Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Kost & Näring

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2002-05-30, 11:32   #1
betterbodies
Guest
 
Inlägg: n/a
Post H J Ä L P ! ! !

Men Tja!

Har gått på diet i 14 veckor nu å e ganska nöjd =) tänkte dock köra juni ut... Har haft ätardag varje söndag men tänkte ta d varannan nu sista månaden. Kände dock imorrse på morgon promenaden att jag skulle kunna döda för en hamburgare :mad:

har inte känt så här innan måste bero på att det gått så pass lång tid. Har ngn tips på hur jag kan få bort detta sug samnt å sluta tänka på god mat hela tiden ? ?

Jag blir hjärntvättad asså...


Mvh Sommar Kille 2k2
  Svara med citat
Gammal 2002-05-30, 15:59   #2
leiap
Registered User
 
leiaps avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Stockholm
Inlägg: 115
Post

Jag hade mina ätardagar varannan - var tredje vecka och upplevde samma sak som du.
Allt gick jättebra och så helt plötsligt var det som om jag inte kan hålla mig från att fuska. Trodde det berodde på sk "dålig disciplin".
Nu har jag läst några artiklar som får mig att undra det verkligen är så.

Låga nivåer av hormonet LEPTIN ghrelin kan få dig att bli hunrig och sugen bortom all sans. Vad orsakar låga leptinnivåer? Du gissade det... ett begränsat intag av kalorier. Hur kan man höja dem igen? Ätardag!
Min nya tanke är att jag ska köra på tills jag känner mig extra extra hungrig och sugen. Då tar jag en ätardag.

När man tänker på det är det inte så konstigt egentligen. Kroppen är smart och om den inte hade ett försvar mot att vi äter för lite vore jag mer förvånad.

Leptin - The next big thing Part 1
Leptin - Part 2
Leptin - Part 3A
Några FAQ om leptin

Att läsa detta har hjälpt mig i min diet. Jag ser det inte som någon ursäkt att fuska ("mina leptinnivåer är låga - klart att jag kan käka lite godis det är ju inget att göra åt suget då") utan som en förklaring till den extrema hunger och det sug som ALLTID uppstod EXAKT 12 dagar efter min senaste ätardag. Jag trodde att jag inbillade mig men det är kanske inte så.

[ 30 Maj 2002: Inlägget har ändrats av: Galadriel ]
leiap är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2002-05-30, 21:06   #3
betterbodies
Guest
 
Inlägg: n/a
Post

Tack så mycket för ett bra svar =) men grejjen e den att d gått 4 dagar he-he

Får testa mig fram, har tänkt å testa denna helgen med att bara köra valfri frukost [inget överdriv nu] sen diet resten va degen å se vad som händer i mitten på nästa vecka. Känns som om jag står still å inte går ner mer i fett..utan bara lägger på mig vätska på ätardagen å sen hinner precis bli av med vätskan innan det e dags för en ny ätardag.

Fick du bra resultat av o köra varannan vecka med ätardag ?
  Svara med citat
Gammal 2002-05-31, 06:18   #4
leiap
Registered User
 
leiaps avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Stockholm
Inlägg: 115
Post

4 dagar... ja det är ju individuellt hur lång tid det tar innan leptinnivåerna sjunker, *LOL*.

Resultaten av att ha ätardagar varannan vecka är jättebra. Först undrade jag om jag skulle klara mig två veckor utan att få smälla i mig pizza. Det gjorde jag ju såklart och nu har jag vant mig vid att inte ha dem varje helg, utan jag lyssnar på kroppen. Det är värt det. Jag skulle tro att det kapar några veckor av deffen.

Ätardagar är nog väldigt individuellt. Huvudsaken är att KÖRA JÄRNET tills man inte pallar äta strikt en enda sekund till och då tillåta sig att äta vad man vill. Hitta sin egen "dietrytm".

[ 31 Maj 2002: Inlägget har ändrats av: Galadriel ]
leiap är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2002-05-31, 08:53   #5
betterbodies
Guest
 
Inlägg: n/a
Post

Jo d e iof sant Men det känns som om jag går in i en vägg varenda morgon he-he

Men du tror du bränner mer på å ta typ varannan helg istället för varje ?
  Svara med citat
Gammal 2002-05-31, 10:00   #6
leiap
Registered User
 
leiaps avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Stockholm
Inlägg: 115
Post

Ja det tror jag.
leiap är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2002-06-02, 07:32   #7
betterbodies
Guest
 
Inlägg: n/a
Post

Naijs ska averka 2 veckor nu då =) skulle egentligen tryckt jordnöttssmör nu för fulla muggar med ostfrallor men men bara å knipa igen =) ska ut å gå 90 min nu lite sent men fan klockan ringde inte + att d e söndag

Blir baröverkropp i detta underbara väder nere vid beachen sen e det den "UNERBARA" gröten som väntar där hemma =:P
  Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:41.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)