Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2019-08-26, 08:46   #121
Grahn
Registered User
 
Grahns avatar
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: Vault 13
Inlägg: 11 123
Brukar man inte säga att svartsjuka hör ihop med att inte vara speciellt självsäker och att AAS ofta ger en ett lite överdrivet självförtroende?

Påståendena verkar ju vara lite i konflikt med varandra om inte i vissa fall bruket ger upphov till väldigt flukturerande hormonnivåer då.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Utöver det bör du endast gå värdigt men bestämt.
Grahn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-26, 09:28   #122
Läskeblask
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2015
Inlägg: 537
Sen den där känslan när man slutar..Hur reagerar min partner när jag är trött, inte så intresserad av sex, kanske lite allmänt bitter osv. Det är svårt att vara en bra pojkvän om man själv har problem. Jag har vid större beslut börjat skriva upp positiva vs negativa saker. Det är intressant hur människohjärnan funkar. Man förtränger allt negativt och går på känsla eller agerar rent impulsivt. Det var väl lite ideen med tråden att få folk att fundera från ett lite annorlunda perspektiv på saker som man kanske inte tänkt på förut.
Läskeblask är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-26, 09:40   #123
Läskeblask
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2015
Inlägg: 537
Citat:
Ursprungligen postat av Grahn Visa inlägg
Brukar man inte säga att svartsjuka hör ihop med att inte vara speciellt självsäker och att AAS ofta ger en ett lite överdrivet självförtroende?

Påståendena verkar ju vara lite i konflikt med varandra om inte i vissa fall bruket ger upphov till väldigt flukturerande hormonnivåer då.
Kom ihåg att det finns olika aas och de påverkar dig på olika sätt. Alla aas gör inte mig svartsjuk, egentligen bara två som hade den effekten. Dumt av mig att skriva så, jag borde ha varit tydligare.. Överdrivet självförtroende upplevde jag i början men försvann sen
Läskeblask är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-26, 11:03   #124
Grahn
Registered User
 
Grahns avatar
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: Vault 13
Inlägg: 11 123
Citat:
Ursprungligen postat av Läskeblask Visa inlägg
Kom ihåg att det finns olika aas och de påverkar dig på olika sätt. Alla aas gör inte mig svartsjuk, egentligen bara två som hade den effekten. Dumt av mig att skriva så, jag borde ha varit tydligare.. Överdrivet självförtroende upplevde jag i början men försvann sen
Intressant, tackar
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Utöver det bör du endast gå värdigt men bestämt.
Grahn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-26, 12:13   #125
WhiteJellyBerry
Registered User
 
WhiteJellyBerrys avatar
 
Reg.datum: Aug 2019
Inlägg: 72
Citat:
Ursprungligen postat av Grahn Visa inlägg
Brukar man inte säga att svartsjuka hör ihop med att inte vara speciellt självsäker och att AAS ofta ger en ett lite överdrivet självförtroende?

Påståendena verkar ju vara lite i konflikt med varandra om inte i vissa fall bruket ger upphov till väldigt flukturerande hormonnivåer då.
Självförtroendet kanske ökar, men självkänslan kanske inte ökar. Dålig självkänsla = svartsjuka. Du får bruden med självförtoendet, konkurrerar ut andra hanarna med ådriga gunzzz, men kan inte behålla den du inte vet vem du är och vad dina innersta styrkor och svagheter är. Självkänslan är liksom djupare inrotad och har med barndomen och uppväxten att göra.

Senast redigerad av WhiteJellyBerry den 2019-08-26 klockan 12:14.
WhiteJellyBerry är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-26, 12:48   #126
Läskeblask
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2015
Inlägg: 537
Citat:
Ursprungligen postat av WhiteJellyBerry Visa inlägg
Självförtroendet kanske ökar, men självkänslan kanske inte ökar. Dålig självkänsla = svartsjuka. Du får bruden med självförtoendet, konkurrerar ut andra hanarna med ådriga gunzzz, men kan inte behålla den du inte vet vem du är och vad dina innersta styrkor och svagheter är. Självkänslan är liksom djupare inrotad och har med barndomen och uppväxten att göra.
Jag har aldrig riktigt fundera på skillnaden. Man kanske bygger ett ytligt självförtroende med muskler, silikonbröst och fan vet vad men det är bara ett tunt skal. Sen när det brister så har du ingenting att hänga fast vid.
Man vill ofta ses som "han med musklerna", "hockeyspelaren" eller nånting sådant. Du har din identietet. Jag har under hela livet sökt min. Flera ggr gått in för saker man inte ens gillat i slutändan. Det har varit allt från att bli bra i nån sport till att skaffa nån utbildning man egentligen inte varit intresserad av. Jag har enprm respekt för folk som verkligen lyckats med nånting, oavsett vad det är, för det kräver en jävla viljestyrka och hårt jobb
Läskeblask är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-27, 08:19   #127
WhiteJellyBerry
Registered User
 
WhiteJellyBerrys avatar
 
Reg.datum: Aug 2019
Inlägg: 72
Citat:
Ursprungligen postat av Läskeblask Visa inlägg
Jag har aldrig riktigt fundera på skillnaden. Man kanske bygger ett ytligt självförtroende med muskler, silikonbröst och fan vet vad men det är bara ett tunt skal. Sen när det brister så har du ingenting att hänga fast vid.
Man vill ofta ses som "han med musklerna", "hockeyspelaren" eller nånting sådant. Du har din identietet. Jag har under hela livet sökt min. Flera ggr gått in för saker man inte ens gillat i slutändan. Det har varit allt från att bli bra i nån sport till att skaffa nån utbildning man egentligen inte varit intresserad av. Jag har enprm respekt för folk som verkligen lyckats med nånting, oavsett vad det är, för det kräver en jävla viljestyrka och hårt jobb
Självkänslan enligt mig och av erfarenhet kommer med tiden, ju äldre man blir. Lever och är öppen för saker utanför boxen och bekvämlighetszonen. Framför allt om man har en sviktande sådan från början. Kan vara bra att läsa lite om ämnet, jobba med den. Klyschor som "du duger som du är" är ju inte taget från ingenstans...

Senast redigerad av WhiteJellyBerry den 2019-08-27 klockan 08:20.
WhiteJellyBerry är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-27, 08:27   #128
Grahn
Registered User
 
Grahns avatar
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: Vault 13
Inlägg: 11 123
Citat:
Ursprungligen postat av WhiteJellyBerry Visa inlägg
Självförtroendet kanske ökar, men självkänslan kanske inte ökar. Dålig självkänsla = svartsjuka. Du får bruden med självförtoendet, konkurrerar ut andra hanarna med ådriga gunzzz, men kan inte behålla den du inte vet vem du är och vad dina innersta styrkor och svagheter är. Självkänslan är liksom djupare inrotad och har med barndomen och uppväxten att göra.
Nu tror jag iofs just självförtroendet är det som påverkar svartsjukan även om folk ofta talar om självkänslan där då de orden är minst sagt förvirrande. Bristande självförtroende torde ge upphov till känslan av svartsjuka då du tvivlar, självkänslan borde i sin tur påverka förmågan att identifiera den och medvetet hantera känslan.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Utöver det bör du endast gå värdigt men bestämt.
Grahn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-27, 08:36   #129
Läskeblask
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2015
Inlägg: 537
Jag har haft det riiiktigt tungt senaste tiden. Tänker boka tid till en psykolog. Jag kan må okej på morgonen, efter lunch så kan jag vara irriterad på allt och efter jobbet typ gråtfärdig. Jag skyller inte allt på aas men det förstärker känslor x10. Får se var det leder.
Läskeblask är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-27, 08:40   #130
Grahn
Registered User
 
Grahns avatar
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: Vault 13
Inlägg: 11 123
Citat:
Ursprungligen postat av Läskeblask Visa inlägg
Jag har haft det riiiktigt tungt senaste tiden. Tänker boka tid till en psykolog. Jag kan må okej på morgonen, efter lunch så kan jag vara irriterad på allt och efter jobbet typ gråtfärdig. Jag skyller inte allt på aas men det förstärker känslor x10. Får se var det leder.
Det kan nog vara en bra idé, lycka till!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Utöver det bör du endast gå värdigt men bestämt.
Grahn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-27, 08:48   #131
Läskeblask
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2015
Inlägg: 537
Citat:
Ursprungligen postat av WhiteJellyBerry Visa inlägg
Självkänslan enligt mig och av erfarenhet kommer med tiden, ju äldre man blir. Lever och är öppen för saker utanför boxen och bekvämlighetszonen. Framför allt om man har en sviktande sådan från början. Kan vara bra att läsa lite om ämnet, jobba med den. Klyschor som "du duger som du är" är ju inte taget från ingenstans...
Jag håller med om att ju äldre man blir så blir ju ett föertal saker man stressat över tidigare oviktiga. När jag ser på mitt liv från ett perspektiv där jag utelämnar mina egna känslor så har jag en bra familj som jag har en bra relation med, vänner, ett ok jobb, en hobby jag gillar, en tjej som älskar mig men endå så finns det ett behov att få bekräftelse som aldrig blir mättat. Jag kan inte ens tänka tanken att " du duger som du är".
Läskeblask är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-27, 12:14   #132
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 235
Citat:
Ursprungligen postat av Grahn Visa inlägg
Brukar man inte säga att svartsjuka hör ihop med att inte vara speciellt självsäker och att AAS ofta ger en ett lite överdrivet självförtroende?

Påståendena verkar ju vara lite i konflikt med varandra om inte i vissa fall bruket ger upphov till väldigt flukturerande hormonnivåer då.
En stark självkänsla är ofta skör. Tänk dig att självkänslan är ett palats, stort och pråligt...men byggt av glas. Små grejer kan få det att krascha rejält.

Det där är narcissistisk personlighetsstörning förvisso, men en del dopade får kanske drag av det.

Du kommer säkert ihåg diverse hockeysnubbar från högstadiet som ansåg att de var störst, bäst och vackrast. Men var nära gråten om de förlorade rundpingis på rasten. Ungefär så.
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-27, 12:44   #133
Grahn
Registered User
 
Grahns avatar
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: Vault 13
Inlägg: 11 123
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
En stark självkänsla är ofta skör. Tänk dig att självkänslan är ett palats, stort och pråligt...men byggt av glas. Små grejer kan få det att krascha rejält.

Det där är narcissistisk personlighetsstörning förvisso, men en del dopade får kanske drag av det.

Du kommer säkert ihåg diverse hockeysnubbar från högstadiet som ansåg att de var störst, bäst och vackrast. Men var nära gråten om de förlorade rundpingis på rasten. Ungefär så.
Ligger nog något i det, men stämmer liknelsen verkligen mot svartsjuka? Svartsjuka är misstanke och misstro, på både sig själv och andra, snarare än en krash när ens uppblåsta självbild krashar mot verkligheten.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Utöver det bör du endast gå värdigt men bestämt.
Grahn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-27, 13:23   #134
Läskeblask
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2015
Inlägg: 537
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
En stark självkänsla är ofta skör. Tänk dig att självkänslan är ett palats, stort och pråligt...men byggt av glas. Små grejer kan få det att krascha rejält.

Det där är narcissistisk personlighetsstörning förvisso, men en del dopade får kanske drag av det.

Du kommer säkert ihåg diverse hockeysnubbar från högstadiet som ansåg att de var störst, bäst och vackrast. Men var nära gråten om de förlorade rundpingis på rasten. Ungefär så.
En stark självkänsla borde väl inte va skör ifall den är stark? Jag ser det mera som så att det beror på hur den är uppbyggd. Har man alla ägg i samma korg så faller den sönder i nåt skede. Ordet narcist är nåt jag inte riktigt fattat, särskilt då det skriks hit och dit hela tiden men nog tror jag att många byggare har såna drag. Det är väl rätt typiskt att man som narcist är väldigt mån om sitt utseende. Det handlar ju lite om att förlora sin identitet. Vi vanluga dödliga går till jobbet, tränar och gör vad vi gör. En byggare går väl oftast också till jobbet men livet kretsar endå kring att förbättra sin fysik och när det kommer en rejäl smäll som du inte kan hantera så kan det bli svårt
Läskeblask är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-27, 13:30   #135
Läskeblask
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2015
Inlägg: 537
Citat:
Ursprungligen postat av Grahn Visa inlägg
Ligger nog något i det, men stämmer liknelsen verkligen mot svartsjuka? Svartsjuka är misstanke och misstro, på både sig själv och andra, snarare än en krash när ens uppblåsta självbild krashar mot verkligheten.
Vet ej om vi är på samma linje men svartsjuka är normalt till en viss grad . Sen när din uppblåsta självbild crashar så lär det bli värre då din redan svaga tro på dej själv crashar och du inte ser nån irsak varför nån skulle kunna gilla dej.
Läskeblask är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:00.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)