Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2019-05-22, 10:09   #6466
Lennix
Greppmongo
 
Lennixs avatar
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 4 073
Jag tycker du kan behålla skägget som det är! Frisyren är alla dina förslag bra, kortare hår är dock jävligt gött.
__________________
Greppträning och Styrkelyft

Det var en man vid namn Lennix, Armbrytning var hans passion; Men i varje kamp, Fick han alltid damp,
För han var svag som en citron -MasterChiefGPT

Senast redigerad av Lennix den 2019-05-22 klockan 10:10.
Lennix är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-05-22, 10:36   #6467
stridis
stridis- avatartextmästare
 
stridiss avatar
 
Reg.datum: Jan 2003
Ort: lindome
Inlägg: 6 066
Ja du har ju god skäggväxt. Jag vill å andra sidan inte ha skägg men det jag skulle vilja ha är en ordentlig Clive Owen skäggstubb. Kanske Tom Selleck mustasch. Även detta förvägras mig.
__________________
Stridis invictus.

I won't just gaze into the abyss, I'll maintain uncomfortable eye contact with it.
stridis är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2019-05-22, 11:30   #6468
Anton Fräs
Stark
 
Anton Fräss avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 9 035
Citat:
Ursprungligen postat av stridis Visa inlägg
Se bara till att uppdatera när skägget är stylat.
Givet!

Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Bra hår. Det är inte alla förunnat att vara ca 30 och ha alla hårsäckar vid liv (snyft), så jag tycker definitivt du bör ha någon "riktig" frisyr och inte snagga dig eller nåt. Skulle säga att alla frisyrer du länkade hade funkat (de är ju trots allt ganska lika varandra).

Angående skägget verkar du ha samma problem som jag, att det är glest på sidorna. Jag tror på att ta ner skägglinjen rejält på kinderna så att det går från noll till fullt skägg i en skarp kant. Och som mini säger, fixa en skarp kant runt hela.
Du har nog helt rätt!

Citat:
Ursprungligen postat av Lennix Visa inlägg
Jag tycker du kan behålla skägget som det är! Frisyren är alla dina förslag bra, kortare hår är dock jävligt gött.
Ja det är ju skönt men snyggare med långt på mig.

Citat:
Ursprungligen postat av stridis Visa inlägg
Ja du har ju god skäggväxt. Jag vill å andra sidan inte ha skägg men det jag skulle vilja ha är en ordentlig Clive Owen skäggstubb. Kanske Tom Selleck mustasch. Även detta förvägras mig.
Mustasch är episkt om man har ansiktsform för det!

Datum: 190522

Promenad
10 minuter

Cykel
70 minuter, 28,4 km

Militärpress
20kgx12
30kgx8
40kgx4x8

Maskinrodd
35kg + 35kg x 12
45kg + 45kg x4x8

Smalbänk
20kgx12
40kgx3x15

Latsdrag
58kgx3x12

Pushdowns
3 set

Bicepscurl i kabel
3 set

Axelrehab (utåtrotationer, wall slides, stående rotationer)
Ett gäng set

Nutrition

2100 kcal, 200g protein, 1kg grönt o frukt

Kommentar
Bra tröck idag med, något tröttare en bit in än tidigare i veckan, beror nog på att jag sov rätt kasst inatt. Oro kring en vän som ska opereras idag. Blev lite längre cykling med, behövde ändå vänta på bussen. Bär av till tandläkaren snart.
Anton Fräs är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-05-22, 14:06   #6469
Anton Fräs
Stark
 
Anton Fräss avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 9 035
Tandläkarbesök
Gick väl ungefär som jag trodde. Svinmycket tandsten, ett par lagningar som behöver göras (har håligheter från bulimin i nedersta, bakre tandraden som jag fick i tonåren som förvärrats av all Cola Zero). Rejält inflammerat tandkött och en tobakslesion, båda från snuset. Jag hade även ett hål.

Bara att ta tag i det, var ungefär som jag förväntade mig, jag vet ju vad jag gjort. Ska till tandhygienisten imorgon. Köpa mellanrumsborstar och fluorskölj samt dra ner på läsken och snuset så mycket jag bara kan.

Blir runt 5000-6000kr som behöver spenderas på tänderna under sommaren. Är ärligt talat nån slags blandning av glad och ledsen, glad för att det inte var värre trots all missskötsel och ledsen över att jag låtit det ske.


Aja, en grej till att jobba med.
Anton Fräs är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-05-22, 15:06   #6470
Anton Fräs
Stark
 
Anton Fräss avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 9 035
Tog trekvart innan tungsinnet slog till. Är nattsvart igen, hoppas övergående.
Anton Fräs är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-05-23, 08:44   #6471
Anton Fräs
Stark
 
Anton Fräss avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 9 035
Sov 15 timmar inatt, är oerhört deprimerad igen.
Anton Fräs är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-05-23, 11:54   #6472
1x0
Wall of text
 
1x0s avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 5 056
https://www.instagram.com/mortys_way - denna mannen har en skäggstil som du ser ut att ha potential för!
__

Hur sover du och hur är dygnsrytmen? Det första som kraschar för mig när jag stressar eller mår dåligt. Otroligt viktigt att ha en okej dygnsrytm för mitt välmående. Ger rutiner.

Har för mig jag frågat detta innan: Mår du dåligt av hetsätningarna, eller att du hetsäter för du mår dåligt? Hetsätningarna är en biverkning (tröst?) av dåligt välmående av större/andra faktorer?

Äter du mestadels av ditt dags-kaloriintag tidigt på dagen? Sett att du postat ditt matintag här i loggen, för dagen, tidigt. Jag får panikkänsla om jag äter för mycket på dagen, vill kunna äta mycket på kvällen.

Du ska göra en utredning för du/andra misstänker en funktionsnedsättning/diagnos? Bipolär? Läste något om det för ett tag sedan.
1x0 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-05-23, 12:08   #6473
Anton Fräs
Stark
 
Anton Fräss avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 9 035
Citat:
Ursprungligen postat av 1x0 Visa inlägg
https://www.instagram.com/mortys_way - denna mannen har en skäggstil som du ser ut att ha potential för!
__

Hur sover du och hur är dygnsrytmen? Det första som kraschar för mig när jag stressar eller mår dåligt. Otroligt viktigt att ha en okej dygnsrytm för mitt välmående. Ger rutiner.

Har för mig jag frågat detta innan: Mår du dåligt av hetsätningarna, eller att du hetsäter för du mår dåligt? Hetsätningarna är en biverkning (tröst?) av dåligt välmående av större/andra faktorer?

Äter du mestadels av ditt dags-kaloriintag tidigt på dagen? Sett att du postat ditt matintag här i loggen, för dagen, tidigt. Jag får panikkänsla om jag äter för mycket på dagen, vill kunna äta mycket på kvällen.

Du ska göra en utredning för du/andra misstänker en funktionsnedsättning/diagnos? Bipolär? Läste något om det för ett tag sedan.
Har bra sömnrutin vanligtvis, hetsätningarna är ett sätt att hantera ångest på. Det är alltså planerad mat, jag äter större delen av intaget sent på dagen för att undvika hetsätningar. Jag har gjort utredning, jag har en personlighetsstörning med drag av tre olika störningar.
Anton Fräs är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-05-23, 14:59   #6474
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av Anton Fräs Visa inlägg
Jag har gjort utredning, jag har en personlighetsstörning med drag av tre olika störningar.
Får man fråga vilken och vilka?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-05-23, 15:58   #6475
Anton Fräs
Stark
 
Anton Fräss avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 9 035
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Får man fråga vilken och vilka?
Vill inte gå in på det ärligt talat.


Var hos tandhygienisten nyss, dubbel bedövning och 60 min så nu är iaf underkäken tandstensfri. Övre nästa vecka. Även köpt massa grejer till tänderna.
Anton Fräs är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-05-24, 09:00   #6476
Anton Fräs
Stark
 
Anton Fräss avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 9 035
Är verkligen sjukt nere igen, så mycket att hantera på en gång. Ska försöka träna imorgon igen, ska eve få besked om jobb idag också. 2 dygn utan snus och läsk nu iaf.
Anton Fräs är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-05-24, 11:30   #6477
Anton Fräs
Stark
 
Anton Fräss avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 9 035
Jag fick inte jobbet pga. bristande erfarenhet. Hon betonade att min intervju hade varit jättebra och att dom ville spara mina uppgifter för kommande tjänster som ofta inte utannonseras, oftast handlar det om kortare tidsperioder och omfattning men det är så de flesta får in en fot där ändå.

Så alltid något, ger mig lite mer tid att styra upp annat också. Har nu kontaktat vården och f-kassan gällande rehabilitering och hur vi ska göra.
Anton Fräs är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-05-24, 15:51   #6478
stridis
stridis- avatartextmästare
 
stridiss avatar
 
Reg.datum: Jan 2003
Ort: lindome
Inlägg: 6 066
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Får man fråga vilken och vilka?
Vilken personlighetsstörning har du lille vän?! Här drar vi till med de härliga frågorna!

Min bror undrade ifall en kosovoalban hade attitydproblem, det blev spännande.
__________________
Stridis invictus.

I won't just gaze into the abyss, I'll maintain uncomfortable eye contact with it.
stridis är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2019-05-24, 15:58   #6479
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av stridis Visa inlägg
Vilken personlighetsstörning har du lille vän?! Här drar vi till med de härliga frågorna!

Min bror undrade ifall en kosovoalban hade attitydproblem, det blev spännande.
Kom igen, Anton är kanske den mest öppna personen på hela forumet och han har i åratal berättat i detalj om sina psykiska problem, det är inte som att det är ett solklart övertramp att fråga om den strikt medicinska benämningen på hans personlighetsstörning, direkt efter att han har berättat öppet att han har en.

Som liknelse, om nån på forumet skrivit i åratal om ledsmärtor och han skriver i sin journal "nu har jag fått en diagnos angående varför jag har ont", är det då ett övertramp att fråga vad det är för diagnos?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade

Senast redigerad av Diomedea exulans den 2019-05-24 klockan 15:59.
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-05-24, 16:02   #6480
wesaft
Registered User
 
wesafts avatar
 
Reg.datum: May 2008
Ort: Mölndal
Inlägg: 3 358
Kul med bra återkoppling på intervjun, även om du hade önskat annat besked.

Sen tack för påminnelsen om tandläkaren, inte varit där på 3 år, behövs nu.
Fortsätt kämpa på bra
__________________
Journal | Blogg
wesaft är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:07.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)