Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Kosttillskott

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2002-03-24, 12:55   #1
krakowww
Hardcore User
 
krakowwws avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Tvååker
Inlägg: 2 084
Post Vad funkar?

Hej på er alla!

Jag är en nybörjare när det gäller olika tillskott så jag har några frågor?

1. När ska man ta protein drinken? och vad ska man äta till?

2. Kreatin fungerar det och när ska man ta det? Jag har hört några säga att det inte fungerar.

3. HMB fungerar det? På *******.se skriver det att det inte fungerar, men jag har hör folk säga att det funkar.

4. CLA fungerar det? Jag har tänkt köpa lite för att tappa lite runt magen, men är det värt pengarna?

Jag är tacksam för alla svar, så snälla svara.
Ha det bra och träna på!
__________________
Träningsjournal
krakowww är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2002-03-24, 13:03   #2
dared
Know what im sayin´?
 
dareds avatar
 
Reg.datum: Oct 2001
Inlägg: 1 449
Post

1. Vassle protein kan tagas under hela dygnet, bäst dock Morgon och efter träning.
Kasein bäst på kväll, enligt vissa bättre än vassle till mellanmål.

2. Kreatin funkar om man är responder, dvs funkar inte garanterat på alla och alla får inte heller samma effekt. Finns olika saker du kan äta för att ta upp kreatinet bättre.

3.HMB har jag ej testat, men jag tror det är bättre att lägga ut sina pengar på annat.

4. CLA har jag hört funkar bra till deffen och de flesta är rätt positiva till det tror jag, därimot om det är värt pengarna tvivlar jag väll lite själv på men som sagt tror det funkar.
dared är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2002-03-25, 15:54   #3
krakowww
Hardcore User
 
krakowwws avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Tvååker
Inlägg: 2 084
Thumbs up

Tack för svaret, men jag är tacksam om jag får fler!

Ha det bra/Magnus
__________________
Träningsjournal
krakowww är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2002-03-25, 16:40   #4
Frazze
Registered User
 
Frazzes avatar
 
Reg.datum: Jan 2002
Ort: Sockholm
Inlägg: 1 599
Post

Med enbart ett tillägg av CLA går du inte ner märkbart i vikt, utan det krävs lite diet och motion dessutom.
Frazze är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2002-03-25, 18:02   #5
steefann
Guest
 
Inlägg: n/a
Post

Proteindrinkar är ett bra alternativ till mellanmål, efter träning kan man komplettera med en banan (snabba kolh) och övra tider med långsamma ( äpple, riskakor m.m.)

Av de andra du nämde så tycker jag att kreatin fungerar bäst, HMB kände jag inte alls av och CLA är lite väl dyrt för den lilla effekt jag upplevde att det gav
  Svara med citat
Gammal 2002-03-25, 19:00   #6
ekim
Mycket Flitig Medlem
 
ekims avatar
 
Reg.datum: Jan 2002
Inlägg: 127
Post

riskakor har ganska högt gi men äpplen är gott och bra
ekim är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2002-03-25, 22:29   #7
Petrus
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2001
Ort: sverige
Inlägg: 1 232
Post

Citat:
Ursprungligen skickat av krakowww:
<STRONG>Hej på er alla!

Jag är en nybörjare när det gäller olika tillskott så jag har några frågor?

1. När ska man ta protein drinken? och vad ska man äta till?

&gt;När: Det viktigaste är att du får i dig protein av bra kavilté efter träningen. Dock är det bra om du kan ha ett jämnt intag under större delen av dagen. Du behöver itne äta något till. Vill du ta det som ett mellanmål kan en frukt eller liknande fungera bra.

2. Kreatin fungerar det och när ska man ta det? Jag har hört några säga att det inte fungerar.

&gt;Kreatin fungerar väl på typ 99% av alla. Personligen tycker ajg det är lite hokus pokus då styrkan och vikten ökar under de perioder du tar kreatin, men när du slutar med det så tappar man större delen av viktuppgången igen och även styrkan man hade avtar. Oftast!

3. HMB fungerar det? På *******.se skriver det att det inte fungerar, men jag har hör folk säga att det funkar.

&gt;Personligen tror jag inte att HMB är något tillskott att lägga pengar på i första hand. Kan dock vara värt ett försök om man tränar extremt mycket/hårt under vissa perioder. Sägs vara bra mot muskelnedbrytning iaf.

4. CLA fungerar det? Jag har tänkt köpa lite för att tappa lite runt magen, men är det värt pengarna?

&gt;Fungerar bra i samband med diet säger "dom". Är det inte dieten som sätter sina spår då? Ett av sveriges mest överskattade tillskott i dagsläget anser jag. Kommer iaf att köra med det själv under deffen nu i april/maj, men främst för dess muskelbyggande egenskaper.

Jag är tacksam för alla svar, så snälla svara.
Ha det bra och träna på!</STRONG>
Vänligen,

Petrus
Petrus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2002-03-25, 23:05   #8
krakowww
Hardcore User
 
krakowwws avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Tvååker
Inlägg: 2 084
Post

Återigen tack för alla svar och jag hoppas på fler, Det var bara det jag ville säga.

Ha det bra/ Magnus
__________________
Träningsjournal
krakowww är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2002-03-25, 23:31   #9
muskelbyggarn
Klen, men Ren
 
Reg.datum: Jul 2001
Ort: Fellingsbro
Inlägg: 1 505
Post

&gt;Tinner har redan svarat bra, men jag svara också


1. När ska man ta protein drinken? och vad ska man äta till?


Om du köper ett vassleprotein så tycker jag du skall ta den direkt efter träning tillsammans med snabba kolhydrater ex. dextros eller ev. maltodextrin.

2. Kreatin fungerar det och när ska man ta det? Jag har hört några säga att det inte fungerar.

Kreatin fungerar för de flesta, men en del är sk. non-responders. Enda sättet att veta är att prova, idag är det inte lika dyrt som det var för 6-7 år sedan när det kostade 2-3kr per gram...

3. HMB fungerar det? På *******.se skriver det att det inte fungerar, men jag har hör folk säga att det funkar.


Personligen anser jag att det inte är ett tillskott att satsa på. Kreatin eller Glutamin är ett bättre val som ger bättre resultat än HMB.

4. CLA fungerar det? Jag har tänkt köpa lite för att tappa lite runt magen, men är det värt pengarna?


CLA, har visat sig i studier minska fettvikten och kunna öka muskelmassa, MEN det är inget mirakelmedel. Grovjobbet måste du göra själv, dvs. en strikt diet, bra motion m.m
Tillskott som CLA kan sedan hjälpa till med lite extra förbränning.
Om det är värt pengarna? Beror på hur du värderar att gå ned något-några kilo i fett. Dock bör du få i dig minst 3-4g CLA per dag. Har för mig att det är den mängd de haft i några studier.


Vänl,,,
Tobbe
__________________
Optimum Nutrition - Protein done right.


"People can go out and hear R.E.M. if they want deep lyrics, but at the end of the night
they want to go home and get fucked! That's where AC/DC comes into it."
- Malcolm Young
muskelbyggarn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2002-03-29, 15:27   #10
krakowww
Hardcore User
 
krakowwws avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Tvååker
Inlägg: 2 084
Post

Hej igen!
Jag har en liten fråga till, omega3 vad är det bra för och funkar det?

Och när jag menar "tappa runt magen" så tänker jag springa lite också

Glad påsk/ Magnus :p
__________________
Träningsjournal
krakowww är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2002-04-04, 19:12   #11
krakowww
Hardcore User
 
krakowwws avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Tvååker
Inlägg: 2 084
Post

Här kommer en följd fråga.
Vad har ni köpt som inte fungerar eller vad tänker ni aldrig köpa för att ni tror att det inte funkar? :mad:
__________________
Träningsjournal
krakowww är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:23.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)