Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Stängt ämne
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2020-09-14, 17:52   #61
chidde
Projektledare
 
chiddes avatar
 
Reg.datum: Mar 2003
Ort: London
Inlägg: 1 352
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Igår blev jag avmatchad av en poledancing-instruktör för hon ville ha en man ”med tydligare framtidsplaner”.
Den dar maste tas pa hakan
__________________
chidde.blogg.se

Projekt: Hästsvans
Läs om mig och Titta på mig
chidde är inte uppkopplad  
Gammal 2020-09-14, 17:53   #62
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av chidde Visa inlägg
Den dar maste tas pa hakan
Den där måste tas på hakan? Vad betyder det?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad  
Gammal 2020-09-14, 17:59   #63
Lafayette
Jag har frågat två år i rad, jag ger upp.
 
Lafayettes avatar
 
Reg.datum: Oct 2018
Inlägg: 519
Jag googlade och fick fram Hakan Tas, politiker
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Livet är upp och ner, som en knäböj.
Lafayette är inte uppkopplad  
Gammal 2020-09-14, 18:02   #64
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Det är inte första gången jag har lite svårt att förstå vad herr Chidde menar när han uttrycker sig, jag tror all tid i Storbritannien har fått honom att börja glömma av svenskan lite.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad  
Gammal 2020-09-14, 18:05   #65
chidde
Projektledare
 
chiddes avatar
 
Reg.datum: Mar 2003
Ort: London
Inlägg: 1 352
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Den där måste tas på hakan? Vad betyder det?
Ta ett slag pa hakan, typ ta emot kritik och inse egna fel/brister och forbattra sig darefter
__________________
chidde.blogg.se

Projekt: Hästsvans
Läs om mig och Titta på mig
chidde är inte uppkopplad  
Gammal 2020-09-14, 18:10   #66
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av chidde Visa inlägg
Ta ett slag pa hakan, typ ta emot kritik och inse egna fel/brister och forbattra sig darefter
Så varje gång en tjej dissar mig för någonting så måste jag ändra mig efter hennes önskemål? Då kan jag berätta att jag måste bli sexuellt dominant, bli sexuellt våldsam, bli feminist samt bli mer välhängd, för att komma på några saker på rak arm.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad  
Gammal 2020-09-14, 18:29   #67
chidde
Projektledare
 
chiddes avatar
 
Reg.datum: Mar 2003
Ort: London
Inlägg: 1 352
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är inte första gången jag har lite svårt att förstå vad herr Chidde menar när han uttrycker sig, jag tror all tid i Storbritannien har fått honom att börja glömma av svenskan lite.
Hmm... googlade nyss och hittade inte motsvarigheten pa svenska
Men du har ratt, 12 ar i UK har satt sina spar och det hjalper inte nar min enda svenskzon ar kolo da jag inte har nagra svenskar i min umgangeskrets samtidigt som jag har slutat titta pa Paradise Hotel

Jag lovar battring

Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Så varje gång en tjej dissar mig för någonting så måste jag ändra mig efter hennes önskemål? Då kan jag berätta att jag måste bli sexuellt dominant, bli sexuellt våldsam, bli feminist samt bli mer välhängd, för att komma på några saker på rak arm.
Inte helt, men delar av det kanske
Man maste vara odmjuk nog att ta bort kanslor (t ex, glom att det ar en random brud pa Tinder) och lasa mellan raderna, stall dig sjalv fragan: Har jag tydliga framtidsplaner? Ar dem tillrackligt bra eller gar det att forbattra nanstans?

Du ar en klok karl, jag vill tro att du kan skilja pa vad som ar relevant eller inte. Att bli mer valhangd och diverse sexfantasier t ex, kanns irrelevant

Ontopic, paus i mitt 2-ariga forhallande just nu
Exakt vad det innebar och/eller vad vart nasta steg leder till kanns oviss och oklart
__________________
chidde.blogg.se

Projekt: Hästsvans
Läs om mig och Titta på mig
chidde är inte uppkopplad  
Gammal 2020-09-14, 21:37   #68
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av chidde Visa inlägg
Hmm... googlade nyss och hittade inte motsvarigheten pa svenska
Men du har ratt, 12 ar i UK har satt sina spar och det hjalper inte nar min enda svenskzon ar kolo da jag inte har nagra svenskar i min umgangeskrets samtidigt som jag har slutat titta pa Paradise Hotel

Jag lovar battring
Så farligt är det inte, det har hänt något enstaka gång att jag haft svårt att hänga med i svängarna bara.

Du lär ju vara en jäkel på engelska, om inte annat. Det smäller för mig högre än att vara bra på svenska.

Citat:
Ursprungligen postat av chidde Visa inlägg
Inte helt, men delar av det kanske
Man maste vara odmjuk nog att ta bort kanslor (t ex, glom att det ar en random brud pa Tinder) och lasa mellan raderna, stall dig sjalv fragan: Har jag tydliga framtidsplaner? Ar dem tillrackligt bra eller gar det att forbattra nanstans?

Du ar en klok karl, jag vill tro att du kan skilja pa vad som ar relevant eller inte. Att bli mer valhangd och diverse sexfantasier t ex, kanns irrelevant
Tack!

Nej, jag har inte tydliga framtidsplaner och jag har mått dåligt över det i årtionden. Vilket gjorde att hennes kommentar sved extra hårt, den gjorde mig smådeppig resten av dagen. Jag kan komma på tio andra saker jag hellre hade blivit dumpad för.

Men jag vet inte hur planera skulle kunna göras tydligare. Jag har inget jag brinner för, så det enda jag kan göra är att "bara ta något" och köra på det. Vilket jag har prövat några gånger, med resultatet att det gått käpprätt åt skogen varenda gång. Ett exempel som känns lämpligt här är att jag gick bartenderutbildning en gång. Vi fick lära oss några drinkar varje dag, och jag hade alltid glömt dem till nästa dag. Det låter nästan som ett skämt, men: De enda drinkarna jag kunde efter utbildningen var de som har ingredienserna i namnet, som Gin & Tonic. Så går det alltid när jag försöker lära mig något jag inte är intresserad av.

En annan väg att gå är att sluta må dåligt över min brist på framtidsplaner. Om man ska vara helt ärlig kommer jag nog alltid känna någon vars soffa jag kan krascha på några månader, så vad är jag orolig över egentligen? Det är ungefär så terapeuter har sagt när jag tagit upp ämnet med dem. Det verkar förresten vara ett genomgripande tema: folk i min vardag brukar be mig att ändra mig själv, medan terapeuter snarare brukar försöka få mig att acceptera mig själv som jag är.

Det går att diskutera vilka jag bör lyssna på, men av ändringarna folk i min vardag ber mig göra är ironiskt nog att sluta bry mig om vad andra tycker hela tiden.

Sen tycker jag det är en jävligt skum sak att dumpa någon för, att personen inte har tillräckligt klara framtidsplaner. Jag menar, tänk dig själv: du träffar en tjej som är skitsnygg, rolig, snäll, smart, ärlig och hårt arbetande... Men hon har fortfarande inte bestämt sig för vad hon ska göra om ett halvår när hennes jobb på Ica läggs ner. Inte fan hade man dumpat henne för det.

Fast alla har ju sina preferenser. Jag själv dumpade en tjej för lite sedan för hon hade för stor mage (det framkom när vi skickat bilder ett tag), det finns säkert många som tycker att det är jävligt skumt.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade

Senast redigerad av Diomedea exulans den 2020-09-14 klockan 21:39.
Diomedea exulans är inte uppkopplad  
Gammal 2020-09-14, 22:40   #69
chidde
Projektledare
 
chiddes avatar
 
Reg.datum: Mar 2003
Ort: London
Inlägg: 1 352
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Sen tycker jag det är en jävligt skum sak att dumpa någon för, att personen inte har tillräckligt klara framtidsplaner. Jag menar, tänk dig själv: du träffar en tjej som är skitsnygg, rolig, snäll, smart, ärlig och hårt arbetande... Men hon har fortfarande inte bestämt sig för vad hon ska göra om ett halvår när hennes jobb på Ica läggs ner. Inte fan hade man dumpat henne för det.

Fast alla har ju sina preferenser. Jag själv dumpade en tjej för lite sedan för hon hade för stor mage (det framkom när vi skickat bilder ett tag), det finns säkert många som tycker att det är jävligt skumt.
Det star sakert pa en av kolos tradar om jag letar, men hur gammal var du nu? (om jag far lov)

Tjejen du beskriver ovan tickade helt klart mina boxar om jag befann mig i mina sena tonar eller tidig 20-ars alder men nu nar man "inte ar 20 langre" kanns det lite som att varderingar har blivit annorlunda ocksa

Det visuella, dvs utseende, forandras med tiden och det man tyckte var snyggt innan behover inte vara snyggt nu. Det ar forst pa senare ar jag borjat forsta att skonhet kommer fran insidan och dar ingar rolig, small, smart och arlig (som du beskrev)

Du ser, folk som inte vet vad de vill gora med sina liv har en uppforsbacke, da det aven kan betyda att de inte vet vad de letar efter. Det behover inte nodvandigtvis vara relaterat till jobb hela tiden, men en plan atminstone

Typ, vill du bilda familj? Tycker du om husdjur? Ar du en stadsratta eller bonde? Gillar du att resa och utforska?

Extremt viktiga fragor i min mening, ar man en person som inte alls tycker om barn och "matchar" med nagon pa Tinder som vill ha minst 5 ungar, da kan man redan i tidigt stadie rakna ut att det aldrig kommer funka aven om det fysiska passade in dar och da
__________________
chidde.blogg.se

Projekt: Hästsvans
Läs om mig och Titta på mig
chidde är inte uppkopplad  
Gammal 2020-09-14, 23:13   #70
Angel
Ge mig nått fint nu!
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 5 239
Tråkigt med paus Chidde. Var det på bådas intiativ?
Angel är inte uppkopplad  
Gammal 2020-09-15, 11:11   #71
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 235
Jag har läst tillräckligt mycket relationstrådar för att gissa att "ta en paus" oftast betyder. "Jag älskar dig fortfarande, men jag är mer intresserad av någon annan. Jag vill testa hur det är med den andre, men skulle gärna vilja ha tillbaks dig om denne inte lever upp till förväntningarna" eller "Jag vill se efter ordentligt om gräset är grönare på andra ställen. Men är det inte det vill jag tillbaks till vår gräsmatta"

Sorry Chidde

(Om inte det var du som ville ha paus för att kolla grönhetsgraden på andra gräsmattor, isåfall "Well played")
trädgårdsmöbel är uppkopplad nu  
Gammal 2020-09-15, 12:27   #72
mini
Svensk mästarinna 2011.
 
minis avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Ort: Sundbyberg
Inlägg: 12 717
Ja, alltså, paus, vad är grejen? För mig är paus inget man kan ta från en relation. Antingen är man tillsammans eller inte. Sedan kan relationen se olika ut för olika människor och i olika faser, men jag ser inte heller hur en paus ska förändra något till det bättre. Det enda det gör är att någon utforskar att vara utanför relationen och den andra står undrande kvar i ett vakuum.
__________________
STK
Andra bullar
mini är inte uppkopplad  
Gammal 2020-09-15, 12:42   #73
rooz
Legimtimerad flaggstång
 
roozs avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Ort: Hos Mor & far
Inlägg: 9 962
jag vill ha pause= knula ngn annan och se om jag gillar det, annars kommer jag tillbaka.
__________________
Citat:
Man vill bli älskad, i brist därpå beundrad, i brist därpå fruktad, i brist därpå avskydd och föraktad. Man vill ingiva människorna något slags känsla
rooz är inte uppkopplad  
Gammal 2020-09-15, 14:12   #74
PureWhey
Banned User
 
Reg.datum: Oct 2012
Ort: Göteborg
Inlägg: 10 537
^

Japp
PureWhey är inte uppkopplad  
Gammal 2020-09-15, 17:20   #75
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av chidde Visa inlägg
Det star sakert pa en av kolos tradar om jag letar, men hur gammal var du nu? (om jag far lov)
Inga problem, 37 är jag.

Citat:
Ursprungligen postat av chidde Visa inlägg
Du ser, folk som inte vet vad de vill gora med sina liv har en uppforsbacke, da det aven kan betyda att de inte vet vad de letar efter. Det behover inte nodvandigtvis vara relaterat till jobb hela tiden, men en plan atminstone

Typ, vill du bilda familj? Tycker du om husdjur? Ar du en stadsratta eller bonde? Gillar du att resa och utforska?

Extremt viktiga fragor i min mening, ar man en person som inte alls tycker om barn och "matchar" med nagon pa Tinder som vill ha minst 5 ungar, da kan man redan i tidigt stadie rakna ut att det aldrig kommer funka aven om det fysiska passade in dar och da
Men då kan man väl fråga vilka saker som är oklart, istället för att bara rakt av dissa personen.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad  


Stängt ämne


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:04.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)