Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2010-01-22, 08:58   #1
Zippo
Registered User
 
Zippos avatar
 
Reg.datum: Apr 2006
Ort: Sthlm
Inlägg: 188
Deff utan cardio!

Det är så att på sista tiden har jag stöt på mer och mer personer som bestämmer sig för deff utan cardio, jag har inte testat på det själv men jag funderar på att göra det runt januari 2011 vilket är ett tag kvar men, det jag undrar är, ni som har deffat utan cario hur känns det? Slö,jobbigt,tråkigt?

Anledningen till att jag funderar på deff utan cario är för att jag gillar inte cardio och jag är extremt rädd om muskelförlusten, gym är något jag gillar extremt mycket och jag KAN springa/promenad om jag vill men det är bara tråkigt gör det utan vilja.

SÅ hur har det varit och hur blev resultaten jämnfört med er cardio deff?
__________________
Bara att brassa på
Zippo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-01-22, 09:04   #2
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 268
Sak samma som en likadan kaloribalans skapat utan konditionsträning. Ingen "cardio" = äta mindre, men lika stor fettförbränning och viktnedgång.
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-01-22, 09:25   #3
AlmostRipped
Registered User
 
AlmostRippeds avatar
 
Reg.datum: Jan 2010
Ort: Hufvudstaan
Inlägg: 258
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Sak samma som en likadan kaloribalans skapat utan konditionsträning. Ingen "cardio" = äta mindre, men lika stor fettförbränning och viktnedgång.
+1

Jag deffar utan "cardio" nu, funkar riktigt bra... Gäller ju ändå mycket om kosten och jag klarar mig bra på att äta mindre istället. Gillar du inte det så kör utan istället, blir samma resultat sålänge du sköter kosten bra.

Det är varken slöare eller tråkigare... Enda jag kan sakna med att köra konditionsträningen är att jag blev tröttare på kvällen och somnade enklare.
__________________
Citat:
The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.
AlmostRipped är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-01-22, 10:01   #4
martikainen
Lever på gamla meriter
 
martikainens avatar
 
Reg.datum: May 2008
Ort: Örebro
Inlägg: 3 152
För min del så kör jag gärna kondition en timma efter gympassen när jag deffar av den anledningen att hungern förkjuts och jag får middag vid 19.30 tiden istället för 18 tiden som jag hade fått om jag gått hem direkt efter. Detta gör att jag slipper äta något mer vid 22 tiden för att inte somna hungrig = Mindre kcal.

Sen så tycker jag om att svettas bort en middag extra istället för att äta mindre.
__________________
Pensionerad
martikainen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-01-22, 10:02   #5
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 268
Det gör också att du riskerar större muskelförlust, plus att du stänger av styrketräningens muskeluppbyggande effekter.
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-01-22, 10:53   #6
Christyle
Registered User
 
Christyles avatar
 
Reg.datum: Mar 2009
Ort: Göteborg
Inlägg: 458
Citat:
Ursprungligen postat av Zippo Visa inlägg
Det är så att på sista tiden har jag stöt på mer och mer personer som bestämmer sig för deff utan cardio, jag har inte testat på det själv men jag funderar på att göra det runt januari 2011 vilket är ett tag kvar men, det jag undrar är, ni som har deffat utan cario hur känns det? Slö,jobbigt,tråkigt?

Anledningen till att jag funderar på deff utan cario är för att jag gillar inte cardio och jag är extremt rädd om muskelförlusten, gym är något jag gillar extremt mycket och jag KAN springa/promenad om jag vill men det är bara tråkigt gör det utan vilja.

SÅ hur har det varit och hur blev resultaten jämnfört med er cardio deff?
det är mycket enklare att deffa utan cardio eftersom du kan justera förbränningen genom maten men jag föredrar cardio eftersom det känns mer mentalt bättre
__________________
MUAY THAI/MMA FIGHTER
GLADIUS MMA/FMT/GÖTEBORG FIGHTER CENTRE

What doesn,t kills you only makes you stronger
Christyle är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-01-22, 11:07   #7
Zippo
Registered User
 
Zippos avatar
 
Reg.datum: Apr 2006
Ort: Sthlm
Inlägg: 188
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Sak samma som en likadan kaloribalans skapat utan konditionsträning. Ingen "cardio" = äta mindre, men lika stor fettförbränning och viktnedgång.
Jo, jo det hade jag räknat ut att det skulle bli men hur blir resultaten, det jag menar är då muskel förlusten i jämnförelse till de som gör cardio. Någon studie?
__________________
Bara att brassa på
Zippo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-01-22, 11:10   #8
Zippo
Registered User
 
Zippos avatar
 
Reg.datum: Apr 2006
Ort: Sthlm
Inlägg: 188
Citat:
Ursprungligen postat av AlmostRipped Visa inlägg
+1

Jag deffar utan "cardio" nu, funkar riktigt bra... Gäller ju ändå mycket om kosten och jag klarar mig bra på att äta mindre istället. Gillar du inte det så kör utan istället, blir samma resultat sålänge du sköter kosten bra.

Det är varken slöare eller tråkigare... Enda jag kan sakna med att köra konditionsträningen är att jag blev tröttare på kvällen och somnade enklare.
Sömn stadiet du har skulle passa galant för mig, för jag är i en sådan skit period där jag inte kan sova ordentligt senaste månaderna .

Har du deffat med cardio förr? Isåfall hur ser styrke balansen ut? Är du lika stark nu när du inte har cardio inblandad i din deff schema, gentemot när du har cardio.
__________________
Bara att brassa på
Zippo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-01-22, 11:11   #9
Zippo
Registered User
 
Zippos avatar
 
Reg.datum: Apr 2006
Ort: Sthlm
Inlägg: 188
Citat:
Ursprungligen postat av Christyle Visa inlägg
det är mycket enklare att deffa utan cardio eftersom du kan justera förbränningen genom maten men jag föredrar cardio eftersom det känns mer mentalt bättre
Vad menar du? Att det är enklare att hålla koll på kalori intag?
__________________
Bara att brassa på
Zippo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-01-22, 11:14   #10
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 268
Citat:
Ursprungligen postat av Zippo Visa inlägg
Jo, jo det hade jag räknat ut att det skulle bli men hur blir resultaten, det jag menar är då muskel förlusten i jämnförelse till de som gör cardio. Någon studie?
"Cardio" hämmar styrketräningens muskeluppbyggande effekter, så att inkludera konditionsträning innebär mindre muskeluppbyggnad och därmed större risk för muskelförlust.
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-01-22, 11:27   #11
chrilledude
Registered User
 
chrilledudes avatar
 
Reg.datum: Sep 2009
Ort: Gotham City!
Inlägg: 2 194
Deffar utan cardio. På min förra deff tog jag promenader på morgonen i 45min. Nu deffar jag utan det, och med periodisk fasta som funkar perfekt!
__________________
chrilledude är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-01-22, 11:30   #12
AlmostRipped
Registered User
 
AlmostRippeds avatar
 
Reg.datum: Jan 2010
Ort: Hufvudstaan
Inlägg: 258
Citat:
Ursprungligen postat av Zippo Visa inlägg
Sömn stadiet du har skulle passa galant för mig, för jag är i en sådan skit period där jag inte kan sova ordentligt senaste månaderna .

Har du deffat med cardio förr? Isåfall hur ser styrke balansen ut? Är du lika stark nu när du inte har cardio inblandad i din deff schema, gentemot när du har cardio.
När jag deffade med cardio gick jag ner mycket snabbare, men det beror väl inte enbart på det utan nu har jag mer kunskap om kost + träning så får en bättre balans i det nu...

Nu har jag inte tappat i styrka, förut tappade jag lite men som sagt... Mindre kunskap då och då var det en större viktnedgång än denna gång så har svårt att riktigt jämföra! Det är upp till dig själv om du vill köra cardio eller inte, men om du kör cardio så måste du veta vad du ska äta och inte köra det för snabbt inpå ett styrkepass. Beror på vad som är viktigast för dig, bra kondition är ju inte speciellt dåligt att ha men samtidigt vill man inte förlora muskler...
__________________
Citat:
The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.
AlmostRipped är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-01-22, 11:35   #13
JoeyP
Banned User
 
Reg.datum: Apr 2008
Inlägg: 3 951
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
"Cardio" hämmar styrketräningens muskeluppbyggande effekter, så att inkludera konditionsträning innebär mindre muskeluppbyggnad och därmed större risk för muskelförlust.
Nu skrev du längre upp "stänger av".

Låter som om hela passet är helt waste. Precis som man klippt av tråden.

Men du menar väl att den muskelbyggande effekten minskar för kroppen anpassar sig mer efter kondition?

Vilken sorts konditionsträning pratar vi om här?

Powerwalk?
Långdistans?
Har själv kört 10mins löpning 16km/h alltså högt tempo nån gång efter mina pass, under min deff och inte märkt nånting.

Är HIIT bra då? HIIT efter gymträning?

Eller aa. Vilket är bäst?
JoeyP är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-01-22, 11:45   #14
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 268
Signalmekanismer relaterade till AMPK och mTor, som mer eller mindre tar ut varandra. Konditionsträning direkt efter styrketräning är sämsta tillfället (med undantag av direkt före).

http://www.kolozzeum.com/forum/showt...hlight=samtida
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-01-22, 12:11   #15
Hulabalula
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2010
Inlägg: 5
Vilket tillfälle är då bäst för cardio under deff om man nu absolut vill hinna med det under samma dag som man styrketränat?

Läst att cykling ska vara ett bättre alternativ också.
Hulabalula är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:48.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)