Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2021-02-28, 12:41   #1
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 235
Tipsa om företag/varumärken som inte är "woke"

Jag tänkte att det vore bra med förslag på företag/varumärken som inte är uttalat "woke" eller försöker vara "woke" så att man kan handla produkter som inte är woke.

Då Barilla backat och försökt bli mer woke så är tex. det inte en kandidat längre tyvärr, men den hade platsat här förut.

Har fn. bara två företag/produkter i huvudet, det är dollarstore (med lätt antifeministisk hållning) och Red Bull (som inte velat uttala ett stöd till BLM samt blivit kritiserat för en världskarta där afrika benämns som "zoo animals come from here" kina som "they make most of our stuff" och indien som "land of tech-support")
__________________
Oleg. pseudointellektuell
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-02-28, 12:49   #2
Lafayette
Jag har frågat två år i rad, jag ger upp.
 
Lafayettes avatar
 
Reg.datum: Oct 2018
Inlägg: 519
Vadå "tyvärr? Barilla var ju homofobisk?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Livet är upp och ner, som en knäböj.
Lafayette är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-02-28, 13:00   #3
stridis
stridis- avatartextmästare
 
stridiss avatar
 
Reg.datum: Jan 2003
Ort: lindome
Inlägg: 6 073
Vad fanken har Barilla gjort?
Missat den såpan uppenbarligen.

Dollarstore är jag sur på av andra orsaker så för mig blir det jobbigt att använda min konumentmakt. Det mesta är skit eller woke.
__________________
Stridis invictus.

I won't just gaze into the abyss, I'll maintain uncomfortable eye contact with it.
stridis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-02-28, 13:03   #4
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 235
Citat:
Ursprungligen postat av Lafayette Visa inlägg
Vadå "tyvärr? Barilla var ju homofobisk?
Vilket är tyvärr att de inte höll fast vid.
__________________
Oleg. pseudointellektuell
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-02-28, 13:11   #5
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 235
Citat:
Ursprungligen postat av stridis Visa inlägg
Vad fanken har Barilla gjort?
Missat den såpan uppenbarligen.

Dollarstore är jag sur på av andra orsaker så för mig blir det jobbigt att använda min konumentmakt. Det mesta är skit eller woke.
Haft kärnfamiljer i sin reklam och uttalat sig om att de inte vill göra reklamfilm med regnbågsfamilj.
__________________
Oleg. pseudointellektuell
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-02-28, 14:01   #6
Plasttiger
Banned User
 
Reg.datum: Feb 2020
Inlägg: 120
L'oreal lever i en förlegad tid, kickade modellen för att hen vågade uttala sig om förtryck

Citat:
Honestly I don't have energy to talk about the racial violence of white people any more. Yes ALL white people... Because most of ya'll don't even realise or refuse to acknowledge that your existence, privilege and success as a race is built on the backs, blood and death of people of colour. Your entire existence is drenched in racism. From micro-aggressions to terrorism, you guys built the blueprint for this s***. Come see me when you realise that racism isn't learned, it's inherited and consciously or unconsciously passed down through privilege. Once white people begin to admit that their race is the most violent and oppressive force of nature on Earth... then we can talk. Until then stay acting shocked about how the world continues to stay f***** at the hands of your ancestors and your heads that remain buried in the sand with hands over your ears.
Plasttiger är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-02-28, 17:02   #7
Vinter
Lagom
 
Vinters avatar
 
Reg.datum: Sep 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 677
Citat:
Ursprungligen postat av Plasttiger Visa inlägg
L'oreal lever i en förlegad tid, kickade modellen för att hen vågade uttala sig om förtryck
Helt ärligt du borde hitta nåt viktigare att spendera tiden på än att återposta alla reddit trådar du hittar, från alla olika vinklar du kan komma på.
Vinter är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-02-28, 17:26   #8
JusupWilkoszzzz
Registered User
 
JusupWilkoszzzzs avatar
 
Reg.datum: Aug 2020
Inlägg: 3
Dollarstore så klart!
JusupWilkoszzzz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-02-28, 17:38   #9
skyffelmördarn
Registered User
 
skyffelmördarns avatar
 
Reg.datum: Dec 2019
Inlägg: 972
Citat:
Ursprungligen postat av Vinter Visa inlägg
Helt ärligt du borde hitta nåt viktigare att spendera tiden på än att återposta alla reddit trådar du hittar, från alla olika vinklar du kan komma på.
På reddit försvinner ju hans inlägg som en av tusen. Här på kolozzeum ligger hans inlägg kvar i dagar, veckor och ibland månader. Total lycka.
skyffelmördarn är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2021-02-28, 17:40   #10
yia
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2015
Inlägg: 66
Dolce & Gabbana hade en incident med ett konservativt uttalande för några år sedan som de fick skit för i media. Italienska bolag överlag känns rätt traditionella. Även Schweiz känns som en bra destination för den som ogillar totalitär wokeism. Undantaget är möjligen globala brands med utländskt ägande.

Som tidigare nämnt Red Bull. Jag är förvånad över att de inte släpper några läskkonkurrenter med identitetsundertoner. Coca cola ska ju vara omöjligt att konkurrera med i normala fall, men deras enastående klåpare till ledning har förstås trasslat in sig i wokeism också. Är det något Red Bull kan så är det marknadsföring så varför inte släppa en Freedom coke med amerikanska flaggan på och sikta på att ta halva marknaden innan idioterna fattat vad som hänt. Är man riktigt smart släpper man en Woke-coke som passiv investerare från andra hållet också frontat av någon tokig människa i lila hår.

Senast redigerad av yia den 2021-02-28 klockan 17:43.
yia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-02-28, 19:11   #11
PixelMiner
Lyfter tunga pixlar
 
PixelMiners avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 336
Du kan ju gå in på Reklamombudsmannens hemsida. Där kan du ju söka fram företag som blivit fällda för massa olika "non-woke" reklam. Du kan till och med filtrera på vilken typ av fällning du vill hitta, t.ex. "Könsdiskriminerande" eller "Stötande":
https://www.reklamombudsmannen.org/sok-uttalanden

Eller så kan du ju kanske använda din tid till något produktivt som faktiskt gör nytta. 😜
PixelMiner är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2021-02-28, 20:29   #12
BelowAverage
Kärvt maskulin
 
BelowAverages avatar
 
Reg.datum: Nov 2011
Inlägg: 1 000
Det är ju svårt och energikrävande imo att hålla sig ajour med företags politiska ställningstaganden. Jag gör det inte svårare för egen del än att jag bojkottar företag när de blivit uppenbart woke, om det är möjligt åtminstone. Skulle inte säga upp el eller internet eller sluta köp mat t.ex

Citat:
Ursprungligen postat av PixelMiner Visa inlägg
Eller så kan du ju kanske använda din tid till något produktivt som faktiskt gör nytta. ��
Att rösta med plånboken gör nytta. Det är imo ett hedervärt sätt att inte stötta beteenden och ideologier man anser negativa, och det är inte våldsamt.
Jag har sagt upp netflix och spotify, inget mer ben&jerrys & coca cola heller som jag kan komma på på rak arm. Spel är en hobby jag har men jag köper inte spel som uppenvart vill propagera wokenesss på mig.
__________________
Do I have potential?
Citat:
Ursprungligen postat av Tolkia Visa inlägg
Jag tror att den kan överleva om den får tillräckligt mycket konstgjord andning:
The bodybuilding industry is a scam meant to prey on your insecurities for the purpose of selling you worthless, overpriced supplements, while showing off bodybuilders with enough prescription and or illegal drugs in them to stock a pharmacy.
BelowAverage är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2021-02-28, 21:23   #13
Ett Orm
Silver lifter
 
Ett Orms avatar
 
Reg.datum: Jun 2011
Ort: Mitt i Sverige, lite åt sidan..
Inlägg: 2 621
Wish och ali express.
__________________
ᕦ( ˘ᴗ˘ )ᕤ
Ett Orm är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-02-28, 22:48   #14
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 235
Citat:
Ursprungligen postat av PixelMiner Visa inlägg
Du kan ju gå in på Reklamombudsmannens hemsida. Där kan du ju söka fram företag som blivit fällda för massa olika "non-woke" reklam. Du kan till och med filtrera på vilken typ av fällning du vill hitta, t.ex. "Könsdiskriminerande" eller "Stötande":
https://www.reklamombudsmannen.org/sok-uttalanden

Eller så kan du ju kanske använda din tid till något produktivt som faktiskt gör nytta. ��
Hahaha vad underbart! Stort tack pixelminer! Bara ett par snabba!

Rasistisk mot kineser
https://www.reklamombudsmannen.org/u...peas-of-heaven

Rasistisk mot etniska näsor
https://www.reklamombudsmannen.org/u...toriakliniken2

Ett terränglopp med vita muskulösa män i reklamen.
https://www.reklamombudsmannen.org/u.../superior-race
__________________
Oleg. pseudointellektuell
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-02-28, 23:11   #15
Ladugårdsdörr
Registered User
 
Ladugårdsdörrs avatar
 
Reg.datum: Oct 2011
Inlägg: 795
"etnisk låg näs*profil". Jag fnittrar på mitt pojkrum.
Ladugårdsdörr är uppkopplad nu   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:16.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)