Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2020-06-06, 22:01   #1
Luriosan
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2020
Ort: Västerås
Inlägg: 2
Trappmaskin för hemmabruk

Hallå allihopa!

Jag jobbar natt som personlig assistent och börjar tröttna nu på att jag rör mig för lite på nätterna. Jag har försökt att träna med gummiband och med den egna kroppsvikten och fått lite resultat (utöver att gymma). Nu vill jag däremot försöka bränna fler kalorier på nätterna och har funderat på en trappmaskin att ta med sig till jobbet. Tänker att det är bättre att stå på den ett par timmar och se på serier än att ligga på soffan.

När jag jobbar har jag en arbetstid på 10,5 timmar, jobbar tre nätter, ledig en och sedan tre nätter till. På mina jobbveckor är det svårt att orka och hinna med gymmet.

Jag är inte ute efter att bygga muskler med en trappmaskin utan vill mer röra på mig och minimera risken för att gå upp ännu mer i vikt. För att bygga muskler och få en mer definierad kropp går jag till gymmet mellan tre-fem dagar i veckan.

Vad säger ni användare om att träna på nätterna? Och finns det någon som kan rekommendera någon trappmaskin för hemmabruk?
Luriosan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-06, 22:09   #2
BrunoC
Banned User
 
Reg.datum: May 2018
Inlägg: 80
Varför inte bara ta med ett hopprep istället?

Billigare, tar mindre plats, händigare och mycket roligare.
BrunoC är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-06, 22:29   #3
Luriosan
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2020
Ort: Västerås
Inlägg: 2
Har försökt att ta med ett hopprep till jobbet och att köra burpees. Tyvärr vaknar brukaren av det. Måste hänga i dennes rum och kan inte gå ut för att hoppa runt. Dessutom klagade grannarna på att jag hoppade.... Hade hellre skaffat ett hopprep istället för att behöva införskaffa en dyr maskin.
Luriosan är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:32.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)