Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Stängt ämne
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2020-09-30, 11:25   #406
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 235
Citat:
Ursprungligen postat av wintersnowdrift Visa inlägg
Men på riktigt, skulle detta vara gemene honas definition av "spänning"? Jag tycker att spänning skapas i interaktionen med en man: att diskutera livets många kuriositeter, få ta del av hans tankar, skämta, dela livserfarenheter, dela upplevelser, etc. Och det är när det börjar klicka i kommunikationen som lusten tänds hos mig iaf. Den gör den då rakt inte av att gå runt och undra "kommer han att ringa?". Sånt skapar ju snarare bara ångest och oro.
Du förstår den typen av resonemang lättare om du regriderar tillbaks till 15 och dessutom föreställer dig att du är narcissistiskt medveten om att du är sötast i klassen, kanske världen. Dessutom är du elak men det är ok för att du är så jäkla bäst att alla älskar dig ändå. Hur vill du nu bli uppvaktad?
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad  
Gammal 2020-09-30, 11:48   #407
wintersnowdrift
special snowflake
 
wintersnowdrifts avatar
 
Reg.datum: Nov 2004
Ort: Obygden
Inlägg: 3 164
Citat:
Ursprungligen postat av 40plus Visa inlägg
Nej jag menar inte så. Inte att hon ska känna oro. Utan att i absoluta början, tänk första veckorna, av att börja lära känna någon så är det lättare att kväva lågan om mannen ringer/textar var femte minut dygnet runt. Eller om han efter 4 dagar säger att han vill ha dig.

Om det går 5 minuter mellan hans textningar så hinner du knappast känna saknad eller förhoppning inför nästa gång han hör av sig. Men plingar det till efter 5 timmars tystnad så känns det mer skoj när det väl plingar till. Du har kanske till och med funderat lite på hur trevlig han verkar, när han skall höra av sig, vad han gör nu etc.
Fast nä. Om han är smart och intressant så kan jag kommunicera i princip hur mycket som helst med honom. Det behövs inga fem timmars tystnad för att jag ska registrera om han är trevlig och intressant.

Med det inte sagt att man måste sitta klistrade på varandra 24/7, utan förhoppnignsvis har man ett liv man vill ägna sig åt även utanför dejtandet, men att medvetet inte höra av sig för ofta för att hon ska få tid att "fundera" lite stämmer inte för fem öre in på mig. Jag vill ha rak, ärlig, smart och rolig kommunikation från start till oändligheten och vidare.

Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Du förstår den typen av resonemang lättare om du regriderar tillbaks till 15 och dessutom föreställer dig att du är narcissistiskt medveten om att du är sötast i klassen, kanske världen. Dessutom är du elak men det är ok för att du är så jäkla bäst att alla älskar dig ändå. Hur vill du nu bli uppvaktad?
Jag anser mig ha relativt god imaginär förmåga men där gick jag faktiskt bet.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Trance Visa inlägg
Studien kanske bör utökas till en hel hög äpplen under soffan som tas ut under olika stadier av föruttnelsen/förtorkningen. Även wintersnowdrifts lukt och städförmåga kanske bör undersökas med kontrollgrupper.
Brevis esse laboro, obscurus fio
wintersnowdrift är uppkopplad nu  
Gammal 2020-09-30, 11:54   #408
pepplez
Registered User
 
pepplezs avatar
 
Reg.datum: Jan 2013
Inlägg: 3 515
Citat:
Ursprungligen postat av 40plus Visa inlägg
Som någon ovan dig sade så kanske du saknar "spelöga". Eller så väljer du kvinnor utanför ditt räckhåll, dvs för snygga. Egentligen skulle du medvetet dejta träskluder i ett år bara för att bygga upp ditt game och träna spelögat, men det är taskigt som fan.

Det är fan inte lätt i dagens Sverige. Är man inte snabbt charmig eller riktigt snygg, eller har ett gott liv, så finns det andra män som har det. Konsten är att hitta en kvinna som är villig att lägga lite tid på att lära känna dig. Tyvärr är dessa "mindre kräsna" kvinnor ofta oattraktiva eller skadade. Ett tips är att se bortom svenska tjejer. Östeuropeiska, sydamerikanska, arabiska eller asiatiska kvinnor kan i många fall vara mindre dryga och enklare att ha att göra med än nordiska kvinnor. Kolla dock bara efter kvinnor som är svenska medborgare och är här och nu, hämtefru är ofta ett ömsesidigt falskt utnyttjande.



Nej, jag är bara jag.
Som taget fån r/inceltears
__________________
Böj 180 - Bänk 130 - Mark 220
Journal

Citat:
Ursprungligen postat av mangemani Visa inlägg
folk har spenderat en hel dag på en strand och badat och nu regnar det och de springer för glatta livet för att ta skydd så de inte ska bli lite blöta...här saknas verkligen logik
pepplez är inte uppkopplad  
Gammal 2020-09-30, 12:04   #409
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 713
Citat:
Ursprungligen postat av wintersnowdrift Visa inlägg
Jag vill ha rak, ärlig, smart och rolig kommunikation från start till oändligheten och vidare.
Indeed. Dock som att leta efter en nål i en höstack idag.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är inte uppkopplad  
Gammal 2020-09-30, 12:29   #410
40plus
Registered User
 
40pluss avatar
 
Reg.datum: Mar 2019
Ort: Skåne
Inlägg: 284
Citat:
Ursprungligen postat av wintersnowdrift Visa inlägg
Fast nä. Om han är smart och intressant så kan jag kommunicera i princip hur mycket som helst med honom. Det behövs inga fem timmars tystnad för att jag ska registrera om han är trevlig och intressant.

Med det inte sagt att man måste sitta klistrade på varandra 24/7, utan förhoppnignsvis har man ett liv man vill ägna sig åt även utanför dejtandet, men att medvetet inte höra av sig för ofta för att hon ska få tid att "fundera" lite stämmer inte för fem öre in på mig. Jag vill ha rak, ärlig, smart och rolig kommunikation från start till oändligheten och vidare.



Jag anser mig ha relativt god imaginär förmåga men där gick jag faktiskt bet.
Jo men då har du ju redan odlat en dragning till honom. Det jag pratar om är innan den dragningen uppstår. Allt du säger är vettigt och snudd på självklart, men så är det alltid om man diskuterar förhållande, känslor, attraktion etc med en tjej. Det är logiskt och normalt. Men när det sedan gäller så beter dom absolut flesta tjejerna sig inte så.
40plus är inte uppkopplad  
Gammal 2020-09-30, 12:31   #411
40plus
Registered User
 
40pluss avatar
 
Reg.datum: Mar 2019
Ort: Skåne
Inlägg: 284
Citat:
Ursprungligen postat av pepplez Visa inlägg
Som taget fån r/inceltears
Jag försöker ge tips till en som verkar ha en liknande sits jag själv hade för många år sedan. Så om du syftar på att jag har problem med kvinnor numera (och är incel) så har du fel.
40plus är inte uppkopplad  
Gammal 2020-09-30, 12:58   #412
wintersnowdrift
special snowflake
 
wintersnowdrifts avatar
 
Reg.datum: Nov 2004
Ort: Obygden
Inlägg: 3 164
Citat:
Ursprungligen postat av 40plus Visa inlägg
Jo men då har du ju redan odlat en dragning till honom. Det jag pratar om är innan den dragningen uppstår. Allt du säger är vettigt och snudd på självklart, men så är det alltid om man diskuterar förhållande, känslor, attraktion etc med en tjej. Det är logiskt och normalt. Men när det sedan gäller så beter dom absolut flesta tjejerna sig inte så.
Hur ska man kunna odla en dragning till någon utan att kommunicera? Jag skulle säga att det för mig personligen är den enda avgörande faktorn: kvaliteten i interaktionen. Att någon är otillgänglig i fem timmar har noll komma noll effekt på min dragning till vederbörande.

Jag har aldrig raggat på kvinnor så hur de "absolut flesta" tjejerna beter sig kan jag inte svara för, men mitt eget beteende och vad jag går igång på har jag väldigt bra faktaunderlag kring.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Trance Visa inlägg
Studien kanske bör utökas till en hel hög äpplen under soffan som tas ut under olika stadier av föruttnelsen/förtorkningen. Även wintersnowdrifts lukt och städförmåga kanske bör undersökas med kontrollgrupper.
Brevis esse laboro, obscurus fio

Senast redigerad av wintersnowdrift den 2020-09-30 klockan 13:00.
wintersnowdrift är uppkopplad nu  
Gammal 2020-09-30, 13:09   #413
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Eftersom det verkar vara ett intressant diskussionsämne med Norge-tjejen tänkte jag berätta lite mer i detalj hur dejten gick. Jag försöker alltid vara väldigt försiktig med det, eftersom jag inte vill riskera att berätta något hon inte vill att omvärlden ska veta, även om hon är anonym. Men lite till tycker jag att jag kan dela med mig av. Jag har ju inte ens kommit upp i de tio rader Chidde frågade efter.

Vi snackade i fyra timmar (det verkar ha blivit standardlängden på en dejt för mig). Väldigt mycket om andlighet och buddhism. Hon och jag delade lite av ett nördintresse för det, så det föll sig naturligt.

Hon sa mycket som kan tolkas som intresse. Som att det var skönt att träffa någon som "inte bara pratar om väder och vind". Och att jag verkar vara ovanligt ärlig. Hon bad om ursäkt ett par gånger för att hon pratade så mycket, och att det lätt blir så när man träffar någon "som talar samma språk". När jag frågade: "Menar du svenska?", eftersom hon är svensk bosatt i Norge, sa hon att nej, hon menade bildligt.

När jag sa att jag gillar att skriva små funderingar på Facebook bad hon att få adda mig. Och när jag visade min tavla av min mamma blev hon mäkta imponerade och föreslog att jag skulle leva på det. Hon sa att det var jättelätt att få jobb i Oslo, och att det var lätt att ställa ut konst där.

Och känner jag er pervon rätt nöjer ni er inte förrän jag har berättat hur det gick med rajtan-tajtan-biten. Exakt såhär gick det:

Efter ett tag frågade hon vilket färja jag tänkte ta hem (jag bor på en ö man åker färja till) (nej, Angel, jag tror inte detta var en vink att hon ville schasa bort mig, fick inte den vibben alls).

Jag svarade halv nio eller halv tio, men att jag också kunde sova över och åka tidigt i morgon (nej, Angel, Aryt, G.W m fl, jag fick inte alls vibben att hon tyckte att detta var en obehaglig fråga).

Hon sa att nä, det går inte eftersom hon gillar att gå väldigt långsamt fram. Jag sa "ah, jag tänkte inte nödvändigtvis så, utan jag tänkte att vi kunde typ kramas" (försvar mot de som tyckte detta också var sliskigt: Min kommentar var en tillbakakoppling till en stund tidigare då vi pratat om depression, och hon sagt att de flesta som äter SSRI kanske helt enkelt borde kramas mer).

Då sa hon "nä, jag vill inte det heller, utan jag tycker det är bra såhär så länge" (sitta i soffan och snacka). Då sa jag "okej, att gå långsamt fram går jättebra för mig, jag brukar gå jättefort fram men har funderat i flera år på att börja gå långsamt fram istället". Hon verkade fortfarande inte generad/avskräckt/äcklad osv.

Nu borde ni ha diskussionsmaterial för ett par sidor framåt. Ser fram emot den saliga blandningen av kommentarer som tyckte att jag gjorde helt rätt, som tyckte jag var alldeles för töntig och beta, och som tyckte att jag var sliskig och hade dålig människosyn. Samt av de som tolkar det som att hon älskar mig och de som tycker det är uppenbart att hon hatar mig. Det är lite som att titta på en cage fight eller nåt.

Citat:
Ursprungligen postat av wintersnowdrift Visa inlägg
Men på riktigt, skulle detta vara gemene honas definition av "spänning"? Jag tycker att spänning skapas i interaktionen med en man: att diskutera livets många kuriositeter, få ta del av hans tankar, skämta, dela livserfarenheter, dela upplevelser, etc. Och det är när det börjar klicka i kommunikationen som lusten tänds hos mig iaf. Den gör den då rakt inte av att gå runt och undra "kommer han att ringa?". Sånt skapar ju snarare bara ångest och oro.
Nu tror jag på det här istället.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad  
Gammal 2020-09-30, 13:13   #414
40plus
Registered User
 
40pluss avatar
 
Reg.datum: Mar 2019
Ort: Skåne
Inlägg: 284
Citat:
Ursprungligen postat av wintersnowdrift Visa inlägg
Hur ska man kunna odla en dragning till någon utan att kommunicera? Jag skulle säga att det för mig personligen är den enda avgörande faktorn: kvaliteten i interaktionen. Att någon är otillgänglig i fem timmar har noll komma noll effekt på min dragning till vederbörande.

Jag har aldrig raggat på kvinnor så hur de "absolut flesta" tjejerna beter sig kan jag inte svara för
, men mitt eget beteende och vad jag går igång på har jag väldigt bra faktaunderlag kring.
Och här har vi pudelns kärna. Du kanske verkligen är och reagerar så som du säger, absolut, dom kvinnor finns det är min nuvarande kvinna ett exempel på. Men många kvinnor säger en sak och gör en annan.
40plus är inte uppkopplad  
Gammal 2020-09-30, 13:31   #415
G.W
Registered User
 
G.Ws avatar
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 160
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Och känner jag er pervon rätt nöjer ni er inte förrän jag har berättat hur det gick med rajtan-tajtan-biten. Exakt såhär gick det:

Efter ett tag frågade hon vilket färja jag tänkte ta hem (jag bor på en ö man åker färja till) (nej, Angel, jag tror inte detta var en vink att hon ville schasa bort mig, fick inte den vibben alls).

Jag svarade halv nio eller halv tio, men att jag också kunde sova över och åka tidigt i morgon (nej, Angel, Aryt, G.W m fl, jag fick inte alls vibben att hon tyckte att detta var en obehaglig fråga).
Hon ville nog schasa. Sen att du kommenterade att du kunde sova över var lite väl på. Värdinnan bör erbjuda sig i första hand.

Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Hon sa att nä, det går inte eftersom hon gillar att gå väldigt långsamt fram. Jag sa "ah, jag tänkte inte nödvändigtvis så, utan jag tänkte att vi kunde typ kramas" (försvar mot de som tyckte detta också var sliskigt: Min kommentar var en tillbakakoppling till en stund tidigare då vi pratat om depression, och hon sagt att de flesta som äter SSRI kanske helt enkelt borde kramas mer).

Då sa hon "nä, jag vill inte det heller, utan jag tycker det är bra såhär så länge" (sitta i soffan och snacka). Då sa jag "okej, att gå långsamt fram går jättebra för mig, jag brukar gå jättefort fram men har funderat i flera år på att börja gå långsamt fram istället". Hon verkade fortfarande inte generad/avskräckt/äcklad osv.
Sova över och kramas? Var det verkligen så du tänkte? Om nej, så var det oärligt och sliskigt, och det märktes nog säkert. Hade ni ens kramats någon gång då du sa det?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Jag minns alla storheter där på forumen, jag var med från början och jag var och är nog den störste legenden någonsin. En legend dom gjorde allt för att tysta. Jag styrde fan Kolo... Men dom fixade så jag inte kunde logga in. Men då och då nämns mitt gamla nick.
G.W är inte uppkopplad  
Gammal 2020-09-30, 13:41   #416
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av G.W Visa inlägg
Hon ville nog schasa. Sen att du kommenterade att du kunde sova över var lite väl på. Värdinnan bör erbjuda sig i första hand.



Sova över och kramas? Var det verkligen så du tänkte? Om nej, så var det oärligt och sliskigt, och det märktes nog säkert. Hade ni ens kramats någon gång då du sa det?
Ni tror alltså att mina vibbar över hur saker och ting känns är så jävla felkalibrerade?

Nej, G.W, jag tror du har rätt och slätt fel. Och du verkar ha en väldigt konservativ uppfattning av vad man ”får” säga och göra i ett tidigt skede.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad  
Gammal 2020-09-30, 13:42   #417
Lafayette
Jag har frågat två år i rad, jag ger upp.
 
Lafayettes avatar
 
Reg.datum: Oct 2018
Inlägg: 519
Om Laffe ska vara lite hårt låter det ibland lite som några osäkra tonåringar är på dejt första gången. Fråga om sova och och kramas och sådär, det faller sig väl naturligt om den ena eller andra vill det. Och som GW är det väl upp till henne som bor där att ge invit om att du ska sova över, annars kanske det blir för påfluget.

Men det kanske är helt annorlunda och inte konstigt där och då, men det är så jag uppfattade det iallafall
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Livet är upp och ner, som en knäböj.
Lafayette är inte uppkopplad  
Gammal 2020-09-30, 13:46   #418
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Jag kände att Finlands-tjejen hatade mig från första sekund, trots att hon inte logiskt borde göra det. De blev bevisat senare att jag kände rätt.

Nu kände jag att Norge-tjejen inte ville schasa hem mig och inte kände obehag.

Jag litar på hur det känns.

For the record så sa jag rakt ut ”det är bara att säga till om du vill att jag ska gå, jag tar inte alls illa upp”, och hon svarade nåt i stil med ”ja, gud, ja”.

Och for the record så ljög jag inte när jag sa att jag kunde nöja mig med att bara typ kramas.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad  
Gammal 2020-09-30, 14:04   #419
wintersnowdrift
special snowflake
 
wintersnowdrifts avatar
 
Reg.datum: Nov 2004
Ort: Obygden
Inlägg: 3 164
Citat:
Ursprungligen postat av 40plus Visa inlägg
Och här har vi pudelns kärna. Du kanske verkligen är och reagerar så som du säger, absolut, dom kvinnor finns det är min nuvarande kvinna ett exempel på. Men många kvinnor säger en sak och gör en annan.
Jag tycker bara att det låter helt absurt att vuxna människor ska behöva hålla på sådär, och om man stöter på en sådan person, varför vill man då lägga energi på henne?

Men för all del. Jag upplever själv att det är mycket enklare att connecta med män, och jag blir mer nervös av att käka lunch vid samma bord som ekonomiavdelningen (åtta kvinnor i varierande ålder) än vad jag blir av att föreläsa om vägunderhåll för 80 medelålders gubbar som haft vägteknik som specialintresse sedan de var 10 år gamla.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Trance Visa inlägg
Studien kanske bör utökas till en hel hög äpplen under soffan som tas ut under olika stadier av föruttnelsen/förtorkningen. Även wintersnowdrifts lukt och städförmåga kanske bör undersökas med kontrollgrupper.
Brevis esse laboro, obscurus fio
wintersnowdrift är uppkopplad nu  
Gammal 2020-09-30, 15:39   #420
Gregow
Registered User
 
Gregows avatar
 
Reg.datum: May 2019
Ort: Bondeska palatset
Inlägg: 4
Citat:
Ursprungligen postat av wintersnowdrift Visa inlägg
Jag tycker bara att det låter helt absurt att vuxna människor ska behöva hålla på sådär, och om man stöter på en sådan person, varför vill man då lägga energi på henne?

Men för all del. Jag upplever själv att det är mycket enklare att connecta med män, och jag blir mer nervös av att käka lunch vid samma bord som ekonomiavdelningen (åtta kvinnor i varierande ålder) än vad jag blir av att föreläsa om vägunderhåll för 80 medelålders gubbar som haft vägteknik som specialintresse sedan de var 10 år gamla.
Jag kan förstå båda sidor här och tror det handlar mycket om vad man associerar de olika beteendena till.

Tänk att du plockar fram grammofonspelaren för att spisa lite skön musik. Hur vill du ha tonerna serverade? Kanske börjar det mjukt och melodiskt, fångar ditt intresse får dig att undra vad som kommer härnäst. När väl spänningen byggs upp vill du nog inte ha den kortaste vägen till konsonans, utan känna spänningen när musiken tar dig vidare på oväntade vägar. En resa som tar dig uppåt tills det blir olidligt och avslutas i ett magnifikt ryskt crescendo.

Detta kan såklart vara mer eller mindre rakt på sak. Du kanske gillar mer hårdrock, liksom.
Gregow är inte uppkopplad  


Stängt ämne


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:57.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)