ursprungligen postat av Gregow Visa inlägg

Arya blev plötsligt en Columbus. Hon måste spenderat
Hon har seglat mellan Westeros och Essos. Och vi vet att hon är en tuff, framåt tjej som brinner för att lära sig nyttiga kunskaper. Mycket möjligt att hon plockat upp ett och annat på de båtarna.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade

Senast redigerad av Diomedea exulans den 2019-05-21 klockan 21:04.
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-05-21, 21:12   #7469
delta_mats
Illrar pillrar
 
delta_matss avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Skogen
Inlägg: 5 089
Men Arya hade väl ändå en besättning som förhoppningsvis var sjövana? Hon kunde nog plocka ihop det hon behövde för en sån resa.
__________________
NO FEAT IS BEYOND MY REACH, I WILL WRITE MY OWN DESTINY.

Cardio Freak With Science
En Svensk Klassiker 2019/2020
PB: Böj 185 kg. Bänk 137,5 kg. Mark 235 kg.
delta_mats är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-05-21, 21:21   #7470
Andy.da.wohoo
Fick höra en rolig historia
 
Andy.da.wohoos avatar
 
Reg.datum: May 2007
Inlägg: 3 982
Ja, jag tyckte inte Aryas beslut att segla västerut för att upptäcka "west of westeros" var något konstigt. Det har ju framgått flera gånger att hon är nyfiken och räds i princip ingenting.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Stoltz Visa inlägg
Tricklev, Andy och Klopfer var "narnias kungar" med mela på släptag som "narnias drottning" i 'babbla, babbla-tråden'.
Bänkpress: 130kg, Knäböj: 175kg, Marklyft: 212,5kg, Vikt: 78kg
Andy.da.wohoo är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:59.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)