Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2019-08-23, 16:16   #61
Bruce Banner
Registered User
 
Bruce Banners avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 374
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Jag har sett Yotubeklipp där både Rich Piana och Dorian Yates påstår att de blev mer aggressiva av doping. Jag vet, byggare talar aldrig sanning, men just det här känns inte som en grej man ljuger om.

Så nu känner jag till åtminstone 3 som påstår sig bli argare av doping. Tycker det slår hål på påståendet "roid rage är en myt".
Det är väl snarare definitionen av en myt, någon har sagt något, eller jag känner någon som sa något.

MVH
/Bruce
Bruce Banner är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-23, 16:22   #62
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av Bruce Banner Visa inlägg
Det är väl snarare definitionen av en myt, någon har sagt något, eller jag känner någon som sa något.

MVH
/Bruce
Om 3 personer påstår att de har sett Bigfoot, då kan det förklaras med lögner, hallucinationer eller att någon såg en konstigt formad buske i motljus. Men hur sannolikt är det att folk har fel när de talar om självupplevd roid rage?

Visst, det kan handla om kognitiv dissonans, efterkonstruktioner och det ena med det andra, men varför skulle det? Om något har väl dessa personer press på sig att påstå att roid rage inte finns.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-23, 16:23   #63
WHITEFOLKS
Registered User
 
WHITEFOLKSs avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 4 745
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Om 3 personer påstår att de har sett Bigfoot, då kan det förklaras med lögner, hallucinationer eller att någon såg en konstigt formad buske i motljus. Men hur sannolikt är det att folk har fel när de talar om självupplevd roid rage?

Visst, det kan handla om kognitiv dissonans, efterkonstruktioner och det ena med det andra, men varför skulle det? Om något har väl dessa personer press på sig att påstå att roid rage inte finns.
Fast om man nu brukar och beter sig som ett as så är det skönare för egot att säga att det är pga roids än pga man är ett as.
WHITEFOLKS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-23, 16:26   #64
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av WHITEFOLKS Visa inlägg
Fast om man nu brukar och beter sig som ett as så är det skönare för egot att säga att det är pga roids än pga man är ett as.
Visst, men i Dorian Yates och Rich Pianas fall handlade det inte om att man betett sig som ett as, utan att man blivit arg inombords utan att agera på det. Är det något som man också känner ett behov av att bortförklara?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-23, 16:34   #65
Bruce Banner
Registered User
 
Bruce Banners avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 374
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Om 3 personer påstår att de har sett Bigfoot, då kan det förklaras med lögner, hallucinationer eller att någon såg en konstigt formad buske i motljus. Men hur sannolikt är det att folk har fel när de talar om självupplevd roid rage?

Visst, det kan handla om kognitiv dissonans, efterkonstruktioner och det ena med det andra, men varför skulle det? Om något har väl dessa personer press på sig att påstå att roid rage inte finns.
Om jag lärt mig en sak här i världen så är det att dopade byggare generellt sett är helt opålitliga i någonting som har med självupplevda fenomen att göra.

Som ren anekdot så kan jag säga att jag personligen känner, och har varit i kontakt med väldigt väldigt många dopade personer genom åren som säger att de inte får någon roid rage överhuvudtaget. Nu lägger jag rätt liten vikt vid det, av orsaken i första stycket.

MVH
/Bruce
Bruce Banner är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-23, 16:35   #66
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av Bruce Banner Visa inlägg
Om jag lärt mig en sak här i världen så är det att dopade byggare generellt sett är helt opålitliga i någonting som har med självupplevda fenomen att göra.

Som ren anekdot så kan jag säga att jag personligen känner, och har varit i kontakt med väldigt väldigt många dopade personer genom åren som säger att de inte får någon roid rage överhuvudtaget. Nu lägger jag rätt liten vikt vid det, av orsaken i första stycket.

MVH
/Bruce
Okej. Jag antar att "väldigt många" är fler än 3, så enligt min väldigt trubbiga statistiska undersökning så är det hur som helst större chans att inte få roid rage än att få det.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-23, 16:41   #67
Bruce Banner
Registered User
 
Bruce Banners avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 374
Om skall gå på de studier som finns inom området, som är tunt överlag, så kan man nog säga att merparten inte blir drabbade av någon roid rage.

Är man lite labil innan kanske det inte blir bättre med doping så att säga. Många är tyvärr det från start, labila alltså. Ingen vettigt människa vill väl begå illegala handlingar med fängelse på straffskalan, riskera körkort, jobb, vårdnad om barn osv för lite extra knorr i biceps?

MVH
/Bruce
Bruce Banner är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-23, 16:47   #68
Läskeblask
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2015
Inlägg: 537
Citat:
Ursprungligen postat av Bruce Banner Visa inlägg
Av det du skriver så tycker jag det verkar som att du trots allt är en av de som inte riktigt är lämpad för det här med doping, av flera aspekter. Det är det väl iofs få som är i rimlighetens namn.

Du känner inte till de absolut mest omfattande studierna som gjort på testosteron, muskler och hälsomarkörer. Dessa ger massor om info om effekter, bieffekter och allmän påverkan på libido mm.

Att du får ont av en injektion är ingen konstigt, titta bara på bipacksedeln för vilken medicin som helst som skall injiceras. Tex Nebido. En av de vanligaste bieffekterna är stark smärta efter injektion. Borde mao vara förväntat om man vill gå den vägen. Osv.

Jag är lite extra elak mot dig men jag tycker nog din upplevelse bör tas med en nypa salt. I flera aspekter skiljer den sin från många andras bevisligen. Men visst, de flesta har inte varken rätt psyke, mentalitet, kunskap för att dopa sig.

Vet man med sig att man är är lättpåverkad av vad andra tycker om en, har missbrukstendenser allmänt, antagligen blir upprörd för förändringar i libido och psyke. Ja, då kanske det här med hormoner inte är något man skall ge sig in på. Verkar vara en dålig idé. Inte sagt att du för den delen har de egenskaperna ovan.

Tyvärr drar doping till sig de med absolut sämst gener, resultatet blir lite därefter. De blir ofta posterboys för det hela i dagspressen och myterna sprids vidare.

MVH
/Bruce
Får jag fråga dig om du känner många som brukar aas eller har du själv erfarenhet? Jag kan säga att jag läste på ordentligt innan jag började. Smärta vid injektion? Klart jag vet det men jag talade om inflammation. Svullet, rött och höga inflammationsvärden. Angående libido så kan jag säga att libidon för mig stiger och det rejält. Likaså för dom flesta jag snackat med. Jag har inget emot studier men efter att ha läst dopingforum i ca 10 år, skaffat egna erfarenheter och disskuterat med en massa folk så kan jag säga att det skiljer sig hur vi reagerar psykiskt och fysiskt. Läs på vilken medicinförpackning som helst så ser du en jävla lång rad med biverkningar som ytterst få nånsin upplever.
Vi tar blodtrycket som exempel. Mitt har aldrig stigit trots att nån annan kan springa runt med näsblod på samma dos. Nån kan käka piller utan nån större påverkan på levern, jag kan inte dricka alkohol ens 3 lördagar i sträck utan att det syns i blodprovet.
Vi har olika hormoner i kroppen som kan påverka välmåendet. Endel aas lyckas rubba balansen för endel och det leder till sämre välmående.

Det är upp till var och en att ta detta med en nypa salt eller ej. Det är mina upplevelser.
Läskeblask är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-23, 17:54   #69
smerk
Lägg in nått kul
 
smerks avatar
 
Reg.datum: Nov 2016
Inlägg: 1 654
Citat:
Ursprungligen postat av Viktor_Balck Visa inlägg
Han berättar sin historia för att varna andra och det enda du frågar är om en bild på fysiken, snacka om att missa syftet med tråden.
Det jag råkade vara intresserad av är hur ''resultatet'' fysikmässigt av allt detta elände/lycka var.

Senast redigerad av smerk den 2019-08-23 klockan 17:59.
smerk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-23, 18:28   #70
Aryt
Banned User
 
Reg.datum: Aug 2011
Ort: Götet :)):
Inlägg: 380
Citat:
Ursprungligen postat av smerk Visa inlägg
Det jag råkade vara intresserad av är hur ''resultatet'' fysikmässigt av allt detta elände/lycka var.
+1.
Vill även höra mer om det där med tjejerna.
Aryt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-23, 18:32   #71
Läskeblask
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2015
Inlägg: 537
Vad menas med roidrage? När man spöar folk på stan eller när man skäller ut tjejen får att hon glömde köpa kvarg? Tror knappast många spöar folk pga aas men att man känner sig lättirriterad och småförbannad är en annan femma.
Läskeblask är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-23, 18:38   #72
Rahf
Registered User
 
Rahfs avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 11 827
Citat:
Ursprungligen postat av Läskeblask Visa inlägg
Vad menas med roidrage? När man spöar folk på stan eller när man skäller ut tjejen får att hon glömde köpa kvarg? Tror knappast många spöar folk pga aas men att man känner sig lättirriterad och småförbannad är en annan femma.
När du blir förbannad för minsta lilla. När en katt som kommer ut från buskarna gör dig asförbannad, eller när någon önskar dig en trevlig helg och du inombords kokar åt personens "dryga beteende."

Roidrage är att besvara allt med ett surt, "Vad menar du?"

Typ så.
Rahf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-23, 19:14   #73
Langster
Ninja
 
Langsters avatar
 
Reg.datum: Apr 2001
Ort: Enköping
Inlägg: 5 298
Citat:
Ursprungligen postat av Rahf Visa inlägg
När du blir förbannad för minsta lilla. När en katt som kommer ut från buskarna gör dig asförbannad, eller när någon önskar dig en trevlig helg och du inombords kokar åt personens "dryga beteende."

Roidrage är att besvara allt med ett surt, "Vad menar du?"

Typ så.
Det är inte min definition av roid rage.

Jag tänker så här angående fenomenet: Alla har åtminstone några gånger i livet blivit så arg att man tappar fattningen något och verkligen skriker ut en utskällning eller t.o.m är redo att ta till nävarna. För de flesta är det som leder dit en lång och kanske komplicerad väg, typ lång tid av fel beteende av den eller det man blir arg på, kanske att man har sovit dåligt, andra irriterande faktorer i ens liv, allmän stress osv... Det beror även på ens egen status i sammanhanget, man är kanske inte lika benägen att skälla ut sin chef eller annan auktoritet som man är att skälla ut sina barn eller en kollega med samma befattning som man själv etc.
Jag tror att steroider leder till att vägen till att man tappar fattningen blir kortare - och att reaktionen möjligtvis blir starkare när den kommer.
Nu är det ju möjligt att detta inte direkt är kopplat till en högre testosteronnivå. Det kan ha med en mängd faktorer att göra, som en ökad stress i samband med bruket osv osv, se bara på läskeblasks beskrivning om att bruket sker i lönndom, sånt och annat skapar oundvikligen extra stress.
Men sen ska vi inte bortse från att kroppens hormonnivåer är helt ur balans också och att testosteron knappast är det starkaste folk trycker i sig och väldigt sällan är det enda folk tar i en ”kur”, det finns många mycket - MYCKET - starkare hormonpreparat som i princip ersätter testosteronets funktioner i kroppen... hur dessa påverkar psyket är vad jag vet inte helt utrett. Sen kan säkert vissa kombinationer av preparat vara värre än andra då de kan trycka ned olika andra hormoner i kroppen.
__________________
Om det vore ett piller skulle jag äta det.

30-års journalen
Langster är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-23, 19:23   #74
Langster
Ninja
 
Langsters avatar
 
Reg.datum: Apr 2001
Ort: Enköping
Inlägg: 5 298
Citat:
Ursprungligen postat av Läskeblask Visa inlägg
Vad menas med roidrage? När man spöar folk på stan eller när man skäller ut tjejen får att hon glömde köpa kvarg? Tror knappast många spöar folk pga aas men att man känner sig lättirriterad och småförbannad är en annan femma.
Skulle nog säga att ett roid RAGE är att man spöar folk, eller typ har sönder saker osv. Rage är inte tillståndet man upplever när man är smått irriterad.
Jämför med road rage, det är en viss skillnad på att hoppa ur bilen med ett basebollträ i högsta hugg och att svära lite för sig själv bakom ratten åt någons beteende i trafiken.

De som får roid rage är nog typ samma personer som får road rage, alltså de med ovanligt kort stubin. Med den typen av människor kan man kanske inte direkt skylla deras beteende på steroider. Men de gör ju knappast saken bättre.
__________________
Om det vore ett piller skulle jag äta det.

30-års journalen
Langster är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-23, 19:26   #75
Langster
Ninja
 
Langsters avatar
 
Reg.datum: Apr 2001
Ort: Enköping
Inlägg: 5 298
Nu talar mina två inlägg ovan mot varandra ser jag. Jag tror inte RAGE är vanligt eller helt steroiders fel. Däremot tror jag att ett sämre, kraftigare och mer svängigt humör beror på steroider.
__________________
Om det vore ett piller skulle jag äta det.

30-års journalen
Langster är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:37.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)