Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2019-04-17, 18:27   #1
Skön
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2011
Inlägg: 304
Problem med axlar och hela överkroppen

Har "gnällt" här i 8 år över samma problem. Självklart vart hos olika terapeuter men skulle behöva mer hjälp.


Jag får inge blod/syre så fort jag jobbar över eller framför eller utmed kroppen. Värsta övningen är pull-ups. Smärta är tydlig i framsida axlar på båda sidor samt att trapezius och nackmuskulatur känns extremt spänd. Armhävningar är bara glömma. Får känsla av att hela överkroppen krampar. Alla problem är ständigt på båda sidor. Har haft detta i 8 år nu. Alltid olika nivåer över hur illa det är.

Det jag själv tillsammans med terapeuter kommit fram till är väl typ att framsida axlar är galet spända samt bakre axelled/kapsel. Fattar inte varför och vad gör man åt det?

Det som hjälper kortsiktigt är att vara extremt avslappnad och utvilad och något som triggar igång enormt är att typ sitta med mobilen å skriva detta samt massa övningar. Kan tillägga att jag har klassiskt höfttillt och ständigt ont i ländrygg.
Inget trauma.

Att stretcha, rulla på boll OSV. är något som triggar igång mitt nervsystem så allt obehag upplevs 100 ggr värre.

Det jag önskar med detta är väl lite råd vart jag kan vända mig bäst. Någon som upplevt samma å har någon idé men framförallt kanske någon att vända sig till inom Stockholm med omnejd.

Tack kära ni.
Skön är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:36.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)