Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-12-01, 15:49   #1231
mattilainen
Registered User
 
mattilainens avatar
 
Reg.datum: May 2007
Ort: Uddevalla
Inlägg: 5 473
Gymmet

Bänkpress
1x30 20 kg
1x15 70 kg
1x10 90 kg
1x8 90 kg
1x8 90 kg
Tänkte "Nu idag ska jag klara 15 reps på kv" Blev tyvärr inte som jag tänkte men helt nöjd med tanke på att jag inte varit frisk på typ 3 veckor. Skönt att känna sig frisk igen.

Bröstpress i cc

1x10 65 kg
1x10 65 kg
1x10 60 kg

Bröst i cc (flyes)
1x10 30 kg
1x10 30 kg
1x10 30 kg

Supersettade med flyes fast nedåt i cc
1x10 25 kg
1x10 25 kg
1x10 25 kg

Dips
1x15
1x15
1x15
Tungt efter bänken och de andra. Helt ok men tycker jag inte hade orken hela tiden. Inte mer än ok iaf

Pushdowns
1x8 70 kg
1x8 70 kg
1x8 70 kg
Fullt magg och får fan börja höja med viktskivor nu tycker jag.. Helt ok

Ländrygg, ryggresning
1x20
1x20
1x10 +10kg
1x10
Tycker det tar mycket bättre utan vikt, kan bero på hur jag utför övningen utan vikt.

Hantellyft åt sidan
1x30 2 kg
1x20 4 kg
1x10 8 kg
1x10 10 kg
1x10 12.5 kg
1x10 12.5 kg
1x10 10 kg

Hantellyft bakåt när jag ligger på mage på en bänk

1x10 10 kg
1x10 10 kg
1x10 10 kg

Tyckte det var skönt att få träna lite axlar också. GÖtt! Imorgon blir det bjj igen. Hoppas på att kunna köra dubbelpass men blir kanske bara ett.
__________________
Knäböj: 160 kg
Bänkpress: 127.5 kg
Marklyft: 195
Journal - Gym och Brasiliansk Ju-Jutsu
mattilainen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-12-01, 15:50   #1232
mattilainen
Registered User
 
mattilainens avatar
 
Reg.datum: May 2007
Ort: Uddevalla
Inlägg: 5 473
Citat:
Ursprungligen postat av Petoria Visa inlägg
Stressa inte så du blir mer sjuk bara!

Kul att du fastnat för BJJ btw
Ska försöka det du! Får tänka på er här

Bjj is the right thing to do!
__________________
Knäböj: 160 kg
Bänkpress: 127.5 kg
Marklyft: 195
Journal - Gym och Brasiliansk Ju-Jutsu
mattilainen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-12-01, 16:19   #1233
zteve
Registered User
 
zteves avatar
 
Reg.datum: Jan 2007
Ort: Strömstad
Inlägg: 1 197
Manligt med fullmagg på pushdownsen! Vad är hemligheten? New moon+sjukdom?
__________________
Storebror måste hålla sig starkare än lillebror l--> Killerzteve goes mad

Get fit or die trying...
zteve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-12-01, 16:24   #1234
rooz
Legimtimerad flaggstång
 
roozs avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Ort: Hos Mor & far
Inlägg: 9 962
Citat:
Ursprungligen postat av zteve Visa inlägg
Manligt med fullmagg på pushdownsen! Vad är hemligheten? New moon+sjukdom?
Har mattis blivit vampyr Men då kanske han är med i nästa Twilightfilm "The vampirebulk"
__________________
Citat:
Man vill bli älskad, i brist därpå beundrad, i brist därpå fruktad, i brist därpå avskydd och föraktad. Man vill ingiva människorna något slags känsla
rooz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-12-01, 18:06   #1235
Action Fighter
Batman
 
Action Fighters avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Ort: Stockholm
Inlägg: 814
Vilket jävla monsterpass det där. Bra kört ändå! Tycker definitivt du borde börja köra med viktplattor på pushdownsen. Är ju ett bra tag du kört full magg där nu.

Citat:
Ursprungligen postat av rooz Visa inlägg
Har mattis blivit vampyr Men då kanske han är med i nästa Twilightfilm "The vampirebulk"
Tror han måste vara en Varulv för att hantera vikterna faktiskt.
Action Fighter är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-12-02, 22:49   #1236
mattilainen
Registered User
 
mattilainens avatar
 
Reg.datum: May 2007
Ort: Uddevalla
Inlägg: 5 473
Citat:
Ursprungligen postat av zteve Visa inlägg
Manligt med fullmagg på pushdownsen! Vad är hemligheten? New moon+sjukdom?
jaja Jag vet inte faktiskt, alltid haft styrka i mina triccar. Försöker göra det så strikt jag bara kan nu för tiden :p

Citat:
Ursprungligen postat av rooz Visa inlägg
Har mattis blivit vampyr Men då kanske han är med i nästa Twilightfilm "The vampirebulk"
Haha, you wish Jag skulle lätt velat vara med om jag fick!

Citat:
Ursprungligen postat av Action Fighter Visa inlägg
Vilket jävla monsterpass det där. Bra kört ändå! Tycker definitivt du borde börja köra med viktplattor på pushdownsen. Är ju ett bra tag du kört full magg där nu.



Tror han måste vara en Varulv för att hantera vikterna faktiskt.
Tack du! Denna träningsvärken i triceps är inte nådig faktiskt.. Bjj på det var tungt haha. Ja, jag får hitta några plattor som jag klarar av att lägga på!
Varulv är tuffare
__________________
Knäböj: 160 kg
Bänkpress: 127.5 kg
Marklyft: 195
Journal - Gym och Brasiliansk Ju-Jutsu
mattilainen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-12-02, 22:54   #1237
mattilainen
Registered User
 
mattilainens avatar
 
Reg.datum: May 2007
Ort: Uddevalla
Inlägg: 5 473
Bjj

Blev ett pass idag som jag hoppats på Känner att kroppen börjar komma tillbaka, synd bara att träningsvärken från gårdagens pass är onådig! Passet var fan tungt från början och uppvärmningen var mer än uppvärmning

Vi körde mycket passeringar från guard, spiderguard och olika varianter på dessa. Sparringen blev en ny sorts träning, herren på täppan heter det. Det är så att alla med färgade bälten ligger. Vi andra startar från guard och om vi passerar ligger vi kvar och om dom sveper oss så ligger dom kvar. Hela tiden var det fullt ös och ingen vila. Fick gå från person till person och bara köra skiten ur mig! Jävlar vad trött jag blev med 40 minuter ren sparring. Gött att man inte har lika mycket vikt att bära runt på iaf haha Bra pass och bra tekniker! Som alltid!
__________________
Knäböj: 160 kg
Bänkpress: 127.5 kg
Marklyft: 195
Journal - Gym och Brasiliansk Ju-Jutsu
mattilainen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-12-04, 16:54   #1238
mattilainen
Registered User
 
mattilainens avatar
 
Reg.datum: May 2007
Ort: Uddevalla
Inlägg: 5 473
Bjj

Blev ett till pass igår. Idag var det underifrån vi körde och gick igenom väldigt mycket för att vara teknikmässigt.

Blev att vi började köra från olika sätt att komma till armbars och trianglar med att finta oss dit. Började med att gå på en collar choke för att lura oss till en armbar istället. Jag som är ganska så ovig faktiskt hade lite svårt att få till den tight och bra. Får hoppas jag lär mig eller bli smidigare :p

Sedan gick från från halv guard och körde olika sätt att luras med att det ser ut som vi ska svepa dom för att sedan sparka ut benen och få till en triangel. Denna var lättare och jag tycker jag blivit riktigt duktig på att få till en triangel.

Sparringen gick bra får jag säga, körde mot både några "nya" som mig och några som varit med väldigt länge. Jag får alltid komplimanger om hur jag kör, att jag hela tiden pushar på frammåt och vilar ofta i rätt tillfällen för att sedan explodera. Jag är fortfarande för ivrig och glömmer bort att ta och säkra position innan jag går vidare, vilket kan kosta mig tävlingar om jag inte lär mig detta. Jag ligger mycket i underläge men får även till förflyttningar till sidecontroll och mount. Försöker att tänka mer nu än vad jag brukar. Innan körde jag som jag kände och tog det som det blev, nu försöker jag tänka ett steg extra hela tiden. Det är väldigt ovant och man blir ofta långsammare och misslyckas men man måste få till tänket. Det är tänket som gör så man bli bättre och så man klarar att sätta teknikerna. Det är detta jag nu ska bli bättre på!
__________________
Knäböj: 160 kg
Bänkpress: 127.5 kg
Marklyft: 195
Journal - Gym och Brasiliansk Ju-Jutsu
mattilainen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-12-04, 18:00   #1239
kalajset
Registered User
 
kalajsets avatar
 
Reg.datum: Nov 2006
Inlägg: 4 426
Bra där, låter flummigt, men ett stort steg till att faktiskt bli bättre lär helt klart just vara att inse vad man så att säga är mindre bra på, och sedan försöka rätta till det, även om det i början snarare kanske kan ta en något steg bakåt, tillfälligt. - Detta har jag själv svårt med ibland, men det känns skönt att du inser det själv, och inte bara kör på som en annan troligen hade gjort.
__________________
Träningsjournal.
kalajset är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-12-05, 18:15   #1240
mattilainen
Registered User
 
mattilainens avatar
 
Reg.datum: May 2007
Ort: Uddevalla
Inlägg: 5 473
Citat:
Ursprungligen postat av kalajset Visa inlägg
Bra där, låter flummigt, men ett stort steg till att faktiskt bli bättre lär helt klart just vara att inse vad man så att säga är mindre bra på, och sedan försöka rätta till det, även om det i början snarare kanske kan ta en något steg bakåt, tillfälligt. - Detta har jag själv svårt med ibland, men det känns skönt att du inser det själv, och inte bara kör på som en annan troligen hade gjort.
Absolut! Det är bra att hitta sina svagheter i tidigt skede så man inte nöter in fel och fel hela tiden. Om man säger 3000 försök på en teknik för att man ska kunna den ganska så bra så behövs det säkerligen upp mot 10 - 15 000 reps för att lära sig om till rätt sätt! Försöker att tänka nu när jag förlorar och så liksom vad jag gjorde för fel denna gången. Märker ju att man ofta åker på samma saker om och om igen, vilket är ett tydligt tecken på att man ska göra på ett annat sätt..
__________________
Knäböj: 160 kg
Bänkpress: 127.5 kg
Marklyft: 195
Journal - Gym och Brasiliansk Ju-Jutsu
mattilainen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-12-05, 18:25   #1241
mattilainen
Registered User
 
mattilainens avatar
 
Reg.datum: May 2007
Ort: Uddevalla
Inlägg: 5 473
BJJ Gradering! - Hihi!

Ja, förlåt först och främst Jag har försökt att hålla detta lite hemligt fram tills nu. Det är ju så att jag tränat Brasiliansk Ju-Jutsu i runt tre månader. Graderingar brukar man få göra när tränarna känner att man är redo och känner att man behärskar det som man behöver. Så jag var med både på ett seminarium idag, vilket jag kommer skriva om lite senare och en gradering. Jag trodde först inte jag skulle klara att få mig en stripe(Ett sträck på bältet, efter fyra sträck så får man ett nytt bälte). Det var folk som tränat sen Januari och gradera sig, så jag trodde ju självklart inte jag skulle "lyckas" men se på fan! Tränarna sa att dom inte gick på hur länge man tränat utan vad man visat upp för kvaliteter under sin träningstid. Så här sitter jag nu med en extra stripe på bältet och är helt slut efter fyra timmars seminarium och gradering.

Grattis till mig!

Seminariumet var värt varje krona av mina 300 kr jag betalade. Från klockan två till klockan sex så har vi legat och fått lära oss nya tekniker, nya escapes, nytt tankesätt. Helt otroligt hur mycket det finns som man kan lära sig. sen ska jag inte gå in på hur mycket detaljer det är alltså! Sjukt! Men roligt.

Har gått igenom så mycket så har svårt att komma ihåg allt nu i huvudet. Är rätt slutkörd och har inte ätit sen runt 11. Vi fick många i vår klubb nu som fick massa nya bälten, både lila, blå, brunt och till och med två som fick svart!

När dom delade ut bältena så står man på två led mot varandra och så går personen som fått det nya bältet genom, samtidigt som alla andra står och slår allt dom kan med bältena på dennes rygg. Herre jävlar vad ont det gjorde måste jag säga! Ingen som tog i lite, utan det är bara att tänka "Dom kommer slå på mig någongång". De med lila gick två vändor, en fram och en tillbaka. Bara det gör ont.. De med blått fick gå fyra vändor och den som fick brunt fick gå sex jävla vändor. Jag tror inte man förstår hur hans rygg såg ut efteråt haha. Direkt efter detta var det att återgå till träningen som pågick i fyra timmar. Haha, starkt jobbat iaf! Stort grattis!

Vi som fick stripes fick gå en vända, så jag fick allt känna på hur det kändes med svettiga blöta bälten, gjorde ondare men vi fick använda oss av rashguard(En tight tröja) under dräkten som tur var.

Jaja, Nog om detta nu! Om du kommit hit får jag tacka dig för du läst mitt inlägg haha. Kul att du tog dig tid!

Happy Face!
__________________
Knäböj: 160 kg
Bänkpress: 127.5 kg
Marklyft: 195
Journal - Gym och Brasiliansk Ju-Jutsu
mattilainen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-12-05, 18:28   #1242
pbiddy
Registered User
 
pbiddys avatar
 
Reg.datum: May 2009
Ort: Göteborg
Inlägg: 420
Citat:
Ursprungligen postat av mattilainen Visa inlägg
Absolut! Det är bra att hitta sina svagheter i tidigt skede så man inte nöter in fel och fel hela tiden. Om man säger 3000 försök på en teknik för att man ska kunna den ganska så bra så behövs det säkerligen upp mot 10 - 15 000 reps för att lära sig om till rätt sätt! Försöker att tänka nu när jag förlorar och så liksom vad jag gjorde för fel denna gången. Märker ju att man ofta åker på samma saker om och om igen, vilket är ett tydligt tecken på att man ska göra på ett annat sätt..

Du kanske ska prova att filma? Så kan du kolla i efterhand och även se vad just den personen kör med för stil så du kan kicka ass nästa gång
pbiddy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-12-05, 18:36   #1243
Action Fighter
Batman
 
Action Fighters avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Ort: Stockholm
Inlägg: 814
Kul att det går framåt på BJJn. Fysatan att få gå sex jävla vändor. Hur många fick dem med svart gå? 8 lr?
Action Fighter är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-12-05, 18:51   #1244
spoon
Spån
 
spoons avatar
 
Reg.datum: Nov 2006
Ort: Nyboda
Inlägg: 14 407
Jag tycker du beskriver BJJ n bra vilket ibland kan vara svårt. Blir jävligt sugen på att kickboxas igen när jag läser detta Gemenskapen under träningen och glädjen efter gradering/match är ju mycket större än att lyckas på gymet. Dock så är det ju mycket jobbigare att träna en sport så jag låter nog bli ändå Grattis förfan! Bra jobbat!
__________________
Foxtrot Uniform Charlie Kilo
spoon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-12-05, 21:16   #1245
mattilainen
Registered User
 
mattilainens avatar
 
Reg.datum: May 2007
Ort: Uddevalla
Inlägg: 5 473
Citat:
Ursprungligen postat av pbiddy Visa inlägg
Du kanske ska prova att filma? Så kan du kolla i efterhand och även se vad just den personen kör med för stil så du kan kicka ass nästa gång
Fast det är så väldigt fram och tillbaka. När jag började var allt att "överleva" att inte förlora helt enkelt. Senare blev det till att lära sig att passera och ta position. Nu är det ju att vinna. Så man utvecklas allt, just nu är jag ju fortfarande nybörjare om man jämför med många andra i gruppen. Men filma är skitbra när man känner att man måste komma vidare och inte kan hitta fel när man bara sparras.

Citat:
Ursprungligen postat av Action Fighter Visa inlägg
Kul att det går framåt på BJJn. Fysatan att få gå sex jävla vändor. Hur många fick dem med svart gå? 8 lr?
Tack tack! Kul att se om tränarna ser att man utvecklas också. De med svart bälte behövde inte gå, när dom gick när dom fick brunt fick vara deras straff liksom. Alla efter att dom har gått blir kastade av en svartbältad. Så det är det dom får. Skitcoolt!

När dom gick så var det fan inga små smällar alltså. Det var att ta i för kung och fosterland och verkligen slå och slå haha. Kul att se

Citat:
Ursprungligen postat av spoon Visa inlägg
Jag tycker du beskriver BJJ n bra vilket ibland kan vara svårt. Blir jävligt sugen på att kickboxas igen när jag läser detta Gemenskapen under träningen och glädjen efter gradering/match är ju mycket större än att lyckas på gymet. Dock så är det ju mycket jobbigare att träna en sport så jag låter nog bli ändå Grattis förfan! Bra jobbat!
Tack! Jag försöker skriva så folk som inte tränar eller tränat alls också ska kunna förstå. Även om det itne alltid går haha. Svårt att förklara men kul att skriva av sig då man tänker tillbaka och kanske lär sig något man annars hade glömt eller hoppat över.

Tack igen! När du har tid tycker jag verkligen du ska köra igång igen.
__________________
Knäböj: 160 kg
Bänkpress: 127.5 kg
Marklyft: 195
Journal - Gym och Brasiliansk Ju-Jutsu
mattilainen är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:05.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)