Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2019-09-04, 20:30   #166
Bruce Banner
Registered User
 
Bruce Banners avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 374
Nej det tycker jag var lite lam bevisföring, men ödsla inte energi på det.

Oklart vad du vill komma med frågorna, har inget att säga om det och tillför inte sakfrågorna något mervärde.

/Bruce
Bruce Banner är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-04, 21:25   #167
Langster
Ninja
 
Langsters avatar
 
Reg.datum: Apr 2001
Ort: Enköping
Inlägg: 5 298
Citat:
Ursprungligen postat av Bruce Banner Visa inlägg
Nej det tycker jag var lite lam bevisföring, men ödsla inte energi på det.

Oklart vad du vill komma med frågorna, har inget att säga om det och tillför inte sakfrågorna något mervärde.

/Bruce
Jaså, vad är lamt med det? Det är ett dokumenterat fall, där aas har använts just på det sätt du menar att det inte används. Jag tycker du är rätt lam som i princip påstår att det aldrig har använts på det sättet och det bara är tidningsrubriker. Jag presenterar ett fall och du avfärdar det.

Är det verkligen oklart var jag vill komma med mina frågor? Om du inte förstod så ställde jag dem för att provocera dig. Det var inte direkt för att ”tillföra sakfrågorna mervärde”.

Jag tycker du är rätt clownig som kommer in i den här tråden som någon slags guru, med ”kanske Sveriges största kunskap i ämnet”. Helt anonymt.
På vilket universitet eller institut är du forskare i ämnet? Det kan du väl iaf avslöja... Eller är du bara ännu en internetkrigare som läst allt han kan på nätet?
__________________
Om det vore ett piller skulle jag äta det.

30-års journalen
Langster är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-05, 07:31   #168
Läskeblask
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2015
Inlägg: 537
Bruce: du har gång på gång ifrågasatt mig. Jag har testat det mesta i 8 år, jag har en bred bekantskapskrets av både tävlande och hobbybyggare, läser forum dagligen och även endel studier. Endå har jag inte sagt många ggr att "ta x och det går såhär med 100% säkerhet". Jag tror att både soldater och terrorister kan använda aas för sina ändamål men effekten är inte så dramatisk.

Jag har gått efter mina egna blodprov, humör och känsla. Några fakta som gäller alla:
Läskeblask är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-05, 08:33   #169
Grahn
Registered User
 
Grahns avatar
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: Vault 13
Inlägg: 11 123
Skulle det ens vara möjligt att med blindtest separera placebo från riktig påverkan i AAS angående aggresivitet? Är väl inget det spenderas miljoner i forskningsdollars på när det går över supplementering för TRT kan jag tänka så utöver anekdoter undrar jag vad vi med säkerhet vet egentligen.

Ett blindtest som testar annat än akut påverkan tycker man försökspersonerna skulle genomskåda rätt snabbt när de inte blev speciellt mkt grövre......
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Utöver det bör du endast gå värdigt men bestämt.
Grahn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-05, 12:50   #170
rosto
Registered User
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 140
Citat:
Ursprungligen postat av Grahn Visa inlägg
Skulle det ens vara möjligt att med blindtest separera placebo från riktig påverkan i AAS angående aggresivitet? Är väl inget det spenderas miljoner i forskningsdollars på när det går över supplementering för TRT kan jag tänka så utöver anekdoter undrar jag vad vi med säkerhet vet egentligen.

Ett blindtest som testar annat än akut påverkan tycker man försökspersonerna skulle genomskåda rätt snabbt när de inte blev speciellt mkt grövre......
Jag läste om test på hamstrar där skillnaden var markant, typ 600% ökad benägenhet till attacker för dopade djur. Sedan fanns det någon (norsk?) studie på människor där resultaten var lite svåra att tyda.

Detta efter tre minuters googling, jag räknar med att expertisen på brädan har mängder med studier att slänga upp.
rosto är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-05, 13:51   #171
Läskeblask
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2015
Inlägg: 537
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4549565/
Läskeblask är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-05, 13:58   #172
Grahn
Registered User
 
Grahns avatar
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: Vault 13
Inlägg: 11 123
Hamstrar och råttor, undrar hur väl man anser det förs över på människor. Å ena sidan är vi mer komplexa och inte nödvändigtvis helt känslostyrda på samma sätt som djur.
Å andra sidan eliminerar man alla slags placeboeffekter när man använder just djur.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Utöver det bör du endast gå värdigt men bestämt.
Grahn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-05, 15:11   #173
Bruce Banner
Registered User
 
Bruce Banners avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 374
Citat:
Ursprungligen postat av Langster Visa inlägg
Jaså, vad är lamt med det? Det är ett dokumenterat fall, där aas har använts just på det sätt du menar att det inte används. Jag tycker du är rätt lam som i princip påstår att det aldrig har använts på det sättet och det bara är tidningsrubriker. Jag presenterar ett fall och du avfärdar det.
Vi har väl lite olika syn på vad som är "dokumenterat fall", du påstår det men jag är lite skeptisk dels 1) att det är som du påstår och att 2) det finns en sådan effekt.

Jag har inte tid att leta efter underlag där en enskild tomte tagit stanozolol i ett syfte som är ytterst tveksamt. Men det är ingen fara, det tillför inget för mig.

Citat:
Är det verkligen oklart var jag vill komma med mina frågor? Om du inte förstod så ställde jag dem för att provocera dig. Det var inte direkt för att ”tillföra sakfrågorna mervärde”.
Jag blir inte speciellt provocerad så det kan du antingen fortsätta med eller sluta med, för mig är det oväsentligt.

Citat:
Jag tycker du är rätt clownig som kommer in i den här tråden som någon slags guru, med ”kanske Sveriges största kunskap i ämnet”. Helt anonymt.
På vilket universitet eller institut är du forskare i ämnet? Det kan du väl iaf avslöja... Eller är du bara ännu en internetkrigare som läst allt han kan på nätet?
Du får tycka vad du vill, helt ok. Jag skämtar inte med det jag skrev och det stämmer inom ramen för definitionen som kanske är subjektiv.

MVH
/Bruce
Bruce Banner är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-05, 15:14   #174
Bruce Banner
Registered User
 
Bruce Banners avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 374
Citat:
Ursprungligen postat av Läskeblask Visa inlägg
Bruce: du har gång på gång ifrågasatt mig. Jag har testat det mesta i 8 år, jag har en bred bekantskapskrets av både tävlande och hobbybyggare, läser forum dagligen och även endel studier. Endå har jag inte sagt många ggr att "ta x och det går såhär med 100% säkerhet". Jag tror att både soldater och terrorister kan använda aas för sina ändamål men effekten är inte så dramatisk.

Jag har gått efter mina egna blodprov, humör och känsla. Några fakta som gäller alla:
Nej, det gäller inte alla, alla får inte samma känsla som du, samma humörsvängningar osv.

Jag reagerade på att du tipsade om en youtubekanal som enligt dig var bra, det var så jag tolkade dig. Jag anser den obra för information om ämnet, mycket dålig til och med. Det tas upp massor med saker som är ren broscience och som dessutom i flera fall är helt felaktig.

MVH
/Bruce
Bruce Banner är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-05, 15:48   #175
Läskeblask
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2015
Inlägg: 537
Citat:
Ursprungligen postat av Bruce Banner Visa inlägg
Nej, det gäller inte alla, alla får inte samma känsla som du, samma humörsvängningar osv.

Jag reagerade på att du tipsade om en youtubekanal som enligt dig var bra, det var så jag tolkade dig. Jag anser den obra för information om ämnet, mycket dålig til och med. Det tas upp massor med saker som är ren broscience och som dessutom i flera fall är helt felaktig.

MVH
/Bruce
Jag har aldrig sagt att alla drabbas av nån biverkning? Alla drabbas helt på olika sätt. Mentalt så har jag drabbats värre än dom flesta tror jag. Jag vet ju hur jag reagerar mentalt och har även blodprov som berättar hyr kroppen reagerar. Om vi börjar läsa studier så säkert kommer vi fram till att det är en hel del som är broscience men det mesta har sanning i sig.
Läskeblask är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-05, 18:08   #176
Bruce Banner
Registered User
 
Bruce Banners avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 374
Det är lugnt, du verkar sund.

Jag brukar dock vara lite extra bråkig när det kommer påståenden som är lite flummigt underbyggda och sedan läser av diverse människor som något annat än intentionen var, ofta oavsiktligt.

Ja, det finns säkert någon knäppgök som tagit diverse substanser i tron att det påverkar knäppgöken på något sätt. Även om det saknas evidens att det ens finns en sådan effekt. Tyvärr tolkas det av många som "titta, AAS är så satans effektivt att till och med terroristerna använder det för att mörda folk". Och plötsligt så är sanningen att råkar man få i sig för mycket testosteron så blir man en mördare.

Jag skall hålla mig till sakfrågorna och vara mer tydlig så kanske vi undviker onödig konfrontation.

MVH
/Bruce
Bruce Banner är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-05, 23:00   #177
ceejay
å nej, måste man komma på en ny text igen
 
ceejays avatar
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: uppsala
Inlägg: 20 101
Kan väl mer tänka sig att det förstärker det humör man redan har.
__________________
Ceejay's träningsjournal!
ceejay är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-06, 06:54   #178
rosto
Registered User
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 140
Citat:
Ursprungligen postat av Läskeblask Visa inlägg
Bra länk med mycket information som jag förmodar är sann. Urklippet nedan sammanfattar ganska väl vad du har försökt säga i denna tråd som nu är 12 sidor lång.

"AAS are universally recognized to have psychoactive effects (Yates, 2000). Although some spared studies have reported their therapeutic use in depression to improve mood and anergia (Rabkin et al., 2000), most evidence points toward the association of AAS with depression, mania, psychosis, suicide and increased aggression leading to violence and, in extreme cases, to homicide (Pope and Brower, 2000; Pope et al., 2000; Thiblin et al., 2000). Indeed, suicide and homicide have been shown to be the main cause of premature deaths among steroid users and, in particular, in the teen population (Thiblin et al., 1999b). Although this does not imply that all steroid users will suffer crippling depression or homicidal rage, steroids appear to strongly contribute to psychiatric dysfunctions in susceptible individuals."
rosto är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-06, 12:41   #179
Bruce Banner
Registered User
 
Bruce Banners avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 374
Jo, men finns det ett direkt orsakssamband i tillägg till korrelationen?

Det är väl det som är intressant.

MVH
/Bruce
Bruce Banner är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-06, 13:22   #180
Läskeblask
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2015
Inlägg: 537
Det går väl inte att testa. Det är väl så gott som omöjligt.
Läskeblask är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:50.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)