Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2015-01-18, 22:52   #31
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 283
Jag kollade igenom min musikhårddisk, och det här var dom kompletta hårdrocksdiskografierna där fanns:

AC/DC, Accept, Aerosmith, Alestorm, Angra, Arachnes, Astralion, At Vance, Avantasia, Axe, Axenstar, Axxis, Battlerage, Battleroad, Black Sabbath, Black Hawk, Blazon Stone, Blind Guardian, Bloodbound, Bon Jovi, Britny Fox, Bulletboys, Alice Cooper, Celesty, Cinderalla, Crimson Glory, Crystal Nation, Danger Danger, Dark Dawn, Dark Moor, Dawnrider, Deep Purple, Def Leppard, Demons and Wizards, Desperado, Dio, Dionysus, Disturbed, Dragonforce, Dragonland, Dream Evil, Dreamtale, Dungeon, Edguy, Elvenking, Enforcer, Europe, Evertale, Excalion, Ace Frehley, Fairyland, Falconer, Faster Pussycat, Firewind, Freedom Call, Fullforce, Galnyerus, Gamma Ray, Giant X, Gloryhammer, Golden Ressurection, Grave Digger, Grim Reaper, Guns N Roses, Hamka, Hammerfall, Hardline, Heavenly, Helix, Helloween, Human Fortress, Iced Earth, Icon, Insania, Iron Fire, Iron Maiden, Iron Savior, Ironsword, Judas Priest, Kamelot, Keldian, Kingdom Come, Kiss, Kix, Krokus, Krypteria, Led Zeppelin, Lizzy Borden, Lonewolf, Lost Horizon, Loudness, Magic Kingdom, Majesty, Manila ROod, Manowar, Megadeth, Metalium, Metallica, Motörhead, Mr Big, Mötley Crüe, Nevermore, Nightmare, Nightwish, Nocturnal Rites, Vince Neil, Orphaned Land, Ozzy Osbourne, Axel Rudi Pell, Pagan's Mind, Paragon, Pathfinder, Pharaoh, Poison, Power Quest, Powerwolf, Pretty Boy Floyd, Pretty Maids, Primal Fear, Queensryche, Quiet Riot, David Lee Roth, Rainbow, Rammstein, Ratt, Reckless Love, Rhapsody, Rhapsody of Fire, Riot, Running Wild, Dee Snider, Savatage, Saxon, Scanner, Scorpions, Silent Force, Skid Row, Slaughter, Sonata Arctica, Steel Attack, Steelheart, Steelwing, Stormwarrior, Stratovarius, Symfonia, Sabaton, Joe Satriani, Thin Lizzy, Thunderstone, Tigertailz, Timeless Miracle, Toxic Taste, Trixter, Twilight Force, Twisted Sister, Unisonic, Van Halen, Victorious, Vixen, Winger, WASP, Warlock, Warrant, White Lion, Whitesnake, Wintersun, X Japan, X-Wild.
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-01-18, 22:57   #32
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Du har ju missat UFO och Michael Schenker Group!!!

Är inte Mr Big lite malplacerade?

EDIT: Dessutom har du ju missat Yngwie...

Senast redigerad av svenbanan den 2015-01-18 klockan 22:59.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-01-18, 23:09   #33
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 283
Mr Big räknar jag som hårdrock, eller i alla fall hård rock. Poppig hair metal. Jag är uppvuxen med den allra mest pastellfärgade och permanentade glam-hårdrocken.



Dom andra tre gillar jag inte.
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-01-19, 00:17   #34
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Mr Big räknar jag som hårdrock, eller i alla fall hård rock. Poppig hair metal. Jag är uppvuxen med den allra mest pastellfärgade och permanentade glam-hårdrocken.



Dom andra tre gillar jag inte.

Jag har bara hört nån radiohit som Mr Big hade då det begav sig. Den var i alla fall ooootroligt smörig.



svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-01-19, 07:38   #35
Maverick
Registered User
 
Mavericks avatar
 
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Örebro
Inlägg: 386
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Jag kollade igenom min musikhårddisk, och det här var dom kompletta hårdrocksdiskografierna där fanns:

AC/DC, Accept, Aerosmith, Alestorm, Angra, Arachnes, Astralion, At Vance, Avantasia, Axe, Axenstar, Axxis, Battlerage, Battleroad, Black Sabbath, Black Hawk, Blazon Stone, Blind Guardian, Bloodbound, Bon Jovi, Britny Fox, Bulletboys, Alice Cooper, Celesty, Cinderalla, Crimson Glory, Crystal Nation, Danger Danger, Dark Dawn, Dark Moor, Dawnrider, Deep Purple, Def Leppard, Demons and Wizards, Desperado, Dio, Dionysus, Disturbed, Dragonforce, Dragonland, Dream Evil, Dreamtale, Dungeon, Edguy, Elvenking, Enforcer, Europe, Evertale, Excalion, Ace Frehley, Fairyland, Falconer, Faster Pussycat, Firewind, Freedom Call, Fullforce, Galnyerus, Gamma Ray, Giant X, Gloryhammer, Golden Ressurection, Grave Digger, Grim Reaper, Guns N Roses, Hamka, Hammerfall, Hardline, Heavenly, Helix, Helloween, Human Fortress, Iced Earth, Icon, Insania, Iron Fire, Iron Maiden, Iron Savior, Ironsword, Judas Priest, Kamelot, Keldian, Kingdom Come, Kiss, Kix, Krokus, Krypteria, Led Zeppelin, Lizzy Borden, Lonewolf, Lost Horizon, Loudness, Magic Kingdom, Majesty, Manila ROod, Manowar, Megadeth, Metalium, Metallica, Motörhead, Mr Big, Mötley Crüe, Nevermore, Nightmare, Nightwish, Nocturnal Rites, Vince Neil, Orphaned Land, Ozzy Osbourne, Axel Rudi Pell, Pagan's Mind, Paragon, Pathfinder, Pharaoh, Poison, Power Quest, Powerwolf, Pretty Boy Floyd, Pretty Maids, Primal Fear, Queensryche, Quiet Riot, David Lee Roth, Rainbow, Rammstein, Ratt, Reckless Love, Rhapsody, Rhapsody of Fire, Riot, Running Wild, Dee Snider, Savatage, Saxon, Scanner, Scorpions, Silent Force, Skid Row, Slaughter, Sonata Arctica, Steel Attack, Steelheart, Steelwing, Stormwarrior, Stratovarius, Symfonia, Sabaton, Joe Satriani, Thin Lizzy, Thunderstone, Tigertailz, Timeless Miracle, Toxic Taste, Trixter, Twilight Force, Twisted Sister, Unisonic, Van Halen, Victorious, Vixen, Winger, WASP, Warlock, Warrant, White Lion, Whitesnake, Wintersun, X Japan, X-Wild.
Mycket bra, Pantera tror jag dock saknades
Maverick är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-01-19, 07:58   #36
qozmox
Registered User
 
qozmoxs avatar
 
Reg.datum: Jun 2013
Inlägg: 468
Citat:
Ursprungligen postat av Sniggel Visa inlägg
Otippat nytt band (soundet är knappast modernt, vilket är långt ifrån en nackdel dock):



Ska ses live fredag ^^


förlåt, men jag håller med mike patton. jag gillar band där man märker en
koppling till det förflutna (typ som att metallica's Kill em All låter som Black Sabbath).
men i allt för många fall låter det för mycket som vad inspirerat dom. och i för många fall är det inte ens bara soundet som rent av lyfts från en helt annan tid då de det soundet hade en relevans, utan även den estetiken.
då lyssnar jag nästan hellre på typ The Darkness.

edit: ignorera post. jag är bara bitter.
ska istället försöka rota fram något jag gillar.

__________________
My mother said,
"You sucked my pussy when you came out. Don't ever talk back. I handed you life and I'll snatch it back"

Senast redigerad av qozmox den 2015-01-19 klockan 08:05.
qozmox är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-01-19, 22:35   #37
Termy
理学療法士
 
Termys avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 2 205
Helloween: ett power metal-band jag inte har lyssnat på sedan 90-talet typ ^^

Termy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-01-20, 00:15   #38
Termy
理学療法士
 
Termys avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 2 205
Myser med lite rock såhär på kvällskvisten.

Detta är ju en låt som alla har hört vare sig man känner till artisten eller inte (George Thorogood - Bad To The Bone):


Samt denna klassiska hymn till Rock and Roll (Kiss - God Gave Rock and Roll To You):
Termy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-01-20, 13:25   #39
Tricce
Väsby EPA raggare
 
Tricces avatar
 
Reg.datum: Dec 2006
Inlägg: 1 350
Får man tipsa om lite nytt också? Sir Russel Allen, Symphony X, Adrenaline Mob´s nya projekt Level 10.

"All-Star lineup of members of Primal Fear, Sinner, Symphony X, Masterplan and more put their talents together."

__________________
Life getting tough? Means god is afraid of your progress!.
Citat:
Ursprungligen postat av Tricklew Visa inlägg
Förövrigt så förstår jag mig inte på människor som följer Zyzz, Jersey Shore mm, jag skapade intressantare personer och situationer när jag lekte med lego som liten.

Senast redigerad av Tricce den 2015-01-20 klockan 13:26.
Tricce är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-01-20, 14:47   #40
Termy
理学療法士
 
Termys avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 2 205
Citat:
Ursprungligen postat av Tricce Visa inlägg
Får man tipsa om lite nytt också? Sir Russel Allen, Symphony X, Adrenaline Mob´s nya projekt Level 10.

"All-Star lineup of members of Primal Fear, Sinner, Symphony X, Masterplan and more put their talents together."
Definitivt. Ös på bara!

Senast redigerad av Termy den 2015-01-20 klockan 14:48.
Termy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-01-20, 15:41   #41
leee
Banned User
 
Reg.datum: Dec 2013
Inlägg: 357
leee är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-01-20, 15:58   #42
leee
Banned User
 
Reg.datum: Dec 2013
Inlägg: 357
leee är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-01-20, 16:01   #43
leee
Banned User
 
Reg.datum: Dec 2013
Inlägg: 357
leee är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-01-20, 16:02   #44
leee
Banned User
 
Reg.datum: Dec 2013
Inlägg: 357
leee är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-01-20, 16:04   #45
leee
Banned User
 
Reg.datum: Dec 2013
Inlägg: 357
leee är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:29.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)