Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2019-08-23, 20:23   #91
agazza
Registered User
 
agazzas avatar
 
Reg.datum: Jan 2007
Ort: Reser runt
Inlägg: 3 905
Vi har gjort om lite sen sist, vi har ett hushållskonto där vi sätter in en överenskommen summa varje månad. Typ 4000 papp var, det går till hushållskostnader och gemensamma utgifter, blir de töver amorterar vi på det gemensamma lånet.

Alla övriga medel är skilda som vi gör vad vi vill med

Skickat från min VOG-L29 via Tapatalk
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av mini Visa inlägg
Jag ber om ursäkt å hela kvinnosläktets vägnar. Vi skäms. Vi är dåliga flickor.
20:35 2009-11-08
öh, jag har börjat träna igen.
agazza är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-24, 09:49   #92
Snubben
är en liten legend.
 
Snubbens avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Ort: Stockholm
Inlägg: 3 125
Hur funkar det agazza? I och med barnen och flytt och så?

Vi delar allt här, (2 vuxna 2 barn). Rätt enkelt då sambon valde att plugga och vi kom överens om inget CSN, så vi har bara en lön. Vi har samma bank och av 6 konton är ett hennes och ett mitt. Sedan har vi ett gemensamt sparkonto där vi sätter in summa varje månad, sedan ett konto för mat/köp hem. En mindre summa läggs på våra privata. Blir det något över så sätts det på avanzakontot och sparas.
__________________
Mvh Snubben - Lyfta vikter + Löpning = #curl4lajf

Citat:
Ursprungligen postat av TomasB Visa inlägg
Yes! Ser ut som rena rama fett-boven. Tror det där är orsaken till södra USA's fettma-epedemi också. Jävla tallriksmodell!
Snubben är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-25, 08:06   #93
agazza
Registered User
 
agazzas avatar
 
Reg.datum: Jan 2007
Ort: Reser runt
Inlägg: 3 905
Citat:
Ursprungligen postat av Snubben Visa inlägg
Hur funkar det agazza? I och med barnen och flytt och så?

Vi delar allt här, (2 vuxna 2 barn). Rätt enkelt då sambon valde att plugga och vi kom överens om inget CSN, så vi har bara en lön. Vi har samma bank och av 6 konton är ett hennes och ett mitt. Sedan har vi ett gemensamt sparkonto där vi sätter in summa varje månad, sedan ett konto för mat/köp hem. En mindre summa läggs på våra privata. Blir det något över så sätts det på avanzakontot och sparas.
Har knappt börjat prova än så vi får se.

Sambon har ett jobb där hon jobbar hemifrån, så vi har haft ungarna 15 timmar på dagis, vilket är gratis, sen har hon fyllt på med föräldraledighet. Hon får 10% extra från jobbet som någon bonus för att man som förälder ska slösa bort dagarna fortast möjligt.

Nu har vi bott riktigt jävla billigt i fyra år så vi har inte behövt diskutera något underskott för hennes del, vi har delat lika på utgifterna men jag har sparat under tiden.


Hon har iof inte fyllt på sparkontot under samma period men nu la jag in 525.000 och hon 65.000 på nyköptet istället, så äger jag mer på papperet, vilket är en klen tröst egentligen. Men ändå, alla är nöjda.

Skickat från min VOG-L29 via Tapatalk
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av mini Visa inlägg
Jag ber om ursäkt å hela kvinnosläktets vägnar. Vi skäms. Vi är dåliga flickor.
20:35 2009-11-08
öh, jag har börjat träna igen.
agazza är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:14.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)