Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Tävlingsforum > Tävlande/aktiva

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-12-13, 22:30   #406
eulalia
Registered User
 
eulalias avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Inlägg: 2 601
Kul att höra emmzan, det kändes lite motigt senast men jag tror ändå att jag kan ha glädje av att nöta in rörelsen med många korrekta lyft, det blir kul att se om programmet ger utdelning. Böj-formen får jag smygtesta redan imorgon på pepparkakslyftet, hoppas att träningsvärken hinner släppa tills dess.

Fredag = Skinkpress!

70kg - Godkänd
72kg - Godkänd
75kg - Bom

Dom två första lyften kändes väl OK, aningen tröga i botten bara. På det sista lyftet var jag lite mer laddad och peppad men det hjälpte inte alls, stången satt som klistrad vid bröstkorgen. Det är lite tråkigt att resultaten dalar men det är bara att borsta av sig och fortsätta, någon gång blir det min tur.

Det var förbaskat rolig stämning på gymmet idag i alla fall, alla hejade på alla och endel passade på att putsa sina pers rejält, riktigt kul att se.
eulalia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-12-14, 16:22   #407
eulalia
Registered User
 
eulalias avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Inlägg: 2 601
Lördag = Pepparkakslyftet!

Vikt: 75,40kg

Knäböj
95kg - Godkänt
102kg - Godkänt
107kg - Underkänt

Bänkpress
70kg - Godkänt
72kg - Godkänt
75kg - Godkänt

Marklyft
115kg - Godkänt
125kg - Godkänt
130kg - Bom

Knäböjarna kändes hyfsat OK tycker jag, höll ryggen och hade bra tryck med benen men tyvärr var djupet för snålt. Får jag inte till tekniken riktigt som jag tänkt och skjuter fram knäna så brukar jag kunna få följdproblem med djupet också, tror det var det som hände idag. Hade jag klarat 107kg så hade jag haft ett nytt PB med mig hem och lyftet kändes inte heller särskilt tungt men det ska ju helst vara godkänt också. Bara att nöta vidare... Gör rätt på träningen så funkar det på tävling senare, enkelt!

Bänkpressarna är jag faktiskt rätt nöjd med trots att jag hade lite problem att tända till och ladda före lyften, inte kändes dom särskilt bra heller men jag lyfte ändå mer vikt än igår. Min högra skinka hade problem att hålla sig nere på bänken.

Marklyftandet hade jag nästan mest förväntningar på och jag var supertaggad innan det sista lyftet, jag var helt inställd på att dra ett nytt PB på 130kg men stången satt som fastklistrad i golvet. Tekniken känns dock som att den stämmer bättre än på länge så det måste vara dags nu snart...

302kg totalt, lite stolpe ut kan jag tycka men så är det ibland. Bara att ta nya tag och sikta framåt.
eulalia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-12-16, 20:21   #408
eulalia
Registered User
 
eulalias avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Inlägg: 2 601
Måndag = Vecka 4, Pass 1 (fast egentligen inte...)

Jag skulle ha kört 5x5st på 92kg enligt RSR men så bidde det inte. Jag var på plats tidigt nere i källarn och tänkte passa på att tänja och töja lite i den nya böjdräkten, detta resulterade i att det blev böjdräkts-träning istället.

Knäböj (Dräkt, Bälte) 80kg 4st, 100kg 2st, 120kg 2st, (Lindor) 130kg 2st, 140kg 2st, 150kg 2st, 130kg 2st
Bänkpress med stopp 50kg 4st, 60kg 4st, 65kg 5x5st
Ryggflyes i maskin 5pl 15st, 6pl 12st, 7pl 9st
Framåtlutande sidolyft med hantlar 7kg 15st, 8kg 12st, 9kg 9st
Sidolyft med hantlar 7kg 15st, 8kg 12st, 9kg 9st
cc Enarms framåtlyft (ingen vila) 1pl 3x10st/sida

Aouch, den är sååå tight den lilla minidräkten. Det pulserar, skjuter och plirar i låren, röven blir helt hoppressad och domnar och svanskotan blir mörbultad. Jag har inte lyckats komma ner i djup ännu vilket beror på både dräkten och tekniken, hade kanske 1dm kvar till godkänt djup idag. Bara att kämpa vidare, jag ger inte upp i första taget.

Bänkpressarna var ganska tama och oinspirerade, dålig vilja = dåliga lyft!
eulalia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-12-18, 20:23   #409
eulalia
Registered User
 
eulalias avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Inlägg: 2 601
Tisdag = Stretching, ca 30min!

Idag har jag tagit min examen och det känns grymt bra! Det var högtidligt och fint med tacktal, fotografering och 3-rätters meny med vin till maten. "Perfekt" laddning inför em-passet.

Onsdag = Vecka 4, Pass 2!

Knäböj 50kg 5st, 60kg 5st, 70kg 5st, (Bälte på) 85kg 6x2st
Bänkpress med stopp 40kg 4st, 50kg 4st, 60kg 4st
Bänkpress med tröja 80kg 1st, 90kg 2x1st, 100kg 3x1st
Marklyft (Bälte) 50kg 5st, 80kg 5st, 110kg 3st, 120kg Fail, 115kg 1st

Knäböjarna är jag inte särskilt nöjd med, dom kändes starka och bra men djupet var dåligt och kamraterna tyckte även att jag fällde fram ryggen mer än vanligt. Gissningsvis ger teknikbristen med hållningen följdfel på godkänt djup, något att jobba med.

Jag är ju tvungen att köra in den nya tröjan, skippade klossen på dom 3 sista men stången ville inte riktigt hela vägen ned. Fick någon sorts låsning i bröstet eller ryggen också så jag har problem att dra djupt efter andan. Är jag hyfsat fräsch så kör jag med tröjan även på Söndag för sedan dröjer det tills jag får hjälp nästa gång.

Marklyft körde jag mest för att hänga på dom andra fastän jag inte kände mig riktigt återhämtad sedan helgens maxning, det var tuuungt!
eulalia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-12-19, 20:47   #410
eulalia
Registered User
 
eulalias avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Inlägg: 2 601
Den där "låsningen" i bröst/rygg har varit lite besvärlig så jag har försökt att hålla igång och röra på mig litegrann under dagen och nu under kvällen drog jag iväg till simhallen.

8x100m Frisim

Bubbelpool

Sedan knallade jag iväg ned till atletklubben för lite mysig stretch och genomblödning.

Axeldrag nedåt (latsdrag) 50kg 3x8st s.set med/
Axeldrag bakåt (roddmaskin) 50kg 3x8st
Shrugs med hantlar 25kg 3x8st s.set med/
Hantelrodd, enarms 25kg 3x8st
eulalia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-12-20, 20:52   #411
eulalia
Registered User
 
eulalias avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Inlägg: 2 601
Fredag = Vecka 4, Pass 3!

Knäböj (Bälte) 50kg 2x4st, 60kg 4st, 70kg 4st, 80kg 4st, 97kg 4x4st
Bänkpress med stopp, explosivt! 40kg 4st, 50kg 2x4st, 60kg 3x4st
Facepulls med rep 20kg 12st, 25kg 10st, 30kg 8st
cc Latsdrag 30kg 12st, 35kg 10st, 40kg 8st
Liggande kabelrodd med stopp, brett grepp 30kg 12st, 35kg 10st, 40kg 8st

Jag är skapligt nöjd med min insats idag, jag var tveksam att det skulle bli någonting böjt alls med tanke på känslan i bröstryggen men det gick OK faktiskt. Lite halvdan teknik och dåligt djup, det blir något för mig att jobba på under julledigheten skulle jag tro. På det gymmet finns varken passare eller powerrack så då får det enbart handla om idiotsäkra lyft. Jaja, 4x97kg tror jag inte att jag har böjt tidigare så det får bli nytt PB då.

Tränade lite lättare men explosivt i bänken, jobbade stenhårt med att få upp höjden på bröstkorgen och att kunna hålla rumpan nere i bänken.
eulalia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-12-21, 18:55   #412
eulalia
Registered User
 
eulalias avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Inlägg: 2 601
Lördagsmys på atletklubben!

Ryggresningar 3x10st s.set med/
Abd. Crunch 25kg 3x20st
Boxböj/teknikövning 50kg 5x5st
Goodmornings 30kg s.set med/
Situps 3x20st

Lätt och lagom idag, det är träning tillsammans med Södertäljeligan imorgon!!!
eulalia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-12-22, 17:33   #413
eulalia
Registered User
 
eulalias avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Inlägg: 2 601
Söndag = Träningsdag på KAK!

Knäböj (Bälte) 40kg 5st, 50kg 5st, 60kg 5st, 70kg 5st, 85kg 4x2st
Bänkpress med tröja 80kg 2st, 90kg 2st, 100kg 2xFail, 90kg 2x1st
Marklyft, explosivt! 50kg 5st, 80kg 5st, 102kg 6x2st

Jag fick till hyfsade böjar idag, full koncentration på bra djup, brösta upp ordentligt och att inte fälla ryggen.

Sedan till dagens huvudövning för min del: tröjbänken! Idag vred vi ärmarna och drog lite i tröjan runt om men jag får det inte riktigt att fungera, desto djupare press ju mer hamnar jag utanför den normala pressbanan på vägen ned så jag lägger ned stången på magen. Fick i uppdrag att träna på typ 90kg men att göra kontrollerade luftvändningar tills det känns stabilt och bra. Ska även testa att ändra mitt grepp så att jag håller handlederna mera rakt istället för att rotera armbågarna utåt/händerna inåt, ska även försöka att träna bort att jag har böjda armar vid avlyftet.

Det var i alla fall ett jäkla drag nere i källargymmet idag, fullt med klubbkamrater från Södertälje, vi petar och tycker till om varandras teknik och stilar, lär känna varandra och kan förhoppningsvis senare även stötta varandra på ett bättre sätt då det blir tävlingdags.
eulalia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-12-22, 17:42   #414
bighulken
Live my Dream
 
bighulkens avatar
 
Reg.datum: Dec 2011
Ort: hemma
Inlägg: 3 587
nice,,,,så ska de va,stämmning på gymet/klubben.....;-)
__________________
[ youtube kanalen

Att se stark ut, eller att (Vara stark), det är skillnad.....
bighulken är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-12-22, 19:58   #415
Magnus Larsson
Love will tear us apart
 
Reg.datum: Oct 2010
Ort: Götet
Inlägg: 1 049
Kul läsning du bjuder på. Bra res på det där pepparkakslyftet. Inte minst bänken?
Magnus Larsson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-12-22, 20:16   #416
eulalia
Registered User
 
eulalias avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Inlägg: 2 601
Vad roligt att få så pass celebert besök som av självaste herr Larsson! Nämen det gick väl sådär på tävlingen, det har varit mycket annat nu senaste tiden och mina resultat har nästan gått bakåt pga detta, mest baklänges har det gått med bänken. Gjorde en press på träningen på 82kg med stopp (och rövlyft) under hösten, nu får jag kämpa för att klara 75. Jaja, så är det, upp och ner... Krafterna finns där någonstans, jag kan bara inte hitta dom just nu:/.

Bighulken - Vi har förbannat kul på våra träningar, jag längtar till alla träningspass.
eulalia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-12-22, 20:44   #417
Magnus Larsson
Love will tear us apart
 
Reg.datum: Oct 2010
Ort: Götet
Inlägg: 1 049
Citat:
Ursprungligen postat av eulalia Visa inlägg
Vad roligt att få så pass celebert besök som av självaste herr Larsson! Nämen det gick väl sådär på tävlingen, det har varit mycket annat nu senaste tiden och mina resultat har nästan gått bakåt pga detta, mest baklänges har det gått med bänken. Gjorde en press på träningen på 82kg med stopp (och rövlyft) under hösten, nu får jag kämpa för att klara 75. Jaja, så är det, upp och ner... Krafterna finns där någonstans, jag kan bara inte hitta dom just nu:/.

Bighulken - Vi har förbannat kul på våra träningar, jag längtar till alla träningspass.
Så kan det vara minsann, men jäklar i min låda vad gött man har det när man kommer över den där platån. Tex när man fått vila några dagar och är pepp: plötsligt händer det... Hade iaf ett sånt ögonblick förra veckan själv. Idag sög det dock.. dooh...

Aha men du har ju fullt upp med plugg med?

Kul du kallar mig Herr Larsson. Det brukar mina tyska kollegor annars bara göra: "Sehr geehrter Herr Larsson"
Magnus Larsson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-12-22, 21:01   #418
eulalia
Registered User
 
eulalias avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Inlägg: 2 601
Jag har faktiskt precis tagit min examen så nu from Januari så börjar jag på ett nytt jobb i en ny stad. Det blir säkert jobbigt vissa dagar då man är grön på precis allting men jag tror överlag att jag kommer att trivas. Jag ska jobba på samma firma som jag har gjort 14 veckor av min praktik på så jag har ett hum om iaf vad som väntar. Att man trivs på jobbet och med arbetskamraterna är så jäkla viktigt, och det gör jag där. Jag tror det kan bli riktigt bra faktiskt, trots att man får flytta ännu en gång och börja om lite på ny kula!
eulalia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-12-23, 00:12   #419
Galt
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2012
Ort: Vid havet i skogen i det djupaste Hälsingland.
Inlägg: 781
Från sågverk till....

Visst utbildade du dej till kyltekniker var d visst eller?kul att du tog steget utifrån sågverkens lite fyrkantiga värld till något du vilja göra!!creds till dej för det:-)

Ha nu en riktigt goderan jul å ett gott nytt
Galt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-12-23, 21:39   #420
bighulken
Live my Dream
 
bighulkens avatar
 
Reg.datum: Dec 2011
Ort: hemma
Inlägg: 3 587
God jul på dig nu !!!!........Med vänlig hälsning/
__________________
[ youtube kanalen

Att se stark ut, eller att (Vara stark), det är skillnad.....
bighulken är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:58.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)