Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2019-08-13, 18:30   #16
Wrista
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2013
Inlägg: 248
För mig så är sovrummet det minsta problemet. Där hörs det inget. Och skulle det vara ljud i sovrummet så sover jag med in ear lurar som dämpar en del. Det mest störiga är ju när jag vill koppla av och titta på film och det låter som att en lastbil står på tomgång utanför huset fast det är en industrin hundratals meter bort. Jag har kunnat vänja mig bort med bilväg och ventilationsljud i tidigare bostäder. Men detta låga buller är fruktansvärt.
Wrista är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-14, 07:20   #17
Armed Dingo
Tack, god jul!
 
Armed Dingos avatar
 
Reg.datum: May 2013
Inlägg: 1 843
Citat:
Ursprungligen postat av Wrista Visa inlägg
För mig så är sovrummet det minsta problemet. Där hörs det inget. Och skulle det vara ljud i sovrummet så sover jag med in ear lurar som dämpar en del. Det mest störiga är ju när jag vill koppla av och titta på film och det låter som att en lastbil står på tomgång utanför huset fast det är en industrin hundratals meter bort. Jag har kunnat vänja mig bort med bilväg och ventilationsljud i tidigare bostäder. Men detta låga buller är fruktansvärt.
Vad är det här för industri? Stranger things
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av 40plus Visa inlägg
när dom tajta kläderna vrängs av så väller fettet ut
Armed Dingo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-14, 07:37   #18
Grahn
Registered User
 
Grahns avatar
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: Vault 13
Inlägg: 11 123
https://en.wikipedia.org/wiki/The_Hum
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Utöver det bör du endast gå värdigt men bestämt.
Grahn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-14, 09:39   #19
Wrista
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2013
Inlägg: 248
Citat:
Ursprungligen postat av Armed Dingo Visa inlägg
Vad är det här för industri? Stranger things

Det är en sådan där anläggning som förser staden med fjärrvärme. Så den är igång jämt.
Wrista är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-14, 10:43   #20
Bärsärk
 
Reg.datum: Apr 2015
Inlägg: 1 171
Jag hade flyttat
Bärsärk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-09-12, 12:59   #21
skeletron
Registered User
 
skeletrons avatar
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 831
Lånar tråden lite, vad gör man om man hör stegljud från grannen? Just det ljudet triggar något hos mig. Det gör väl till det man ska behöva tåla kanske, är det fräckt av mig att knacka på hos grannen? Även möbler som flyttas runt, mina öron lider.
__________________
Lyssna på min podcast "Andra kammaren"

En podcast om politik och nyheter
skeletron är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-09-12, 21:47   #22
Langster
Ninja
 
Langsters avatar
 
Reg.datum: Apr 2001
Ort: Enköping
Inlägg: 5 298
Citat:
Ursprungligen postat av skeletron Visa inlägg
Lånar tråden lite, vad gör man om man hör stegljud från grannen? Just det ljudet triggar något hos mig. Det gör väl till det man ska behöva tåla kanske, är det fräckt av mig att knacka på hos grannen? Även möbler som flyttas runt, mina öron lider.
Det är nog bara att acceptera om du bor i lägenhet och ljuden inte sker under de timmar som föreningen bestämt ska vara tysta.
Köp ett par mjuka tofflor och ge grannen i present och ta upp hur du upplever det, det skulle ju faktiskt kunna funka.

Jag hade ett element i min första egna bostad som knäppte om nätterna, inte alla nätter, bara ibland och det spelade ingen roll om jag luftade det eller tömde det på vatten och allt sånt man ska göra mot knäppande element. Det höll på att driva mig till vansinne. Oftast var det precis när jag höll på att somna ... TOCK.... 5 minuter senare TOCK... 10 minuter senare TOCK.... tick tick tick... tick........ tick......... tick TOCK..... 15 minuter senare tick tick... 2 minuter senare TOCK. Det var något med irregulariteten som jag inte kunde hantera.

En SJUK grej som inträffade i en annan lägenhet var att det ca ett halvår efter inflyttande började komma ett ljud som lät som att man drog åt en gammal vattenkran, ett kort gnisslande upplevde jag det som. OK det kanske kommer från en granne som drar åt sin vattenkran. Grejen var att detta ljud kom med jämna mellanrum under dygnets alla timmar och vi frågade grannarna som bedyrade att de inte varit uppe på natten och spolat vatten eller gjort något iöht. Detta pågick i veckor.... till slut lyckades jag lokalisera att ljudet kom från hallen, men vad fanns där INGET som kan låta bara en garderob som den tidigare ägaren hade byggt på med skivor så att den gick hela vägen upp till taket. Men vafan ljudet kommer ju ifrån påbyggnaden! Sliter bort skivorna och vad ligger där? Jo en jävla brandvarnare som börjar få slut på batterier. Den tidigare ägaren måste på nåt sätt ha glömt att den låg där, antagligen skulle den monteras upp i samband med snickrandet men den blev istället inbyggd och ett halvår senare eller nåt höll den på att driva mig till vansinne.
__________________
Om det vore ett piller skulle jag äta det.

30-års journalen
Langster är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-09-12, 22:18   #23
skeletron
Registered User
 
skeletrons avatar
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 831
Det är det jag tycker är det knepiga. Klart jag har förståelse för att folk behöver få gå på sina golv, och kan inte rå för att de låter. Men jag tänker samtidigt att de kanske också kan vara öppna för att göra något om det finns något att åtgärda.

Lämna över tofflor tycker jag känns lite starkt med det kanske bara är jag. Möbeltassar kan jag köpa. Finns det någon som skulle kunna hjälpa mig med en formulering? Är det bättre att knacka på än att skriva ett brev eller dylikt?



Citat:
Ursprungligen postat av Langster Visa inlägg
Det är nog bara att acceptera om du bor i lägenhet och ljuden inte sker under de timmar som föreningen bestämt ska vara tysta.
Köp ett par mjuka tofflor och ge grannen i present och ta upp hur du upplever det, det skulle ju faktiskt kunna funka.

Jag hade ett element i min första egna bostad som knäppte om nätterna, inte alla nätter, bara ibland och det spelade ingen roll om jag luftade det eller tömde det på vatten och allt sånt man ska göra mot knäppande element. Det höll på att driva mig till vansinne. Oftast var det precis när jag höll på att somna ... TOCK.... 5 minuter senare TOCK... 10 minuter senare TOCK.... tick tick tick... tick........ tick......... tick TOCK..... 15 minuter senare tick tick... 2 minuter senare TOCK. Det var något med irregulariteten som jag inte kunde hantera.

En SJUK grej som inträffade i en annan lägenhet var att det ca ett halvår efter inflyttande började komma ett ljud som lät som att man drog åt en gammal vattenkran, ett kort gnisslande upplevde jag det som. OK det kanske kommer från en granne som drar åt sin vattenkran. Grejen var att detta ljud kom med jämna mellanrum under dygnets alla timmar och vi frågade grannarna som bedyrade att de inte varit uppe på natten och spolat vatten eller gjort något iöht. Detta pågick i veckor.... till slut lyckades jag lokalisera att ljudet kom från hallen, men vad fanns där INGET som kan låta bara en garderob som den tidigare ägaren hade byggt på med skivor så att den gick hela vägen upp till taket. Men vafan ljudet kommer ju ifrån påbyggnaden! Sliter bort skivorna och vad ligger där? Jo en jävla brandvarnare som börjar få slut på batterier. Den tidigare ägaren måste på nåt sätt ha glömt att den låg där, antagligen skulle den monteras upp i samband med snickrandet men den blev istället inbyggd och ett halvår senare eller nåt höll den på att driva mig till vansinne.
__________________
Lyssna på min podcast "Andra kammaren"

En podcast om politik och nyheter
skeletron är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-09-13, 07:39   #24
skyffelmördarn
Registered User
 
skyffelmördarns avatar
 
Reg.datum: Dec 2019
Inlägg: 969
Citat:
Ursprungligen postat av skeletron Visa inlägg
Lånar tråden lite, vad gör man om man hör stegljud från grannen? Just det ljudet triggar något hos mig. Det gör väl till det man ska behöva tåla kanske, är det fräckt av mig att knacka på hos grannen? Även möbler som flyttas runt, mina öron lider.
Går det inte lägga några mattor eller nått uppe i taket för att isolera?
skyffelmördarn är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2020-09-13, 09:40   #25
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Går det inte lägga några mattor eller nått uppe i taket för att isolera?
Jag har prövat, men de bara trillar ner direkt.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-09-13, 10:14   #26
skyffelmördarn
Registered User
 
skyffelmördarns avatar
 
Reg.datum: Dec 2019
Inlägg: 969
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Jag har prövat, men de bara trillar ner direkt.
Spikpistol?
skyffelmördarn är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2020-09-13, 10:38   #27
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Spikpistol?
Jag har tänkt på det också, men jag vill inte störa grannarna med ljudet av spikpistolen.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-09-13, 11:06   #28
skyffelmördarn
Registered User
 
skyffelmördarns avatar
 
Reg.datum: Dec 2019
Inlägg: 969
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Jag har tänkt på det också, men jag vill inte störa grannarna med ljudet av spikpistolen.
Annars tar du bara en extra lång spik och skjuter rakt igenom golvet så lär du ju slippa folk som går ovanför rent naturligt.
skyffelmördarn är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2020-09-13, 19:16   #29
yia
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2015
Inlägg: 66
Citat:
Ursprungligen postat av Kabuto Visa inlägg
Har du provat noise canceling lurar?
Det är det bästa förslaget. I synnerhet mot låga ljud. Ett par bra sådana är rena himmelriket vid flygningar - en verksamhet som förvisso inte är så aktuell i dagsläget.
yia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-09-14, 08:20   #30
Lennix
Greppmongo
 
Lennixs avatar
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 4 072
Citat:
Ursprungligen postat av skeletron Visa inlägg
Lånar tråden lite, vad gör man om man hör stegljud från grannen? Just det ljudet triggar något hos mig. Det gör väl till det man ska behöva tåla kanske, är det fräckt av mig att knacka på hos grannen? Även möbler som flyttas runt, mina öron lider.
Knacka på hos grannen för att han lever? Kan du inte bo bland folk utan att störa dig på sådant får du leta upp en lägenhet utan grannar över.
__________________
Greppträning och Styrkelyft

Det var en man vid namn Lennix, Armbrytning var hans passion; Men i varje kamp, Fick han alltid damp,
För han var svag som en citron -MasterChiefGPT
Lennix är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:39.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)