Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träning - Vikter & Kondition

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2020-06-16, 13:35   #16
EagleEye
Banned User
 
Reg.datum: Jun 2019
Inlägg: 212
Har bara dåliga erfarenheter av PT. De vill bara lura en på pengar.
EagleEye är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-16, 13:36   #17
vicarious
Proteinbarskonnässör
 
vicariouss avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 15 775
Citat:
Ursprungligen postat av Bifftek Visa inlägg
Personer som Jeff Cavaliere eller ATHLEAN-X är inte nödvändigtvis bättre än någon annan PT. Däremot så har de lyckats bra med sin marknadsföring.
+1. Jag tror TS blandar ihop kvalitet med popularitet/framgång på sociala medier.
__________________
Citat:
I'll see you in another life, brother.
vicarious är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-16, 13:46   #18
kvarnis
Registered User
 
kvarniss avatar
 
Reg.datum: Jul 2015
Ort: Linköping
Inlägg: 703
En personliga tränare kan nog inte lära dig något du inte kan lära dig själv genom självstudier, träning, kost är inte raketforskning.
kvarnis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-16, 14:02   #19
PureWhey
Banned User
 
Reg.datum: Oct 2012
Ort: Göteborg
Inlägg: 10 537
Citat:
Ursprungligen postat av kvarnis Visa inlägg
En personliga tränare kan nog inte lära dig något du inte kan lära dig själv genom självstudier, träning, kost är inte raketforskning.
Man kan också kakla själv, städa själv, göra kläder själv, etc...

En köper PT för att det är bekvämt bl a.
PureWhey är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-16, 18:34   #20
rooz
Legimtimerad flaggstång
 
roozs avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Ort: Hos Mor & far
Inlägg: 9 962
Citat:
Ursprungligen postat av kvarnis Visa inlägg
En personliga tränare kan nog inte lära dig något du inte kan lära dig själv genom självstudier, träning, kost är inte raketforskning.
Med det resonemanget så kan du ju serva bilen själv, bygga huset själv och allt möjligt. Ibland är det ganska bra att någon visar och berättar lite mer ingående hur det ska kännas vid vissa övningar.
__________________
Citat:
Man vill bli älskad, i brist därpå beundrad, i brist därpå fruktad, i brist därpå avskydd och föraktad. Man vill ingiva människorna något slags känsla
rooz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-16, 18:39   #21
ChuckTesta
Nope! Chuck Testa
 
ChuckTestas avatar
 
Reg.datum: Sep 2011
Inlägg: 674
Vem lyssnar ens på vad Jeff "Fake weights" Cavaliere säger?
ChuckTesta är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-16, 18:42   #22
skyffelmördarn
Registered User
 
skyffelmördarns avatar
 
Reg.datum: Dec 2019
Inlägg: 970
Citat:
Ursprungligen postat av PureWhey Visa inlägg
Man kan också kakla själv, städa själv, göra kläder själv, etc...

En köper PT för att det är bekvämt bl a.
Ordet du söker efter är lat.

Mitt tips är att hitta ett intresse för träningen, när du väl har det så kommer du tycka det är kul att göra egna scheman, experimentera med kost och allt det. Sen efter 10-15 år när du behöver finjustera eller hjälp med extrema detaljer kan du ju ta in någon utomstående.

Senast redigerad av skyffelmördarn den 2020-06-16 klockan 18:43.
skyffelmördarn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-16, 19:00   #23
Anders The Peak
Registered User
 
Anders The Peaks avatar
 
Reg.datum: Jan 2005
Ort: Hemma
Inlägg: 11 215
Om du behöver en person som talar om vad du ska göra vid varje gympass och du blir sedd vid varje pass som det vara viktigt för många då kan en PT vara av värde
__________________
Grandmaster Broscientist

"Bro, you gotta slam 40-60 grams of waxy maize plus 20 grams of BCAA within 7 seconds of finishing your last set of squat rack curls. Otherwise, you'll go straight catabolic."
Anders The Peak är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-16, 19:07   #24
kvarnis
Registered User
 
kvarniss avatar
 
Reg.datum: Jul 2015
Ort: Linköping
Inlägg: 703
Citat:
Ursprungligen postat av rooz Visa inlägg
Med det resonemanget så kan du ju serva bilen själv, bygga huset själv och allt möjligt. Ibland är det ganska bra att någon visar och berättar lite mer ingående hur det ska kännas vid vissa övningar.
Tycker inte träning o kost är så invecklat som de saker du beskriver.
Personlig tränare kostar mer än det smakar, TS är väl en normie.

PT är mer rimligt för hollywoodskådisar som har obegränsat med pengar o behöver se rippade ut inför en filminspelning eller kanske en stenrik VD som jobbar 16 timmar om dagen o inte har tid o sätta sig in i saker.
kvarnis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-16, 19:15   #25
Al3x
Registered User
 
Al3xs avatar
 
Reg.datum: Dec 2019
Inlägg: 77
Citat:
Ursprungligen postat av ChuckTesta Visa inlägg
Vem lyssnar ens på vad Jeff "Fake weights" Cavaliere säger?
Miljontals okunniga personer.
Al3x är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-16, 19:19   #26
rooz
Legimtimerad flaggstång
 
roozs avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Ort: Hos Mor & far
Inlägg: 9 962
Citat:
Ursprungligen postat av kvarnis Visa inlägg
Tycker inte träning o kost är så invecklat som de saker du beskriver.
Personlig tränare kostar mer än det smakar, TS är väl en normie.

PT är mer rimligt för hollywoodskådisar som har obegränsat med pengar o behöver se rippade ut inför en filminspelning eller kanske en stenrik VD som jobbar 16 timmar om dagen o inte har tid o sätta sig in i saker.
Och ändå ser 99% av brädan ut som de knappt lyfter. Konstigt
__________________
Citat:
Man vill bli älskad, i brist därpå beundrad, i brist därpå fruktad, i brist därpå avskydd och föraktad. Man vill ingiva människorna något slags känsla
rooz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-16, 20:15   #27
Anders The Peak
Registered User
 
Anders The Peaks avatar
 
Reg.datum: Jan 2005
Ort: Hemma
Inlägg: 11 215
Citat:
Ursprungligen postat av rooz Visa inlägg
Och ändå ser 99% av brädan ut som de knappt lyfter. Konstigt
Nu har vi alla varit nybörjare och trevat med hur man tränar för att få större muskler och läst diverse artiklar och prövat diverse program. Insikten kommer med erfarenheten och får en pejl på vad de kan åstadkomma och vilken målsättning som sätts för insatserna. Tyvärr förflyttar sig målbilden och självbilden med tiden och målet kommer aldrig att uppnås hur de än gör.
__________________
Grandmaster Broscientist

"Bro, you gotta slam 40-60 grams of waxy maize plus 20 grams of BCAA within 7 seconds of finishing your last set of squat rack curls. Otherwise, you'll go straight catabolic."
Anders The Peak är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-16, 21:18   #28
RobbanColeman
Registered User
 
RobbanColemans avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Ort: Norrtälje
Inlägg: 2 888
Citat:
Ursprungligen postat av rooz Visa inlägg
Och ändå ser 99% av brädan ut som de knappt lyfter. Konstigt
Det här sa jag redan 2011...

Det här forumet påminner om ett tv-rum med tipsextra, dvs ett gäng experter som kan spela fotboll bättre än spelarna på tv. De kan fan allt, när de ska passa, hur de ska passa, när de ska skjuta, hur de skruva, när de ska rycka osv. De behöver inte vara med i ligan på plan för o kunna, de kan det bara de hade velat...

Det klagas hej vilt på spelarna som faaan inte kan spela fotboll, detta skriks ut så chipsen flyger ur munnen och tvärs genom genom rummet!

HAHAHAHAHAHAH
RobbanColeman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-16, 22:20   #29
Ett Orm
Silver lifter
 
Ett Orms avatar
 
Reg.datum: Jun 2011
Ort: Mitt i Sverige, lite åt sidan..
Inlägg: 2 617
Hade jag gott om pengar och och visste att PTn var bra skulle jag mycket väl kunna tänka mig att anlita en. Hade jag gjort det i början så har det varit en enorm genväg mot att lära mig allt själv. Eller ja, själv och själv, det är ju inte jag som själv räknat ut hur saker ligger till eller ska göras, det är ju någon annan som gjort det och sen förmedlat på ett eller annat sätt.
Skulle garanterat ha nytta av att ha köra några pass med tex Pezruleshaakon eller king grub mf, om inte annat för dels få en utomstående att bedöma vad man faktiskt gör och dels få nya idéer och infallsvinklar.

Problemet är ju att om man inte har hyfsad kunskap själv vet man inte inte om PTn snackar strunt eller inte. Och det ska gudarna veta att det finns de som gör.
Men en del tycker kanske inte att råa fakta är det viktigaste i livet utan vill bli motiverade, utmanade, eller kanske roade och då är det ju egentligen den egenskapen som är viktigast. Och man behöver inte direkt vara Dr Professor för att göra någon starkare och smalare, bara de gör det man säger.
Ett Orm är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-16, 23:49   #30
BrunoC
Banned User
 
Reg.datum: May 2018
Inlägg: 80
Citat:
Ursprungligen postat av ChuckTesta Visa inlägg
Vem lyssnar ens på vad Jeff "Fake weights" Cavaliere säger?
Citat:
Ursprungligen postat av Al3x Visa inlägg
Miljontals okunniga personer.
Han brukar ha koll på det han säger om diverse utförande av övningar och tillhör bland de kunnigare på YT. Det är vad som är av intresse för mig då jag kan applicera det till min träning. Någon som själv tränat med bra resultat, tränat andra och har vikt sitt liv åt styrketräning i två decennium kan nog lära er ett par grejer om det också.

Frågan du istället borde ställa dig är vem som lyssnar på drama kring folk i fitnessbranschen, fejkvikter, AAS osv? På vilket vis är det relevant för din egen träning?
Folk som Vegan Gains är losers som spenderar halva sin vakna tid åt att vara besatt kring andras liv för att kunna hitta något negativt att säga om dem.
BrunoC är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:14.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)