Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2019-08-24, 16:52   #1
PKtarzan
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2017
Inlägg: 321
Största kostmisstaget?

Man pratar ju ofta om träningsmisstag man gjort vilket är rätt roligt att prata om se tillbaka på Men vad är det största kostmisstaget ni gjort? om man ens kan säga så vill säga:P t ex att ni fått för er något när det gäller er kost. Typ ätit för mycket av någon råvara för att ni trodde att det var opti eller något dylikt, vad som helst egentligen! Jag kan börja. Gjorde ett tag i början av min träningskarriär en jävla massa shakes med råa ägg vilket nu när jag ser tillbaka på det var rätt korkat eftersom att man inte kan tillgodose allt protein ett rått ägg innehåller. Hit me with your best ones!
Trevlig lördag!
__________________
Vill Du veta resultatet i en fotbollsmatch mellan
två 16-åriga pojklag??
”Mät lagens sammanlagda testikelvolym!”
PKtarzan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-24, 17:17   #2
Kif
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2017
Inlägg: 153
Köpte ett paket pulvershakes för viktnedgång av något känt märke, betalade för mycket och gick på den dieten i max 2 dagar.
Trodde ett tag att man måste få i sig protein inom 30 minuter efter träning för att bli större.
Vann jag.
Kif är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-24, 17:30   #3
BigHunter
Registered User
 
Reg.datum: Nov 2018
Inlägg: 74
Ville bygga muskler på chips och öl i minga unga dagar... inget var väl optimalt om man säger så och det märktes

Numera handlar man bara bra kost (bra mat = kostsamt på lönen). Dricker alkohol väldigt sällan utslaget på ett år.

Senast redigerad av BigHunter den 2019-08-24 klockan 17:32.
BigHunter är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-24, 18:23   #4
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 282
Bulk.
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-24, 18:35   #5
PKtarzan
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2017
Inlägg: 321
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Bulk.
Vad menar du med det? bulk som i grisbulk? Det förstår jag är dumt. Men bulk som i ett litet kaloriöverskott för att få ut mer av sin träning vad gäller muskeltillväxt och styrka ser jag inte som något korkat eller?
__________________
Vill Du veta resultatet i en fotbollsmatch mellan
två 16-åriga pojklag??
”Mät lagens sammanlagda testikelvolym!”
PKtarzan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-24, 19:15   #6
d1anny2
Registered User
 
d1anny2s avatar
 
Reg.datum: Feb 2013
Ort: Varberg
Inlägg: 722
Citat:
Ursprungligen postat av Kif Visa inlägg
Köpte ett paket pulvershakes för viktnedgång av något känt märke, betalade för mycket och gick på den dieten i max 2 dagar.
Trodde ett tag att man måste få i sig protein inom 30 minuter efter träning för att bli större.
Vann jag.
Fast det senaste säger ju att du hade rätt i det där med 30min
d1anny2 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-24, 20:34   #7
Kif
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2017
Inlägg: 153
Citat:
Ursprungligen postat av d1anny2 Visa inlägg
Fast det senaste säger ju att du hade rätt i det där med 30min
Är det så? Känns som det mer är protein/dag som verkar intressant och att ev intag i direkt anslutning till träning mer eller mindre är irrelevant.
Jag får känslan av att det har inte så stor betydelse vad man gör så länge du inte tillhör top 1% inom ditt område. Lyft tungt eller lätt, få eller många reps, morgon eller kväll, ppl, byggsplitt, djupa eller grunda böj osv. beroende på vilken studie så får man snarlika resultat av alla modeller.
Kif är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-24, 20:40   #8
d1anny2
Registered User
 
d1anny2s avatar
 
Reg.datum: Feb 2013
Ort: Varberg
Inlägg: 722
Citat:
Ursprungligen postat av Kif Visa inlägg
Är det så? Känns som det mer är protein/dag som verkar intressant och att ev intag i direkt anslutning till träning mer eller mindre är irrelevant.

Jag får känslan av att det har inte så stor betydelse vad man gör så länge du inte tillhör top 1% inom ditt område. Lyft tungt eller lätt, få eller många reps, morgon eller kväll, ppl, byggsplitt, djupa eller grunda böj osv. beroende på vilken studie så får man snarlika resultat av alla modeller.
Undrar faktiskt ifall jag läste om en länkad studie här på kollo. Men visst handlar det om promille.

Minns ett lyckat sexveckors upplägg jag körde för militärpress. Efter 6 veckor och 18 pass hade jag ökat något i stil med 4,7% i styrka. 4,7÷18=0,261. Varje pass motsvara alltså i genomsnitt 0,26%. Att då börja yra om opti. Suck.
d1anny2 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-24, 21:22   #9
Rahf
Registered User
 
Rahfs avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 11 827
Bulk.
Rahf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-25, 02:01   #10
EagleEye
Banned User
 
Reg.datum: Jun 2019
Inlägg: 212
Jag undrar också vad som menas med bulk. Hur stort överskott är det?

Personligen är jag för gammal för det. Jag kan inte gå runt som en svullen gris ett halvår. Jag gör som RobbanColeman, kör små minicykler och växer/deffar iterativt.
EagleEye är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-25, 06:47   #11
Fishta
Registered User
 
Fishtas avatar
 
Reg.datum: Jul 2019
Ort: Fishtë
Inlägg: 184
Jag gick ner 15 kg för längesedan med en svältdiet baserat på minimalt med protein och utan träning öht (förutom promenader).
Fishta är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-25, 07:19   #12
Langster
Ninja
 
Langsters avatar
 
Reg.datum: Apr 2001
Ort: Enköping
Inlägg: 5 298
Alltså, min vardag är ett stort jävla kostmisstag då jag äter alldeles för mycket av det jag tycker är gott snarare än det jag vet är nyttigt.

Men ett ”misstag” som jag och säkert många andra har gjort är att äta onödigt mycket protein... inte för att det nödvändigtvis är negativt, men onödigt.
__________________
Om det vore ett piller skulle jag äta det.

30-års journalen
Langster är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-25, 08:01   #13
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Läste en bok om glykemiskt index när jag var 20 och trodde att det var vägen till att bränna fett och bygga muskler samtidigt. Det var det inte.

Läste om ABCDE-dieten kort därefter och bestämde mig för att hoppa på den. Jag började trycka i mig så mycket nyttig mat jag kunde. Vet inte hur länge jag höll på, kanske två veckor. Minns inte varför jag lade av, tror det var för att jag fick ont i magen av all mat. Eller för att jag såg att jag lade på mig fett. Men jag ökade snabbt som f-n i benpress vill jag minnas.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-25, 11:40   #14
Xead
Registered User
 
Xeads avatar
 
Reg.datum: May 2014
Inlägg: 583
Citat:
Ursprungligen postat av Langster Visa inlägg
Alltså, min vardag är ett stort jävla kostmisstag då jag äter alldeles för mycket av det jag tycker är gott snarare än det jag vet är nyttigt.

Men ett ”misstag” som jag och säkert många andra har gjort är att äta onödigt mycket protein... inte för att det nödvändigtvis är negativt, men onödigt.
+1. Speciellt på den första. Jag hjälper gladeligen kollegor att städa upp kosten men själv äter jag glass i stort sett varje kväll.

Måste verkligen ta mig i kragen. Problemet är att jag kan hålla mig i hyfsad form trots all skitmat. Blir sjukt trött på mig själv.
Xead är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-25, 13:34   #15
Gluffgluff
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2014
Ort: Gloomhaven
Inlägg: 270
Att försöka följa olika dieter istället för att bara äta lagom bra och mycket i jakten på snabba resultat. Bulkfetma och deffkrasch = oönskade resultat varje gång.
Gluffgluff är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:11.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)