Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2019-07-15, 19:55   #991
Slartibartfast
Finlands svar på Schenkenberg
 
Slartibartfasts avatar
 
Reg.datum: Apr 2002
Ort: Finland
Inlägg: 15 928
Vad tycker ni annars om Fjällrävens grejor? ÄR det bara dyra hipstergrejor?

Jag har en Sarek Winter jacket, för att jag tyckte den såg cool ut, och jag fick den billigt, men den är jävla tung, inte speciellt varm och den står inte emot regn. Den är säkert väldigt hållbar iofs i G1000.

Har testat lite Keb-grejor också, och dom är snygga, men har dom nån egentlig funktion? Är det nån som påriktigt går på långtur i fjällrävengrejor, förutom på instagram?
__________________
Allt kött behöver disciplin!

Citat:
Ursprungligen postat av 130kg finsk sisu Visa inlägg
Slarti måste ha en av de bättre axelpartier av odopade personer i världen. punkt.
Slartibartfast är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-07-15, 20:10   #992
agazza
Registered User
 
agazzas avatar
 
Reg.datum: Jan 2007
Ort: Reser runt
Inlägg: 3 898
Citat:
Ursprungligen postat av Slartibartfast Visa inlägg
Vad tycker ni annars om Fjällrävens grejor? ÄR det bara dyra hipstergrejor?

Jag har en Sarek Winter jacket, för att jag tyckte den såg cool ut, och jag fick den billigt, men den är jävla tung, inte speciellt varm och den står inte emot regn. Den är säkert väldigt hållbar iofs i G1000.

Har testat lite Keb-grejor också, och dom är snygga, men har dom nån egentlig funktion? Är det nån som påriktigt går på långtur i fjällrävengrejor, förutom på instagram?
Dyrt hipsterskit. Då kommer jag härifrån.

Det är okej och slitstarka material men riktigt riktigt dyrt. Enda fördelen är att det finns jättebra kopior.


Skickat från min VOG-L29 via Tapatalk
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av mini Visa inlägg
Jag ber om ursäkt å hela kvinnosläktets vägnar. Vi skäms. Vi är dåliga flickor.
20:35 2009-11-08
öh, jag har börjat träna igen.
agazza är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-07-15, 21:35   #993
delta_mats
Illrar pillrar
 
delta_matss avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Skogen
Inlägg: 5 089
Citat:
Ursprungligen postat av Slartibartfast Visa inlägg
Vad tycker ni annars om Fjällrävens grejor? ÄR det bara dyra hipstergrejor?

Jag har en Sarek Winter jacket, för att jag tyckte den såg cool ut, och jag fick den billigt, men den är jävla tung, inte speciellt varm och den står inte emot regn. Den är säkert väldigt hållbar iofs i G1000.

Har testat lite Keb-grejor också, och dom är snygga, men har dom nån egentlig funktion? Är det nån som påriktigt går på långtur i fjällrävengrejor, förutom på instagram?

Beror på vilka kläder vi pratar om. Köpte en riktigt snygg och skön dunjacka i vintras. Känns helt otroligt välsydd och känns väldigt hållbar.
Äger fortfarande ett par byxor, Vidda pro. Vet inte hur gamla de är (många år) men är supersköna vardagsbyxor, ha i skogen eller på fisketuren.
Har vandrat i dem men får väl säga att de inte är optimala till det ändamålet. Vill ha ett par stretchigare byxor som är mer vattenavstötande.
__________________
NO FEAT IS BEYOND MY REACH, I WILL WRITE MY OWN DESTINY.

Cardio Freak With Science
En Svensk Klassiker 2019/2020
PB: Böj 185 kg. Bänk 137,5 kg. Mark 235 kg.
delta_mats är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-21, 08:03   #994
Pudzianovski
Trankil.
 
Pudzianovskis avatar
 
Reg.datum: Feb 2002
Inlägg: 5 680
Citat:
Ursprungligen postat av Slartibartfast Visa inlägg
Vad tycker ni annars om Fjällrävens grejor? ÄR det bara dyra hipstergrejor?

Jag har en Sarek Winter jacket, för att jag tyckte den såg cool ut, och jag fick den billigt, men den är jävla tung, inte speciellt varm och den står inte emot regn. Den är säkert väldigt hållbar iofs i G1000.

Har testat lite Keb-grejor också, och dom är snygga, men har dom nån egentlig funktion? Är det nån som påriktigt går på långtur i fjällrävengrejor, förutom på instagram?
Jag hade en Fjällräven-jacka för länge sedan och jag fastnade aldrig för den riktigt. Den var lite för tung bland annat!

Jag har dock fler byxor som jag tycker är grymt sköna och smidiga. Har dessa på mig rätt mycket på "fritiden".

Finns ju rätt många andra märken som faktiskt gör bra/bättre grejer till halva priset om man säger så.
Pudzianovski är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-11-29, 05:50   #995
Kamp
Registered User
 
Kamps avatar
 
Reg.datum: Feb 2010
Inlägg: 220
Funderar på att köpa ett tält på rean, verkar dock vara en djungel. Någon som har tips på något vettigt? 3-manna känns rätt optimalt för mig och sambon.

Kom över detta och tyckte det verkade vettigt: https://www.outnorth.se/jack-wolfski...-iii#SteelBlue

Dock finns det ju massor att välja mellan, både billigare och dyrare. Åsikter mottages tacksamt
Kamp är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-11-29, 07:40   #996
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Vad ska du ha tältet till?
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-11-29, 07:42   #997
Kamp
Registered User
 
Kamps avatar
 
Reg.datum: Feb 2010
Inlägg: 220
Citat:
Ursprungligen postat av blåvitt Visa inlägg
Vad ska du ha tältet till?
Kortare övernattningar med sambon, så inget superdyrt men uppskattar samtidigt kvalitet och att det är smidigt att bära med sig.
Kamp är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-11-29, 09:02   #998
Snubben
är en liten legend.
 
Snubbens avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Ort: Stockholm
Inlägg: 3 125
Citat:
Ursprungligen postat av Kamp Visa inlägg
Kortare övernattningar med sambon, så inget superdyrt men uppskattar samtidigt kvalitet och att det är smidigt att bära med sig.
Och du tänker att göra det under .. sommaren? Vintern? Hösten? På toppen av ett berg?
__________________
Mvh Snubben - Lyfta vikter + Löpning = #curl4lajf

Citat:
Ursprungligen postat av TomasB Visa inlägg
Yes! Ser ut som rena rama fett-boven. Tror det där är orsaken till södra USA's fettma-epedemi också. Jävla tallriksmodell!
Snubben är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-11-29, 19:54   #999
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Citat:
Ursprungligen postat av Snubben Visa inlägg
Och du tänker att göra det under .. sommaren? Vintern? Hösten? På toppen av ett berg?
+1. På vilket sätt rör ni er som kräver tält, i vilket geografiskt område, vilken tid på året, och i vilket väder kan ni tänka er vara ute. Dessa aspekter är helt avgörande i val av tält.
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-11-30, 16:58   #1000
Kamp
Registered User
 
Kamps avatar
 
Reg.datum: Feb 2010
Inlägg: 220
Citat:
Ursprungligen postat av blåvitt Visa inlägg
+1. På vilket sätt rör ni er som kräver tält, i vilket geografiskt område, vilken tid på året, och i vilket väder kan ni tänka er vara ute. Dessa aspekter är helt avgörande i val av tält.
Aldrig under nollgradigt. Vår sommar och höst, Stockholms skärgård, höga kusten, eventuellt bila Norge. Så inget expeditionstält men uppskattar ändå kvalitet.
Kamp är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-11-30, 17:13   #1001
Gregow
Registered User
 
Gregows avatar
 
Reg.datum: May 2019
Ort: Bondeska palatset
Inlägg: 4
Citat:
Ursprungligen postat av Kamp Visa inlägg
Aldrig under nollgradigt. Vår sommar och höst, Stockholms skärgård, höga kusten, eventuellt bila Norge. Så inget expeditionstält men uppskattar ändå kvalitet.
I Norge vill du nog ha något som funkar och är lätt att sätta upp i snöhagelregn och vindstilla storm när det är varmkallt solskensmulet mitt i sommarvinterhöstvåren.
Gregow är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-11-30, 17:29   #1002
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Citat:
Ursprungligen postat av Kamp Visa inlägg
Aldrig under nollgradigt. Vår sommar och höst, Stockholms skärgård, höga kusten, eventuellt bila Norge. Så inget expeditionstält men uppskattar ändå kvalitet.
För ffa skärsgårdsvistelser vill du kanske ha något som går att ställa upp även på ställen där det inte går att slå i markpinnar. Då vill du väldigt gärna ha ett kupoltält som är självstagande. Jag är en stor förespråkare för att alltid köpa det bästa man har råd med, och det bästa du kan få utifrån vad du skriver är Hillebergs Niak 2. Ödmjuka 8600kr för handsydd jämtländsk kvalitet. Tar du hand om det tältet kommer dina barnbarn ha fina turer i det. Oerhört lätt och stryktåligt. För en billigare peng kan du få Reinsfjell Trekk från Helsport. Det väger mycket mer och dina barnbarn kommer aldrig få se det, men du får ändå ett pålitligt, gediget tält som du och din sambo kan sova tryggt i. Vill du gå ner billigare än så finns det tält från Salewa och Jack Wolfskin som det absolut inte är något fel på, men de är inte produkttestade i kraftiga vindar och kan ses mer som en förbrukningsvara. Kanaler kommer slitas ur, kedjor kommer fastna lite, bågarna kommer behöva bytas ut oftare osv.
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-05, 09:06   #1003
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 821
Citat:
Ursprungligen postat av forslund Visa inlägg
Det är en jättefin sträcka. Speciellt från Svalboviken till Bälgviken är riktigt fint.
Bälgviken -> Hållsta är rejält kuperat (och antagligen blött denna period på året).
Tjo. Detta blev aldrig av i fjol men nu är det spikat att jag löper Hälleforsnäs till Eskilstuna lördag 15/2. Har införskaffat mig ett kartatlas för säkerhets skull men minns jag rätt så är det väldigt bra markerat, kan du stryka under detta?
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-11, 14:35   #1004
Frantic
Registered User
 
Frantics avatar
 
Reg.datum: Mar 2004
Ort: Göteborg
Inlägg: 4 155
Tips på vettiga skor att knalla omkring i skogen med? Går mest på stigar som kan bli rejält leriga på sina ställen så något vattentätt är ett måste. Tänker att medelhöga är en bra kompromiss. Skinn eller syntet?
Frantic är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-11, 14:40   #1005
Rikard Jansson
Coach
 
Rikard Janssons avatar
 
Reg.datum: Oct 2010
Ort: Svanskog
Inlägg: 12 729
Citat:
Ursprungligen postat av Frantic Visa inlägg
Tips på vettiga skor att knalla omkring i skogen med? Går mest på stigar som kan bli rejält leriga på sina ställen så något vattentätt är ett måste. Tänker att medelhöga är en bra kompromiss. Skinn eller syntet?
Gummistövlar är ju överlägset
__________________
Winners win
Rikard Jansson är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:16.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)