Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2009-01-07, 14:38   #151
shut teh face
Mother love bone
 
shut teh faces avatar
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 1 709
Citat:
Ursprungligen postat av Trance Visa inlägg
Studien kanske bör utökas till en hel hög äpplen under soffan som tas ut under olika stadier av föruttnelsen/förtorkningen. Även wintersnowdrifts lukt och städförmåga kanske bör undersökas med kontrollgrupper.
Nej
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av lectris Visa inlägg
Är shut teh face knäpp som klagar över att en tjej skickar porr?
shut teh face är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-07, 14:39   #152
stafh
Registred User
 
stafhs avatar
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 1 081
Tantens luktförmåga borde också jämföras med samma kontrollgrupp som utvärderar odören från äpplet.
stafh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-07, 14:42   #153
mangs
I´m just kidding. Or am I?
 
mangss avatar
 
Reg.datum: Oct 2001
Inlägg: 4 410
Oavsett vilket har jag svårt att tro att ett äpple i idag skall gå från totalt luktfritt till såpass stinkande så att en tillfällig person som inte normalt vistas i lägenheten känner en stank när de bara springer in för att vattna blommorna att de letar runt i lägenheten och hittar ett ruttet äpple bakom soffan som inte lägenhestinnehavaren känt stanken av..

Jag känner inte WinterSnowdrift men jag tror inte heller hon är typen som sitter och mumsar äpple i soffan och tappar in det där bakom och låter det vara.

Det faktum att tanten höll sig undan samt lämnade en lapp med en dålig ursäkt gör ju historien ännu mindre hållbar. Lägger man sedan ihop alla de andra grejorna så tror jag hon ljuger så att tungen numera ser ut som en kolbit.
__________________
drzwj, uoy ssim I
mangs är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-07, 14:43   #154
shut teh face
Mother love bone
 
shut teh faces avatar
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 1 709
Citat:
Ursprungligen postat av mangs Visa inlägg
Oavsett vilket har jag svårt att tro att ett äpple i idag skall gå från totalt luktfritt till såpass stinkande så att en tillfällig person som inte normalt vistas i lägenheten känner en stank när de bara springer in för att vattna blommorna att de letar runt i lägenheten och fittar ett ruttet äpple bakom soffan.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av lectris Visa inlägg
Är shut teh face knäpp som klagar över att en tjej skickar porr?
shut teh face är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-07, 14:48   #155
mangs
I´m just kidding. Or am I?
 
mangss avatar
 
Reg.datum: Oct 2001
Inlägg: 4 410
Citat:
Ursprungligen postat av Viktor_Balck Visa inlägg
Var det inte Stoltz som blev misshandlad av en tant när han skulle kliva på en buss? Fast sen gick han väl segrande ur två konflikter med tanter om jag inte har fel. Om det stannar vid en verbal konfrontation är dock Stoltz ett vettigt alternativ.

Stoltz record mot tanterna - 2 wins and 1 loss.

Självklart, jag menar inte att Stoltz skall gå på henne handgripligen då jag inte finner brottet såpass grovt ännu. Som sagt, han tog ju emot beatings av en lite späd kärring en gång i tiden. Dock är han full av revanchlust och hyffsat lugn i verbala konfrontationer. Om ingenting annat fungerar kan han ju alltid avsluta med "-Jag kan ta din oskuld."



Shut the face?

Jag tog bort det då jag var rädd att det var över gränsen men du förevigade det före, he he.
__________________
drzwj, uoy ssim I
mangs är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-07, 14:58   #156
gibb
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 145
Jag hade bytt lås. Eftersom att din nyckel varit i händerna hos någon som förbrukat ditt förtroende som du själv säger.
gibb är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-07, 16:02   #157
sofia93
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2009
Inlägg: 1
usch!! jo du borde nog byta lås, och inte mera lite på den gamla tanten... och dessutom storstäda lägenheten! man vet int vad som pågått där inne...:S
sofia93 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-07, 16:17   #158
Solros
Registered User
 
Solross avatar
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 1 005
Det kan inte vara någon form av rebus som leder till tantens gömda miljoner som hon lämnat?
Om jag vet något om rebusknäckning, vilket jag inte gör, så tror jag att dumlen represtenterar skatten, kastrullen skyddsutrustning, Troja en ledtråd till Grekland och det gamla äpplet att bakom vår mentala soffa ligger ett äpple och ruttnar som bör städas bort.
Solros är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-07, 16:19   #159
delta_mats
Illrar pillrar
 
delta_matss avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Skogen
Inlägg: 5 089
Vad fick tanten i gengäld för att ansvara för din nyckel och dina blommor?
Jag antar att hon inte skulle göra det helt gratis såtillvida ni inte är väldigt goda vänner?
__________________
NO FEAT IS BEYOND MY REACH, I WILL WRITE MY OWN DESTINY.

Cardio Freak With Science
En Svensk Klassiker 2019/2020
PB: Böj 185 kg. Bänk 137,5 kg. Mark 235 kg.
delta_mats är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-07, 16:29   #160
Rock'nRoll
Kolo-Brolle
 
Rock'nRolls avatar
 
Reg.datum: May 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 3 274
Citat:
Ursprungligen postat av tjabon Visa inlägg
Känner du många som vill vara vän med folk som trampar på dom?
Jag gör det inte.
Jag känner att det är jävligt onödigt att bli ovän på riktigt med den man bor 2 meter i från, speciellt när dom redan snackat. Klart som fan att man inte låter tanten vattna blommorna igen men att gå och häva ur sig nått sånt efter att man redan pratat och berättat att det inte är okej är bara korkat.
Rock'nRoll är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-07, 16:31   #161
Rock'nRoll
Kolo-Brolle
 
Rock'nRolls avatar
 
Reg.datum: May 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 3 274
Citat:
Ursprungligen postat av powpow Visa inlägg
jag tycker inte det är så farligt. Hon vattnade blommorna och tog sig friheten att äta en dumle, fixa mat när elen inte funkade hos henne och lät kidsen kolla på troja under tiden. Ganska bra film ju.

Inte acceptabelt eller speciellt trevligt, men absolut inte nackskott.
+1

Citat:
Ursprungligen postat av grisen Visa inlägg
säkra bevis, polisanmäl och försök att få henne vräkt. Senare byter du självklart lås.
-10
Rock'nRoll är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-07, 17:39   #162
Fatcan
Registered User
 
Fatcans avatar
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 1 776
Citat:
Grannen såg ut att vara vid hyfsat god vigör så jag tror inte att jag blev smittad av någon döts förkylning i alla fall. Jag frågade med en röst som jag hoppas signalerade kontrollerad upprördhet varför dessa saker fanns i min lägenhet. Tanten förklarade att de inte hade haft någon el igår och att hon därför gått in i min lägenhet och kokat en kopp te. Sonen hade följt med in och sett på DVD. Det tillrörda i soffan hävdade hon som sagt var p.g.a. den påstådda äppelincidenten.

Det finns en viss trovärdighet i denna story, då hon vid ett tillfälle strax innan jul knackade på min dörr och frågade om jag hade möjlighet att ladda hennes sons mp3-spelare då de hade strömavbrott (min el fungerade alldeles utmärkt vid tidpunkten).

Jag frågade om handduken men den sade hon sig inte känna till. Det kan möjligtvis vara så att jag har glömt den i simhallen eller dylikt, och jag har ju heller inga konkreta bevis på att hon skulle ha tagit den. Samtidigt känns det skumt att den och en kökskniv är borta och jag litar absolut inte på henne efter det här. Jag förklarade att jag tyckte att det var obehagligt att komma hem och se att saker var flyttade, samt sade åt henne att hon kunde ha ringt mig om hon ville nyttja min lägenhet några timmar för dessa ändamål. Hon såg klart besvärad ut, ursäktade sig massor av gånger och sade att lappen med mitt telefonnummer försvunnit.
Hon döljer garanterat fortfarande nånting. Vad fan är det för jävla tattare som utnyttjar ett förtroende på det där sättet. Gå in och använda nån annans lägenhet och dessutom lämna kvar skräp och snor andra grejer?
Vart i Uppsala utspelar sig det här?
Fatcan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-07, 21:58   #163
wintersnowdrift
special snowflake
 
wintersnowdrifts avatar
 
Reg.datum: Nov 2004
Ort: Obygden
Inlägg: 3 163
Citat:
Ursprungligen postat av Yankeee Visa inlägg
Någon slags konsekvens måste finnas efter en sådan handling. Oavsett det är räkning för låsbyte, polisanmälan eller vad som. Man kan inte ta för sig som hon har gjort och sedan tro att man kommer undan med en besviken granne.
Citat:
Ursprungligen postat av skaparn Visa inlägg
Glöm inte: En arg tråd på kolo. Skulle du vilja bli dissad i 10+ sidor på internet? Om man bortser från din träningsjournal då.
Jag funderar på om detta är hämnd nog eller om jag ska ringa föreslagna Stoltz och fråga om han kan göra en instas. Alternativt Allan och en kundvagn.

Citat:
Ursprungligen postat av Manta Visa inlägg
Är jag onödigt kritisk eller hade hennes förklaring fler plotholes än en Dan Brown-roman?

Varför öppnade hon inte dörren från början, men han smyga in en lapp+nyckel precis när du var på ICA?

Varför nämdes inte strömavbrottet i lappen, utan bara att det var kallt?

Om man kan låna någon annans täcke, tar man då med egen kastrull för att koka té?

Äppleincidenten vet jag inte vad jag tror om, hur fort ruttnar ett äpple bakom en soffa till den gräns att lukten blir påtaglig?

Kniven? Fruktskålen?

Sedan alla slumpmässiga saker, strömavbrott, borttappat nummer (finns du inte på eniro?)

Jag är kritisk till hennes förklaring, bara det att du måste gå till henne för att få en förklaring. Kunde hon inte lämnat en lapp INNAN du kom hem där det stod att hon nyttjat lägenheten pga strömavbrott, men tappat bort numret och att hon ville ha du skulle komma och prata om det när du kom hem?
Jag tror också att äppelskruttet är en lögn. Jag tror att hon har varit i min lägenhet vid mer än ett tillfälle. Funderar även på om strömavbrottet kanske inte är ett strömavbrott utan snarare el som stängts av p.g.a. obetald elräkning.... men då är vi tillbaka i spekulationsträsket som jag tänkt lämna nu. Hon är egentligen inte värd all denna energi.

Citat:
Ursprungligen postat av Manta Visa inlägg
wintersnowdrift skrev ju i orginalposten att hon dammsög noga innan hon reste iväg. Nu stod det tillsammans med badrumsincidenten, så det kanske bara gällde badrummet. Enligt mig dammsuger man även under soffan när man noggrant dammsuger.
Öh, kvalificeras det som noggrannt om man kör in dammsugarmunstycket under soffan och rör runt lite? Jag kan dock inte påstå att jag finkammar detta utrymme mer än så. Det skulle väl rent teoretiskt kunna ligga ett äppelskrutt där, ditplanterat av aliens.

Citat:
Ursprungligen postat av Trance Visa inlägg
Studien kanske bör utökas till en hel hög äpplen under soffan som tas ut under olika stadier av föruttnelsen/förtorkningen. Även wintersnowdrifts lukt och städförmåga kanske bör undersökas med kontrollgrupper.


Trance, du är helt underbar. Detta måste jag få citera.

Citat:
Ursprungligen postat av delta_mats Visa inlägg
Vad fick tanten i gengäld för att ansvara för din nyckel och dina blommor?
Jag antar att hon inte skulle göra det helt gratis såtillvida ni inte är väldigt goda vänner?
Jag såg det mer som en tjänster-gentjänster-situation. Jag har som sagt hjälpt henne med laddning av sonens ipod, lånat ut ett cykellås vid något tillfälle etc. Vi talade aldrig om någon ersättning (om inte denna situation hade uppstått hade jag dock planerat att ge henne en blomma eller choklad eller något som tack för hjälpen - det kommer inte att hända nu).

Citat:
Ursprungligen postat av Fatcan Visa inlägg
Hon döljer garanterat fortfarande nånting. Vad fan är det för jävla tattare som utnyttjar ett förtroende på det där sättet. Gå in och använda nån annans lägenhet och dessutom lämna kvar skräp och snor andra grejer?
Vart i Uppsala utspelar sig det här?
Jag bor i Svartbäcken.

//Kristin
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Trance Visa inlägg
Studien kanske bör utökas till en hel hög äpplen under soffan som tas ut under olika stadier av föruttnelsen/förtorkningen. Även wintersnowdrifts lukt och städförmåga kanske bör undersökas med kontrollgrupper.
Brevis esse laboro, obscurus fio
wintersnowdrift är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-07, 22:04   #164
tjabon
Joser
 
tjabons avatar
 
Reg.datum: May 2007
Ort: I min lada
Inlägg: 294
Citat:
Ursprungligen postat av Rock'nRoll Visa inlägg
Jag känner att det är jävligt onödigt att bli ovän på riktigt med den man bor 2 meter i från, speciellt när dom redan snackat. Klart som fan att man inte låter tanten vattna blommorna igen men att gå och häva ur sig nått sånt efter att man redan pratat och berättat att det inte är okej är bara korkat.
Jag menar bara att Wintersnowdrift skulle göra en tydlig markering som hon
var nöjd med och det har hon tydligen gjort.
Man behöver ju inte vara otrevlig eller aggresiv bara för att man förklarar
för folk vad man tycker om dom eller deras beteenden.
__________________
men du är jelly, mirin' och butthurt! ye, u jelly brah? u mirin'?
tjabon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-07, 22:10   #165
Manta
Hey, Hey, My, My
 
Mantas avatar
 
Reg.datum: Dec 2003
Ort: Adelaide
Inlägg: 170
Citat:
Ursprungligen postat av wintersnowdrift Visa inlägg
Öh, kvalificeras det som noggrannt om man kör in dammsugarmunstycket under soffan och rör runt lite? Jag kan dock inte påstå att jag finkammar detta utrymme mer än så. Det skulle väl rent teoretiskt kunna ligga ett äppelskrutt där, ditplanterat av aliens.
Jag är tveksam, jag tror att noggrant gräver att man böjer sig ner och kikar under soffan.

När åt du senast ett äpple i soffan? Hur stor skulle du uppskatta att chansen är att du tappat ett äpple under soffan?
__________________
...like those who go off on a journey to see a longed-for city with their own eyes and imagine that one can enjoy in reality the charm of a dream
Manta är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:16.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)