Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Stängt ämne
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2020-09-27, 08:57   #211
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Haha, jag överdriver lite för komisk effekt. Fick inte en vibb av att hon var attraherad.
Jag hade rätt! Blev dumpad i ett meddelande nyss.

Mitt känna-av-vad-folk-tycker-om-mig-game är fortfarande on point.

__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad  
Gammal 2020-09-27, 09:30   #212
Lafayette
Jag har frågat två år i rad, jag ger upp.
 
Lafayettes avatar
 
Reg.datum: Oct 2018
Inlägg: 519
Finnar går inte att lita på. Det har jag alltid sagt.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Livet är upp och ner, som en knäböj.
Lafayette är inte uppkopplad  
Gammal 2020-09-27, 10:14   #213
Brofessorn
Registered User
 
Brofessorns avatar
 
Reg.datum: May 2015
Inlägg: 1 601
Citat:
Ursprungligen postat av lafayette Visa inlägg
finnar går inte att lita på. Det har jag alltid sagt.
+1
Brofessorn är inte uppkopplad  
Gammal 2020-09-27, 10:22   #214
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Tecken på att hon var ointresserad inkluderade:

- Log inte mot mig när vi först träffades (viss WTF? på den).
- Log och skrattade ganska lite i överlag.
- Cyklade rätt långt bakom mig under större tiden då vi cyklade.

Så jag tänkte efter bokstavligt talat 0,5 sekunder att ”hoppsan, här har vi en sån som kände av från första stund att hon inte var intresserad”.

Men samtidigt tänkte jag ”det kanske bara är så hon är, hon kanske bara är introvert eller nåt, jag ska inte döma ut det här innan jag är säker”.

Har varit med om samma sak förr (att en tjej verkat ha hatat röven av mig från första sekund och det sedan har visat sig stämma, men att hon ändå fortsatte hänga med mig ett tag för att vara schysst). Nästa gång ska jag nog säga efter tio minuter att ”jag känner att det här inte funkar”.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad  
Gammal 2020-09-27, 12:01   #215
Kaalle
Registered User
 
Kaalles avatar
 
Reg.datum: Nov 2013
Inlägg: 242
Snackar du mycket Dio? Det är ofta rätt jävla påfrestande med sådana människor. Om dom inte är särdeles intressanta och har massa spännande att berätta dvs. Testa lyssna mycket, du har ju humor så försök skoja och var lättsam och håll lite distans, agera obrydd och var soft absolut inte för "på".

Det är inte så svårt egentligen. Om det har gått så långt att hon går med på att träffas så ska det inte behöva bli såhär. Ofta är det lättare än man tror, men man försöker för mycket så blir det fel. Du är kreativ och neurotisk har du nämnt, även rätt känslostyrd rite? Då är det nog lätt att du gör ett första intryck av att vara lite "wierdo" även om det är långt ifrån sanningen om man lär känna dig, nu gissar jag bara här.

Inte för att jag är nån expert men psykologin bakom detta är inte raketvetenskap egentligen. Nyckeln är hälsosam dos självmedvetenhet och lite analytisk förmåga.

Sen ok, ibland blir det bara fel och det kan mycket väl vara bådas "fel". Man är ej kompatibla helt enkelt. Men du gillade ju henne, så då handlar det ju bara om att få henne att gilla dig.

Senast redigerad av Kaalle den 2020-09-27 klockan 12:03.
Kaalle är inte uppkopplad  
Gammal 2020-09-27, 12:45   #216
skyffelmördarn
Registered User
 
skyffelmördarns avatar
 
Reg.datum: Dec 2019
Inlägg: 972
Folks teoretiserande om allting är den största käppen i hjulet. Redan när hon inte log när de först träffades började ju Dio ana ugglor i mossen och det kanske man kunde märka på honom. Måste vara sjukt obehagligt att umgås med någon som analyserar allting man gör och tolkar minsta lilla tecken, vilket jag tror att många killar i hans situation gör.

Jag vet att det kan vara svårt men man ska nog försöka verka som att man inte bryr sig allt för mycket och bara slappna av, låta saker och ting hända.
skyffelmördarn är inte uppkopplad  
Gammal 2020-09-27, 13:04   #217
delta_mats
Illrar pillrar
 
delta_matss avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Skogen
Inlägg: 5 089
Jag tycker inte man ska anstränga sig så hårt på första dejten. Se det som vilken annan främling som helst som du träffar för första gången. Var trevlig, tillmötesgående och avslappnad. Eventuell attraktion kommer synas och märkas automatiskt.
Ibland känner man direkt att det inte kommer bli något, men man kan alltid lära sig något ändå.
__________________
NO FEAT IS BEYOND MY REACH, I WILL WRITE MY OWN DESTINY.

Cardio Freak With Science
En Svensk Klassiker 2019/2020
PB: Böj 185 kg. Bänk 137,5 kg. Mark 235 kg.
delta_mats är inte uppkopplad  
Gammal 2020-09-27, 13:11   #218
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av Kaalle Visa inlägg
Snackar du mycket Dio? Det är ofta rätt jävla påfrestande med sådana människor. Om dom inte är särdeles intressanta och har massa spännande att berätta dvs. Testa lyssna mycket, du har ju humor så försök skoja och var lättsam och håll lite distans, agera obrydd och var soft absolut inte för "på".

Det är inte så svårt egentligen. Om det har gått så långt att hon går med på att träffas så ska det inte behöva bli såhär. Ofta är det lättare än man tror, men man försöker för mycket så blir det fel. Du är kreativ och neurotisk har du nämnt, även rätt känslostyrd rite? Då är det nog lätt att du gör ett första intryck av att vara lite "wierdo" även om det är långt ifrån sanningen om man lär känna dig, nu gissar jag bara här.

Inte för att jag är nån expert men psykologin bakom detta är inte raketvetenskap egentligen. Nyckeln är hälsosam dos självmedvetenhet och lite analytisk förmåga.

Sen ok, ibland blir det bara fel och det kan mycket väl vara bådas "fel". Man är ej kompatibla helt enkelt. Men du gillade ju henne, så då handlar det ju bara om att få henne att gilla dig.
För det första ifrågasätter jag ditt påstående att ”om det gått så långt som till träff ska det inte behöva bli såhär”. Det är väl ganska vanligt att det klaffar online men inte när man väl träffas? Jag skulle väl säga att kanske 70 % av mina IRL-träffar är ”framgångar” (antingen att det leder till sex, eller att hon vill träffas igen, eller bådadera). Är det ett dåligt ratio?

Du frågade om jag snackar mycket. Jag brukar få höra att jag upplevs som tystlåten. Men om man är på en dejt brukar jag såklart försöka undvika pinsam tystnad.

Angående vad jag snackar om: jag brukar skriva i dessa dejtingtrådar att jag är skitdålig på tjejer/dejting. Ofta tolkas det som falsk blygsamhet, och möts av sarkastiska kommentarer som ”höhö, ja, du måste ju vara skiiiitdålig på tjejer/dejting som har legat med [nämner hur många jag har legat med] tjejer... ” Men jag menar verkligen allvar med att jag inte har något jävla game överhuvudtaget. Jag försöker bara vara så snäll och rolig som möjligt — vilket för övrigt är exakt vad jag gör när jag träffar människor utanför dejtingsammanhang också — och ibland funkar det. Utöver det är jag totalt jävla clueless. Jag märker på ditt inlägg att du är ljusår bättre än mig (med kommentarer som ” psykologin bakom detta är inte raketvetenskap egentligen”)

Men ett undantag finns det till ovanstående. En dejting-regel har jag. En renodlad raggningstaktik, om man så vill: Jag pratar så lite som möjligt om mig själv under en dejt. Det var relativt nyligen jag märkte vikten av detta. Skälet är väldigt enkelt: Det finns mest negativa saker att säga. Börjar vi prata om mina utbildningar måste jag berätta att mitt plugg bara varit skit. Samma sak med min karriär, mina relationer, osv. Jag hade själv blivit lite avtänd om en tjej började redogöra för tre decennier av misslyckanden. Så jag förstår det.

Min poäng med den här långa utläggningen är: Nej, jag höll inte låda, utan jag lyssnade mycket, ställde frågor och återkopplade.

Och ja, jag skulle säga att kreativ, neurotisk och känslostyrd stämmer in väl på mig.

Men inget av ovanstående verkar ha varit där skon klämde den här gången, för hon gav mig nämligen en förklaring till varför hon inte var intresserad: hon skrev att när vi hade chattat innan vi träffades så märkte hon att jag förväntade mig att ha sex med henne, medan hon bara var ute efter att lära känna någon som människa, och sen KANSKE, med ytterst lite sannolikhet, låta det leda till någonting mer. Detta gjorde att hon var så spänd och avståndstagande och inte vågade vara sig själv på dejten. Hon tillade även att det märktes på mig att jag ansträngde mig till det yttersta för att få det att inte verka som om jag ville ha sex när vi träffades, men hon förstod ju att så inte var fallet, pga vad jag skrivit när vi chattat.

Ja, vad fan ska jag säga. Till att börja med fattar jag inte varför hon gick med på att träffas överhuvudtaget isåfall. För det andra, hon hade rätt i att jag var attraherad av henne. Sånt händer. Ibland blir man attraherad av människor som man högerswajpar på Tinder. Jag önskar att världen inte såg ut så, men det gör den.

Och hon har givetvis helt rätt i att jag försökte dölja det IRL. Jag märkte ju att hon var ointresserad, så vad skulle jag gjort istället? Lagt in en stöt? Jag försökte bara vara respektfull.

Jag har försökt vrida det här in och ut några gånger i mitt huvud under dagen, men kommer inte fram till vad jag borde gjort annorlunda. Inte antytt att jag var intresserad av sex i chatten? Då hade jag ljugit —> fail. Inte försökt dölja att jag var intresserad av sex IRL? Det hade varit sextrakasserier —> fail.

Kul att det blir lite analyserande i tråden iallafall, för jag är rätt förvirrad.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade

Senast redigerad av Diomedea exulans den 2020-09-27 klockan 13:17.
Diomedea exulans är inte uppkopplad  
Gammal 2020-09-27, 13:13   #219
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Måste vara sjukt obehagligt att umgås med någon som analyserar allting man gör och tolkar minsta lilla tecken, vilket jag tror att många killar i hans situation gör.
Hur märker man att någon gör det, då?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad  
Gammal 2020-09-27, 13:37   #220
delta_mats
Illrar pillrar
 
delta_matss avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Skogen
Inlägg: 5 089
Jag tror inte det var något du gjorde eller sa. Förmodligen såg hon direkt att ditt utseende inte stämde överens med den bild hon hade byggt upp i sitt huvud. Eller på det sätt du förde dig, kroppsligt. Det är två punkter som verkligen går blixtsnabbt att bedöma så fort man träffas.

Min tjej har berättat om några hon träffade innan vi blev ihop. First impression, inget man direkt kan påverka. Antingen faller det på plats eller inte.
En kille förde sig väldigt feminint, en annan hade ljugit om sin längd, och var mycket kortare irl.

Min first impression på nuvarande tjejen var att jag var lång, hade en mörk röst och snygg röv och waay out of her league.
__________________
NO FEAT IS BEYOND MY REACH, I WILL WRITE MY OWN DESTINY.

Cardio Freak With Science
En Svensk Klassiker 2019/2020
PB: Böj 185 kg. Bänk 137,5 kg. Mark 235 kg.
delta_mats är inte uppkopplad  
Gammal 2020-09-27, 13:44   #221
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av delta_mats Visa inlägg
Jag tror inte det var något du gjorde eller sa. Förmodligen såg hon direkt att ditt utseende inte stämde överens med den bild hon hade byggt upp i sitt huvud. Eller på det sätt du förde dig, kroppsligt. Det är två punkter som verkligen går blixtsnabbt att bedöma så fort man träffas.

Min tjej har berättat om några hon träffade innan vi blev ihop. First impression, inget man direkt kan påverka. Antingen faller det på plats eller inte.
En kille förde sig väldigt feminint, en annan hade ljugit om sin längd, och var mycket kortare irl.

Min first impression på nuvarande tjejen var att jag var lång, hade en mörk röst och snygg röv och waay out of her league.
Det är lite därför jag inte tror på att överanalysera och klura ut saker att göra annorlunda till nästa dejt, utan bara gå vidare. Och som jag sa, avbryta efter tio minuter nästa gång.

Jag har ett tydligt minne av förra gången detta hände. Det var en Tinderdejt jag gick på i Uppsala. Inget konstigt hände under chattandet, vi pratade ”normalt” och lite flörtigt och sexuellt. Redan samma sekund jag först såg henne såg hon ut som om hon hade sålt smöret och tappat pengarna. Samma känsla fortsatte under hela dejten (det var en promenad), och hur avslappnad och lättsam jag än försökte vara gick det ej att höja upp hennes mungipor över knähöjd. Vid ett tillfälle under promenaden träffade vi en hon kände, som hon utbytte några ord med; hon sken upp som en sol under de tjugo sekunder det mötet varade, för att åter sjunka ner i djup melankoli det ögonblick hennes vän promenerat vidare.

Efter två timmar sa hon till mig: ”Jag känner att jag inte vill ta det här längre”.

Ibland är det bara dödsdömt från början.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade

Senast redigerad av Diomedea exulans den 2020-09-27 klockan 13:47.
Diomedea exulans är inte uppkopplad  
Gammal 2020-09-27, 13:55   #222
skyffelmördarn
Registered User
 
skyffelmördarns avatar
 
Reg.datum: Dec 2019
Inlägg: 972
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Hur märker man att någon gör det, då?
Jag är ingen expert på ämnet och säger inte att hon var det heller men det finns ju folk som är bra på att se sånt där.
skyffelmördarn är inte uppkopplad  
Gammal 2020-09-27, 14:01   #223
Angel
Ge mig nått fint nu!
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 5 239
Citat:
Ursprungligen postat av delta_mats Visa inlägg

Min first impression på nuvarande tjejen var att jag var lång, hade en mörk röst och snygg röv och waay out of her league.
Min first impression på killen var att jag snorade mycket..
Angel är inte uppkopplad  
Gammal 2020-09-27, 14:08   #224
delta_mats
Illrar pillrar
 
delta_matss avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Skogen
Inlägg: 5 089
Citat:
Ursprungligen postat av Angel Visa inlägg
Min first impression på killen var att jag snorade mycket..
Inget annat?
__________________
NO FEAT IS BEYOND MY REACH, I WILL WRITE MY OWN DESTINY.

Cardio Freak With Science
En Svensk Klassiker 2019/2020
PB: Böj 185 kg. Bänk 137,5 kg. Mark 235 kg.
delta_mats är inte uppkopplad  
Gammal 2020-09-27, 14:09   #225
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Jag är ingen expert på ämnet och säger inte att hon var det heller men det finns ju folk som är bra på att se sånt där.
Jag tror inte hon märkte det, jag höll inte direkt upp en skylt.

Men nu verkade som sagt inte det vara problemet...
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad  


Stängt ämne


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:35.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)