Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2002-03-21, 21:52   #1
dupa55
Guest
 
Inlägg: n/a
Post GAINERS ÖKAR FETT : (

Tjena har hört massor att man ska ha massor av koll på sina gainers för annars ökar man mycket i fett ??? Förstår inte riktigt vad ni mennar ??? Så det jag ökar på en gainers är fett ???? varför ska man ha en sån då ???
SNÄLLA HJÄLP !!!! börjar bli orolig har ökat ca 1 kg på 2 veckor och detta e fett eller ??? ni som har testat någon gainer skriv hur det gick ???
  Svara med citat
Gammal 2002-03-21, 22:03   #2
dared
Know what im sayin´?
 
dareds avatar
 
Reg.datum: Oct 2001
Inlägg: 1 449
Post

Ja, en gainer innehåller kolhydrater. Kroppen behöver snabba kolisar speciellt direkt efter träningen. Käkar du enormt mycket kolhydrater kommer du gå upp i vikt och lite av denna vikt är fett, är det en någolunda bra gainer med mycket protein är det inga problem. Vissa gainers lägger sig kanske lite mer vid midjan.

[ 21 Mars 2002: Inlägget har ändrats av: Dared ]
dared är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2002-03-23, 00:26   #3
tsolias
Guest
 
Inlägg: n/a
Post

det ända sättet att få reda på det är att testa sig fram vilken gainer som man tycker funkar bäst...och om du tycker du går upp mycket och är rädd att det är fett så varför inte ställa sig framför spegeln och se....

spegeln är din vän...den kan inte ljuga...
tycker du att det ser bra ut så fortsätt..annars utvärdera problemet och lös det =) mer motion eller byt gainer...=)
  Svara med citat
Gammal 2002-03-23, 01:17   #4
Dave
Guest
 
Inlägg: n/a
Post

ja inte tror jag då att du har lagt på dig ett helt kilo ren muskelmassa på två veckor!
  Svara med citat
Gammal 2002-03-23, 07:12   #5
Sve
Banned
 
Sves avatar
 
Reg.datum: Jan 2002
Ort: The swept-wing Canada DC-8 streaked down the long runway of Vancouver International Airport, powerful jet engines shrilling to a banshee wail as they braked the giant aircraft.
Inlägg: 1 449
Post

Citat:
Ursprungligen skickat av Dave:
<STRONG>ja inte tror jag då att du har lagt på dig ett helt kilo ren muskelmassa på två veckor!</STRONG>
och inte lär det vara rent fett heller.
Sve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2002-03-23, 09:58   #6
johan***
Guest
 
Inlägg: n/a
Post

Alla trådar om att Gainers ökar fett är lite skev. Som allting annat man stoppar i sig så är det så att man ökar i fett om man har ett FÖR stort Kcal intag/dag. Som med allting annat är det så att man måste anpassa Kcal intaget till aktivitetsnivån.
Du skulle kunna äta bananer och bli fet om du åt en jävla massa bananer om dagen. Så att säga att Gainers ökar fettet på kroppen är en sanning med modifikation. Tänk på vad ch hur mycket du stoppar i dig, inklusiver Gainers så är det ingen fara.

Gainers är bra när man periodvis behöver ett stort Kcal intag. Man kanske inte skall åta det när man vill kmma i form till tävling eller Beachen.

  Svara med citat
Gammal 2002-03-23, 10:40   #7
Dave
Guest
 
Inlägg: n/a
Post

Citat:
och inte lär det vara rent fett heller.
nä, knappast
  Svara med citat
Gammal 2002-03-25, 22:00   #8
Fredszky
Kämpa! Kämpa! Kämpa!
 
Fredszkys avatar
 
Reg.datum: Aug 2001
Inlägg: 398
Post

1 kg på 2 veckor?? jag går upp och ner 3-4 kilo på 2 veckor.. det beror på hur mycket mat jag har i magen, hur vätskebalansen är osv! det går inte att mäta 1kg, för mig i alla fall hit och dit.
__________________
P r o f e . t
Fredszky är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:05.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)